Citat:
Ursprungligen postat av
IngridBe
1. Du skiter i det, men tar dig ändå tid att svara.
2. Man behöver inte ta sig till något särskilt område för att se svarta män, inte ens i sällskap med vita. Måste vara vanligare än burkor. Bilden du länkar till ser inte ut som fotad på ett svenskt förortstorg. Ja, en niqab borde gå att lyfta på. Men man ser ju inte glassen då, inte så lämpligt i annons. Men du kanske inte menar allvar med att föreslå burka i annonsen, vill säga att det är lika fel som en blandad familj.
Du förstod inte min ursprungspost så läs den igen. Den handlade om reklam generellt, och det var tydligt, men inte för dig. Oavsett fick du svar, det går att äta glass med både Burka och Niqab, och de gör det på exakt samma sätt, genom att äta genom en öppning i tyget. Skräddningen är alltså vad du kan se på bilderna. Att du ska begripa varför du behöver ta dig utanförskapsområden för att se burkor och i hög grad även Niqaber är uppenbarligen överkurs för dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
"Kritiskt tänkande" gentemot vad? Vad är det du tänker? Ditt "kritiska tänkande" handlar helt enkelt om att du inte vill att vissa människor ska existera. Det är inte vad man kallar för kritiskt tänkande.
Låt oss analyser vad du stör dig på. Vi har en snygg bild på en kärnfamilj på en strand. Det är sommar och sol. Alla är glada, alla är snyggt och ledigt klädda. De två vuxna personerna skulle kunna vara precis de som jag jobbar och umgås med varje dag, precis så som de ser ut.
Exakt vad är det som du stör dig på i denna bild? Har det något med någons hudfärg att göra? Enbart. Vad kallar man detta för? Tips: det börjar på R och är inte ditt trams om "kritiskt tänkande"

Citat:
Ursprungligen postat av
LilaGubben
Det är trots allt någon form av rasism om man inte tycker att det är ok att en svart man och en vit kvinna ”rasblandar”.
Givetvis, men min argumentation har inte alls med det att göra.
Problemet jag pekar på, som bägge intellektuellt funktionsnedsatta här ovan bevisligen är oförmögna att förstå, är att det finns en tydlig symbolik som exponerar ett stort problem, när reklammakare så tydligt undviker vissa parkonstellationer.
Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
"Kritiskt tänkande" gentemot vad? Vad är det du tänker? Ditt "kritiska tänkande" handlar helt enkelt om att du inte vill att vissa människor ska existera. Det är inte vad man kallar för kritiskt tänkande.
Låt oss analyser vad du stör dig på. Vi har en snygg bild på en kärnfamilj på en strand. Det är sommar och sol. Alla är glada, alla är snyggt och ledigt klädda. De två vuxna personerna skulle kunna vara precis de som jag jobbar och umgås med varje dag, precis så som de ser ut.
Exakt vad är det som du stör dig på i denna bild? Har det något med någons hudfärg att göra? Enbart. Vad kallar man detta för? Tips: det börjar på R och är inte ditt trams om "kritiskt tänkande"

Citat:
Ursprungligen postat av
LilaGubben
Det är trots allt någon form av rasism om man inte tycker att det är ok att en svart man och en vit kvinna ”rasblandar”.
Givetvis, men min argumentation har inte alls med det att göra.
Problemet jag pekar på, som den intellektuellt funktionsnedsatte här ovan bevisligen är oförmögen att förstå, är att vissa parkonstellaktioner konsekvent undviks. Det finns alltså en tydlig symbolik som exponerar ett stort problem, när reklammakare så tydligt undviker vissa parkonstellationer. Exakt samma typ av problematik som manifesteras när politiker och intresseorganisationer, under feministisk och antirasistisk flagg, vägrar belägga prideparader i utanförskapsområden, och ej heller placera någon sorts HBTQI+-närvaro i dessa områden.