2025-06-25, 05:51
Avstängd
LuktenAvBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Sista chansen nu.

Är du säker på att du vill vara fri igen som du säger?

Varför gjorde du då allt. Nu också då medvetet och lyckosamt. Tror du inte fler personen har gjort samma sak som dig och misslyckats totalt?

Något har du gjort rätt men samtidigt är du inte nöjd med ditt arbete?

Kommunikation är a --> o. Kan du fixa detta så tror jag ditt liv, din relation och allt kan bli bättre. Både ge och ta och på något sätt hitta en lösning där du sedan när allt är klart inser att din önskan inte var det du ville utan att du hade allt du ville ha redan innan.

Ja. Jag tror det kanske blir något sådant upplägg du är intresserad av men i slutändan vill man ändå ha något annat.

Man vill ha det man inte kan få.

Såhär: Hon är som en barnunge som inte fått sin leksak. Tjurig om hon inte får som hon vill. Du kan ju förstå att hon är värdelös på att kommunicera. Varje gång jag pratar med henne känns det som att jag tillrättavisar min dotter som är 8 år att såhär får man inte göra eller såhär kan man göra. Hon är alltså ett barn i huvudet. Aftikansk IQ.

Hon kommer från smuts, korruption och fattigdom i svenska mått. Att anpassa sig till Sverige, hur samhället fungerar och taveger initiativ bekommer henne inte. Hon är värdelös hemmafru med 0 kr till sitt namn. Jag jobbar och sliter för att de ska ha det bra. Hon vill bara ha pengar och bidrag och mina pengar. Helt sjukt vad hon förstört och kastat bort. Finns kvinnor i Afrika och folk överlag som kämpar för att ta sig därifrån och gå över döda för att få ett sådant lyxliv som min fru fått i jämförelse med vad hon hade. Hur fan kan man sitta och tro att man är säker i båten och ta allt för givet. Precis som hon tror att jag är en desperat vit sucker.

Kan säga att matcha på Tinder i Afrika så är man en vit gud. Du kan få fitta och snygg brud inom 2 min. Så speciell är hon inte.

Som sagt, har försökt få henne att lära sig språket, göra något men istället bråkar hon och gör ingenting. Har nu bokat enkelbiljett för henne och barnet som jag tänker skicka hem till Afrika. Det är slut. Jag längtar till att vara ensam, göra vad jag vill och ha pengar över. Fyfan vad skönt det ska bli.
Citera
2025-06-25, 05:54
Avstängd
LuktenAvBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Det är väl därför ni två passade ihop? Ditt konsekvenstänk är fan sämre än mitt var på tiden ja var narkoman.

Hoppas lite att du trollar gör det är en rättighet tragisk situation, tycker inte synd om dig eller negern utan ungen.

Jag träffade henne när jag åkte på knullresa. Du kan ju förstå att jag var konstant dyngrak i princip 1 månad. När jag nyktrade till var det för sent.
Citera
2025-06-25, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenAvBajs
Såhär: Hon är som en barnunge som inte fått sin leksak. Tjurig om hon inte får som hon vill. Du kan ju förstå att hon är värdelös på att kommunicera. Varje gång jag pratar med henne känns det som att jag tillrättavisar min dotter som är 8 år att såhär får man inte göra eller såhär kan man göra. Hon är alltså ett barn i huvudet. Aftikansk IQ.

Hon kommer från smuts, korruption och fattigdom i svenska mått. Att anpassa sig till Sverige, hur samhället fungerar och taveger initiativ bekommer henne inte. Hon är värdelös hemmafru med 0 kr till sitt namn. Jag jobbar och sliter för att de ska ha det bra. Hon vill bara ha pengar och bidrag och mina pengar. Helt sjukt vad hon förstört och kastat bort. Finns kvinnor i Afrika och folk överlag som kämpar för att ta sig därifrån och gå över döda för att få ett sådant lyxliv som min fru fått i jämförelse med vad hon hade. Hur fan kan man sitta och tro att man är säker i båten och ta allt för givet. Precis som hon tror att jag är en desperat vit sucker.

Kan säga att matcha på Tinder i Afrika så är man en vit gud. Du kan få fitta och snygg brud inom 2 min. Så speciell är hon inte.

Som sagt, har försökt få henne att lära sig språket, göra något men istället bråkar hon och gör ingenting. Har nu bokat enkelbiljett för henne och barnet som jag tänker skicka hem till Afrika. Det är slut. Jag längtar till att vara ensam, göra vad jag vill och ha pengar över. Fyfan vad skönt det ska bli.

Wow accepterade hon att åka tillbaka till Afrika igen? Så enkelt efter all den tiden hon varit här i väntan på uppehållstillstånd och tiden innan med dig där nere? Eller försöker du lura henne med en resa dit och sen inte ta tillbaka dom?

Isåfall är du beredd på att betala underhållstånd för barnet som du berättade om. Du skrev själv att man måste betala för både kvinnan och barnet där enligt lagen där. Dessutom får du inte träffa din unge. Är du säker?

Måste säga att det har varit intressant att följa den här tråden. Tycker det är tråkigt för det är många jag känner som hamnat i liknande situationer. Kvinnor dom hämtat från sina hemländer och bara blivit utnyttjade ekonomiskt. Sedan har kvinnorna lämnat dem efter 7-9 år i ett fall med 3 barn, i ett fall med 1 barn. Ett fall inga barn trots att dom var gifta i 8 år. Antar att hon inte ville ha barn med någon hon inte älskade. Tråkigt!
Citera
2025-06-25, 16:13
Avstängd
LuktenAvBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gp12
Wow accepterade hon att åka tillbaka till Afrika igen? Så enkelt efter all den tiden hon varit här i väntan på uppehållstillstånd och tiden innan med dig där nere? Eller försöker du lura henne med en resa dit och sen inte ta tillbaka dom?

Isåfall är du beredd på att betala underhållstånd för barnet som du berättade om. Du skrev själv att man måste betala för både kvinnan och barnet där enligt lagen där. Dessutom får du inte träffa din unge. Är du säker?

Måste säga att det har varit intressant att följa den här tråden. Tycker det är tråkigt för det är många jag känner som hamnat i liknande situationer. Kvinnor dom hämtat från sina hemländer och bara blivit utnyttjade ekonomiskt. Sedan har kvinnorna lämnat dem efter 7-9 år i ett fall med 3 barn, i ett fall med 1 barn. Ett fall inga barn trots att dom var gifta i 8 år. Antar att hon inte ville ha barn med någon hon inte älskade. Tråkigt!

Ja det är väl klart att jag inte kommer betala underhåll för någon av de? Tror du verkligen att hon har pengar att dra mig inför rätta att jag ska betala underhåll från Sverige? Eller är du bara svensk av dig som bara följer lagar blint för att det är ”rätt”? Var seriös, hon kan inte göra ett piss därifrån. Hon är dessutom utbildad och hade bra jobb i sitt hemland. Hon har också lika mycket skyldighet att försörja barnet jag. Hon är inte handikappad och kan försörja sig själv.

De kan gott stanna där. Hennes bekanta råkade ut för samma sak, tog slut till och med med makar i deras hemland. Ingen underhåll där inte. Du måste fatta att det är Afrika, inte Sverige där det blir konsekvenser om man inte följer lagar och regler. Med andra ord en enkelresa hem sen är jag fri.
Citera
2025-06-25, 16:20
Avstängd
LuktenAvBajss avatar
Citat:

Kommer skriva uppföljning när hon är där. Vidare har jag ju i princip blivit utnyttjad ekonomiskt. Jag är höginkomsttagare och ändå blir det knapert. Hon kostar mer än en svensk kvinna och då är det fan illa. Hon gör absolut ingenting för att kunna stå på egna ben i svenska samhället och vi alla fattar att hon inte kommer få förnyat uppehållstillstånd ändå eftersom hon måste kunna påvisa inkomst från eget arbete, inte från mig. Lätt att underskatta hur svårt det är för negroider och andra invandrare att få ett bra betalt jobb. De flesta hamnar på skitjobb under 25k i mån.. före skatt!
Citera
2025-06-25, 16:21
Medlem
Citat:
Du menar med någon som inte är från sitt eget folk?
Jajamän. Fattar inte hur jag kunde skriva som jag gjorde men det är bra att du korrigerade.
Citera
2025-06-25, 16:42
Avstängd
LuktenAvBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Jajamän. Fattar inte hur jag kunde skriva som jag gjorde men det är bra att du korrigerade.

Rekommenderar att du rasblandar dig med en Afrikanska. Svenska brudar är skit. Som afrikanerna säger ”I feel sorry for you white blonde people, makes our eyes burn”
Citera
2025-06-25, 17:41
Medlem
Citat:
Rekommenderar att du rasblandar dig med en Afrikanska. Svenska brudar är skit. Som afrikanerna säger ”I feel sorry for you white blonde people, makes our eyes burn”
Nej, blandning ska undvikas till varje pris och det gäller alla människor. Blandning leder nästan alltid till bekymmer.
Citera
2025-06-25, 18:02
Avstängd
LuktenAvBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Nej, blandning ska undvikas till varje pris och det gäller alla människor. Blandning leder nästan alltid till bekymmer.

Exempel på fall, förutom min situation?
Citera
2025-06-25, 19:56
Medlem
Citat:
Kommer skriva uppföljning när hon är där. Vidare har jag ju i princip blivit utnyttjad ekonomiskt. Jag är höginkomsttagare och ändå blir det knapert. Hon kostar mer än en svensk kvinna och då är det fan illa. Hon gör absolut ingenting för att kunna stå på egna ben i svenska samhället och vi alla fattar att hon inte kommer få förnyat uppehållstillstånd ändå eftersom hon måste kunna påvisa inkomst från eget arbete, inte från mig. Lätt att underskatta hur svårt det är för negroider och andra invandrare att få ett bra betalt jobb. De flesta hamnar på skitjobb under 25k i mån.. före skatt!

Nej när man har hämtat någon som partner ska den personen inte jobba som krav för att få förlängning. Däremot måste förhållandet ha hållit. Man måste ha varit tillsammans i 2 år.

Angående underhållstödet. Hon behöver inte ha en advokat eller så värst. Hon kan bara gå till någon ambassad och anmäla dig. Men vi får se. Du måste verkligen vara besviken eller kanske hata henne. För att skicka barnet till Afrika.
Citera
2025-06-25, 20:16
Avstängd
LuktenAvBajss avatar
Citat:
Nej när man har hämtat någon som partner ska den personen inte jobba som krav för att få förlängning. Däremot måste förhållandet ha hållit. Man måste ha varit tillsammans i 2 år.

Angående underhållstödet. Hon behöver inte ha en advokat eller så värst. Hon kan bara gå till någon ambassad och anmäla dig. Men vi får se. Du måste verkligen vara besviken eller kanske hata henne. För att skicka barnet till Afrika.

Eller så får hon bättra sig så får hon komma tillbaks när hon bevisat det. Och vilken ambassad ska föra den talan att jag ska pröjsa för HENNES underhåll? Sveriges ambassad jobbar för svenskar, inte värdlandets medborgare. Som sagt, överskatta inte hur dåligt saker och ting fungerar i Afrika. Har själv bott där. Deras domstolar bryr sig inte om underhåll bara för att lagen så har utformats. Allt funkar även väldigt segt och det är muta som gäller om du behöver få något ens i rullning, Det tar över ett år att få sitt pass där. Med muta några veckor. Bara några exempel.
Citera
2025-06-26, 15:14
Medlem
Citat:
Tjena Flashback. Är sedan några år gift med en icke-EU importerad kvinna och vi har ett barn på ett och ett halvt år tillsammans. Hon väntar på sitt uppehållstillstånd i Sverige men jag har tröttnat på henne och vill skicka hem henne. Saken är att jag inte vill förlora mitt barn, som också har dubbla medborgarskap (svenskt och icke-svenskt).

Jag har just nu ensamvårdnad i Sverige eftersom hon inte har fått personnummer ännu. Vårt barn väntar förskoleplats och bör få svar inom en månad. Är dock rädd att om jag bryter nu så kanske hon får för sig att förstöra lägenheten och suga ut alla mina pengar i en skilsmässa och sticka iväg till sitt hemland där man är skyldig att inte bara försörja barnet men även henne vilket är helt skilt från hur det går till i Sverige som enbart består av underhållsbidrag på ett par tusenlappar i månaden. Sjukt om jag behöver skicka pengar och aldrig få se barnet igen liksom.

Vad ska jag göra? Kan jag blåsa henne att skriva under äktenskapsförord eller bodelningsavtal på svenska och bara säga ”skriv under här” så jag kan skicka in så du också får delad vårdnad, och på så vis slippa ge henne ett öre?

Jag tänker att om barnet hinner börja på förskola och har svenskt medborgarskap, OCH har varit i Sverige 90% av sitt liv och är stadgad här så bör jag väl ändå som pappan få behålla barnet själv? Hon har för övrigt inte en krona i sitt namn. Har försörjt henne sen dag ett. Har ju inte mage att bara kicka ut henne på gatan utan blir väl en enkelbiljett hem. Men hon kommer ju garanterat smutskasta, förstöra ägodelar och allt hon kan för att få ta med vårt barn, inget tvivel om det.

Tips på hur jag kan gå tillväga? Kan jag vinna detta eller är det kört med vårdnaden?

Mannen till Dung Tran Larsen lyckades. Du får be han om tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in