• 1
  • 2
2025-03-07, 12:49
Medlem
Tjena grabbar,

Ny kur, ny tråd! Egentligen inte den jag ville skapa men här är vi!
Efter att ha funderat ordentligt på nästa steg i min träning, har jag landat i att köra Ostarine (MK-2866) + MK-677 (Ibutamoren). Målet denna gång är ren återhämtning och skadehantering, då jag har dragits med en disk som gillar att hoppa på en nerv.

Varför?
Senaste episoden (julafton 2024 efter en för ambitiös paddelomgång) var så illa att jag tappade känseln i högerbenet och levde med brutal smärta.

Har lagt mycket fokus på rehab senaste månaderna: yoga och pilates 4 gånger i veckan, samt en kontrollerad återgång till gymmet under februari månad. Jag har tidigare byggt en bra fysik men antaligen saknat corestyrka, vilket troligen bidrog till skadan. Min dryga fysio menar också att mina extremt tighta hamstrings är en stor bov, så jag jobbar aktivt på det genom yoga.

Kuren & upplägg:
Ostarine: 1ml/dag (25-30mg) – ledhälsa och återhämtning.
MK-677: 0.5ml/dag (~10mg) – GH-boost, bättre sömn och extra skjuts för senor & ligament.
Längd: 8 veckor

Varför inte Testo?

Jag har kört SARMs i flera år och har länge velat hoppa på en Testo-kur, men för att bygga och bibehålla den typen av kropp, muskler och mentalitet måste basen vara stark, och där känner jag mig inte nu.
Jag vill känna mig bekväm med folköl innan jag går på whisky.
Feg? Kanske, men jag orkar inte ta ryggproblem mer, fokus är att få tillbaka rörligheten och se till att kroppen håller för framtida gains.

Nytt gym – World Gym!
Jag har precis börjat på World Gym här i Australien, och jag kan fan säga att jag har hittat mitt drömgym. Det här stället är seriöst som fan – har maskiner för allt man kan tänka sig.
Vad sägs om tex:

Dumbbells upp till 90 kg (!) - jag kommer ju aldrig komma dit men det sätter också klientelet. Motiverande att inte vara störst längre!!
8 olika bänkpressmaskiner – både fria vikter och viktmagasin, utöver vanliga racks och stänger.
15+ maskiner för biceps och triceps.
10 maskiner för olika roddövningar för ryggen.
Säkert 25 st olika benmaskiner.. har inte ens räknat
Och en fucking liggande vertikal benpress?!

Jag är i himlen. Allt finns, och jag kan fokusera 100% på att träna exakt de muskler jag vill utan att kompromissa. Medlemmarna där är också sådana som går in för det, detta är ett seriöst gym. Fuck yes!

Träningsupplägg
Jag kör en klassisk bro split, alltså en muskelgrupp per dag. Utöver gymmet kör jag yoga eller pilates 3-4 gånger i veckan för att jobba med rörlighet och corestyrka. Jag undviker fortfarande tunga marklyft seated rows och squats- Samt att jag forfrande schysterar mina övningar. Det som känts normalt förut kan nu ila lite extra i ryggenoch då slutar jag.

Tillskott & Nutrition
Förutom Ostarine och MK-677, kör jag en ganska komplett stack för att stötta leder, återhämtning och muskelbyggnad:

Morgon:
Magnesium (Magnesium Citrate)
Kre-Alkalyn (Buffered Creatine Monohydrate,)
Joint Support (MSM, Glukosamin, Chondroitin, Vitamin C, Bor, Zink, Mangan, Koppar)

Pre workout:
APS Mesomorph Pre-Workout – Beta-alanin, citrulline malate, kreatin nitrat, geranium-extrakt samt L-Citrulline (2g per scoop)

Intra workout
BCAA/EAA – L-Leucin, L-Isoleucin, L-Valin, L-Glutamin, Taurin & elektrolyter

Post workout
Proteinshakes (1-2 per dag)
Carb-pulver (100% Maltodextrin) – Tar intra-workout för extra energi och post-workout i proteinshaken för att göra en egen gainer

Med den här stacken borde kroppen ha bra förutsättningar att återhämta sig maximalt under kuren.

Dag 1: Första dosen!
Första dagen av kuren, tog 1ml Ostarine på morgon + 0.5ml MK-677 på kväll.
Smaken? Blä...

Dagens pass var biceps & triceps, och det blev ett bra pass:

🔹 Alternating Incline Dumbbell Bicep Curls – 3 set
🔹 Cable Triceps Pushdown – 4 set
🔹 MTS Bicep Curls – 3 set
🔹 Smith Machine Close Grip Bench Press – 4 set
🔹 Bicep Curl Machine – 3 set
🔹 Cable Incline Triceps Extension – 4 set
🔹 Palms-Up Barbell Wrist Curl Over A Bench – 3 set
🔹 Palms-Down Barbell Wrist Curl Over A Bench – 3 set
🔹 Dumbbell Hammer Preacher Curls – 3 set
🔹 Seated One Arm Triceps Extension – 3 set

Totalt: 1h 05 min + 35 minuter uppvärmning och nervärmning - 33 set
60 Minuter Yoga, 1 timmer senare

Självklart ingen direkt effekt än, men bra pump och energi ändå. Körde mycket supersets och höll uppe tempot.

Ska bli intressant att se hur kroppen reagerar på kombon. Har ju kört flera SARMs-rundor tidigare, men aldrig med MK-677, så jag är taggad på att se vad den kan göra för återhämtning, sömn och leder. Blodprover planerade om någon vecka för att ha koll på läget.

Lift strong and recover stronger! 🚀💪
Citera
2025-03-07, 16:20
Medlem
Tar du tabletter för att kunna styrketräna?
Citera
2025-03-07, 19:49
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HKpenguin1
Tjena grabbar,

Efter att ha funderat ordentligt på nästa steg i min träning, har jag landat i att köra Ostarine (MK-2866) + MK-677 (Ibutamoren). Målet denna gång är ren återhämtning och skadehantering, då jag har dragits med en disk som gillar att hoppa på en nerv.

Varför?
Senaste episoden (julafton 2024 efter en för ambitiös paddelomgång) var så illa att jag tappade känseln i högerbenet och levde med brutal smärta.

Har lagt mycket fokus på rehab senaste månaderna: yoga och pilates 4 gånger i veckan, samt en kontrollerad återgång till gymmet under februari månad. Jag har tidigare byggt en bra fysik men antaligen saknat corestyrka, vilket troligen bidrog till skadan. Min dryga fysio menar också att mina extremt tighta hamstrings är en stor bov, så jag jobbar aktivt på det genom yoga.

Kuren & upplägg:
MK-677: 0.5ml/dag (~10mg) – GH-boost, bättre sömn och extra skjuts för senor & ligament.

Varför inte Testo?

Jag har kört SARMs i flera år och har länge velat hoppa på en Testo-kur, men för att bygga och bibehålla den typen av kropp, muskler och mentalitet måste basen vara stark, och där känner jag mig inte nu.
Feg? Kanske, men jag orkar inte ta ryggproblem mer, fokus är att få tillbaka rörligheten och se till att kroppen håller för framtida gains.

Nytt gym – World Gym!
Jag har precis börjat på World Gym här i Australien, och jag kan fan säga att jag har hittat mitt drömgym. Det här stället är seriöst som fan – har maskiner för allt man kan tänka sig.
Vad sägs om tex:

Dumbbells upp till 90 kg (!) - jag kommer ju aldrig komma dit men det sätter också klientelet. Motiverande att inte vara störst längre!!
8 olika bänkpressmaskiner – både fria vikter och viktmagasin, utöver vanliga racks och stänger.

Jag är i himlen. Allt finns, och jag kan fokusera 100% på att träna exakt de muskler jag vill utan att kompromissa. Medlemmarna där är också sådana som går in för det, detta är ett seriöst gym. Fuck yes!

Träningsupplägg
Jag kör en klassisk bro split, alltså en muskelgrupp per dag. Utöver gymmet kör jag yoga eller pilates 3-4 gånger i veckan för att jobba med rörlighet och corestyrka. Jag undviker fortfarande tunga marklyft seated rows och squats- Samt att jag forfrande schysterar mina övningar. Det som känts normalt förut kan nu ila lite extra i ryggenoch då slutar jag.

Tillskott & Nutrition
Förutom Ostarine och MK-677, kör jag en ganska komplett stack för att stötta leder, återhämtning och muskelbyggnad:

Morgon:
Joint Support (MSM, Glukosamin, Chondroitin, Vitamin C, Bor, Zink, Mangan, Koppar)

Pre workout:
APS Mesomorph Pre-Workout – Beta-alanin, citrulline malate, kreatin nitrat, geranium-extrakt samt L-Citrulline (2g per scoop)

Intra workout

Post workout
Carb-pulver (100% Maltodextrin) – Tar intra-workout för extra energi och post-workout i proteinshaken för att göra en egen gainer

Med den här stacken borde kroppen ha bra förutsättningar att återhämta sig maximalt under kuren.

Smaken? Blä...

Självklart ingen direkt effekt än, men bra pump och energi ändå. Körde mycket supersets och höll uppe tempot.

Ska bli intressant att se hur kroppen reagerar på kombon. Har ju kört flera SARMs-rundor tidigare, men aldrig med MK-677, så jag är taggad på att se vad den kan göra för återhämtning, sömn och leder. Blodprover planerade om någon vecka för att ha koll på läget.

Pingu! Med en rapport! Kul - välkommen tillbaka! 🐧❤️💪🏼

Jag ser att du bjuder på mycket intressant läsning. Jag skummade nu men ska läsa i detalj när jag är tillbaka vid datorn. Ville bara dyka in snabbt och säga det jag redan sagt: Kul att ha dig tillbaka!!
Citera
2025-03-08, 09:42
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Tjena grabbar,

Varför?

Kuren & upplägg:

Varför inte Testo?

Nytt gym – World Gym!
Vad sägs om tex:

Träningsupplägg

Tillskott & Nutrition

Morgon:

Pre workout:

Intra workout

Post workout

Smaken? Blä...

Så, nu är jag tillbaka i din nya tråd...

Först av allt: Jag tycker du resonerar helt rätt med folköl vs whisky. I dag, när alla hetsar inject och höga doser för nybörjare - är det rent av lite modigt av dig att stå emot det.

Sen: Jag vet alltför väl vad det innebär med en krånglande rygg. Jag måste förr eller senare hoppa på min stående inbjudan att genomgå rätt avancerad kirurgi. Bra av dig att lägga fokus på rörligheten. Jag måste också göra det. Helst förr snarare än senare.

Upplever du några som helst sides på MK-677?

Jisses vilket jävla gym du beskriver! Förstår precis vad du menar med att de har 90 kilos-hantlar. När jag historiskt varit på väg att att byta gym, har jag sett ut ett par tänkbara kandidater och min första fråga har alltid varit: "Vad väger era tyngsta hantlar?". Svarar de 37 kilo säger det en hel del om gymet i övrigt. Om de i alla fall har ett par hantlar som väger 47-52 kg säger det något helt annat.

Dubbelt kul att du är tillbaka eftersom du är den enda som likt jag har kommit fram till att det optimala (för oss) är att piska en muskelgrupp med hög volym. Nu är jag iofs delvis inne i period av tunga sets med få reps. Men grunden är alltid många sets. Något jag allt som oftast behöver försvara. Fast numera orkar jag sällan lägga tid på det.

Som vanligt: Du skriver bra och utförligt, lätt och ledigt och man/jag vill bara läsa mer = Keep 'em comin' boiiiii!
Citera
2025-03-08, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Så, nu är jag tillbaka i din nya tråd...

Först av allt: Jag tycker du resonerar helt rätt med folköl vs whisky. I dag, när alla hetsar inject och höga doser för nybörjare - är det rent av lite modigt av dig att stå emot det.

Sen: Jag vet alltför väl vad det innebär med en krånglande rygg. Jag måste förr eller senare hoppa på min stående inbjudan att genomgå rätt avancerad kirurgi. Bra av dig att lägga fokus på rörligheten. Jag måste också göra det. Helst förr snarare än senare.

Upplever du några som helst sides på MK-677?

Jisses vilket jävla gym du beskriver! Förstår precis vad du menar med att de har 90 kilos-hantlar. När jag historiskt varit på väg att att byta gym, har jag sett ut ett par tänkbara kandidater och min första fråga har alltid varit: "Vad väger era tyngsta hantlar?". Svarar de 37 kilo säger det en hel del om gymet i övrigt. Om de i alla fall har ett par hantlar som väger 47-52 kg säger det något helt annat.

Dubbelt kul att du är tillbaka eftersom du är den enda som likt jag har kommit fram till att det optimala (för oss) är att piska en muskelgrupp med hög volym. Nu är jag iofs delvis inne i period av tunga sets med få reps. Men grunden är alltid många sets. Något jag allt som oftast behöver försvara. Fast numera orkar jag sällan lägga tid på det.

Som vanligt: Du skriver bra och utförligt, lätt och ledigt och man/jag vill bara läsa mer = Keep 'em comin' boiiiii!

Ivan min vän! Du är en sann krigare, har under min återhämtningsperiod i Januari och Februari vart inne och kikat på dina poster. Grymt kul att du också är igång med en senvinter cykel! Det inspirerar vill jag medge!

Och ja, även om sinnet vill bli större än någonsin, så är det nu kroppen som säger emot. Jag vill inte säga att jag börjar bli gammal, men jag närmar mig 40, och jag vill gärna vara stor och stark men framförallt rörlig om 10, 20 och 30 år med. Och ja det tar emot att skriva, för man känner sig ibland odödlig fortfarande. Jag hoppas kunna slippa kirurgiskt ingrepp så länge som möjligt. Jag hade en ägare till ett företag jag jobbade med som var bergsklättare men med skadad rygg och då nära 50. Och han sa alltid till mig "inget färgar en dag så grå som ryggont", och det har alltid stannat med mig.

Men ja, gymmet, det är guld, önskar jag kunde visa bilder men man vill ju vara lite anonym fortfarande
Jag hade benpass idag och jag kunde börja med en single leg benpress maskin, något jag aldrig sett förut men var helt fantastisk ( ser ut såhär https://www.yourworkoutbook.com/wp-c...led-Weight.jpg) - mycket trevlig och skall ha mycket roligt med den framöver.

Än så länge inte någon direkt känning på MK, första gången för mig, och första gången jag kör dubbel stack, jag skulle gissa att någon typ av känning kommer i slutet av nästa vecka! Men vem vet? Har en ny leverantör av SARMs som jag inte testat förut, men som hade bra recensioner (och tyvärr var väldigt dyra), så allt som allt, mycket nytt men det är ju därför vi är här

Dag 2 – Första benpasset på Ostarine + MK-677!
Då var det dags för första benpasset på den här kuren, och det kändes stabilt. Fokus låg på balans mellan styrka och volym, samt att hålla ryggen i schack genom hela passet.

Passet såg ut så här:
Single-Leg Press – 4 set
Standing Calf Raise Machine – 4 set
Lying Leg Curl – 4 set
Hanging Spinal Decompression – 2 set (för att avlasta ryggen)
MTS Leg Extensions single leg – 4 set
Seated Leg Press machine – 3 set
Seated Calf Raise Machine – 3 set
Hanging Spinal Decompression – 3 set (extra stretch för ländryggen)

Totalt: 59 min + uppvärmning och nervärmning, 27 set

Känsla under passet:

Bra tryck i benen från start, särskilt i leg pressen.
Märkte lite känningar i nedre ryggen mot slutet, så tog det löjligt lugnt på sista leg pressen maskinen.

60 min Yoga och 15 min meditiation på min lokala yoga studio dryga halvtimmen efter. Mentalt styrka är inte att underskatta!
Citera
2025-03-08, 19:49
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ivan min vän! Du är en sann krigare, har under min återhämtningsperiod i Januari och Februari vart inne och kikat på dina poster. Grymt kul att du också är igång med en senvinter cykel! Det inspirerar vill jag medge!

Och ja, även om sinnet vill bli större än någonsin, så är det nu kroppen som säger emot. Jag vill inte säga att jag börjar bli gammal, men jag närmar mig 40, och jag vill gärna vara stor och stark men framförallt rörlig om 10, 20 och 30 år med. Och ja det tar emot att skriva, för man känner sig ibland odödlig fortfarande. Jag hoppas kunna slippa kirurgiskt ingrepp så länge som möjligt. Jag hade en ägare till ett företag jag jobbade med som var bergsklättare men med skadad rygg och då nära 50. Och han sa alltid till mig "inget färgar en dag så grå som ryggont", och det har alltid stannat med mig.

Men ja, gymmet, det är guld, önskar jag kunde visa bilder men man vill ju vara lite anonym fortfarande
Jag hade benpass idag och jag kunde börja med en single leg benpress maskin, något jag aldrig sett förut men var helt fantastisk ( ser ut såhär https://www.yourworkoutbook.com/wp-c...led-Weight.jpg) - mycket trevlig och skall ha mycket roligt med den framöver.

Än så länge inte någon direkt känning på MK, första gången för mig, och första gången jag kör dubbel stack, jag skulle gissa att någon typ av känning kommer i slutet av nästa vecka! Men vem vet? Har en ny leverantör av SARMs som jag inte testat förut, men som hade bra recensioner (och tyvärr var väldigt dyra), så allt som allt, mycket nytt men det är ju därför vi är här

Dag 2 – Första benpasset på Ostarine + MK-677!
Då var det dags för första benpasset på den här kuren, och det kändes stabilt. Fokus låg på balans mellan styrka och volym, samt att hålla ryggen i schack genom hela passet.

Passet såg ut så här:
Single-Leg Press – 4 set
Standing Calf Raise Machine – 4 set
Lying Leg Curl – 4 set
Hanging Spinal Decompression – 2 set (för att avlasta ryggen)
MTS Leg Extensions single leg – 4 set
Seated Leg Press machine – 3 set
Seated Calf Raise Machine – 3 set
Hanging Spinal Decompression – 3 set (extra stretch för ländryggen)

Totalt: 59 min + uppvärmning och nervärmning, 27 set

Känsla under passet:

Bra tryck i benen från start, särskilt i leg pressen.
Märkte lite känningar i nedre ryggen mot slutet, så tog det löjligt lugnt på sista leg pressen maskinen.

60 min Yoga och 15 min meditiation på min lokala yoga studio dryga halvtimmen efter. Mentalt styrka är inte att underskatta!

Jamen vad roligt att höra att du varit inne och kikat på mina uppdateringar, det uppskattas! Kul att vi båda kör samtidigt nu och dessutom - som sagt - har ungefär samma träningsfilosofi. Du på Sarms, jag på Susta och Npp

Du tänker så rätt med rörligheten. Ingen vits med att vara blockigt stor och grov om man knappt kommer upp ur en soffa när man väl satt sig i den. Det gick inte att öppna bilden på den singel leg press-maskin du kör men jag kan tänka mig!

Aha, jag fick för mig att du redan kört MK en gång. Ok, extra intressant att följa med på din premiärtripp!
Citera
2025-03-09, 05:45
Medlem
Citat:
Jamen vad roligt att höra att du varit inne och kikat på mina uppdateringar, det uppskattas! Kul att vi båda kör samtidigt nu och dessutom - som sagt - har ungefär samma träningsfilosofi. Du på Sarms, jag på Susta och Npp

Du tänker så rätt med rörligheten. Ingen vits med att vara blockigt stor och grov om man knappt kommer upp ur en soffa när man väl satt sig i den. Det gick inte att öppna bilden på den singel leg press-maskin du kör men jag kan tänka mig!

Aha, jag fick för mig att du redan kört MK en gång. Ok, extra intressant att följa med på din premiärtripp!

Ja det ger helt klart motivation, och precis som du säger, det var faktiskt ur soffan jag skulle resa mig då min rygg small till och kom med nöd och näppe till sängen där jag fick ligga några timmar och tycka synd om mig själv. Hann i alla fall komma iväg till familjen precis innan Kalle Anka, och min syster kurerade mig med rödvin och snaps under kvällen.

Dag 3 – Axlar & Traps

Trots att idag egentligen skulle vara en vilodag, var motivationen för hög för att hålla sig borta från gymmet. Körde ett axlar & traps-pass men gick lättare på de sittande pressarna för att minimera ryggkompression efter en märklig känsla vid Smith-pressen. Nästan som att coren låste sig och spänndes till 110% för att jag skulle kunna snäppa fast smithen baren i hakarna. Ingen smärta eller så, bara en liten underligg känsla och när man är extra vaksam vid alla nya känslor i den delen så blir man självklart orolig.

Passet såg ut så här:
Standing Lateral Raise Machine – 4 set
Standing Cable Reverse Fly – 3 set
Smith Machine Seated Shoulder Press – 4 set (sista settet var knepigt som fan)
Hanging Spinal Decompression – 3x30 sek (för säkerhets skull)
Smith Machine Shoulder Shrugs – 3 set
Reverse Fly Machine – 3 set
Hammer Press Shoulder Machine – 3 set
Seated Rear Lateral Machine – 3 set

Avslutade med extra spinal decompression (20 sek x 3) för att vara säker på att inget känns efteråt. Om 3 timmar väntar 60 min Yin Yoga, perfekt för att lugna ner nervsystemet och få in extra rörlighet efter denna veckas 6 intensiva träningsdagar.

Förmodligen dags att luta sig tillbaka lite och faktiskt ta en vilodag snart, men vi får se hur kroppen känns imorgon
Senast redigerad av HKpenguin1 2025-03-09 kl. 05:45. Anledning: fel dagar
Citera
2025-03-09, 10:33
Medlem
CuckoosNests avatar
Skummade igenom tråden nu lite snabbt medans jag åt en sen frukost, dags för gymmet och ett benpass.
Men verkar onekligen vara en intressant tråd som jag absolut kommer följa, ska läsa igenom mer noga sen efter mitt benpass.
Allt gott
Citera
2025-03-09, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Skummade igenom tråden nu lite snabbt medans jag åt en sen frukost, dags för gymmet och ett benpass.
Men verkar onekligen vara en intressant tråd som jag absolut kommer följa, ska läsa igenom mer noga sen efter mitt benpass.
Allt gott
Välkommen till tråden! Hoppas du finner nöje, och är det något som du undrar eller rekomenderar så fråga och kommentera på Hoppas du får/fick ett grymt benpass, finns få saker som slår ett sådant där riktigt tungt benpass!
Citera
2025-03-09, 13:52
Medlem
IvanDF3s avatar
"men gick lättare på de sittande pressarna för att minimera ryggkompression efter en märklig känsla vid Smith-pressen. Nästan som att coren låste sig och spänndes till 110% för att jag skulle kunna snäppa fast smithen baren i hakarna. Ingen smärta eller så, bara en liten underligg känsla och när man är extra vaksam vid alla nya känslor i den delen så blir man självklart orolig"

Jag har order från ryggkirurgen att undvika alla övningar som sätter press på ryggraden och trycker ihop diskarna: Stående militärpressar, knäböj, marklyft och stående vadpressar. Han gav också den alternativa, semi-hårda ordern "Du kan prova att köra en av de här övningarna och om det går bra, kan du fortsätta. Men gör det minsta ont eller du får en känsla av att någonting känns fel, avbryter du direk". Eller med andra ord: Du gjorde helt rätt!

Grymt pass oavsett. Som alltid. Kul, inspirerande läsning = Härligt att du är tillbaka kompis!
Citera
2025-03-09, 13:53
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Allt gott

Mr McMurphy, du har onekligen helt rätt här ovan!:yes"
Citera
2025-03-10, 09:43
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Välkommen till tråden! Hoppas du finner nöje, och är det något som du undrar eller rekomenderar så fråga och kommentera på Hoppas du får/fick ett grymt benpass, finns få saker som slår ett sådant där riktigt tungt benpass!

Tack tack, ja det blev ett härligt benpass, precis som säg bör
Idag är det vilodag från styrka så tänkte ge mig på ett yogapass, är vig som en blockflöjt, så tror det kan göra mig gott.

Citat:
Mr McMurphy, du har onekligen helt rätt här ovan!:yes"

Hoppas allt rullar fint för dig med Ivan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem