2025-04-24, 17:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenbojj
Polisen har ingen rättighet att begära legitimation av sexsäljare. Även om de säkert påstår annat.

Polisen får enbart begära legitimation ifall man är misstänkt för brott samt vid trafikkontroller. Att sälja sex är inget brott.

Så vägrar sexsäljaren att visa leg kan polisen inte göra någonting. De kan inte tvinga sexsäljaren att träffa någon från Soc eller annan myndighet.

Visst, polisen vill garanterat skrämmas, men sprids det inom sexsäljarna att polisen har noll befogenhet gentemot sexsäljarna så kommer de väl inse att de är körda, att sexsäljarna vet sina rättigheter och därmed lämnar sexsäljarna i fred.

Polisen kom hem till mig efter de låtsas vara en sexköpare med rena lögner. För att se till ”att jag mår bra” Men de ljög och de gjorde en full raid. Jag tänker inte vägra nånting, jag visar leg, jag står för den jag är och för vad jag gör. Jag har inget och dölja. Polisen underhåller saker och ljuger.. inte jag 💕 Jag vägra dock först och säga vem jag är då jag trodde dessa två manliga poliser, som hade tryckt in mig i ett hörn, skulle gruppvåldta mig och var fejk poliser. Jag väntade på endast en sexköpare. Vem som helst kan köpa kopior på polisbrickor. Var ett hemskt trauma och gå igenom 💔

Polisen hade t.o.m. med sig socialtjänsten till mig. Tre kvinnor som behandla mig väldigt kränkande. De kom in i mitt hem nån timme efter polisen där jag är helt förstörd av deras behandling. De sprang runt hemma hos mig och ryckte i dörrar och letade efter små barn. De hade inte ens gjort en slagning på mig innan, där de hade direkt sett att inga barn fanns folkbokförda på min adress och att jag har vuxna barn. De t.o.m. tvingade mig öppna hens rum, då de trodde hen satt där inne när jag sålde sexuella tjänster. Såklart var hens rum tomt då hen inte ens bodde här då.

Socialtjänsten behandla mig som en kriminell och jag fick sitta i timmar och förklara att jag inte går på bidrag, är inte skattefuskare, har inga sexuella sjukdomar eller är missbrukare. Det var fruktansvärt kränkande! Inte en enda gång frågade varken socialtjänsten eller polisen hur jag mådde när de var här, trots att mina ångestattacker var så hemska att jag trodde jag skulle dö.
Senast redigerad av Skinnyfrog 2025-04-24 kl. 18:34.
Citera
2025-04-25, 08:38
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du får kontakta Simon Häggström och be honom att sluta jaga sexköpare, de prostituerade kvinnorna räddar bara sina barn från att svälta ihjäl. Det spelar samtidigt ingen roll om kvinnorna har hallickar, de har säkert barn de också som riskerar att dö av svält.

Du har en vidrig människosyn. Försök sätta dej in i andra människors liv bara för en stund.

Simon Häggström är vidrig. Träffar han på en av dom få svenska tjejer som säljer sex så
slår han till hårt och skoningslöst.
Hotar dom med att kontakta hyresvärden och anklaga värden för att upplåta lokal för sexförsäljning så
hon riskerar att bli vräkt. Är det schysst ?
Hotar med att kontakta soss om hon har barn så dom kan sätta ungarna på jourhem.
Är det schysst ?

Han är ett svin.
Hot i stället för hjälp - viket as !
Citera
2025-04-25, 08:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Du har en vidrig människosyn. Försök sätta dej in i andra människors liv bara för en stund.

Simon Häggström är vidrig. Träffar han på en av dom få svenska tjejer som säljer sex så
Hotar dom med att kontakta hyresvärden och anklaga värden för att upplåta lokal för sexförsäljning så
Hotar med att kontakta soss om hon har barn så dom kan sätta ungarna på jourhem.
Är det schysst ?

Han är ett svin.

Vissa människor har skygglappar på och vägrar se och lyssna på andra. De är även snabba på och prata om saker de inte har någon egen insyn i eller kunskap.

Och när de hör ordet ”hallick” eller ”torskar” ser de direkt monster som utnyttjar oss sexarbetare. Inte konstigt då media vinklar det så. Det finns många sexarbetare som har en hallick helt av fri vilja och med samtycke. Det är en person som fixar med kundkontakt, träffar, plats, säkerhet osv. Varför ska inte dessa få tex betalt för sitt arbete? Att sälja sexuella tjänster är som och ha ett eget företag. Men pga av våra lagar har vi istället inga rättigheter och får inte ta hjälp av någon utan att den riskerar och bli uthängd som hallick och gripas. Koppleri lagen gör det omöjligt för oss och ha hjälp. Och samhället straffar oss.

Samtycke är det viktigaste i allt man gör! Utan den ÄR DET OLAGLIGT och KRIMINELLT! Ingen ska tvinga någon och göra något den inte vill! Inte i något yrke. Och vår regering ska sluta tvinga oss frivilliga sexarbetare och sluta med något vi väljer göra av fri vilja med våra kroppar!
Senast redigerad av Skinnyfrog 2025-04-25 kl. 09:10.
Citera
2025-04-25, 09:10
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnyfrog
Vissa människor har skygglappar på och vägrar se och lyssna på andra. De är även snabba på och prata om saker de inte har någon egen insyn i eller kunskap.

Och när de hör ordet ”hallick” eller ”torskar” ser de direkt monster som utnyttjar oss sexarbetare. Inte konstigt då media vinklar det så. Det finns många sexarbetare som har en hallick helt av fri vilja och med samtycke. Det är en person som fixar med kundkontakt, träffar, plats, säkerhet osv. Varför ska inte dessa få tex betalt för sitt arbete? Att sälja sexuella tjänster är som och ha ett eget företag. Men pga av våra lagar har vi istället inga rättigheter och får inte ta hjälp av någon utan att den riskerar och bli uthängd som hallick och gripas. Och samhället straffar oss.

Samtycke är det viktigaste i allt man gör! Utan den ÄR DET OLAGLIGT och KRIMINELLT! Ingen ska tvinga någon och göra något den inte vill! Inte i något yrke. Och vår regering ska sluta tvinga oss frivilliga sexarbetare och sluta med något vi väljer göra av fri vilja med våra kroppar!

Mycket klokt skrivet.
Citera
2025-04-25, 10:02
Avslutad
Citat:
Mycket klokt skrivet.

Tack 🙂 Hoppas du får en fantastisk dag 💕
Citera
2025-04-25, 11:36
Avslutad
När jag är helt frisk och jag fått ordning på allt igen i mitt liv som förstördes efter mötet med Simon, kommer jag skriva till honom och fråga om vi kan ta en debatt tillsammans på neutral mark.

Jag tycker inte det är rättvist att enda gångerna vi frivilliga sexarbetare får prata med polisen är i en full raid under psykisk press.

En debatt är bästa sättet där bägge får höras. Och vill man ha en bättre arbetsmiljö, måste man tillslut lyssna på dem som faktiskt jobbar där ❤️

Trevlig helg 💕
Citera
2025-04-25, 14:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Du menar alltså att jag och alla andra ska försöka sätta oss in i sexköparnas liv bara för en stund? Varför inte kontakta Simon Häggström och be honom göra detta också?

Citat:
Är det schysst ?

Han är ett svin.

Hyresvärdarna kan göra sig skyldiga till koppleri om de upplåter bostäder eller lokaler för sexförsäljning. Det är inte Simon Häggströms fel att lagstiftningen ser ut som den gör.

https://www.hemhyra.se/nyheter/allmannyttans-expert-tveksamt-hyra-ut-till-thaisalonger-nackdelarna-overvager/
Citera
2025-04-25, 15:13
Bannlyst
Citat:
Du menar alltså att jag och alla andra ska försöka sätta oss in i sexköparnas liv bara för en stund? Varför inte kontakta Simon Häggström och be honom göra detta också?

Hyresvärdarna kan göra sig skyldiga till koppleri om de upplåter bostäder eller lokaler för sexförsäljning. Det är inte Simon Häggströms fel att lagstiftningen ser ut som den gör.

https://www.hemhyra.se/nyheter/allmannyttans-expert-tveksamt-hyra-ut-till-thaisalonger-nackdelarna-overvager/

Han behöver inte hota med att kontakta hyresvärden. Typisk feg snutjävel som vågar utpressa människor som är i ett utsatt läge.
Citera
2025-04-25, 15:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Han behöver inte hota med att kontakta hyresvärden. Typisk feg snutjävel som vågar utpressa människor som är i ett utsatt läge.

Simon Häggström tänker kanske på grannarna som tvingas utstå personer som sysslar med sexförsäljning?

Få människor vill ha illegala bordeller i sin närmiljö, det blir alltid en massa spring med konstiga typer.
Citera
2025-04-25, 15:25
Bannlyst
Citat:
Simon Häggström tänker kanske på grannarna som tvingas utstå personer som sysslar med sexförsäljning?

Få människor vill ha illegala bordeller i sin närmiljö, det blir alltid en massa spring med konstiga typer.

Skitsnack. Hoppas någon hallick gör köttfärs av den nollan. Bara en död snut är en god snut.
Citera
2025-04-25, 16:59
Moderator
Neksnors avatar
Citat:

Varför skulle det vara jobbigt med att utså personer som sysslar med sexförsäljning? Stör du dig på brevbärare och kronofogdar också?
Citera
2025-04-25, 17:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Varför skulle det vara jobbigt med att utså personer som sysslar med sexförsäljning? Stör du dig på brevbärare och kronofogdar också?

Illegala bordeller för alltid med sig en massa problem i form av konstiga människor i trapphusen. Det förekommer tom rån och annat obehag dessutom.

https://www.hemhyra.se/nyheter/grannar-slog-larm-lagenhet-anvandes-som-bordell/
https://www.hemhyra.se/nyheter/okanda-man-rorde-sig-i-trapphuset-grannlagenheten-var-en-bordell-om-de-svarar-undvikande-ar-det-nago t-skumt/
https://www.hemhyra.se/reportage/eva-blev-vittne-till-sexhandeln-polisen-vet-men-far-inte-beratta-for-vardarna/

Grannarna till de illegala bordellerna är nog väldigt glada att Simon Häggström och hans kollegor motverkar den illegala sexhandeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in