2025-04-24, 20:58
Avstängd
SolarPowereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Det enda Petersson gjorde var väl att ställa kritiska frågor? Det var ju inte direkt som att han kom till lektionerna med en spikklubba. Det känns verkligen som något han kunde lägga bakom sig.
Vet du hur han tänker? Vilken moral har han menar du?
Även om han skulle be om ursäkt utan att mena det, så skulle det ändå göra skillnad. Det skulle vara ett erkännande från honom att han inser att han inte kan hålla på och hata vita så öppet som han gör. Att han vägrar be om ursäkt kan jag bara tolka som att han vet att stora delar av akademin och gammel-/PK-media står bakom eller i alla fall tolererar hans hat mot vita. Att vägra be om ursäkt blir således en slags maktdemonstration emot vita.
"Jag hatar er och jag behöver inte be om ursäkt, ni kan ändå inte komma åt min karriär."
Typ lite så tror jag att han tänker.
Enligt den källan var han inne senast 2008. Att patologisera hans åsikter är också fel. Att hysa extremistiska åsikter behöver inte per automatik innebära att man är psykiskt sjuk i objektiv mening. Jag tror att vi går mot ett farligt samhällsklimat om vi stämplar alla som har "fel" med att de ska in på psyket.

Tyvärr är det möjligt för fullt psykiskt friska att känna starkt hat mot andra och historien ger många exempel på det också.

Javisst, men man kan inte ha folk på högskolorna som undervisar i rasstudier som gör den sortens uttalanden.

Koreaner gillar Mumin och Mio min Mio normalt.

Han exploaterar sitt utseende för politisk vinning som en brud.

Ska han skaffa pattar kommer jag känna mig hotad i konkurrensen.

edit: han är i min ålder. Vi i första generationerna med östasiater i Sverige hade det inte så lätt. Alla skulle utmana oss på Karate och Taekwondo. Han gick väl sönder i huvudet. Han är ju inte som vi andra iaf.
Senast redigerad av SolarPowered 2025-04-24 kl. 21:21. Anledning: okok ska skära ner på anglicismerna
Citera
2025-04-25, 05:20
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:

Det rimligaste är väl att bedöma någon utifrån vad denne säger och hur den beter sig?
Citera
2025-04-25, 07:29
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolarPowered
Javisst, men man kan inte ha folk på högskolorna som undervisar i rasstudier som gör den sortens uttalanden.

Koreaner gillar Mumin och Mio min Mio normalt.

Han exploaterar sitt utseende för politisk vinning som en brud.

Ska han skaffa pattar kommer jag känna mig hotad i konkurrensen.

edit: han är i min ålder. Vi i första generationerna med östasiater i Sverige hade det inte så lätt. Alla skulle utmana oss på Karate och Taekwondo. Han gick väl sönder i huvudet. Han är ju inte som vi andra iaf.

En jag känner gick på en föreläsning med TH.
Hon uttryckte att det var opåkallat grova uttalanden.
Då blir man orelevant till sist.
Citera
2025-04-25, 07:34
Avstängd
SolarPowereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
En jag känner gick på en föreläsning med TH.
Hon uttryckte att det var opåkallat grova uttalanden.
Då blir man orelevant till sist.

Alltså det gick rykten om att han försökte skapa någon sorts anarkistisk kampgrupp för adoptivbarn ute på Frescati ett tag ute på östasiatiska institutionen.

Det är skillnad på locker room talk som vi kör här och på vad man säger i en roll som föreläsare på en högskola.
Citera
2025-04-25, 07:50
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolarPowered
Alltså det gick rykten om att han försökte skapa någon sorts anarkistisk kampgrupp för adoptivbarn ute på Frescati ett tag ute på östasiatiska institutionen.

Det är skillnad på locker room talk som vi kör här och på vad man säger i en roll som föreläsare på en högskola.

”Extremister åt alla håll, förening eder”
😉

Så kan man få bidrag.
Citera
2025-04-25, 07:52
Avstängd
SolarPowereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
”Extremister åt alla håll, förening eder”
😉

Så kan man få bidrag.

En affärsidé för en parasit imo. Bidrag kan inte vara ett eget mål.

edit: Hej scoremax ltnc
Senast redigerad av SolarPowered 2025-04-25 kl. 07:55.
Citera
2025-04-25, 08:00
Medlem
Man kan fråga sig varför Karlstad universitet väljer att ha Tobias som deras forskare och varför de inte väljer någon som är mer vetenskapligt fokuserad?

Jag tror att det är politiska skäl i grunden. Karlstads universitet får extra pengar tack vare att politikerna kunnat tillsätta en person som forskare för att uppnå deras agenda.

Agendan i detta fallet var att främja ett folkutbyte genom en okontrollerad massinvandring och att helt enkelt fullfölja den ständiga befolkningsexplosion som krävs för att försörja alla gamla i framtiden.

Vilket i sin tur handlar om att det behövs 50 miljoner människor ett viss årtal för att de gamla ska få sin service.

Sedan om ytterligare ett antal årtionden krävs 100 miljoner människor för att ta hand om de gamla..

Sådana resonemang får givetvis konsekvenser.
Citera
2025-04-25, 08:50
Medlem
Upplyftens avatar
" Sydkorea erkänner att övergrepp mot mänskliga rättigheter begicks när barn adopterades bort till utlandet. Adoptioner skedde ofta utan samtycke, det finns exempel på rena kidnappningar.

– Det var ett sätt att bli av med barn som Korea inte ville ha. Det erkännandet har vi alla fått i dag, säger adopterade Hanna Johansson"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...billig-losning

Någonting säger mig att detta är hela orsaken till Hubinettes hela complexa PTSD.
Han har aldrig kommit över det , inte förlåtit sig själv eller andra utan fokuserat på anti-vit aktivism och blivit en oerhört bitter rasist med de mest generella antaganden jag någonsin läst av en snubbe som huserar på högskola.

Tragisk snubbe
Citera
2025-04-25, 09:19
Medlem
Om Sverige hade fungerat hade han inte fått det här heller.
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
I kinesländer får han inte betalt för att hata folket.
Citera
2025-04-25, 09:27
Medlem
Precis, den där kärringen Hübinette alltså.
Citat:
Det enda Petersson gjorde var väl att ställa kritiska frågor? Det var ju inte direkt som att han kom till lektionerna med en spikklubba. Det känns verkligen som något han kunde lägga bakom sig.
Även om han skulle be om ursäkt utan att mena det, så skulle det ändå göra skillnad. Det skulle vara ett erkännande från honom att han inser att han inte kan hålla på och hata vita så öppet som han gör. Att han vägrar be om ursäkt kan jag bara tolka som att han vet att stora delar av akademin och gammel-/PK-media står bakom eller i alla fall tolererar hans hat mot vita. Att vägra be om ursäkt blir således en slags maktdemonstration emot vita.
"Jag hatar er och jag behöver inte be om ursäkt, ni kan ändå inte komma åt min karriär."
Typ lite så tror jag att han tänker.
Enligt den källan var han inne senast 2008. Att patologisera hans åsikter är också fel. Att hysa extremistiska åsikter behöver inte per automatik innebära att man är psykiskt sjuk i objektiv mening. Jag tror att vi går mot ett farligt samhällsklimat om vi stämplar alla som har "fel" med att de ska in på psyket.

Tyvärr är det möjligt för fullt psykiskt friska att känna starkt hat mot andra och historien ger många exempel på det också.
Citera
2025-04-28, 14:06
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Nåja.
Han hör hemma i sydkorea så han har visst fög för att vara bitter.

Han är en fräck kommunistjävel och jag har verkligen noll sympati för hans sort.
Citera
2025-04-28, 14:32
Medlem
Tobias är en Afa ledare från typ Uppsala innan han var med och grundade EXPO. Jag mailade en gång EXPO om detta för typ 15år sen och tror det eller ej. Jag fick faktiskt svar från dom och dom förnekade inte. Däremot så syns han inte från deras sida att han var med utan det är han själv som skryter om det i sitt CV.

Tobias är välkänd rasist som forska om vithetsnorm. Killen har förmodligen mord på sitt sinne och han har misshandlat barn. Han tycker att alla vita som har en asiatisk tjej är pedofiler.

Killen är sjuk på alla möjliga sätt och tyvärr uppmuntrats hans beteende av våra skattepengar. Att han vägrar ha CP som elev visar tydligt att han är rädd för hans egna ord och ställas till svars som lärare i det han ska undervisats i.

Där han ska jobba som lärare, är ingen vanlig skola. En vanlig skola ska inte anställa våldsamma rasister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in