2025-04-25, 20:10
Medlem
Kan si med 100% sikkerhet at det ikke er SM på bilde.
Citera
2025-04-25, 20:10
Medlem
Hvor bodde egentlig MB? Jeg trodde han holdt til på Mortensrud, da gir det litt lite mening å reise til Oppsalskogen både for han og SM. Da ville det jo vært bedre å møtes i en hvilken som helst annen større og tettere skog der man kunne vet mer i fred, rundt om Mortensrud/Lofsrud/Nordstrand.

Men så hørte jeg av en bekjent at MB bodde rundt Trasopp/Oppsal- noen som vet? det gir iallfall litt mer mening ang møtested.
Citera
2025-04-25, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Er ikke helt overbevist om at han andre er MB heller.

Likner på øret til Metkel og hodeformen.

Hvis man sammenligner advokat Furuholmen og Toska + Toska og MB og Furuholmen og SM så kan høyden på han gråhåra i bilde likne på SM. Han er ikke så høy.
Citera
2025-04-25, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexis09
Kan si med 100% sikkerhet at det ikke er SM på bilde.
Men kan du si om det er MB?
Citera
2025-04-25, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annonnnym
Likner på øret til Metkel og hodeformen.

Jeg tenkte at det _ikke_ så ut som øret til Metkel. Mener å huske at MB har mer utstående ører. Øyelokket derimot, er kanskje det som får meg til å tro at det er MB.
Citera
2025-04-25, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
Politiet er godt kjent med fetterens rolle.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks...iert/17677230/

Det er Mr. D som omtales her. Det viser jo at Discord er helt ute å sykler.
Jeg har hørt akkurat det samme fra en i «miljøet». En ting som er litt rart er hvor fort «alle» fikk greie på hvem det var og hva som hadde skjedd.
Citera
2025-04-25, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er altså Mr D som omtalen i TV2-artikkelen fra i dag.

Skal ha avdekket drapskomplott mot Betew-alliert
I flere måneder har politiet i skjul etterforsket mulige drapsplaner mot en av avdøde Metkel Betews nære allierte, får TV 2 opplyst.
Dette skal handle om Mr D.
Nå får TV 2 opplyst at politiet i flere måneder har hatt en hemmelig etterforskning der de mener å ha avdekket et drapsforbund mot en oslomann i 30-årene, som beskrives som en av Betews nære allierte.

Mannen er kjent aktør i det kriminelle miljøet i Oslo. Han har inntil nylig sonet en lang fengselsstraff, men er i dag løslatt.
Fortsatt handler det om Mr D.
Før han ble løslatt fra fengsel, ble mannen i 30-årene overført til åpen soning, der han fikk tilgang på mobiltelefon og hyppige permisjoner.

Spanere fra politiet i Oslo har registrert at han benyttet det til å gjennomføre møteaktivitet med blant annet Betew, ifølge TV 2s opplysninger.
Situasjonen Mr D var i mens han var under hemmelig etterforskning, ligner da veldig på situasjonen Stig Millehaugen er i nå.

Overført til åpen soning, tilgang på mobiltelefon, mulighet for permisjoner, skal ha hatt flere hemmelige møter med Betew. Også SM skal ha vært venn av Betew.

Ble også Stig Millehaugen spanet på og hemmelig etterforsket etter at han ble overført til åpen soning?
TV 2 har stilt Oslo politidistrikt spørsmål om drapsforbundssaken er aktuell i etterforskningen av drapet på Betew. Det ønsker de ikke å svare på.
Jeg vet ikke hvor vellykkede politiets drapsforbundsetterforskninger egentlig er. Det ligger litt i sakens natur.

Hvis drapsforbundsetterforskningen blir vellykket så forhindres (minst) ett planlagt drap. Men, det er vanskelig å få noen dømt kun for planlegging av drap. Ikke sikkert alle i politiet er fornøyd med det. At vellykkede etterforskninger fører til null domfellelser.

Fra wikipedia, om "Operasjon Sult", politiets undercoveraksjon mot Betew og LH i 2015.

Til de av dere som beskylder meg for å "forsvare" Stig Millehaugen.

Jeg har påpekt at SM har blitt dømt til strengere straffer og har hatt hardere soningsforhold enn GM i andre svært alvorlige og kjente drapssaker som det er naturlig å sammenligne med. Det er fakta.

Jeg har også påpekt at enkelte medier demoniserer SM og bidrar til å skremme opp vanlige folk etter at de er blitt gjort oppmerksomme på at SM har befunnet seg i deres nærområder. Dette er demonisering og forfølgelse av SM. Og fakta.

Jeg tror ikke SM trenger noen "forsvarer" på flashback. SM ser ut til å greie å svare for seg selv.
Jeg mener å ha lest at både Betew og Millehaugen ble holdt under oppsikt utenfor fengselet. Men det er ikke spesifisert om det også dreide seg om spaning, selv om det hadde ikke forundret meg med tanke på at de begge har drapspotensiale og har/har hatt forvaringsdom.
Citera
2025-04-25, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G302
Jeg tenkte at det _ikke_ så ut som øret til Metkel. Mener å huske at MB har mer utstående ører. Øyelokket derimot, er kanskje det som får meg til å tro at det er MB.

Ja øyelokkene var veldig lik.
Syns også hodeformen.
Øret ser ikke så utstående ut, men da jeg ser forskjellige vinkler på nett ser de ikke like utstående ut på alle der heller.
Citera
2025-04-25, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleMonster
Men kan du si om det er MB?

Det vet jeg ikke..
Citera
2025-04-25, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordsia
De har bare tatt han i løgn eller at han har unngått å fortelle sannheten, og da er det lett å huke han inn på skjellig mistanke. Spesielt om det viser seg at de hadde avtalt et møte.. Svært kort vei til varetektsfengsling da.
Politiet brukte to dager fra avhør til å hente han inn. Da har de ikke hatt noe på han, men de har i etterkant funnet noe i hans forklaring som ikke stemmer. Selveste Stig Millehaugen, ute på perm, hadde ikke fått forlate politistasjon om de mistenkte han på det tidspunktet.

I dag spekulerer Avhørt i akkurat dette. Han har unngått å fortelle sannheten og blitt hentet inn når politiet oppdager dette. Stig Millehaugen ute på perm hadde aldri i livet fått forlate den politistasjonen på fredag om de mente han hadde noe med drapet å gjøre.
Citera
2025-04-25, 22:23
Medlem
Det finns en anledning till att SM inte överklagar häktning. Han sitter säkert instängd utan risk för sitt liv.

Citat:
Ursprungligen postat av Nordsia
I dag spekulerer Avhørt i akkurat dette. Han har unngått å fortelle sannheten og blitt hentet inn når politiet oppdager dette. Stig Millehaugen ute på perm hadde aldri i livet fått forlate den politistasjonen på fredag om de mente han hadde noe med drapet å gjøre.
Citera
2025-04-25, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbo85
Jeg har hørt akkurat det samme fra en i «miljøet». En ting som er litt rart er hvor fort «alle» fikk greie på hvem det var og hva som hadde skjedd.
Denne Bestilleren som her linkes til salen var kjent for å være diskret og undervurdert. Jeg får ikke det å hyre SM til å gå opp,, og i tilegg løper ryktebørsen løpsk

Noen rimelig forklaring på det? Virker rart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in