2025-04-07, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Jag har börjat få buvidal 24mg/dygn och är inne på 2a veckan men kan ibland känna att jag blir illamående, lite liknande det illamående man får när man tar melanotan så jag funderar på om det har något att göra med att det är subkutan injektion? Känner även att min aptit minskat. Så här var det inte när jag fick filmerna som jag fick första 4 dagarna under observation på psykiatriska avdelningen. Hade helst velat ha filmen men jag orkar inte springa varje dag med en avtändning på morgonen och hämta 1 timme bort.

Jag är i en liknande situation.. långt till mottagningen och jag har haft väldigt ont i huvudet sista tiden. Jag tänker i alla fall ge det ett par månader till innan jag går tillbaka
Citera
2025-04-13, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Stått i kö till laro i 8 månader. Just nu med aktivt kratommissbruk, för 9 månader sen oxycontin/fentanyl/heroin.
Någon som vet om man måste visa på tunga opiater vid drogtester för att bli beviljad LARO? Någon som har blivit larobeviljad pga tungt kratommissbruk?

Tveksamt där. Vet inte riktigt. Men har du ett rent opiatberoende i botten och har gått på de substanser du nämner, så borde det inte vara ett problem. Är du nu ändå fri från dom genom kratom, så kanske det är onödigt att ge dig in i Laro.
Citera
2025-04-13, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Metadon fungerar mycket bättre på det sättet men klarar man sig på bup så byt ALDRIG till metadon! Man blir tjock, svettas dom en gris, tappar all sexlust, deprimerad osv. Det ska verkligen vara en sista utvägen och man borde verkligen inte ge 20 åringar metadon.

Så sant, så sant Jag har stått på Metta i över 10 år. Stod inte ut tillslut med att vara fet, inte ha nån sexdrive etc. Har bytt till Buvidal. Mår så mycket bättre.

Men det är individuellt. Många mår bättre på Metta. Något jag fattar. Men den vägen tar jag fan aldrig igen. Ett kemiskt fängelse. Välj bara Metta som en sista utväg. Vi är många som kan vittna om helvetet det också medför. Du sitter helt fast i det. Grymt tufft att trappa ut skiten, tufft att byta tillbaka till Sub.
Citera
2025-04-14, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuljongBeppe
Så sant, så sant Jag har stått på Metta i över 10 år. Stod inte ut tillslut med att vara fet, inte ha nån sexdrive etc. Har bytt till Buvidal. Mår så mycket bättre.

Men det är individuellt. Många mår bättre på Metta. Något jag fattar. Men den vägen tar jag fan aldrig igen. Ett kemiskt fängelse. Välj bara Metta som en sista utväg. Vi är många som kan vittna om helvetet det också medför. Du sitter helt fast i det. Grymt tufft att trappa ut skiten, tufft att byta tillbaka till Sub.

Visst meta fungerar bättre för vissa men alla får stora biverkningar och dom flesta ångrar att dom började med meta, vare sig som de erkänner det eller inte. Det finns en anledning varför metadon kallas för "liquid handcuffs".
Citera
2025-04-14, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Jag har börjat få buvidal 24mg/dygn och är inne på 2a veckan men kan ibland känna att jag blir illamående, lite liknande det illamående man får när man tar melanotan så jag funderar på om det har något att göra med att det är subkutan injektion? Känner även att min aptit minskat. Så här var det inte när jag fick filmerna som jag fick första 4 dagarna under observation på psykiatriska avdelningen. Hade helst velat ha filmen men jag orkar inte springa varje dag med en avtändning på morgonen och hämta 1 timme bort.

Det kommer säkert stabiliseras om några veckor.
Citera
2025-04-14, 15:29
Medlem
Hej jag har kontaktat laro idag och fick en läkartid för inskrivning om några veckor. Till er som har metadon , hur gick ni tillväga för att få det istället för sub/spruta osv?
Citera
2025-04-14, 16:50
Medlem
depressed.worlds avatar
Jag har gått via LARO i snart 10 dagar nu och hämtat Subutex-film 16 mg per dag, i veckan ska jag få 300mg injektion istället. (Antar att det är Subutex-injektion eftersom jag fått Subutex-film)

Dom ville att jag skulle börja behandlingen samma dag jag hade mitt bedömningsmöte till och med, så det gick sjukt snabbt och det knappt informerad om hur behandlingen fungerar eller något.

Jag mår fortfarande rätt kasst (dock mycket bättre än att sluta med opiater utan detta), så jag får ge det en chans med injektionen. Är dock väldigt nyfiken på Metadonbehandling istället, för mitt drogsug finns fortfarande kvar rejält.

Jag är helt grön inom LARO men ska inte behandlingen göra så att drogsuget försvinner lite? Det har hjälpt med avtändningen lite som sagt men annars känns det som jag i princip kunde varit utan.
Citera
2025-04-14, 22:39
Medlem
inspulins avatar
någon här som har subutex sprutorna, funkade den bättre än buvidalen emot drogsuget eller ljuger bara min mottagning som vanligt? Dom sa att jag antingen kan få suboxone films eller subutex depo injektionen. Och suboxone film kan jag ej ta mår så jävla illa av smaken. Funderar på att helt enkelt släppa allt som har med laro att göra, bara gå dit ta mina pissprover och sluta ta upp om mina problem.

Sömnen får jag inge hjälp med och drogsuget får jag ingen hjälp med, jag får helt enkelt acceptera det.
Citera
2025-04-15, 12:53
Medlem
Gör det något om lite vätska alltså mini droppe som inte ens började rinna läcker ut från hålet där man ta injektionen? Det var alltså en så liten droppe som knappt kom ur hålet. Kommer jag förlora effekt eller övertänker jag?? tar buvidal
Citera
2025-04-15, 14:35
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspulin
någon här som har subutex sprutorna, funkade den bättre än buvidalen emot drogsuget eller ljuger bara min mottagning som vanligt? Dom sa att jag antingen kan få suboxone films eller subutex depo injektionen. Och suboxone film kan jag ej ta mår så jävla illa av smaken. Funderar på att helt enkelt släppa allt som har med laro att göra, bara gå dit ta mina pissprover och sluta ta upp om mina problem.

Sömnen får jag inge hjälp med och drogsuget får jag ingen hjälp med, jag får helt enkelt acceptera det.

Jag personligen har inte Buvidal men alla som jag känner som har det är nöjda 😀
Det kan dock vara lite krux i början med doseringen
Citera
2025-04-16, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matemat1ern
Hej jag har kontaktat laro idag och fick en läkartid för inskrivning om några veckor. Till er som har metadon , hur gick ni tillväga för att få det istället för sub/spruta osv?

Var ärlig istället.
Citera
2025-04-16, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av depressed.world
Jag har gått via LARO i snart 10 dagar nu och hämtat Subutex-film 16 mg per dag, i veckan ska jag få 300mg injektion istället. (Antar att det är Subutex-injektion eftersom jag fått Subutex-film)

Dom ville att jag skulle börja behandlingen samma dag jag hade mitt bedömningsmöte till och med, så det gick sjukt snabbt och det knappt informerad om hur behandlingen fungerar eller något.

Jag mår fortfarande rätt kasst (dock mycket bättre än att sluta med opiater utan detta), så jag får ge det en chans med injektionen. Är dock väldigt nyfiken på Metadonbehandling istället, för mitt drogsug finns fortfarande kvar rejält.

Jag är helt grön inom LARO men ska inte behandlingen göra så att drogsuget försvinner lite? Det har hjälpt med avtändningen lite som sagt men annars känns det som jag i princip kunde varit utan.

Om du precis har slutat med tex heroinet så får du ju ge bup lite tid då du fortfarande kan ha lite abstinens och allmänt sliten från aktivt drogmissbruk.

Försök att undvika metadon! Du kommer 100% att ångra dig, försök med bup i halvår iallafall innan du funderar på att byta. Men om du har inställningen att bup inte fungerar och du vill ha meta så kommer inte bup fungera så bra.

Du vet att Bup och Metadon är till för Opiater/Opioider? Och tar inte bort tex Benzo, Alkohol, Kokain sug eller abstinens.

Har du pengar så hade jag rek Ibogaine behandling istället, dom flesta ångrar sig att dom började på Laro.
Senast redigerad av CubanLinks 2025-04-16 kl. 07:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in