2025-04-24, 17:42
Medlem
Dessa fall hör man om titt som tätt.. jag förstår inte hur man inte kan se varningssignalerna långt innan .. eller man kanske gör de, men struntar att lyssna på dom.. då får man skylla sig själv.. Du skriver du insåg detta efter ni gift er.. Hur är det möjligt?!
Citera
2025-04-24, 17:52
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxfond
Vissa kvinnor behöver medicin för att leva ett anständigt liv. Diskutera med kvinnan, för det är väl inget djur? Lägg fram en plan och berätta för hur du känner och vad ni måste göra för att lösa problemen. Afrikanska kvinnor får något slags högmod och dårskap när de landar på vit mark, tror de kan agera utan lagar och regler som en vilding. Nu är ju ett barn inblandat så du måste agera ansvarsfullt.

Nu har hon fått smak på det goda livet i Europa och tror sig äga min bostad, min lön och bil. Hon är gäst i mitt hem, hon kunde tydligen möblera MITT hem när jag kom hem, utan att fråga. När jag säger ifrån så blir hon förbannad. Hon har ju bidragit med noll, allt har jag både köpt med egna pengar. Hon kostar bara. Mycket ska ha mer eller vad man brukar säga.
Citera
2025-04-24, 17:53
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Dessa fall hör man om titt som tätt.. jag förstår inte hur man inte kan se varningssignalerna långt innan .. eller man kanske gör de, men struntar att lyssna på dom.. då får man skylla sig själv.. Du skriver du insåg detta efter ni gift er.. Hur är det möjligt?!

Ptjaa, en del damer är duktiga på att spela tills de känner att de sitter säkert i båten.
Citera
2025-04-24, 17:54
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Stackars kvinna och stackars barn. Du verkar djupt störd. Hoppas verkligen det går åt helvete för dig.

Hur som helst, du borde givetvis hjälpa henne på alla sätt nu att få uppehållstillstånd, lägenhet nära dig och försörjning. Sedan får ni väl ha varannan vecka. Är egentligen emot skilsmässor, speciellt när det är så små barn inblandade, men du verkar så störd och sjuk så det är nog det bästa trots allt.
Vad baserar du detta på??? Han är i ett förhållande som går åt helvete och mår troligen skit, jag har varit i hans skor och tror mig känna igen detta... Hade detta gällt en kvinna som ville lämna sin man så hade nog det låtit annorlunda, fy fan..
Citera
2025-04-24, 17:55
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
Den bästa och manligaste lösningen är att du släpper henne och ditt barn. Hon är mamman till erat barn.
Du har trampat i bajs och måste nu stå för det.
Tänk inte med kuken nästa gång.

Varför skulle det vara det manligaste? Att stå som en sopa och förlora efter allt man gett?
Citera
2025-04-24, 17:55
Medlem
Malawi-Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenAvBajs
Hon kostar mig pengar och har inga ambitioner eller driv. Efter över ett år har hon knappt lärt sig en mening på svenska. Sen är hon alltid kaxig och dryg. Så varför ska jag stå för hennes uppehälle om jag ska dra allt last? Jobba, handla, betala räkningar och fan och hans moster men jag får stå ut med en guldgrävande afrikan? Snacka om att kasta pengarna i ett svart hål. Jag är inte kär i henne längre och dagdrömmer varje dag om ett liv utan henne, kunna resa med barnet, och ha det bra.

1) Vilket land är frun ifrån?

2) Är hon ful som fan eller vad är problemet?
Citera
2025-04-24, 17:56
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Vad baserar du detta på??? Han är i ett förhållande som går åt helvete och mår troligen skit, jag har varit i hans skor och tror mig känna igen detta... Hade detta gällt en kvinna som ville lämna sin man så hade nog det låtit annorlunda, fy fan..

Nej det hade inte låtit annorlunda. Man får vara bra störd om man vill skada sitt barns mamma. Nästan lika störd som om man ”köper” sig en fru. Stackars barn.
Citera
2025-04-24, 17:57
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan

Det är rätt jobbig situation och har ju kämpat men det håller inte längre. Alltid mannens fel, oavsett vad. Kvinnan kan bete sig hur som helst.
Citera
2025-04-24, 17:58
Medlem
Malawi-Golds avatar
Citat:
Kan jag inte säga utan att riskera att bli outad. Men västra Afrika i alla fall.

Låter som ett engelsktalande land i alla fall... Skulle tippa på Nigeria eller Ghana.

Säkert är det Nigeria och då är det kaos, lika bra att du skiljer dig direkt och bränner upp barnets pass & hoppas på det bästa!
Citera
2025-04-24, 17:58
Citat:
Nej det hade inte låtit annorlunda. Man får vara bra störd om man vill skada sitt barns mamma. Nästan lika störd som om man ”köper” sig en fru. Stackars barn.
Vart har han skrivit att han vill skada sitt barns mamma? Visa mig den posten då jag kanske missat några.
Citera
2025-04-24, 17:59
Citat:
Det är rätt jobbig situation och har ju kämpat men det håller inte längre. Alltid mannens fel, oavsett vad. Kvinnan kan bete sig hur som helst.
Jag vet så väl vad du menar. Stay strong
Citera
2025-04-24, 18:00
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Citat:

Vadå skada? För att det inte funkar mellan oss? Att jag ska slita och svettas för levebrödet medans hon är dryg, kaxig, får utbrott, shoppar upp mina pengar och gör noll för att integreras i det svenska samhället? Jag har fan gett allt jag har och hon kan inte en mening på svenska och jag förväntas göra allt. Får inte ens umgås med mina polare och måste skicka pengar till hennes familj i Afrika. Liksom det funkar inte mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in