2025-04-17, 10:47
Medlem
depressed.worlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Om du precis har slutat med tex heroinet så får du ju ge bup lite tid då du fortfarande kan ha lite abstinens och allmänt sliten från aktivt drogmissbruk.

Försök att undvika metadon! Du kommer 100% att ångra dig, försök med bup i halvår iallafall innan du funderar på att byta. Men om du har inställningen att bup inte fungerar och du vill ha meta så kommer inte bup fungera så bra.

Du vet att Bup och Metadon är till för Opiater/Opioider? Och tar inte bort tex Benzo, Alkohol, Kokain sug eller abstinens.

Har du pengar så hade jag rek Ibogaine behandling istället, dom flesta ångrar sig att dom började på Laro.

Tack för svar!

Fick 300mg Subutexinjektion depot idag, ska hålla i sig ca 25 dygn, men har möte om två veckor för att kolla hur jag mår. Så jag ger det några chanser absolut, Metadon är väl sista utvägen antar jag!

Har inte abstinens från något annat än opiater, har dock trappat ner Xanor en hel del senaste veckorna - går på 1,5 mg om dagen nu (gick på upp till 12 mg om dagen förut).
Citera
2025-04-18, 16:35
Medlem
Tack för svar imovanekungen & Kasst!

Jag har börjat med B sprutan nu och jag hoppas att den kommer hjälpa lika bra som filmerna, annars kommer jag gå tillbaka till dem. Fungerar sprutan utmärkt så ser jag ingen anledning att byta tillbaks, men är lite för tidigt in i det för att kunna komma med en slutsats. Målet var när jag började och är fortfarande månadssprutan.. samt lägga av med alla droger, börja arbeta, hitta tillbaka till ett ”normalt liv” och jag är en bra bit på vägen.

’Opiat suget’ är inte alls som det var innan jag började på Laro, helt otroligt att det kan fungera såpass bra ändå, hade kanske velat gå upp lite till i styrka, jag får se hur kommande veckor ser ut. Tog mig nästan 5v att bli ren från bensot och det var fan ingen dans på rosor, fy fan säger jag bara, aldrig någonsin vill jag gå igenom den resan igen.. har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv.. mådde sämre än vad jag gjorde när jag var sjuk i covid i 4v! Utöver konstant feber och sömnbrist så var det rätt så illa.. men 15 års missbruk av benso tar tid att sluta med så är det bara.

Sista tredjedelen på benso avisen blev jag misstänksam, började oroa mig över att personalen kanske trodde man fortsatte bruka benso fast jag inte gjorde det! Till slut så sket jag nästan i vilket och kände bara att det får ta den tiden de tar, det enda sättet att visa för ”samtliga inblandade” är att aldrig mer röra benso!

Personligen tycker att BUP fungerar lite grand mot övrigt drogsug med, vissa som jag pratat med säger att de ska fungera mot drogsug rent generellt medans andra säger att det bara funkar mot ”opiat sug”
Sömnbrist, svettas på nätterna, huvudvärk är andra bieffekter jag kunnat vara utan. Men i längden är det något jag kan leva med, sålänge jag orkar hålla mig borta från missbrukslivet.

Jag har försökt att bara lyssna på personal men kommer besöka denna tråden lite mer för att läsa om tips och tricks.. återigen tack för alla svar och glad påsk!
Citera
2025-04-18, 16:56
Medlem
calamatos avatar
Hej allihopa.
Jag går på Laro och får sprutan med Subutex. Har funderat på om man vågar ta ett par öl till t.e.x maten? Är väl främst rädd för att skulle slå på ordentligt. Har inte druckit alkohol på 10 år så egentligen är det väl dumt att börja nu. Förmodligen går det bra men ville fråga andra som får denna spruta. Frågar man min sköterska om det här så får man ett goddag yxskaft svar, alltså varken ja eller nej att det inte skulle vara nån fara.
Tack på förhand.
Citera
2025-04-18, 16:58
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av depressed.world
Tack för svar!

Fick 300mg Subutexinjektion depot idag, ska hålla i sig ca 25 dygn, men har möte om två veckor för att kolla hur jag mår. Så jag ger det några chanser absolut, Metadon är väl sista utvägen antar jag!

Har inte abstinens från något annat än opiater, har dock trappat ner Xanor en hel del senaste veckorna - går på 1,5 mg om dagen nu (gick på upp till 12 mg om dagen förut).
Tror du blir nöjd med sprutan. Min spruta håller i sig nästan 6 veckor. Fick Buvidal förut men denna spruta är mycket bättre.
Citera
2025-04-18, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igelkottsarmén
Det ska jag berätta snart. Har kört Laro i snart två år varav Buvidal i lite mer än ett av dom. Har slutat ct tidigare i livet och tänker att jag gör det den här gången också. Har diskuterat detta med min sköterska och vi får se hur jävligt det blir, kommer trappa ner endast i nödfall. Fan när jag läser om alla som tror dom ska dö av abstinens, man up för fan.

Hej, jag undrar verkligen hur det har gått för dig? Lyckades du med att trappa ut och sluta i LARO och hur har det gått för dig sen dess? Jag hållet tummarna för dig, och att det gick bra - det hade varit intressant att höra hur det gått.
Citera
2025-04-21, 11:24
Medlem
Ni som får Buvidal veckodos, hur ofta fyller ni på? Jag fick min första spruta med 24mg i onsdags. Nästa tid jag har hos den kliniken är på torsdag, men då har det ju gått 8 dagar, så jag vet inte riktigt hur de tänkte där. Jag har läst om folk som blivit abstinenta efter 5 dagar redan. Ska jag kontakta kliniken för att få en tidigare tid för säkerhets skull? Eller vänta tills jag mår dåligt?
Jag ville helst ha månadsdos, men de ville att jag tar veckodoser de första gångerna.
Citera
2025-04-21, 11:47
Medlem
En till fundering, kan man få effekt av kratom när man har depåinjektion av Buvidal (buprenorfin)?
Vet någon om det ens är möjligt? Eller blockerar Buvidal även Kratom?
Citera
2025-04-21, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SophieF
En till fundering, kan man få effekt av kratom när man har depåinjektion av Buvidal (buprenorfin)?
Vet någon om det ens är möjligt? Eller blockerar Buvidal även Kratom?

Vet inte exakt, men känns väll rätt ovärt o ta Kratom om man har bup i sig. Speciellt nu med att Kratom blivit olagligt. Tycker det låter fett ovärt hade hellre tagit lite extra bup isf!
Citera
2025-04-21, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Vet inte exakt, men känns väll rätt ovärt o ta Kratom om man har bup i sig. Speciellt nu med att Kratom blivit olagligt. Tycker det låter fett ovärt hade hellre tagit lite extra bup isf!

Det är bara det att det känns som att min veckodos tar slut nu då jag känner av abs som jobbig ångest… Jag har inga lösa bub, men kratom finns. Om det ev kan lösa problemet för idag.
Citera
2025-04-23, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SophieF
Det är bara det att det känns som att min veckodos tar slut nu då jag känner av abs som jobbig ångest… Jag har inga lösa bub, men kratom finns. Om det ev kan lösa problemet för idag.

Åk till teamet istället. Det går att få en 8-mg booster spruta, om man mår dåligt. Låter konstigt också med åtta dagar tills nästa injektion. Man brukar oftast ge den efter 5 dagar i början.

När du sen är inkörd på behandlingen så blir det lättare. Det tar ett tag att bli stabil. Men, som sagt, snacka med din kontakt och läkare bums. Är dom inte helt borta i skallen så ska dom hjälpa dig.
Citera
2025-04-24, 17:17
Medlem
stolenChevys avatar
Är det någon som har fått både Buvidal- och Subutexinjektioner inom LARO och kan berätta vilken skillnad du upplever mellan dem?

Har surrat med några sköterskor och de tycker olika, någon hyllar Buvidal, en annan lyfter Subutex.

Jag går på Buvidal och mår väldigt bra på den, men jag kommer bli tvungen att byta till Subutex och det suger häst.
Citera
2025-04-24, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolenChevy
Är det någon som har fått både Buvidal- och Subutexinjektioner inom LARO och kan berätta vilken skillnad du upplever mellan dem?

Har surrat med några sköterskor och de tycker olika, någon hyllar Buvidal, en annan lyfter Subutex.

Jag går på Buvidal och mår väldigt bra på den, men jag kommer bli tvungen att byta till Subutex och det suger häst.
Subutexen har en MYCKET starkare effekt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in