2025-04-24, 07:27
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenAvBajs
350 000 är bara att glömma. Det är ett förslag och är inte klubbat. Det är 10 000 kr per vuxen och 5000 kr per barn under 18. Och jag tänker inte släppa iväg mitt vita barn att flytta till Afrika, det fattar du väl? Fan är det för framtid där..

Tja om du inte vill släppa barnet då är det ditt ansvar att ta dig i kragen, se till att gilla läget och få relationen att fungera.
Citera
2025-04-24, 07:29
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
350 000 är bara att glömma. Det är ett förslag och är inte klubbat. Det är 10 000 kr per vuxen och 5000 kr per barn under 18. Och jag tänker inte släppa iväg mitt vita barn att flytta till Afrika, det fattar du väl? Fan är det för framtid där..

Klart jag fattar att du inte vill skicka ditt barn till afrika och då blir det nog svårt. Med tanke på att din fru varken har jobb eller pengar så kan det göra att du får egen vårdnad av barnet. Hon kommer inte kunna ge barnet vad som krävs.

Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det kan hon nog glömma utan uppehållstillstånd.

Sant, då sket sig det.
Citera
2025-04-24, 07:30
Avstängd
LuktenAvBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Tja om du inte vill släppa barnet då är det ditt ansvar att ta dig i kragen, se till att gilla läget och få relationen att fungera.

Men jag har ensamvårdnad. Då kan hon i ta barnet och sticka utan tillstånd? Och hon har inget uppehållstillstånd heller. Det är ju bara om hon skulle ta upp detta i rättslig tvist eller vad det kallas. Och hur då? Hon kan inte svenska, har inga pengar, inget uppehållstillstånd ännu och vet inte hur svenska systemet fungerar. Haha, gilla läget. Jo tjena.
Citera
2025-04-24, 07:32
Avstängd
LuktenAvBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Klart jag fattar att du inte vill skicka ditt barn till afrika och då blir det nog svårt. Med tanke på att din fru varken har jobb eller pengar så kan det göra att du får egen vårdnad av barnet. Hon kommer inte kunna ge barnet vad som krävs.

Sant, då sket sig det.

Jag har ensamvårdnad i Sverige eftersom hon inte har personnummer eller uppehållstillstånd ännu. Hur det är i hennes hemland vet jag inte men tror det är delat per automatik där. Men nu är vi i Sverige och svensk lag gäller så länge barnet befinner sig på svensk mark. Tar hon barnet med sig utan mitt tillstånd räknas det som egenmäktigt befarande och är olagligt. Syftar mer på om hon på något sätt skulle få rättslig hjälp i Sverige trots hennes situation och på så vis så får hon rätt att ta med sig vårt barn ändå, det är det jag är orolig över om det skulle bifallas
Citera
2025-04-24, 07:36
Medlem
Gå till en advokat, inte jurist utan en advokat och ha en sittning på en timme. Be om råd och berätta i detalj vad du har gjort och vad du vill. Snöa inte ut i känslor utan var saklig i vad du vill. Lyssna och ta till dig råden och gör som han/hon säger.
Citera
2025-04-24, 07:40
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Är du dum? Hon har fått allt serverat på ett fat. Jag har jobbat och slitit för att vi ska ha det bra och ändå duger inte det till. Varför ska jag fortsätta kämpa för någon som inte gör sitt? Snarare du som är ett jävla otacksamt svin till kvinna och därför svenska män söker utomeuropeiska kvinnor. Detta visade sig vara en nitlott dock. Jag är inte Guds bästa barn men jag har så försökt och det funkar inte mer. Nu gör det det jag kan för barnet och att släppa iväg det till Afrika är helt korkat fattar du väl. För det andra, vad vänta till 10 år? Jag kommer aldrig palla det är du helt blåst eller?

Nej inte dum, jag gör en enkel konsekvensanalys av handlandet.

Du var en misslyckad "omega" svenne, ratad av alla dina egna kvinnor. Då är du så korkad att du intala dig själv "jag är Alpha jag förtjänar en vän och undergiven kvinna som ska servar mig 24/7, jag åker därför till Afrika"

Så i och med att du inte har något att erbjuda, varken svenskor, europer eller afrikaner så har du nu satt dig i denna sitsen. Din fru är din "Anna" som kräver mer än en Fård och en sönderpökad säng. Så även om du tror att du serverat allt på ett silverfat, så är för de flesta, din fru inräknad "allt" mer än en gammal Fård och en sönderpökad säng.

Så du har två val
1) få det att fungera
2) överge ditt barn

Ska jag vara ärlig tror jag nr 2 vore bäst för alla då det naturliga urvalet gjort sitt bästa för att du inte skulle reproducera dig, och då mår mänskligheten åtminstånde bäst av att du åtminstone inte präglar dit omega beteende på barnet.
Citera
2025-04-24, 07:41
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Jag har ensamvårdnad i Sverige eftersom hon inte har personnummer eller uppehållstillstånd ännu. Hur det är i hennes hemland vet jag inte men tror det är delat per automatik där. Men nu är vi i Sverige och svensk lag gäller så länge barnet befinner sig på svensk mark. Tar hon barnet med sig utan mitt tillstånd räknas det som egenmäktigt befarande och är olagligt. Syftar mer på om hon på något sätt skulle få rättslig hjälp i Sverige trots hennes situation och på så vis så får hon rätt att ta med sig vårt barn ändå, det är det jag är orolig över om det skulle bifallas

Du får be om råd hos personer som kan detta regelverk och hur du ska gå till väga. Advokat kan vara en sån lösning som inlägget under ditt säger.
Citera
2025-04-24, 07:46
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Men jag har ensamvårdnad. Då kan hon i ta barnet och sticka utan tillstånd? Och hon har inget uppehållstillstånd heller. Det är ju bara om hon skulle ta upp detta i rättslig tvist eller vad det kallas. Och hur då? Hon kan inte svenska, har inga pengar, inget uppehållstillstånd ännu och vet inte hur svenska systemet fungerar. Haha, gilla läget. Jo tjena.

Är ju en orosanmällan på dig.

Klart hon kan ta barnet, har hon kunnat ta sig till Sverige på dig då klarar hon mycket och har garanterat ett kontaktnät av personer i samma situation. Sen att hon inte kan svenska spelar ingen roll då hon garanterat vet vad "kvinojour" och "safehouse" är.
Finns förövrigt mångs runt er som antagligen ser betydligt mer än du tror, grannar kollegor föräldrar på öppna förskolan mm. De flesta av dem har troligen civilkurage nog att hjälpa din fru.
Citera
2025-04-24, 07:47
Medlem
Kruxet med importfruar är att du får ingen som ger dig intellektuellt motspel. Som att tala till en vägg, säger inte att de är ointelligenta men man har bara ett annat kulturelt kapital när man är uppväxt i ett mer eller mindre demokratiskt i-land. Att tala om politik bortom orange man bad kan man glömma. Många som brister på grund av detta.

Kanske ändrar sig i framtiden med tillgången till internet.
Senast redigerad av Intressgruppen 2025-04-24 kl. 07:49.
Citera
2025-04-24, 07:50
Avstängd
Det är väl rätt bra om barnet får växa upp med båda föräldrarna på samma kontinent?

Härda ut tills mamman fått uppehållstillstånd, separera sen och kör varannan vecka.
Citera
2025-04-24, 07:52
Avstängd
LuktenAvBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intressgruppen
Kruxet med importfruar är att du får ingen som ger dig intellektuellt motspel. Som att tala till en vägg, säger inte att de är ointelligenta men man har bara ett annat kulturelt kapital när man är uppväxt i ett mer eller mindre demokratiskt i-land. Att tala om politik bortom orange man bad kan man glömma. Många som brister på grund av detta.

Kanske ändrar sig i framtiden med tillgången till internet.

Där satte du den. Brast för mig kort efter vi gifte oss. De har ju noll intresse eller egna åsikter eller inspel på viktiga saker. Bara brain rot och social media och shopping som är intressant. Fyfan..
Citera
2025-04-24, 07:52
Medlem
Citat:
Tjena Flashback. Är sedan några år gift med en icke-EU importerad kvinna och vi har ett barn på ett och ett halvt år tillsammans. Hon väntar på sitt uppehållstillstånd i Sverige men jag har tröttnat på henne och vill skicka hem henne. Saken är att jag inte vill förlora mitt barn, som också har dubbla medborgarskap (svenskt och icke-svenskt).

Jag har just nu ensamvårdnad i Sverige eftersom hon inte har fått personnummer ännu. Vårt barn väntar förskoleplats och bör få svar inom en månad. Är dock rädd att om jag bryter nu så kanske hon får för sig att förstöra lägenheten och suga ut alla mina pengar i en skilsmässa och sticka iväg till sitt hemland där man är skyldig att inte bara försörja barnet men även henne vilket är helt skilt från hur det går till i Sverige som enbart består av underhållsbidrag på ett par tusenlappar i månaden. Sjukt om jag behöver skicka pengar och aldrig få se barnet igen liksom.

Vad ska jag göra? Kan jag blåsa henne att skriva under äktenskapsförord eller bodelningsavtal på svenska och bara säga ”skriv under här” så jag kan skicka in så du också får delad vårdnad, och på så vis slippa ge henne ett öre?

Jag tänker att om barnet hinner börja på förskola och har svenskt medborgarskap, OCH har varit i Sverige 90% av sitt liv och är stadgad här så bör jag väl ändå som pappan få behålla barnet själv? Hon har för övrigt inte en krona i sitt namn. Har försörjt henne sen dag ett. Har ju inte mage att bara kicka ut henne på gatan utan blir väl en enkelbiljett hem. Men hon kommer ju garanterat smutskasta, förstöra ägodelar och allt hon kan för att få ta med vårt barn, inget tvivel om det.

Tips på hur jag kan gå tillväga? Kan jag vinna detta eller är det kört med vårdnaden?
Vidrig typ du är.
Tycker du får ta ditt ansvar. Gentemot både barnet och din fru. Ska ert barn förlora sin mor pga dig... när barnet är stort nog att tänka själv så kommer du på påkommen och då förlorar du ditt barn också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in