2025-04-27, 10:39
Medlem
Reklamen är riktad till kvinnor och dom vill ha Long Dick Johnson, det vet reklambyråerna , de är dominerade av kvinnor
Citera
2025-04-27, 10:41
Medlem
Duvlorts avatar
Snacka om lyckad reklamkampanj, aldrig att man fått samma genomslag med en vanlig kampanj.
Gratisreklam överallt till och med på Flashback.
Citera
2025-04-27, 11:01
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jessewn372
Som jag tycker om??

Kanske till och med älskar...
Citera
2025-04-27, 11:02
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Man ser så mycket ”dold” rasism det finns i samhället i såna här lägen, det kommer verkligen fram.

Ja, det var bättre förr.

“Tomten alltid vinner seger. Vit blir till och med en neger.”

https://www.youtube.com/watch?v=vbK9xTy7m-A
Citera
2025-04-27, 11:31
Medlem
Bertillas avatar
Annat var det 1961 när Triumfglass lanserade en glass med namnet "Jätte-Neger"!

Citat:
Måste bara reposta denna underbara gamla bild. Glassmeny från 1960 talet

https://www.reddit.com/r/sweden/comm...ra_gamla_bild/
Citera
2025-04-27, 11:38
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Fast bland alla dom andra bilderna, hittade du något par med en vit man och en vit kvinna? Annars är det ju irrelevant som svar på det andra inlägget.

Det är ju nåt som är rätt uppenbart i reklam överhuvudtaget, att man påfallande sällan ser en vit kvinna i parrelation med en vit man. Det gäller inte bara Sia. Har du aldrig lagt märket till det här fenomenet själv?

För övrigt har jag alltid bojkottat Sia. Inte av politiska skäl men för att deras produkt är av låg kvalitet och smakar skit.

Är du så blind att du inte ser att detta endast är nåt du fått för dig? Att påstå att vita kvinnor på samma reklambilder som vita män skulle vara nåt ovanligt är så jävla dumt. Slå upp vilken tidning som helst och du kommer se en vit kvinna och en vit man på samma bild. Ett snabbt exempel: SEBs startsida (vit man som friar till en vit kvinna).
Citera
2025-04-27, 12:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Man ser så mycket ”dold” rasism det finns i samhället i såna här lägen, det kommer verkligen fram.

Alla svenskar hatar invandrare. Det ligger naturligt. De hör inte hemma i den ariska naturen. Allt korrekt. Magkänslan är rätt. Gå inte emot den. Gör Sverige vitt igen.
Citera
2025-04-27, 12:17
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Är du så blind att du inte ser att detta endast är nåt du fått för dig? Att påstå att vita kvinnor på samma reklambilder som vita män skulle vara nåt ovanligt är så jävla dumt. Slå upp vilken tidning som helst och du kommer se en vit kvinna och en vit man på samma bild. Ett snabbt exempel: SEBs startsida (vit man som friar till en vit kvinna).

Nä jag sa inte att det aldrig förekommer. Jag har också sett det nyligen. För försäkringar tror jag.
Så det kan ju eventuellt ha varit samma som du såg.

Men okej, din upplevelse av verkligheten är annorlunda. Så är det ibland.
Kan ju vara vår definition av "ovanligt" som skiljer sig åt också.
Citera
2025-04-27, 12:31
Medlem
dengo.dajordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilla
Annat var det 1961 när Triumfglass lanserade en glass med namnet "Jätte-Neger"!

https://www.reddit.com/r/sweden/comm...ra_gamla_bild/

Den tiden kommer tillbaka. Historien är en pendel. Vi lever i sinnessjuka tider.
Citera
2025-04-27, 12:40
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Nä jag sa inte att det aldrig förekommer. Jag har också sett det nyligen. För försäkringar tror jag.
Så det kan ju eventuellt ha varit samma som du såg.

Men okej, din upplevelse av verkligheten är annorlunda. Så är det ibland.
Kan ju vara vår definition av "ovanligt" som skiljer sig åt också.

Det handlar inte om ”min upplevelse”. Det är fakta att det är extremt vanligt med vita kvinnor tillsammans med vita män inom reklam. Om du tvekar är det bara att sätta dig och räkna på detta själv.

Folk i denna tråd tillhör en skara av människor som fått dille på vissa utländska utseenden (i detta fall en svart afrikansk man) och ser detta överallt. Går man ständigt runt och tänker på afrikanska svarta män så kommer man också se afrikanska svarta män överallt.
Citera
2025-04-27, 13:19
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Wykman
Alla svenskar hatar invandrare. Det ligger naturligt. De hör inte hemma i den ariska naturen. Allt korrekt. Magkänslan är rätt. Gå inte emot den. Gör Sverige vitt igen.

Korrekt är ju att alla lågutbildade, arbetslösa eller på annat sätt misslyckade och olyckliga personer gör det.

Det är bara att titta genom historien och vilka denna typ av rörelsers sympatisörer alltid varit.

Det finns ytterst få högutbildade, välavlönade personer med stora kontaktnät som är rasister. Finns knappt.
Citera
2025-04-27, 13:23
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det handlar inte om ”min upplevelse”. Det är fakta att det är extremt vanligt med vita kvinnor tillsammans med vita män inom reklam. Om du tvekar är det bara att sätta dig och räkna på detta själv.

Folk i denna tråd tillhör en skara av människor som fått dille på vissa utländska utseenden (i detta fall en svart afrikansk man) och ser detta överallt. Går man ständigt runt och tänker på afrikanska svarta män så kommer man också se afrikanska svarta män överallt.

I vår diskussion så har du hittills bara använt din egen upplevelse som argument. Du sa att du hade sett en SEB-reklam.
Om du känner till nån "fakta" så är det väl bättre att du bara länka till den, och förklara hur du "räknat på detta".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in