Citat:
Ursprungligen postat av
depressed.world
Jag har gått via LARO i snart 10 dagar nu och hämtat Subutex-film 16 mg per dag, i veckan ska jag få 300mg injektion istället. (Antar att det är Subutex-injektion eftersom jag fått Subutex-film)
Dom ville att jag skulle börja behandlingen samma dag jag hade mitt bedömningsmöte till och med, så det gick sjukt snabbt och det knappt informerad om hur behandlingen fungerar eller något.
Jag mår fortfarande rätt kasst (dock mycket bättre än att sluta med opiater utan detta), så jag får ge det en chans med injektionen. Är dock väldigt nyfiken på Metadonbehandling istället, för mitt drogsug finns fortfarande kvar rejält.
Jag är helt grön inom LARO men ska inte behandlingen göra så att drogsuget försvinner lite? Det har hjälpt med avtändningen lite som sagt men annars känns det som jag i princip kunde varit utan.
Om du precis har slutat med tex heroinet så får du ju ge bup lite tid då du fortfarande kan ha lite abstinens och allmänt sliten från aktivt drogmissbruk.
Försök att undvika metadon! Du kommer 100% att ångra dig, försök med bup i halvår iallafall innan du funderar på att byta. Men om du har inställningen att bup inte fungerar och du vill ha meta så kommer inte bup fungera så bra.
Du vet att Bup och Metadon är till för Opiater/Opioider? Och tar inte bort tex Benzo, Alkohol, Kokain sug eller abstinens.
Har du pengar så hade jag rek Ibogaine behandling istället, dom flesta ångrar sig att dom började på Laro.