Dag 22 - Konsten att nästan lyssna på sin kropp
Kunde inte hålla mig. Armarna verkligen skrek efter att bli använda, så mycket att de satte igång en liten minipump på gårdagens 1.5 timmes Yin yoga.
Så då får man lyssna. Just armar är ju ganska ofarligt för ryggen om man inte gör helt jävla fel, så efter 3 korvar och stekt potatis till frukost (
) så satte jag i bilen och körde mot gymmet.
Fan. vad. skönt. att. vara. tillbaka. till. ett. ritkigt. gym.
Det är verkligen natt och dag. atmosfär och känsla är helt annorlunda, man kan nästan lukta testosteronet som ligger som en dimma blandat med grymtanden, svett och dansk dynamit (i form av tits and ass).
en galen dag.
1 timme och 40 minuter exlukusive en rekordrunda på stairmastern - 46 sets - kalla mig volume junkie
Alternating incline dumbbell bicep curls 4 reps 10x10x10x6
cable triceps pushdown 4 sets x12
MTS bicep curls 5 sets 12x10x10x7x6
Smith machine close grip bench press 4 sets 10x10x5x4
Palms up barbell wrist curl 3 sets x30
Palms down barbell wrist curl 4 sets x20
One arm cable tricep pulldown 3 set 20x15x12
Dumbbell hammer preacher curls 3 sets 10x10x6 super set med
Seated one arm triceps extension with dumbbell 3 sets x10
Arm curl plate weight machine 4 set 12x12x5x8
seated triceps dip machine 3 sets x12
Static bicep curl machine 3 set 12x10x10
hanging spinal decompression 3 sets x30sec
Ridå.
Jag hade inget mer att ge. Kropp, mentalt och fysiskt var helt tomma.
Det där är typen av pass som lämnar spår – inte bara i musklerna, utan i ens sinne. När man når den punkten där kroppen är sliten, hjärnan skriker att du ska sluta, och du ändå fortsätter... det är en mentalitet jag tror få når.
Och det finns något vackert i det, även när det bryter ner en. För det är de dagarna som bygger pannben. Som omdefinierar ens gränser. Och även om ingen annan ser det, så vet du.
Imorgon är en ny dag, nu är det vila och återhämtning som gäller. För herrejävlar, I am fucking out.
Kunde inte hålla mig. Armarna verkligen skrek efter att bli använda, så mycket att de satte igång en liten minipump på gårdagens 1.5 timmes Yin yoga.
Så då får man lyssna. Just armar är ju ganska ofarligt för ryggen om man inte gör helt jävla fel, så efter 3 korvar och stekt potatis till frukost (
) så satte jag i bilen och körde mot gymmet.Fan. vad. skönt. att. vara. tillbaka. till. ett. ritkigt. gym.
Det är verkligen natt och dag. atmosfär och känsla är helt annorlunda, man kan nästan lukta testosteronet som ligger som en dimma blandat med grymtanden, svett och dansk dynamit (i form av tits and ass).
en galen dag.
1 timme och 40 minuter exlukusive en rekordrunda på stairmastern - 46 sets - kalla mig volume junkie
Alternating incline dumbbell bicep curls 4 reps 10x10x10x6
cable triceps pushdown 4 sets x12
MTS bicep curls 5 sets 12x10x10x7x6
Smith machine close grip bench press 4 sets 10x10x5x4
Palms up barbell wrist curl 3 sets x30
Palms down barbell wrist curl 4 sets x20
One arm cable tricep pulldown 3 set 20x15x12
Dumbbell hammer preacher curls 3 sets 10x10x6 super set med
Seated one arm triceps extension with dumbbell 3 sets x10
Arm curl plate weight machine 4 set 12x12x5x8
seated triceps dip machine 3 sets x12
Static bicep curl machine 3 set 12x10x10
hanging spinal decompression 3 sets x30sec
Ridå.
Jag hade inget mer att ge. Kropp, mentalt och fysiskt var helt tomma.
Det där är typen av pass som lämnar spår – inte bara i musklerna, utan i ens sinne. När man når den punkten där kroppen är sliten, hjärnan skriker att du ska sluta, och du ändå fortsätter... det är en mentalitet jag tror få når.
Och det finns något vackert i det, även när det bryter ner en. För det är de dagarna som bygger pannben. Som omdefinierar ens gränser. Och även om ingen annan ser det, så vet du.
Imorgon är en ny dag, nu är det vila och återhämtning som gäller. För herrejävlar, I am fucking out.
Så jag tror eventuell uppdatering uteblir.