2025-04-26, 22:55
Medlem
AreYouBacks avatar
Hur många mixade par får göra glassreklam i Nigeria?
Citera
2025-04-26, 22:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Jag menar förstås vilken av benämningarna du föredrar att använda för det du avskyr. Som du beskriver woke så ser jag inte någon skillnad mellan det och det som genom åren har kallats både kulturmarxism och politisk korrekthet.

Jag föredrar ingen. Det är vänstertänkande som handlar om att inte se individen annat än som en bricka i grupptänkandet. Politiskt korrekthet är dock egentligen an annan sak. Det är att inte sticka ut genom att kritiserade rådande »ordning«. I princip är PK helt utan politisk slagsida. Det är bara så att den rådande »ordningen« har varit och är vänsterlutande i Sverige. Det fanns en PK-mentalitet i Chile under Pinochet och i Tyskland under Hitler. Begreppet var bara inte myntat då. Nyttig idiot är en annan beteckning för människor som följer strömmen.

Man kan väl säga att alla som nu köper med SIA Glass är nyttiga idioter. Det betyder inte att den som klagar inte kan vara idiot. För den som inte är vänsterlutad är det enkelt att se att grupper inte är homogena. Rätt i tanke och rätt i sak är två skilda begrepp. Det vill säga att något inte är bra kan två personer vara överens om, men vad som ska göras åt det kan de vara djupt oense om.

Det är ju ett annat problem med vänsterns grupptänkande att de hela tiden uppfattar det som att det finns tydliga rätt och fel samt att de alltid företräder det som är rätt. De som ha den åsikten har tvärtom ofta fel. Det betyder inte att det som de angriper måste vara rätt. Det är inte alls ovanligt att två som träter båda har fel, fast på olika sätt.
Citera
2025-04-26, 22:56
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Du har med andra ord accepterat att du måste lägga ned flera gånger en bostads värde dvs ”visa tåga” för att slippa vara omgiven av kaosmänniskor.

Vore det inte lite mer tåga att stå upp för dig själv, ditt folk och ditt land istället för att ge banken en massa pengar?
Det har alltid kostat att bo i bättre områden utan WT och kaosblattar.
Citera
2025-04-26, 22:57
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Ett exempel som kan extrapoleras till allt naturligtvis. Negrer förbrukar enorma resurser eftersom de allmänt är inkompetenta och slösaktiga.
Du är en rasist som drar felaktiga påståenden ur röven. Om någon är inkompetent så är det losers likt dig som hatar på glassreklam för att den har mage att visa människor som inte är vita.
Citera
2025-04-26, 22:57
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Ja, men är det en lukrativ branch då?
Köper dom mycket glass, negrerna?
Eller "borde" dom köpa mer?
Senast redigerad av Ulf-Knulldell 2025-04-26 kl. 22:59.
Citera
2025-04-26, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Kontexten är bara problematisk för rasister som skyller sina miserabla liv på invandrare
Många har inte förmågan att se sitt liv utifrån, det är bara andras fel. Men den här tråden är
bra, den har fått mig att ifrågasätta vad jag lever för liv, som sitter och svarar i tråden
på en lördag kväll.
Citera
2025-04-26, 22:59
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige1250
Du pratar som en khazzar. Om du är en Svensk så är du en quisling emot Svenska folket, Ni i dalarna har inte drabbats av dessa invandrande apor som i Stockholm har. Det är en katastrof. Och dessa apor måste deporteras hem. Om du inte håller med Svenska folkets vilja är du en landsförrädare. Det vill DU inte vara.
Jag har flera anställda och vänner med utomeuropeisk härkomst som jag mycket hellre skulle vara granne med än en WT som du. Så som er ska man hålla på avstånd.
Citera
2025-04-26, 22:59
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Vem bryr sig om vad de gör i tredje världen? Det är inget att följa.
Citera
2025-04-26, 23:00
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Förutom i modellbranschen då förstås, där dom är så produktiva att dom tar våra jobb.
I det här fallet var det ju bestämt från Sia att det skulle vara en flinande neger så vita manliga modeller hade ju ingen chans till att börja med.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Du är en rasist som drar felaktiga påståenden ur röven. Om någon är inkompetent så är det losers likt dig som hatar på glassreklam för att den har mage att visa människor som inte är vita.
Felaktigt? Nej då, negrer är faktiskt lata och inkompetenta.
Citera
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Knulldell
Ja, men är det en lukrativ branch då?
Köper dom mycket glass, negrerna?
Eller "borde" dom köpa mer?
Mycket? Dom lever på glass!
Innan var det bananer, men de har helt gått över till glass.
Citera
2025-04-26, 23:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack

Det här är nog det närmaste man kommer:

https://www.bellanaija.com/wp-conten...n_Shoot_14.jpg

Glassbar i Lagos.
Senast redigerad av HerrGickhan 2025-04-26 kl. 23:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in