2025-04-24, 18:01
Avstängd
LuktenAvBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malawi-Gold
Låter som ett engelsktalande land i alla fall... Skulle tippa på Nigeria eller Ghana.

Säkert är det Nigeria och då är det kaos, lika bra att du skiljer dig direkt och bränner upp barnets pass & hoppas på det bästa!

Ja det är förstnämnda landet. Det är illa
Citera
2025-04-24, 18:04
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenAvBajs
Ja det är förstnämnda landet. Det är illa
Har väldigt svårt att tro att hon skulle få ta med sig barnet till ett sådant land om ni skiljer er. Men å andra sidan kan hon ju försöka göra det ändå
Citera
2025-04-24, 18:07
Avstängd
LuktenAvBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Har väldigt svårt att tro att hon skulle få ta med sig barnet till ett sådant land om ni skiljer er. Men å andra sidan kan hon ju försöka göra det ändå

Det jag sagt från start ju men folk här i tråden verkar ju tro att myndigheter i Sverige skulle tycka det var ok att släppa iväg henne med barnet till Afrika. Finns ju i princip inget land i hela Afrika som UD inte avråder resor till. Hur kan man seriöst tro att det skulle få ett bättre liv där med ljusa framtidsutsikter enbart för att mamman är därifrån? Inget jobb, inga pengar, nada till sitt namn.
Citera
2025-04-24, 18:10
Medlem
zombie-nations avatar
Vore det inte bättre att hon fick komma till Sverige och ni bryter upp efter? Finns ju många flashbackmän som vill ta över henne. Blir vinst för henne, då kanske hon inte går bärsärk. Sedan tycker jag att du ska vara ärlig, jag tror att du är rädd för henne. Sluta spela kaxig och ta kontakt med en mansjour och prata. Slår hon dig så polisanmäl. Du ska inte behöva ha det så. Och jag förstår absolut att du vill att ditt barn växer upp med en lugn förälder och att du är fäst, idioterna här tror inte att pappakänslor existerar.
Citera
2025-04-24, 18:11
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Det jag sagt från start ju men folk här i tråden verkar ju tro att myndigheter i Sverige skulle tycka det var ok att släppa iväg henne med barnet till Afrika. Finns ju i princip inget land i hela Afrika som UD inte avråder resor till. Hur kan man seriöst tro att det skulle få ett bättre liv där med ljusa framtidsutsikter enbart för att mamman är därifrån? Inget jobb, inga pengar, nada till sitt namn.
Ja exakt, för mig så finns det ingen logik i hur detta skulle kunna hända, men gör som andra har skrivit, kolla med en advokat innan du tar nästa steg - Stay strong
Citera
2025-04-24, 18:14
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Och jag förstår absolut att du vill att ditt barn växer upp med en lugn förälder och att du är fäst, idioterna här tror inte att pappakänslor existerar.
Så sant
Citera
2025-04-24, 18:21
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Tänk vilka blickar du kommer få på lekplatsen, på dagis mm. Ensamstående vit man med ett negerbarn. Hmmm
Det är Sverige vi talar om man får bara blickar av araber om man är vit och har mulatt barn.
Citera
2025-04-24, 18:22
Avstängd
LuktenAvBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vore det inte bättre att hon fick komma till Sverige och ni bryter upp efter? Finns ju många flashbackmän som vill ta över henne. Blir vinst för henne, då kanske hon inte går bärsärk. Sedan tycker jag att du ska vara ärlig, jag tror att du är rädd för henne. Sluta spela kaxig och ta kontakt med en mansjour och prata. Slår hon dig så polisanmäl. Du ska inte behöva ha det så. Och jag förstår absolut att du vill att ditt barn växer upp med en lugn förälder och att du är fäst, idioterna här tror inte att pappakänslor existerar.

Rädd om mina prylar och pengar, ja.
Citera
2025-04-24, 18:23
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Vart har han skrivit att han vill skada sitt barns mamma? Visa mig den posten då jag kanske missat några.

Citat:
Vadå skada? För att det inte funkar mellan oss? Att jag ska slita och svettas för levebrödet medans hon är dryg, kaxig, får utbrott, shoppar upp mina pengar och gör noll för att integreras i det svenska samhället? Jag har fan gett allt jag har och hon kan inte en mening på svenska och jag förväntas göra allt. Får inte ens umgås med mina polare och måste skicka pengar till hennes familj i Afrika. Liksom det funkar inte mer.

Det står i trådstarten att du vill lura henne att skriva på papper så hon inte får det hon har rätt till samt att du vill ha egen vårdnad om barnet och att hon ska åka till Afrika. Att ta någons barn är väl den största skada man kan göra någon? Det är ju ren ondska. Dessutom elakt mot barnet som givetvis behöver båda sina föräldrar.
Citera
2025-04-24, 18:27
Avstängd
LuktenAvBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Det står i trådstarten att du vill lura henne att skriva på papper så hon inte får det hon har rätt till samt att du vill ha egen vårdnad om barnet och att hon ska åka till Afrika. Att ta någons barn är väl den största skada man kan göra någon? Det är ju ren ondska. Dessutom elakt mot barnet som givetvis behöver båda sina föräldrar.

Så hon lider och tar skada om jag tar barnet för att det får 400 gånger drägligare liv i Sverige, men jag lider inte om hon tar barnet till Afrika där det får ett fattigt liv, för jag är man/pappa?
Citera
2025-04-24, 18:33
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Så hon lider och tar skada om jag tar barnet för att det får 400 gånger drägligare liv i Sverige, men jag lider inte om hon tar barnet till Afrika där det får ett fattigt liv, för jag är man/pappa?

Jo givetvis. Därför bör ni såklart se till att hon får uppehållstillstånd och en lägenhet i närheten så ni kan h varannan vecka.

Fyfan för att vara så tragisk att man måste köpa sig en fru från Afrika. Men jag förstår att hon inte stod ut med dig.
Citera
2025-04-24, 18:34
Medlem
Citat:

Men om ni tar din feta plånbok kan ni väl leva som Pippi Låmgstrumps pappa nere i Afrika...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in