• 6
  • 7
2025-04-30, 07:42
Medlem
IvanDF3s avatar
PECLOADING

Jag ska snart dra till gymet. I dag kan de ske. Den 30 april kan bli dagen då jag sammanlagt förflyttar över 20 ton under ett bröstpass. Förra passet trodde jag skulle lysa grönt men då föll jag med ett par hundra kilo före mållinjen.

Jag kan så klart lyfta långt mer än 20 ton precis som alla andra. Det är bara att tillbringa mer tid och köra fler övningar, set och reps. Men 20 ton baseras på det program jag kör just nu med 6 övningar á 4 set i varje. Jag vill även passera 900 kg/min. Nej, nej - det är inte så nördigt och tidskrävande som det låter. Bara att ställa tidtagaruret när du drar igång en övning men sedan inte kolla på mobilen förrän du är klar med setet. För då är risken att man börjar slarva med utförandet: Pressa snabbare, kompromissa med den excentriska fasen, minska vilan mellan varje set och så vidare. Allt för att jaga snabbare tider.

På morgonen tränar jag på tom mage. Så min rutin före ett pass är numera (ska återkomma till det) kreatin, tillskott och vitaminer samt två riskakor med ca 15 gram honung. Jag var skeptisk till att det skulle ge någon som helst kännbar effekt men jag testade i höstas och för mig fungerar det. Jag upplever att jag får snäppet mer energi. Lite på samma vis som man piggnar till efter en kopp kaffe eller två. Om det sedan bara är placebo får det vara så.

Wish me luck my fellow F161:are! // Ivan
Citera
2025-04-30, 11:37
Medlem
IvanDF3s avatar
😡K*KEN SOM DET SKET SIG😡

Istället för att pressa iväg över 20 ton, blev det 700 kg mindre än förra passet. Och antalet kilo/minut sjönk från 850 ner till 700 kg/min. Men jag tror faktiskt att det berodde på att just mina övningar hamnade i fel ordning eftersom maskinerna var upptagna. Så istället för att börja med de tyngsta övningar - där jag lyfter som mest - fick jag nu inleda med andra. Som i det här fallet då blev till föruttröttningsövningar. Fast det hade nog oavsett varit målfoto på om jag hade lyckats eller inte. För i dag var en sådan där dag när jag helt enkelt inte var på topp med styrka och mojo. Alltså, det var inget dåligt pass. Tvärtom. Bara det att det inte nådde upp till PB-nivå.

Övningar
1) Sittande cable flyes: 4 x 15 reps (trissorna vid golvet, händerna upp mot taket)
2) Pec deck: 4 x 10
3) Sittande maskinpressar med fria vikter: 4 x 10
4) Pec deck #2: 4 x 10
5) Maskin för övre bröst med viktmagasin: 4 x 10
6) Sittande incline maskinpressar med fria vikter: 4 x 10

Får se om jag bränner av ett andra pass i eftermiddag eller sen kväll. Det lutar åt det. Jag har någon slags revanschlystnad som vibrerar inom mig.

Kör hårt! // Ivan
Citera
2025-04-30, 12:29
Medlem
Tyckte du jag uppdaterar för dåligt Ivan?
Det bästa är att du ändu skrev 2 uppdateringar utan att förstå att du skrivit på fel plats haha!

Tråkigt med senaste passet, det tar du igen redan på nästa pass, och alla pass kan ju inte vara PB (även om man vill det

Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Men hallå Pingu??! Du kan ju inte studsa in och säga A men absolut inte B och sedan avsluta med "...hoppa på något heeeelt annat"!

Berätta nu. Annars får du ingen strömming!

6 x 30 kg??! Jävlars! Grymt, bra jobbat och så klart: Grattis! Mäktigt PB!!
Har du haft bra på semestern? Kan tänka mig att rejält med vila nu gör underverk bland vikterna?

Haha, ville inte jinxa, fortfarande inte helt klart än, men visade sig en kille, stor som ett hus och 190 lång, på jobbet är gammal jui Jitsu pro, nu lite amatör body builder och vi har surrat träning och lifestyle sen jag började där egentligen. Jag frågade honom lite lätt om han gick på något nu då vi båda är lite för tränade för natural. Visade sig att det var HGH med lite testo, men med informationen att han skrev ut via läkare och gav mig hans nummer!

Under första konversationen med den läkaren "i can presribe whatever you want, but lets start slow and get the ground works right" så med det sagt blir det blodprov imorgon för att han skall kunna utvärdera vad jag kan ta (skall försöka argumentera HGH och test) och förhoppningsvis blir det en helt ny injections cycle från och med nästa vecka!
Då är det läkemedelsgodkända vialer man får hemsikade till sig med next day KYLD delivery. Jag kan också få läkarremiss som visar att detta är mitt läkemedel så kan ta med och använda utomlands med Älskar australien och dess sjukvård! Får redan hemskickad receptbellagad medicinisk marijuana och tänk att få det med HGH och testostorone med. En väldig kontrast mot sverige haha

Annars tack som frågar - semestern var riktigt skön, sådär skön så man faktiskt glömmer av tid och rum och kan bara glida med rytmen för dagen!

Dag 54 - armar

med ovastående vetskap var det extra kul att gå till gymmet och fick en väldigt fin armpump idag. Min senaste pre workout har också anlänt. Etiketten säger Jack3D, jag tror det måste vara en fejk då legendariska Jack tror jag försvann helt som märke, men DMHA har den i alla fall. Jävlar vilken skön fokus och uthållighet man får.

49 minuter exlusive uppvärmning, 25 set

Alternating incline dumbbell bicep curls 4 set 10x6x5x5
cable tricep pushdown 5 set 10x12x12x10x10
Bicep curl machine 4 set x12
cable incline tricep extensions 6 set (2 single hand) 12x15x12x10x12x10
dumbbell bicep preacher curl 3 set x10x6x6
seated tricep dup machine 3x12

Gediget skönt pass. Inte jättelångt men kände att det räckte! Imorgon blir det vilodag och då skall jag träffa Hailey som skrev "I just spent a week with my parents, I really need to a good hard fuck from you". Det löser vi
Senast redigerad av HKpenguin1 2025-04-30 kl. 12:39.
Citera
2025-04-30, 13:40
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HKpenguin1
Tyckte du jag uppdaterar för dåligt Ivan?
Det bästa är att du ändu skrev 2 uppdateringar utan att förstå att du skrivit på fel plats haha!

Men vad fan, haha!
Sorry!!!
Som du skriver: 2 ggr dessutom. Fattar ingenting!
Citera
2025-04-30, 13:42
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Haha, ville inte jinxa, fortfarande inte helt klart än, men visade sig en kille, stor som ett hus och 190 lång, på jobbet är gammal jui Jitsu pro, nu lite amatör body builder och vi har surrat träning och lifestyle sen jag började där egentligen. Jag frågade honom lite lätt om han gick på något nu då vi båda är lite för tränade för natural. Visade sig att det var HGH med lite testo, men med informationen att han skrev ut via läkare och gav mig hans nummer!

Under första konversationen med den läkaren "i can presribe whatever you want, but lets start slow and get the ground works right" så med det sagt blir det blodprov imorgon för att han skall kunna utvärdera vad jag kan ta (skall försöka argumentera HGH och test) och förhoppningsvis blir det en helt ny injections cycle från och med nästa vecka!
Då är det läkemedelsgodkända vialer man får hemsikade till sig med next day KYLD delivery. Jag kan också få läkarremiss som visar att detta är mitt läkemedel så kan ta med och använda utomlands med Älskar australien och dess sjukvård! Får redan hemskickad receptbellagad medicinisk marijuana och tänk att få det med HGH och testostorone med. En väldig kontrast mot sverige haha

Ja, snacka om natt och dag. Det här låter helt, helt perfekt - håller tummarna!
Citera
2025-04-30, 13:45
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Dag 54 - armar

med ovastående vetskap var det extra kul att gå till gymmet och fick en väldigt fin armpump idag. Min senaste pre workout har också anlänt. Etiketten säger Jack3D, jag tror det måste vara en fejk då legendariska Jack tror jag försvann helt som märke, men DMHA har den i alla fall. Jävlar vilken skön fokus och uthållighet man får.

49 minuter exlusive uppvärmning, 25 set

Alternating incline dumbbell bicep curls 4 set 10x6x5x5
cable tricep pushdown 5 set 10x12x12x10x10
Bicep curl machine 4 set x12
cable incline tricep extensions 6 set (2 single hand) 12x15x12x10x12x10
dumbbell bicep preacher curl 3 set x10x6x6
seated tricep dup machine 3x12

Gediget skönt pass. Inte jättelångt men kände att det räckte! Imorgon blir det vilodag och då skall jag träffa Hailey som skrev "I just spent a week with my parents, I really need to a good hard fuck from you". Det löser vi

Inspirerande armpass! Maskinen du avslutade med, är grymt bra men tyvärr har inte mitt gym den. Den där lilla Hailey gillar vi!
Citera
2025-04-30, 15:28
Medlem
Citat:
Men vad fan, haha!
Sorry!!!
Som du skriver: 2 ggr dessutom. Fattar ingenting!

Haha, det är lugnt. Det gav mig ett gott skratt

Citat:
Ja, snacka om natt och dag. Det här låter helt, helt perfekt - håller tummarna!
Ja, ännu inte helt klart än men hoppas på det bästa!

Citat:
Inspirerande armpass! Maskinen du avslutade med, är grymt bra men tyvärr har inte mitt gym den. Den där lilla Hailey gillar vi!
Den är grym, har nästan helt ersatt close grip bench press med den!

Ja, hon är inte en dum liten snärta att ha i fickan!
Citera
2025-04-30, 15:38
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Haha, det är lugnt. Det gav mig ett gott skratt

Ja, ännu inte helt klart än men hoppas på det bästa!

Den är grym, har nästan helt ersatt close grip bench press med den!

Ja, hon är inte en dum liten snärta att ha i fickan!

Som sagt: Håller tummarna, det där vore så - smutt!

Ja, den skulle lätt ersätta smal bänkpress som min köttarövning nummer 1! Smal bänk slår lite styggt på min krånglande axel men jag märkte att den blir lite snällare om jag kör 15-20° lutning incline på bänken. Sen gillar jag skull crushers med EZ-stång🥰

Kan du klona henne och skicka upp med FedEx eller DHL? Vore asaschysst!
Citera
2025-05-04, 14:35
Medlem
Har precis samma trix som du att köra lätt incline, samt skullcrushers, fast gör dem med incline med kabel och rep istället

dag 58 - Bendag nummer två för veckan

Rygg igår, kör benen en gång till helt enkelt. 16 set under 40 minuter, sen iväg för en timmes yin yoga

quad press 4 set 8x8x8x6
mts leg extension 3 set 10x12x12
reverse calf press 3 set 15x10x5
mts kneeling leg curl 3 set x12
calf lifter 3 set 15x12x15

Trevlig liten bendag sent på söndagseftermiddagen, kändes lagom för tiden jag var där.
snart tar min ostraine slut, kommer gå 2-4 veckor på MK och Ligandrol 75ml om dagen till slutet!
Citera
2025-05-04, 16:58
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Har precis samma trix som du att köra lätt incline, samt skullcrushers, fast gör dem med incline med kabel och rep istället

dag 58 - Bendag nummer två för veckan

Rygg igår, kör benen en gång till helt enkelt. 16 set under 40 minuter, sen iväg för en timmes yin yoga

quad press 4 set 8x8x8x6
mts leg extension 3 set 10x12x12
reverse calf press 3 set 15x10x5
mts kneeling leg curl 3 set x12
calf lifter 3 set 15x12x15

Trevlig liten bendag sent på söndagseftermiddagen, kändes lagom för tiden jag var där.
snart tar min ostraine slut, kommer gå 2-4 veckor på MK och Ligandrol 75ml om dagen till slutet!

Tack för påminnelsen: Måste ju testa att köra skull crushers som du gör dem!
Prydligt benpass, inte helt olikt det jag har på schemat i morgon bitti.

Nu kör vi!
Citera
2025-05-18, 08:15
Medlem
Tid för reflektion – ett tack och ett hejdå för nu

Då var det dags att säga tack för mig, åtminstone för en lång tid framöver.

Den här rundan har varit något utöver det vanliga. Styrkan, volymen, återhämtningen, känslan av att vara i synk. Ja, allt har klickat. Runda 10kg ökning i vikt, fulla pass, galna pump, och kanske viktigast av allt: ett fokus och en närvaro jag inte känt på länge. Jag har dessutom hållit mig helt skadefri i över ett halvår! Fantastiskt, och det var mitt främsta mål när denna resa började. Det har varit min mest genomtänkta, spårade och effektiva runda någonsin.

Men nu är det dags att ta ett steg tillbaka.

Jag har landat i ett nytt kapitel i livet. En kvinna jag älskar och tror kan bli både min framtida fru och mamman till mina barn har kommit in i mitt liv, och med det, en helt annan typ av längtan. Barn är inte längre en diffus framtidstanke. Det är något jag vill kunna säga ja till, helhjärtat, när det väl är dags.

Och för att det ska bli möjligt måste kroppen vara i balans. Fertilitet, hormonhälsa och långsiktig vitalitet får nu ta första plats. Det betyder inget mer SARM-stackande. Inga PEDs på ett långt tag. Fokus skiftar från tillväxt till hållbarhet. Från progression till närvaro.

Jag vill passa på att säga ett stort tack till alla er som följt, kommenterat, ifrågasatt och peppat. Ett speciellt tack till Ivan, ditt driv och engemenag är inspirerande. Flashback är fullt av färgstarka personligheter, men här i dessa trådar finns det också en samlad kunskap, kamratskap, ödmjukhet och erfarenhet som varit ovärderlig.

Men, ibland handlar styrka inte om att lyfta tyngst. Utan om att veta när det är dags att lägga ner stången.

Tills vi hörs igen – ta hand om er själva. Lyft smart. Lev hårt. Vila med mening.

/Mr. P
Citera
2025-05-18, 08:29
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Tid för reflektion – ett tack och ett hejdå för nu

Då var det dags att säga tack för mig, åtminstone för en lång tid framöver.

Den här rundan har varit något utöver det vanliga. Styrkan, volymen, återhämtningen, känslan av att vara i synk. Ja, allt har klickat. Runda 10kg ökning i vikt, fulla pass, galna pump, och kanske viktigast av allt: ett fokus och en närvaro jag inte känt på länge. Jag har dessutom hållit mig helt skadefri i över ett halvår! Fantastiskt, och det var mitt främsta mål när denna resa började. Det har varit min mest genomtänkta, spårade och effektiva runda någonsin.

Men nu är det dags att ta ett steg tillbaka.

Jag har landat i ett nytt kapitel i livet. En kvinna jag älskar och tror kan bli både min framtida fru och mamman till mina barn har kommit in i mitt liv, och med det, en helt annan typ av längtan. Barn är inte längre en diffus framtidstanke. Det är något jag vill kunna säga ja till, helhjärtat, när det väl är dags.

Och för att det ska bli möjligt måste kroppen vara i balans. Fertilitet, hormonhälsa och långsiktig vitalitet får nu ta första plats. Det betyder inget mer SARM-stackande. Inga PEDs på ett långt tag. Fokus skiftar från tillväxt till hållbarhet. Från progression till närvaro.

Jag vill passa på att säga ett stort tack till alla er som följt, kommenterat, ifrågasatt och peppat. Ett speciellt tack till Ivan, ditt driv och engemenag är inspirerande. Flashback är fullt av färgstarka personligheter, men här i dessa trådar finns det också en samlad kunskap, kamratskap, ödmjukhet och erfarenhet som varit ovärderlig.

Men, ibland handlar styrka inte om att lyfta tyngst. Utan om att veta när det är dags att lägga ner stången.

Tills vi hörs igen – ta hand om er själva. Lyft smart. Lev hårt. Vila med mening.

/Mr. P

Det här är det finaste (jag menar det) inlägget jag läst här på Flashback under de 15 år som jag till och från hängt här. Stort grattis till det här skiftet i ditt liv. Du gör helt rätt och dina prioriteringar kunde inte vara bättre. Önskar dig allt gott och tack för den speciella hälsningen, det uppskattas.

Det vore kul om du tittade in i bland bara för att säga hej. Men 99,9% av ditt fokus ska vara på precis allting annat. På allt det du nu beskrev.

Lycka till❤️
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in