2025-04-26, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Vet ej men oavsett blir ni rasister provocerade av att se en lycklig familj om en del har ”fel” hudfärg.

Du är väl inte så naiv att du inte märker överrepresentationen? Det är ju inte en slump att det är en neger och vit tjej 100x mer än du någonsin ser i verkligheten.

Ni godhetsfånar är så sega, precis som ni tror 1 miljon afrikaner i sverige plötsligt ska bete sig och kunna prestera som svenskar.

https://www.reddit.com/r/marketing/c...ack_malewhite/
https://www.reddit.com/r/blackladies...hite_women_in/
https://www.reddit.com/r/interracial...couples_in_tv/
https://www.reddit.com/r/TooAfraidTo...rcials_almost/
https://www.reddit.com/r/Commercials...tation_in_ads/
Citera
2025-04-26, 10:49
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Du är väl inte så naiv att du inte märker överrepresentationen? Det är ju inte en slump att det är en neger och vit tjej 100x mer än du någonsin ser i verkligheten.

Ni godhetsfånar är så sega, precis som ni tror 1 miljon afrikaner i sverige plötsligt ska bete sig och kunna prestera som svenskar.

"Godhetsfåne" Den var ny.. Ja, jag vill nog hellre vara god än elak. Vet dock inte om det är så fånigt...

På mitt jobb är det tvärt om. Svenskarna får nog lägga på ett kol för att kunna prestera som våra anställda indier och mörkhyade. Och rätt självklart är att de presterar i snitt högre med tanke på på urvalet och livsresan.
Citera
2025-04-26, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
"Godhetsfåne" Den var ny.. Ja, jag vill nog hellre vara god än elak. Vet dock inte om det är så fånigt...

På mitt jobb är det tvärt om. Svenskarna får nog lägga på ett kol för att kunna prestera som våra anställda indier och mörkhyade. Och rätt självklart är att de presterar i snitt högre med tanke på på urvalet och livsresan.

Knappast pga resan, urvalet ja. Det finns folk av alla raser som har skyhög iq men genomsnittet berättar historien om varför de underpresterar i exakt varje land. Och varför östasiater överpresterar.
Citera
2025-04-26, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
DN:s Lisa Magnusson summerar denna diskussion på ett klockrent sätt:

”Stör du dig på en familj för att mannen är svart? Grattis, du är rasist”.

https://www.dn.se/ledare/lisa-magnus...-du-ar-rasist/
Enligt DN är du en rasist om du inte håller med dem, oavsett fråga. Så dem kan man bortse ifrån.
Citera
2025-04-26, 11:00
Medlem
Karlastars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Kampanj Bojkotta SIA bör startas. Alla måste ju ställe upp på detta så vi kan få bort hatet mot unika folkgrupper! Naturligtvis vill ingen stolt stamkrigare på den afrikanska savannen blanda bort sina krigargener med en lönnfet vit liberal kossa till kvinna!

Kunde vi få Brandos på fall kan vi få SIA! De ska kursa när vi klara och rasblandning i reklamer ska bli bannlyst för evigt!

Operation krossa SIA inleds härmed! Lycka till

Jag har ätit minst en Sia marängsviss i veckan. Och nu när jag äcklas av varumärket är det tyvärr slut med det. Kommer självklart inte köpa det till min familj heller.

Men det finns många andra trevliga alternativ. Som lejonet och björnen
Citera
2025-04-26, 11:02
Medlem
Karlastars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
DN:s Lisa Magnusson summerar denna diskussion på ett klockrent sätt:

”Stör du dig på en familj för att mannen är svart? Grattis, du är rasist”.

https://www.dn.se/ledare/lisa-magnus...-du-ar-rasist/

Så wokemotståndare = rasist. Vill du inte ha negerglassen så är rasist

Whatever. Inte direkt så att mitt liv förändras för att en pk-fitta som gått i främsta led att förstöra landet inte gillar mig.

Tvärtom, det gör saken ännu roligare.
Citera
2025-04-26, 11:02
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
1. Du skiter i det, men tar dig ändå tid att svara.
2. Man behöver inte ta sig till något särskilt område för att se svarta män, inte ens i sällskap med vita. Måste vara vanligare än burkor. Bilden du länkar till ser inte ut som fotad på ett svenskt förortstorg. Ja, en niqab borde gå att lyfta på. Men man ser ju inte glassen då, inte så lämpligt i annons. Men du kanske inte menar allvar med att föreslå burka i annonsen, vill säga att det är lika fel som en blandad familj.

Du förstod inte min ursprungspost så läs den igen. Den handlade om reklam generellt, och det var tydligt, men inte för dig. Oavsett fick du svar, det går att äta glass med både Burka och Niqab, och de gör det på exakt samma sätt, genom att äta genom en öppning i tyget. Skräddningen är alltså vad du kan se på bilderna. Att du ska begripa varför du behöver ta dig utanförskapsområden för att se burkor och i hög grad även Niqaber är uppenbarligen överkurs för dig.

Citat:
"Kritiskt tänkande" gentemot vad? Vad är det du tänker? Ditt "kritiska tänkande" handlar helt enkelt om att du inte vill att vissa människor ska existera. Det är inte vad man kallar för kritiskt tänkande.

Låt oss analyser vad du stör dig på. Vi har en snygg bild på en kärnfamilj på en strand. Det är sommar och sol. Alla är glada, alla är snyggt och ledigt klädda. De två vuxna personerna skulle kunna vara precis de som jag jobbar och umgås med varje dag, precis så som de ser ut.

Exakt vad är det som du stör dig på i denna bild? Har det något med någons hudfärg att göra? Enbart. Vad kallar man detta för? Tips: det börjar på R och är inte ditt trams om "kritiskt tänkande"

Citat:
Det är trots allt någon form av rasism om man inte tycker att det är ok att en svart man och en vit kvinna ”rasblandar”.

Givetvis, men min argumentation har inte alls med det att göra.
Problemet jag pekar på, som bägge intellektuellt funktionsnedsatta här ovan bevisligen är oförmögna att förstå, är att det finns en tydlig symbolik som exponerar ett stort problem, när reklammakare så tydligt undviker vissa parkonstellationer.
Citat:
"Kritiskt tänkande" gentemot vad? Vad är det du tänker? Ditt "kritiska tänkande" handlar helt enkelt om att du inte vill att vissa människor ska existera. Det är inte vad man kallar för kritiskt tänkande.

Låt oss analyser vad du stör dig på. Vi har en snygg bild på en kärnfamilj på en strand. Det är sommar och sol. Alla är glada, alla är snyggt och ledigt klädda. De två vuxna personerna skulle kunna vara precis de som jag jobbar och umgås med varje dag, precis så som de ser ut.

Exakt vad är det som du stör dig på i denna bild? Har det något med någons hudfärg att göra? Enbart. Vad kallar man detta för? Tips: det börjar på R och är inte ditt trams om "kritiskt tänkande"

Citat:
Det är trots allt någon form av rasism om man inte tycker att det är ok att en svart man och en vit kvinna ”rasblandar”.

Givetvis, men min argumentation har inte alls med det att göra.
Problemet jag pekar på, som den intellektuellt funktionsnedsatte här ovan bevisligen är oförmögen att förstå, är att vissa parkonstellaktioner konsekvent undviks. Det finns alltså en tydlig symbolik som exponerar ett stort problem, när reklammakare så tydligt undviker vissa parkonstellationer. Exakt samma typ av problematik som manifesteras när politiker och intresseorganisationer, under feministisk och antirasistisk flagg, vägrar belägga prideparader i utanförskapsområden, och ej heller placera någon sorts HBTQI+-närvaro i dessa områden.
Citera
2025-04-26, 11:04
Medlem
Citat:

Svenskarna blir utkonkurrerade och svenska män lämnar landet ,kvar bara utländska. Skulle tro att ung. 1000 svenska män högutbildade lämnar Sverige varje år typ civilingenjörer.

Problemet när man får fler utländska män är att de inte är lojala mot det svenska.

- De ger bort eller säljer kunskap.

- De har ingen lojalitet , man kan ana att Northvolt gick under p.g.a för lite svenskar.

- Indier t.ex är mer lojala och gillar Ryssland mer än Sverige.

SIA.glass är bara lojala mot att de ska tjäna pengar ,de bryr sig inte om att svenska män ska trivas. Kapitalet är helt enkelt mansfientligt.
Citera
2025-04-26, 11:05
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Enligt DN är du en rasist om du inte håller med dem, oavsett fråga. Så dem kan man bortse ifrån.

Ja det är klart, den retoriken har dom ju kört med i typ 30 år nu.. Skillnaden nu är att den blivit urvattnad.
Jasist, jasist, JASIST!
Citera
2025-04-26, 11:07
Medlem
KlasLunds avatar
Tänk att vara vuxen, ha internet, och använda den till att bli kränkt av en bild på en glad familj som äter glass. Civilisationens absoluta toppnivå.

Citat:
Ursprungligen postat av Runristaren
Vi vita är snart förbjudna att skaffa barn, bara blandras är tillåtet!!!

Citat:
Ursprungligen postat av KebabNollan88
Sverige är förstört för alltid, allt p.g.a. en reklam där en svart man håller en glass.

Citat:
Ursprungligen postat av VittÄrRätt
Jag känner mig personligen attackerad när jag ser en mörkhyad på ICA:s reklamaffisch.

Citat:
Ursprungligen postat av Fjordviking14
Nu måste jag emigrera till Polen om jag vill se en reklam utan woke-trams.

Citat:
Ursprungligen postat av MjöljVitNordbo
SIA Glass hatar svenskar, snart serverar de väl bara halalglass också!

Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaStammen
All reklam som inte visar en arisk kärnfamilj är kulturellt folkmord.

Citat:
Ursprungligen postat av BlågulRage
Snart får man väl inte ens säga ‘hej’ utan att det är rasistiskt.
Citera
2025-04-26, 11:08
Avstängd
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Är inte konsekvent i varje reklam.

Jo
Citera
2025-04-26, 11:11
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Svenskarna blir utkonkurrerade och svenska män lämnar landet ,kvar bara utländska. Skulle tro att ung. 1000 svenska män högutbildade lämnar Sverige varje år typ civilingenjörer.

Problemet när man får fler utländska män är att de inte är lojala mot det svenska.

- De ger bort eller säljer kunskap.

- De har ingen lojalitet , man kan ana att Northvolt gick under p.g.a för lite svenskar.

- Indier t.ex är mer lojala och gillar Ryssland mer än Sverige.

SIA.glass är bara lojala mot att de ska tjäna pengar ,de bryr sig inte om att svenska män ska trivas. Kapitalet är helt enkelt mansfientligt.

Tror gör man i kyrkan. Statistiken visar att andelen högutbildade i Sverige ökar med ca 0.5 procentenheter per år.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/...sniva-okar.pdf

Ingen anledning till oro på den fronten, vilket vår ekonomiska utveckling också visar. Att rasister och bakåtsträvare vill att det ska förhålla sig tvärtom ändrar inte på faktan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in