Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Trafficking/människohandel inom prostitution är en myt och förekommer knappast i väst överhuvudtaget, vilket Häggström säkerligen känner till. Dessutom är rekvisiten för männskohandel utformade på så sätt att det inte krävs någon form av tvång. Det kan räcka med att sexarbetaren fått en flygbiljett av någon eller fått skjuts över en landsgräns. Ändå är det nästan omöjligt att få fram fällande domar. Samma myt vevas också angående koppleri, som om det handlade om en hallick som spöar upp horan på löpande band om hon inte drar pengar. Moderna hallickar är i princip reklamare, webmasters, och hyresvärdar. Lagstiftningen är så löjlig att om folk kände till det så hade den inget stöd. Vi har redan lagar mot misshandel, människorov, och våldtäkt. De enda som prostitutionslagarna straffar är samtyckande och vuxna.
Det får vara nog med alla lögner nu, ställ politikerna och myndighetsaktivister till svars!
Du har så rätt i denna mening ” De enda som prostitutionslagarna straffar är samtyckande och vuxna” 💕 Ja många hävdar att det är en myt med trafficking. Jag vet inte.
Jag kan bara gå ifrån mina egna erfarenheter som sexarbetare. Det jag vet med säkerhet att just nu jagar polisen just frivilliga sexarbetare som galningar och förstör deras liv och deras familjers pga koppleri lagen. Vi vräks, blir av med våra barn, våra partners grips och döms, vi utsätts för raider och psykisk misshandel av polis, vi blir anmälda till skatteverket och vi blir av med jobb osv. Och skulle vi betala skatt, som vi faktiskt vill, blir vi istället anmälda från skatteverket till polis. En person behöver bara tex veta om en sexarbetare för att bli dömd eller äta från maten en sexarbetare köpt med sina pengar. Alla dessa är vuxna människor som har endast gjort saker i samtycke. Inga tvång eller hot.
Och detta har de tid och resurser för. Då känns det väldigt osannolikt att vi faktiskt skulle ha ett problem med just trafficking i Sverige. Och om vi har det, och polisen inte lägger precis alla resurser på och stoppa det, har de ju misslyckats totalt med sina prioriteringar.. 💔