2025-04-24, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenAvBajs
Afrikansk faktiskt

Förstår att man vill prova ett par gånger eller en stund men att skaffa barn. Jösses!

Du lär nog få dras med henne på ett eller annat sätt.
Citera
2025-04-24, 15:22
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Afrikansk faktiskt

Det hade jag ALDRIG kunnat gissa !!
Citera
2025-04-24, 15:31
Avstängd
LuktenAvBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Du glömde viktigaste dvs barnet behöver sin mamma ? 😔

Och sin daddy
Citera
2025-04-24, 15:41
Medlem
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaKalla1
Ärligt talat så förstår jag inte hur du kan prata på det här sättet om ditt barns mamma. Hur du kan tänka dig skicka henne hem så att ditt barn förlorar sin mamma. Tror du ditt barn kommer att må bra av det?

Mitt förslag är att du hjälper henne få svenskt personnummer, så hon kan stanna i Sverige och ditt barn kan växa upp med båda föräldrar. Ni behöver inte vara gifta och/eller bo tillsammans, bara hon får stanna kvar och förhoppningsvis fixa eget jobb och bostad. Det behöver inte vara svårare än så

”Behöver inte vara svårare än så”???
Troligtvis har hon ingen utbildning, kan inte svenska mm. Ska skattebetalarna stå för hans misstag?
Citera
2025-04-24, 16:09
Medlem
Citat:
Och sin daddy
Självklart behöver ett barn båda sina föräldrar
Citera
2025-04-24, 16:11
Medlem
Citat:
Precis. Folk är riktigt dryga här. Rasister utan dess like. Jag gör det som är bäst för barnet och måste även sätta mig och mitt välmående i andra hand. Jag har begått ett misstag och jag försöker minimera ekonomiska skador så mycket det går samtidigt som att jag vet att barnet har och kommer ha ett väsentligt mycket bättre liv och framtid i Europa än i Afrika. Den som tror något annat har ingen koll. Har varit där och är du vit så kommer du bli utnyttjad för din vita hudfärg oavsett vad ditt pass säger du också är Afrikan.

Och ja, barnet är lika vit som vilken svennebanan som helst. Folk är ju obildade. En svart pappa och vit mamma = svart barn.
Lätt brun mamma och vit pappa = vitt barn.

Enligt föräldrabalken (kapitel 6) är det vad som är bäst för barnet som står till grund för vem som ska få vårdnaden. Ifall en domstol skulle kolla på fallet tittar dom på:
- Vem som barnet har starkast relation till
- Vem som ger mest trygghet
- Eventuella risker för barnet

Vad jag förstår det som, är det du som står för det ekonomiska. Du bidrar alltså med ekonomisk trygghet för barnet. Jobbar hon inte kan det vara till hennes nackdel och din fördel.

Att ditt barn har svenskt medborgarskap kräver ditt tillstånd för att det ska få flytta utomlands. Din nuvarande fru kan därför juridisk sätt inte bara ta ditt barn från Sverige, (räknas eventuellt som kidnapping).

Oftast brukar man kunna erbjuda grattis rådgivning av familjerätten i ens egna kommun. kanske värt att testa? Då får du en kunnig person som kan förklara dina rättigheter, din frus rättigheter, samt ditt barns .
Citera
2025-04-24, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
”Behöver inte vara svårare än så”???
Troligtvis har hon ingen utbildning, kan inte svenska mm. Ska skattebetalarna stå för hans misstag?

Nu är ju inte det relevant. Hon är fortfarande än människa och mamma som förtjänar att bli behandlad bra. Det hon riskerar är att bli ifrån taget sitt barn.

Uppenbarligen bor hon ju i Sverige just nu. Hon och TS har ju på något sätt lyckats kommunicera. Antagligen via engelska eller svenska. I dagens Sverige räcker det med Engelska, då många jobb enbart kräver det. Jag tror att hon är villig att arbeta för sitt barn. (men jag kan ha fel). Men kom inte med massa påståenden utan att veta fakta.
Citera
2025-04-24, 16:35
Medlem
Citat:
Tjena Flashback. Är sedan några år gift med en icke-EU importerad kvinna och vi har ett barn på ett och ett halvt år tillsammans. Hon väntar på sitt uppehållstillstånd i Sverige men jag har tröttnat på henne och vill skicka hem henne. Saken är att jag inte vill förlora mitt barn, som också har dubbla medborgarskap (svenskt och icke-svenskt).

Jag har just nu ensamvårdnad i Sverige eftersom hon inte har fått personnummer ännu. Vårt barn väntar förskoleplats och bör få svar inom en månad. Är dock rädd att om jag bryter nu så kanske hon får för sig att förstöra lägenheten och suga ut alla mina pengar i en skilsmässa och sticka iväg till sitt hemland där man är skyldig att inte bara försörja barnet men även henne vilket är helt skilt från hur det går till i Sverige som enbart består av underhållsbidrag på ett par tusenlappar i månaden. Sjukt om jag behöver skicka pengar och aldrig få se barnet igen liksom.

Vad ska jag göra? Kan jag blåsa henne att skriva under äktenskapsförord eller bodelningsavtal på svenska och bara säga ”skriv under här” så jag kan skicka in så du också får delad vårdnad, och på så vis slippa ge henne ett öre?

Jag tänker att om barnet hinner börja på förskola och har svenskt medborgarskap, OCH har varit i Sverige 90% av sitt liv och är stadgad här så bör jag väl ändå som pappan få behålla barnet själv? Hon har för övrigt inte en krona i sitt namn. Har försörjt henne sen dag ett. Har ju inte mage att bara kicka ut henne på gatan utan blir väl en enkelbiljett hem. Men hon kommer ju garanterat smutskasta, förstöra ägodelar och allt hon kan för att få ta med vårt barn, inget tvivel om det.

Tips på hur jag kan gå tillväga? Kan jag vinna detta eller är det kört med vårdnaden?

Den bästa och manligaste lösningen är att du släpper henne och ditt barn. Hon är mamman till erat barn.
Du har trampat i bajs och måste nu stå för det.
Tänk inte med kuken nästa gång.
Citera
2025-04-24, 17:29
Medlem
Malawi-Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PickAtchuz
Gå till en advokat, inte jurist utan en advokat och ha en sittning på en timme. Be om råd och berätta i detalj vad du har gjort och vad du vill. Snöa inte ut i känslor utan var saklig i vad du vill. Lyssna och ta till dig råden och gör som han/hon säger.

En timme minimum 1500kr

Meeeen det kan det ju va värt!
Citera
2025-04-24, 17:33
Medlem
Malawi-Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det är väl rätt bra om barnet får växa upp med båda föräldrarna på samma kontinent?

Härda ut tills mamman fått uppehållstillstånd, separera sen och kör varannan vecka.

Smart!

Och faktiskt humant!
Citera
2025-04-24, 17:39
Medlem
Malawi-Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
*host*
Halvvita/halvsvarta

alltså... ALLA... även svarta och afrikaner av alla etniciteter, säger att MAN ÄR VAD ENS PAPPA ÄR

D.v.s. om pappan är vit är det ett vitt barn, capisce?
Citera
2025-04-24, 17:42
Medlem
Malawi-Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Om jag ska ge dig nåt jäkla tips så är det att göra ett faderskapstest. Du verkar ju vara helt jävla clueless om hur dessa importkvinnor fungerar, jag kan säga dig att det finns en betydande risk att barnet inte ens är ditt.

Word Up, Son!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in