Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-24, 11:12
Medlem
Snusfris avatar
Är han gift med fittan i vinterstudion?
Citera
2025-04-24, 11:13
Medlem
TheGretaResets avatar
"forskar"
Citera
2025-04-24, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
I ett avsnitt av Universitetsläraren talar Tobias Hübinette ut om hat och hot i arbetslivet (länk). Artikeln handlar bland annat om att högerjournalisten Christian Petersson (som i och för sig inte nämns med namn) tidigare hade registrerat sig på en av Hübinette kurser i syfte att ifrågasätta honom. Hübinette forskar om migration och rasism med mera, ämnen som kan sägas beröra rasmotsättningar.

Artikeln tar upp att Hübinette har ett förflutet inom Expo och den autonoma vänstern samt att han är dömd sen innan. Det ska journalisten naturligtvis ha erkännande för. Däremot nämns inte med ett enda ord de extrema antivita uttalanden som Hübinette har fällt tidigare i tidskriften Creol (referat från Insikt 24).
Att känna eller t.o.m. tycka att den vita rasen är underlägsen på alla upptänkliga plan är naturligt med tanke på dess historia och nuvarande handlingar. Låt den vita rasens västerland gå under i blod och lidande. Leve det mångkulturella, rasblandade och klasslösa ekologiska samhället! Leve anarkin!
- Tobias Hübinette, Creol 1996
Problemet med hur hela etablissemanget hanterar Hübinette är enligt mig att han utses till någon slags auktoritet på rasism och rasfrågor, trots att han aldrig (vad jag vet i alla fall) har uttalat någon form av ånger för sina egna uttalanden om att önska livet ur alla vita människor. Han kan sitta och forska på rasfrågor med våra skattepengar. Hade vi låtit någon ur NMR få en forskartjänst om denne hade sagt att han ville gasa alla judar och sen vägrade ta avstånd i efterhand? Jag menar att det hade varit en omöjlighet i dagens samhällsklimat, trots att uttalanden i princip är likvärdiga.

Som jag ser det finns det tre sätt för Hübinette att hantera sina gamla uttalanden.

1 Stå fast
Hübinette uttrycker tydligt att han fortfarande önskar livet ur alla vita och ser sin forskaranställning på Karlstads universitet som en plattform för att forska på den ras han vill förinta.

2 Ta avstånd
Hübinette uttrycker ånger över sina uttalanden och menar att han nu forskar på rasism eftersom han själv både har blivit utsatt av andra för rasism samtidigt som han också har ägnat sig åt rasism mot andra.

3 Förbli tyst och låtsas som ingenting
Hübinette kommenterar inte tidigare uttalanden alls, utan förlitar sig på att ingen i akademin vill eller vågar kritisera honom. Det verkar (vad jag vet) finnas en ganska stor tolerans inom akademin för Hübinette och hans uttalanden eftersom han inte har mottagit kritik inom den sfären.

Jag kan bara tolka tystanden från andra akademiker på tre sätt. Antingen håller andra akademiker med Hübinette om att vita ska gå under, eller så anser de i alla fall inte att det är ett problem att Hübinette har önskat detta, utan att någonsin ta avstånd efteråt. I så fall kan man nog tolka saken som att stora delar av akademin antingen är antivit eller i alla fall anser att antivita attityder är acceptabla och rumsrena. En tredje förklaring skulle kunna vara att det finns akademiker som inte håller med honom, men som är rädda för att kritisera honom öppet. Akademiker är i så fall rädda för att kritisera önskemål om en total och komplett förintelse av en människoras, vilket får anses vara uppseendeväckande. Det får anses vara extra uppseendeväckande med tanke på att SD är ett maktparti numer, och påstås ha sin bakgrund inom vit makt. Om ett sådant parti skulle skapa ett mer rasistiskt samhälle som sätter vita svenskar först (vilket stora delar av vänstern påstår), så borde i så fall detta också avspegla sig i att det i stället hade varit Hübinette som inte vågade uttala sig. Så tycks det inte vara. Det är de vita som självcensurerar sig, medan de antivita och ickevita tillåts breda ut sig i debatten.

Problemet med Hübinette är inte i sig om han skrev eller sade något opassande på 1990-talet. Problemet är att han aldrig någonsin har uttryckt minsta ånger i efterhand. I så fall uppstår frågan om Hübinette ens ångrar detta eller om han bara har tonat ned sin retorik av taktiska skäl.

Diskussionfrågor:
  • Har Hübinette uttryckt ånger offentligt för att önska livet ur vita människor?
  • Är det ett problem att stora delar av media helt okritiskt återger Hübinettes version av saken utan att nämna dessa uttalanden eller ställa honom mot väggen för dessa uttalanden?
  • Är det ett problem att ingen inom akademin offentligt kritiserar Hübinetteför dessa uttalanden eller det faktum att en person som han tillåts framstå som en auktoritet på rasfrågor?

TS, är det inte du som är en vänsterextremist som hatar högern?

ON-Topic, det är väl ett problem att media ger utrymme till vänsterextrema akademiker samtidigt som man anses högerextremist om man vill ha gränskontroll. Ja.
Citera
2025-04-24, 12:03
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxima95
Helvete rent ut sagt vad bittert det är bland de här adopterade asiaterna jämt och ständigt. Patrik Lundberg är den första jag tänker på som är i ett ständigt "kom och hjälp mig, jag är sur och gråter"-tillstånd. Alla adoptivungar i form av asiater jag träffat har varit gravt psykiskt skadade på ett eller annat sätt, begriper inte vad det beror på.

Jag växte upp med en hel del adopterade asiater, och de har varit som vilka ungar som helst. Blev faktiskt rejäl förvånad när idioter som Tobias och Patrik kliver fram och förbannar sina adoptivföräldrar, som om de hade förstört deras liv. Deras största problem verkar dessutom vara att de inte får knulla lika mycket som de önskat eftersom svenska tjejer är...(trumvirvel)...rasister!

De manliga asien-adopterade har fått ligga lika mycket som oss andra, så problemet ligger mest hos Tobias och Patrik själva. De är ju nästan i min ålder, och hur kan man INTE hitta en brud som vill ligga och skaffa barn?
Citera
2025-04-24, 12:32
Medlem
[left]Hubriette har klippkort till rättspsyket. Hur fan kan man anställa en sån som är hel coco i hela huvudet... ofattbart. https://insikt24.se/vald-rasism-och-politisk-terror-detta-ar-vansterextremisten-tobias-hubinette/?utm_source=chatgpt.com[ /LEFT]
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
I ett avsnitt av Universitetsläraren talar Tobias Hübinette ut om hat och hot i arbetslivet (länk). Artikeln handlar bland annat om att högerjournalisten Christian Petersson (som i och för sig inte nämns med namn) tidigare hade registrerat sig på en av Hübinette kurser i syfte att ifrågasätta honom. Hübinette forskar om migration och rasism med mera, ämnen som kan sägas beröra rasmotsättningar.

Artikeln tar upp att Hübinette har ett förflutet inom Expo och den autonoma vänstern samt att han är dömd sen innan. Det ska journalisten naturligtvis ha erkännande för. Däremot nämns inte med ett enda ord de extrema antivita uttalanden som Hübinette har fällt tidigare i tidskriften Creol (referat från Insikt 24).
Att känna eller t.o.m. tycka att den vita rasen är underlägsen på alla upptänkliga plan är naturligt med tanke på dess historia och nuvarande handlingar. Låt den vita rasens västerland gå under i blod och lidande. Leve det mångkulturella, rasblandade och klasslösa ekologiska samhället! Leve anarkin!
- Tobias Hübinette, Creol 1996
Problemet med hur hela etablissemanget hanterar Hübinette är enligt mig att han utses till någon slags auktoritet på rasism och rasfrågor, trots att han aldrig (vad jag vet i alla fall) har uttalat någon form av ånger för sina egna uttalanden om att önska livet ur alla vita människor. Han kan sitta och forska på rasfrågor med våra skattepengar. Hade vi låtit någon ur NMR få en forskartjänst om denne hade sagt att han ville gasa alla judar och sen vägrade ta avstånd i efterhand? Jag menar att det hade varit en omöjlighet i dagens samhällsklimat, trots att uttalanden i princip är likvärdiga.

Som jag ser det finns det tre sätt för Hübinette att hantera sina gamla uttalanden.

1 Stå fast
Hübinette uttrycker tydligt att han fortfarande önskar livet ur alla vita och ser sin forskaranställning på Karlstads universitet som en plattform för att forska på den ras han vill förinta.

2 Ta avstånd
Hübinette uttrycker ånger över sina uttalanden och menar att han nu forskar på rasism eftersom han själv både har blivit utsatt av andra för rasism samtidigt som han också har ägnat sig åt rasism mot andra.

3 Förbli tyst och låtsas som ingenting
Hübinette kommenterar inte tidigare uttalanden alls, utan förlitar sig på att ingen i akademin vill eller vågar kritisera honom. Det verkar (vad jag vet) finnas en ganska stor tolerans inom akademin för Hübinette och hans uttalanden eftersom han inte har mottagit kritik inom den sfären.

Jag kan bara tolka tystanden från andra akademiker på tre sätt. Antingen håller andra akademiker med Hübinette om att vita ska gå under, eller så anser de i alla fall inte att det är ett problem att Hübinette har önskat detta, utan att någonsin ta avstånd efteråt. I så fall kan man nog tolka saken som att stora delar av akademin antingen är antivit eller i alla fall anser att antivita attityder är acceptabla och rumsrena. En tredje förklaring skulle kunna vara att det finns akademiker som inte håller med honom, men som är rädda för att kritisera honom öppet. Akademiker är i så fall rädda för att kritisera önskemål om en total och komplett förintelse av en människoras, vilket får anses vara uppseendeväckande. Det får anses vara extra uppseendeväckande med tanke på att SD är ett maktparti numer, och påstås ha sin bakgrund inom vit makt. Om ett sådant parti skulle skapa ett mer rasistiskt samhälle som sätter vita svenskar först (vilket stora delar av vänstern påstår), så borde i så fall detta också avspegla sig i att det i stället hade varit Hübinette som inte vågade uttala sig. Så tycks det inte vara. Det är de vita som självcensurerar sig, medan de antivita och ickevita tillåts breda ut sig i debatten.

Problemet med Hübinette är inte i sig om han skrev eller sade något opassande på 1990-talet. Problemet är att han aldrig någonsin har uttryckt minsta ånger i efterhand. I så fall uppstår frågan om Hübinette ens ångrar detta eller om han bara har tonat ned sin retorik av taktiska skäl.

Diskussionfrågor:
  • Har Hübinette uttryckt ånger offentligt för att önska livet ur vita människor?
  • Är det ett problem att stora delar av media helt okritiskt återger Hübinettes version av saken utan att nämna dessa uttalanden eller ställa honom mot väggen för dessa uttalanden?
  • Är det ett problem att ingen inom akademin offentligt kritiserar Hübinetteför dessa uttalanden eller det faktum att en person som han tillåts framstå som en auktoritet på rasfrågor?
Citera
2025-04-24, 13:00
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
De är ju nästan i min ålder, och hur kan man INTE hitta en brud som vill ligga och skaffa barn?

Detta är ett totalt j-vla mysterium för mig med och jag är rätt så j-vla långt ut på inte-så-het-på-marknaden-direkt-skalan som flashback säkert känner till.

edit: han är incel. Fast anarkistcommie eller något.

Det är härsken säd. Man blir omtöcknad. Han borde tömma lite oftare.
Senast redigerad av SolarPowered 2025-04-24 kl. 13:33.
Citera
2025-04-24, 13:38
Medlem
1karanatas avatar
Tobias Hübinette har inte producerat ett enda utmärkt resultat eller dragit en enda adekvat slutsats i hela sitt liv. Han är en rasistisk nolla som livnär sig på en marxistiskt präglad akademisk sfär. Att någon häller en stor hink gröt över honom medan han predikar sin dynga skulle inte vara en dag för sent.
Citera
2025-04-24, 13:40
Han måste vara den enda asiaten jag vet som inte knullar som en duracellkanin tbh.

Asiater är skitmånga.

Trams. Hela tiden trams från Tobias.

edit: det är f-n status att vara östasiat bland weeabo-tjejerna. Leta där Tobias.
Senast redigerad av SolarPowered 2025-04-24 kl. 13:51.
Citera
2025-04-24, 15:03
Nä men jag kan inte släppa det här alltså.

Han sitter och hatar vita människor helt i onödan.

Gå på ett Manga-konvent.

På allvar, om han bara håller käften om sina vanvettiga idéer så kommer han få ligga.

De där rosahåriga brudarna har the Yellow Fever.

Sen slipper vi höra om det här.
Citera
2025-04-24, 19:05
Medlem
Onoterades avatar
Den mannen utsrålar ren ondska.
Citera
2025-04-24, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Ja man undrar ju varför idioten uppehåller sig här om det är så olidligt. Finns ju många andra länder där folk är snedögda så han har ju mycket att välja på.
I kinesländer får han inte betalt för att hata folket.
Citera
2025-04-24, 20:52
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Gnäller han fortfarande över Christian Peterson? Det är ju längesedan han gick på Hübinettens kurs ju.
Det enda Petersson gjorde var väl att ställa kritiska frågor? Det var ju inte direkt som att han kom till lektionerna med en spikklubba. Det känns verkligen som något han kunde lägga bakom sig.
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Dina alternativ utgår ifrån att Karln resonerar på något rationellt sätt, eller delar din uppfattning om moral.

Det gör han inte.
Vet du hur han tänker? Vilken moral har han menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av Aktionspotential
Vad jag vet har han aldrig uttryckt ånger för de gamla uttalandena. Oavsett så är det tydligt för alla som följt honom att om han skulle uttrycka ånger för det så är den inte genuin. Hubinette är definitionen av en riktigt rasist.
Även om han skulle be om ursäkt utan att mena det, så skulle det ändå göra skillnad. Det skulle vara ett erkännande från honom att han inser att han inte kan hålla på och hata vita så öppet som han gör. Att han vägrar be om ursäkt kan jag bara tolka som att han vet att stora delar av akademin och gammel-/PK-media står bakom eller i alla fall tolererar hans hat mot vita. Att vägra be om ursäkt blir således en slags maktdemonstration emot vita.
"Jag hatar er och jag behöver inte be om ursäkt, ni kan ändå inte komma åt min karriär."
Typ lite så tror jag att han tänker.
Citat:
Ursprungligen postat av SolarPowered
Ha medlidande och ge honom medicin.
Citat:
Ursprungligen postat av pekkaval
[left]Hubriette har klippkort till rättspsyket. Hur fan kan man anställa en sån som är hel coco i hela huvudet... ofattbart. [Källa (https://insikt24.se/vald-rasism-och-politisk-terror-detta-ar-vansterextremisten-tobias-hubinette/?utm_source=chatgpt.com).]
Enligt den källan var han inne senast 2008. Att patologisera hans åsikter är också fel. Att hysa extremistiska åsikter behöver inte per automatik innebära att man är psykiskt sjuk i objektiv mening. Jag tror att vi går mot ett farligt samhällsklimat om vi stämplar alla som har "fel" med att de ska in på psyket.

Tyvärr är det möjligt för fullt psykiskt friska att känna starkt hat mot andra och historien ger många exempel på det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in