Citat:
Ursprungligen postat av
HugoStieglitz
Det enda Petersson gjorde var väl att ställa kritiska frågor? Det var ju inte direkt som att han kom till lektionerna med en spikklubba. Det känns verkligen som något han kunde lägga bakom sig.
Vet du hur han tänker? Vilken moral har han menar du?
Även om han skulle be om ursäkt utan att mena det, så skulle det ändå göra skillnad. Det skulle vara ett erkännande från honom att han inser att han inte kan hålla på och hata vita så öppet som han gör. Att han vägrar be om ursäkt kan jag bara tolka som att han vet att stora delar av akademin och gammel-/PK-media står bakom eller i alla fall tolererar hans hat mot vita. Att vägra be om ursäkt blir således en slags maktdemonstration emot vita.
"Jag hatar er och jag behöver inte be om ursäkt, ni kan ändå inte komma åt min karriär."
Typ lite så tror jag att han tänker.
Enligt den källan var han inne senast 2008. Att patologisera hans åsikter är också fel. Att hysa extremistiska åsikter behöver inte per automatik innebära att man är psykiskt sjuk i objektiv mening. Jag tror att vi går mot ett farligt samhällsklimat om vi stämplar alla som har "fel" med att de ska in på psyket.
Tyvärr är det möjligt för fullt psykiskt friska att känna starkt hat mot andra och historien ger många exempel på det också.
Javisst, men man kan inte ha folk på högskolorna som undervisar i rasstudier som gör den sortens uttalanden.
Koreaner gillar Mumin och Mio min Mio normalt.
Han exploaterar sitt utseende för politisk vinning som en brud.
Ska han skaffa pattar kommer jag känna mig hotad i konkurrensen.
edit: han är i min ålder. Vi i första generationerna med östasiater i Sverige hade det inte så lätt. Alla skulle utmana oss på Karate och Taekwondo. Han gick väl sönder i huvudet. Han är ju inte som vi andra iaf.