2025-04-23, 20:44
Medlem
bekräftelsebehov.och sexmissbruk.

Vilken stackare och frugan vill inte ha honom.
Citera
2025-04-23, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannen009
Måns år 2021 gästade Jenny och Niklas Strömstedts program "Tillsammans med Strömstedts" så undrade Niklas om en av anledningarna till Måns otrohet handlade om ett bekräftelsebehov.

Då valde Måns att berätta mer om orsaken till att han varit otrogen i tidigare förhållanden. Utöver bekräftelsebehovet så blev det en hel del fest, något som innebar tillfällen att vara otrogen.

Måns Zelmerlöw
Måns Zelmerlöw berättar att det blev en hel del fest...
– Det var nog en kombination av du hade ett bekräftelsebehov som ville stillas, plus att du kanske inte var nöjd eller glad i ditt förhållande. I kombination med att det festades extremt mycket i de perioderna. För så är det ju, är du på turné och har gigat så blir det ju gärna lite fest efteråt, sa Måns i "Tillsammans med Strömstedts" då, något som Expressen då rapporterade om.

”Lite fest?”

Det är massvis med linor och alkohol och ringa till sin KK som var paow tidigare
Citera
2025-04-23, 22:08
Medlem
Sagotradapplets avatar
Wow, det kan nästan vara ett rekord här. Du verkar ha kopierat EN sak korrekt hittills. Jag har inte läst det exakt, men ansökningsformuläret finns några sidor tillbaka. Men det är därför du tror att du massivt kan överdriva resten och fritt tolka eller vända uttalanden? Och än en gång använder du ett antal välkända manipulativa tekniker för att vrida och förringa uttalanden som talar till förmån för MZ på det mest skamlösa sätt som tänkas kan.

Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Hon har lämnat in läkarintyg, vittnesuppgifter från sin äldsta sons pappa, flera mejl från skolan, sms-konversationer och andra som vittnar.
”DJ-Putte” påstår även att han kan Måns spelschema utantill och vet en massa saker man inte kan veta utifrån, precis som Sagasäppelträd osv kan Chiaras MAMMAS instagram sen 10 år tillbaka utantill..!!! (Fast ändå inte eftersom att det ljugs om vad inläggen visar)
Det börjar med att du försöker förvandla en personlig och objektiv uppfattning till en lögn. Har du någonsin hört talas om begreppet yttrandefrihet? Det inkluderar definitivt inte bara din egen åsikt.
Ah ja, 2 blir 10 år? Det är spännande, men du påstår också att jag är ett 70-årigt Måns-fan, trots att du har absolut ingen aning om hur gammal jag egentligen är. Och jag följer inte MZ eller CJZ, inte heller hela familjen, och vem vet vem mer från början. Jag nämnde det här i början. Men varför uppmärksamma detaljer, jag vet, dumma mig....
Så DJPutte känner till spelplanen för turnén? Jag vet inte var skrev hen det? Det var förmodligen jag också, men kanske tycker du att det kan vara för uppenbart om du bara plockar på mig? Fast, nej, förmodligen inte, med allt du har listat här i några avsnitt...

Citat:
Sexmissbrukare har han sagt själv, bla Claes Malmbergs dotter har sagt att det andra stämmer utifrån sina kontakter i branschen.
Han förnekade ju heller inte drogerna eller psykisk misshandel. Och inte fysisk misshandel mot fler än sina egna barn…
Åh, nästa punkt är särskilt trevlig, för vet du vad? Han sa till och med själv att han INTE är en sexmissbrukare! Och till och med i samma sammanhang där han berättar hur det kom sig att han skojade om att han låg med sin sexterapeut. Och du kan glädja dig åt att jag inte hittade Aftonbladet-intervjun i all hast, men jag hittade något från er favoritkälla Hänt: https://www.hant.se/melodifestivalen...rapeut/4986674

Sedan fortsätter du igen med den där dottern till någon som påstår sig ha hört en eller annan sak om MZ från sina branschkontakter... Du vet, sonen till en vän till mig, som är 3: e kusin till sin granne i nästa stad, berättade också för mig att det mesta av det du säger här är ganska nonsens ...

Och nu har du tyvärr gjort ett mycket uppenbart misstag. Man kan läsa svart på vitt vad MZ skrev: ”Jag har aldrig krökt ett hår på deras huvuden eller hotat eller slagit vare sig barnen eller min hustru.”
Men jag vet, i morgon kommer du att anklaga honom igen ändå, han slog också sin svärmor för att han inte tog med henne på listan... Och förmodligen min grannes son också, trots att han aldrig har träffat honom.

Citat:
Skvallret går inte så om Carola eller Johan Glans…
Måns egen vän och kollega Erik Segerstedt sa nyss i en intervju att han är likgiltig inför stormandet kring Måns pga Måns ”livsstil”, att den är orsaken. Samt ”ingen rök utan eld” (citat).
Och för att det är så roligt så plockar du återigen bara russinen ur kakan från intervjun med Erik, men han säger tyvärr också:
"Jag skulle absolut titulera honom som en vän, definitivt. Inte jättenära men man har jobbat vid sidan om varandra så länge så blir det så att man stöter ihop och man snackar och så är man i någorlunda samma ålder och så också."
Inte en nära vän, man pratar när man träffas. Och i den länk du tillhandahåller står det bara att de kramade, inte pratade med varandra:
"Nu äntligen har Måns Zelmerlöw hittat till efterfesten, strax före midnatt trillade han in efter att ha haft en spelning och letade sig snabbt fram till Tone Damli och Erik Segerstedt för att ge dem kramar."
https://bloggar.aftonbladet.se/schla...tone-och-erik/

Vet du vad mer du helt glömde bort? Att han bara sover hela dagarna och bara tillbringade en dag om året i England när han fortfarande bodde där. Det tjatade du ju också om ganska länge...

Jävla skit! Nu har jag ätit upp alla mina popcorn med allt det där skräp-TV-värdiga innehållet!
Det är egentligen ganska anmärkningsvärt hur många falska antaganden och absurda, obevisade påståenden du kan få in i så lite text. Respekt! Ja, till och med den värsta dagliga såpan är trams i jämförelse... Och även om du ignorerar mina direkta svar här, tro mig, jag kommer fortfarande att se dina filmer och påpeka misstag ... Åh ja, kanske blir jag ditt största fan och följare istället för MZ:s fan, hahaha.... Det kommer att bli kul.

Men vad ska jag göra med mina popcorn nu, den goda fen kommer väl också tillbaka senare med några fler godnattsagor? Jag måste göra en snabb påfyllning...
Citera
2025-04-23, 22:20
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det får du bevisa med citat från mig "ljuger hej vilt å hans vägnar" ?????
Var har jag ljugit?

Och nej. Jag tycker inte Måns ordval var det minsta märkligt utifrån situationen.
Jag tycker tvärtom att det är ointelligenta och väldigt långsökta spekulationer utifrån den uppkomna situationen.
Eftersom styvsonen bor i UK och ingenting alls har med deras skilsmässa att göra.
Situationen handlade om oro för hans egna barn enbart. Att de skulle flyttas.

Lögner från ditt inlägg igår till mig:

• Du påstår felaktigt och utan bevis att mina analyser är vantolkningar och förvrängningar av sanningen.

• Du påstår felaktigt att det är "lögnaktigt skvaller" att Måns misshandlat sin familj.

Hans fru är källan till påståendet, och det är en del i deras skilsmässa och vårdnadstvist. Således är det inte lögnaktigt skvaller.

• Vidare påstår du dig veta att om "Måns ljög i sin dementi så hade alla gånger CJZ impulsivt och överilat fått ett känsloutbrott på IG och emotsagt honom".

Detta var från ett enda inlägg, men så håller du på, i varenda inlägg, dag ut och dag in.

Om styvsonen:

Misshandeln, missbruket och otroheten som Ciara nämner har givetvis pågått under en lång tid och inte bara i Sverige, vilket innebär att hennes äldsta son i allra högsta grad är en del av situationen.

Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Du kommer inte att skrämma mig till vansinne med dina retoriska lekar heller. Och det här är ett annat klassiskt exempel. Har du någonsin hört talas om gaslighting?

Med oftast bör det fortfarande vara majoriteten enligt den vanliga definitionen. Då borde det vara lätt för dig att peka ut en specifik som ska vara damage control? Jag väntar med spänning. Popcorn är redo.

Du är redan vansinning och behöver inte skrämmas.

Är inte gaslighting att kalla en tokkärring för tokkärring. Är stating the obvious.

Måns damage control och bortförklaringar:

• Inlägget som börjar "Kära trångsynta hatare". Istället för att be om ursäkt för att han betett sig illa bortförklarar han sig och pissar samtidigt på de som med rätta reagerat.

• Inlägget (som raderades) där han ska ha sparkat på tunnor (?) och jagat KAJ. Solklar damage control med syfte att normalisera och skoja bort hans raseriutbrott och dissande av KAJ tidigare.

• Inlägget med korvvagnen. Solklar damage control. Ciara avföljde honom efteråt, vilket inte var en slump. Ingen rök utan eld som Erik Segerstedt så klokt sa.

Är skrattretande att ni tror att ni gör Måns en tjänst, när ni i själva verket gör honom en stor otjänst.

För varenda kommentar ni skriver så blir folk ännu mer less på honom. Inte nog med att han beter sig som skit liksom, han har en jävla svans med tokkärringar som bortförklarar, rättfärdigar och ljuger å hans vägnar ovanpå det.
Citera
2025-04-23, 22:21
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannen009
bekräftelsebehov.och sexmissbruk.

Vilken stackare och frugan vill inte ha honom.
Wow, du har upptäckt ett nytt ord, grattis.

För det första var det ämne som diskuterades för över 10 år sedan. Och om man tittar på Tillsammans med Strömstedts så kan man också höra honom säga:
"Jag var bara inte där än. Det blev väldigt tydligt när jag träffade Ciara att... Det kom en punkt där jag, trots att jag turnerat sen dess – att det är inga problem."
Citera
2025-04-23, 22:50
Medlem
Jag hoppas iaf på att när det lugnat sig att dom kan bete sig som vuxna och som ansvariga föräldrar. Det är bara 2 som vet sanningen ,alla har vi brister . Hoppas att dom kan ha en sansad kommunikation utan inblandning av en massa folk som har behov att synas och få pr.

Själv är jag ,även om jag varit på Flashback länge förbluffad över detta hat som genomsyrar denna tråd.
Citera
2025-04-23, 23:11
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Du är redan vansinning och behöver inte skrämmas.

Är inte gaslighting att kalla en tokkärring för tokkärring. Är stating the obvious.

Måns damage control och bortförklaringar:

• Inlägget som börjar "Kära trångsynta hatare". Istället för att be om ursäkt för att han betett sig illa bortförklarar han sig och pissar samtidigt på de som med rätta reagerat.

• Inlägget (som raderades) där han ska ha sparkat på tunnor (?) och jagat KAJ. Solklar damage control med syfte att normalisera och skoja bort hans raseriutbrott och dissande av KAJ tidigare.

• Inlägget med korvvagnen. Solklar damage control. Ciara avföljde honom efteråt, vilket inte var en slump. Ingen rök utan eld som Erik Segerstedt så klokt sa.

Är skrattretande att ni tror att ni gör Måns en tjänst, när ni i själva verket gör honom en stor otjänst.

För varenda kommentar ni skriver så blir folk ännu mer less på honom. Inte nog med att han beter sig som skit liksom, han har en jävla svans med tokkärringar som bortförklarar, rättfärdigar och ljuger å hans vägnar ovanpå det.
Kan du inte komma på några fler motargument till så att du nu också svarar förolämpande och nedsättande mot mig?
Och ja, det är gaslighting när du förringar sakligt argumenterade påståenden som galna. Du kanske borde ta en liten uppfräschningskurs i psykologisk taktik igen? Och än en gång duckar du bara.

Angående de skämtsamma inläggen:
1) Inget skämtinlägg: Inlägget efter Mello var riktat till dem som, liknande som här, förolämpade honom på värsta möjliga sätt utan att känna till de exakta detaljerna eller bakgrunden. Och som även skrev de mest otroliga förolämpningarna före Mello, bara för att han överhuvudtaget ställde upp.

2) Åh ja, du hittade ju ett skämtinlägg där. Men du gör falska påståenden. Inlägget är inte raderat, det finns på TikTok: https://www.tiktok.com/@manszelmerlo...32295968017686 OCH det är inte skadekontroll, i motsats till ditt påstående, eftersom det spelades in och laddades upp FÖRE finalen.

3) Korvvagn? Det finns ingen korvvagn, men du kanske pratar om hästtrailern som han byggde om till en trädgårdslounge för sin vin- och kaffeförsäljning? Jag vet inte vad som ska vara ett skämt med det. Och att Ciara skulle ha avföljt honom på grund av det är nog bara ett rykte. Och för övrigt passar det inte alls in i tajmingen. Hon slutade följa honom i slutet av maj och det finns olika artiklar om det. Enligt detta inlägg köpte han hästtrailern med en vän två veckor innan detta inlägg: https://www.instagram.com/p/C9IbNTytHaL/ från 7 juli. Enligt min kalender passar det inte ihop.

Du kanske ska tänka om och fundera på exakt vad eller vem du kallar löjlig här...
Citera
2025-04-23, 23:21
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:

• Du påstår felaktigt och utan bevis att mina analyser är vantolkningar och förvrängningar av sanningen.

Åh, vänta lite... Även om det här inte är riktat till mig... Men vad var det du skrev i början nu igen?

Citat:
Herregud sån vantolkning, är ren fantasi och grovt förtal att Ciara skulle begå övergrepp i videon.

Inget direkt citat, men tidigare var det bara jag och Lazydell som tog upp det. Nu börjar jag tappa tråden, vem är det som ljuger nu???

Ja, du har rätt, det är nog inte jag som gör Måns en tjänst, du avslöjar dig själv redan med dina grundlösa anklagelser och förolämpningar...
Senast redigerad av Sagotradapplet 2025-04-23 kl. 23:27.
Citera
2025-04-24, 00:47
Medlem
Citat:

• Du påstår felaktigt att det är "lögnaktigt skvaller" att Måns misshandlat sin familj.

Hans fru är källan till påståendet, och det är en del i deras skilsmässa och vårdnadstvist. Således är det inte lögnaktigt skvaller.

• Vidare påstår du dig veta att om "Måns ljög i sin dementi så hade alla gånger CJZ impulsivt och överilat fått ett känsloutbrott på IG och emotsagt honom".

Detta var från ett enda inlägg, men så håller du på, i varenda inlägg, dag ut och dag in.

Om styvsonen:

Misshandeln, missbruket och otroheten som Ciara nämner har givetvis pågått under en lång tid och inte bara i Sverige, vilket innebär att hennes äldsta son i allra högsta grad är en del av situationen.
Jag bad dig väl citera mig var jag ljugit å Måns vägnar?
Jag känner bara igen det nedersta citatet.
Ja jag undrar varför du totalt ignorerar Måns kraftfulla dementi, när du suger i dig vartenda ord av motparten.
Ord som du tolkar efter eget huvud.
Eftersom motparten inte med ett pip kommenterat eller emotsagt MZ dementi så finns det starka skäl att tro att det är sanningen.
Det borde gett henne ångest och fått henne att fatta pennan för att berätta för alla sina följare och
hela allmänheten hur det ligger till enligt henne själv.
För vad Måns säger underförstått är att CJZ ljög när hon påstod att det förekommit fysiskt våld.
Eller åtminstone att hon starkt överdrivit.

Men detta faktum blundar du för helt.

Det övriga jag skulle vilja säga dig är, att ni är väldigt många i Team Chiara och
vi kallar inte er för något nedsättande alls utan ni får försvara CJZ med näbbar och klor.
Om vi då på andra sidan är några "tokkärringar" som vill försvara Måns mot orättvisa påhopp,
våldsinsinuationer (trots dementi) samt rent lögnaktigt förtal bl.a obekräftade rykten som upprepas utan minsta bevis.
Det är ju så, att droppen urholkar stenen.
Fråga Trump, Putin och andra diktatorer hur man driver propaganda tills folk tror på lögnerna.

Hur som helst är vi några "tokkärringar" som känner att vi vill detta.
Har inte vi lika stor rätt till att försvara Måns som ni har att försvara Chiara?
Var finns vår yttrandefrihet? Utan att vi dagligen ska förminskas som "ointelligenta", "sinnessjuka" , "vansinniga",
"kackel", "maniskt svammel", "bla,bla,bla" mm, mm.?
Jag uppfattar det som brist på motargument i en oärlig debatt förstås.

Fråga: Har Måns rätt till försvarsadvokat enligt dig?
Eller tycker ni feminister att en summarisk rättegång med enbart en domare och inga försvarsadvokater vore att föredra här?
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-24 kl. 01:46.
Citera
2025-04-24, 02:49
Medlem
15 mar, 2015 https://www.hant.se/melodifestivalen...rapeut/4986674

Måns Zelmerlöws otrohetsskämt har lett till rykten om att han är sexmissbrukare, men stjärnan tar det hela med en stor portion humor.

Måns Zelmerlöw, 28, fick ju stora rubriker förra året när han sjöng ut om sin otrohet i podcasten Värvet, vilket ledde till rykten att han var sexmissbrukare – något Zelmerlöw hävdar är “så in i helsike förstorat”.
-Jag är ju inte det, men det satte sig uppenbarligen, för nu tror folk på riktigt att jag är sexmissbrukare, säger han i Aftonbladets Schlager Deluxe.

Om någon minns så kallades de lättklädda dansarna bakom Zelmerlöw i schlagern 2009 för “porrhögen”. Schlageraktuelle Andreas Weise, 28, passade nyligen på att driva lite med Måns när han fick frågan om han fick låna “porrhögen” till sitt eget nummer.
-Jag ringde Måns, han var hos någon sexterapeut, säger Andreas i Aftonbladet.
Måns tog skämtet med ro och kontrade direkt.

-Jag skrattade väldigt mycket, sedan messade jag Andreas och sa: Du skulle sagt som det var, att jag låg med min sexterapeut. Och det var rätt uppenbart att han snott min porrhög, säger Måns till kvällstidningen.

Jag lånade länken av Sagotradsapplets inlägg och skrev ut varje ord så ingen kan missa det!
För jag är så trött på tjatet att MZ skulle vara sexmissbrukare och att han skulle påstått det själv.
Och att han skulle ha gått i sexterapi hos en sexterapeut. Det var alltså ett skämt från Andreas Weise.
Problemet med folk är att de tolkar skämt och självironi bokstavligt.
Så ett tioårigt skämt har blivit en trådsanning här i humorlösa tråden.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-24 kl. 03:29.
Citera
2025-04-24, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
15 mar, 2015 https://www.hant.se/melodifestivalen...rapeut/4986674

Måns Zelmerlöws otrohetsskämt har lett till rykten om att han är sexmissbrukare, men stjärnan tar det hela med en stor portion humor.

Måns Zelmerlöw, 28, fick ju stora rubriker förra året när han sjöng ut om sin otrohet i podcasten Värvet, vilket ledde till rykten att han var sexmissbrukare – något Zelmerlöw hävdar är “så in i helsike förstorat”.
-Jag är ju inte det, men det satte sig uppenbarligen, för nu tror folk på riktigt att jag är sexmissbrukare, säger han i Aftonbladets Schlager Deluxe.

Om någon minns så kallades de lättklädda dansarna bakom Zelmerlöw i schlagern 2009 för “porrhögen”. Schlageraktuelle Andreas Weise, 28, passade nyligen på att driva lite med Måns när han fick frågan om han fick låna “porrhögen” till sitt eget nummer.
-Jag ringde Måns, han var hos någon sexterapeut, säger Andreas i Aftonbladet.
Måns tog skämtet med ro och kontrade direkt.

-Jag skrattade väldigt mycket, sedan messade jag Andreas och sa: Du skulle sagt som det var, att jag låg med min sexterapeut. Och det var rätt uppenbart att han snott min porrhög, säger Måns till kvällstidningen.

Jag lånade länken av Sagotradsapplets inlägg och skrev ut varje ord så ingen kan missa det!
För jag är så trött på tjatet att MZ skulle vara sexmissbrukare och att han skulle påstått det själv.
Och att han skulle ha gått i sexterapi hos en sexterapeut. Det var alltså ett skämt från Andreas Weise.
Problemet med folk är att de tolkar skämt och självironi bokstavligt.
Så ett tioårigt skämt har blivit en trådsanning här i humorlösa tråden.

8 år senare: ”Måns Zelmerlöw led av sexmissbruk” https://modette.se/1138186-mans-zelm...-sin-fru-ciara

” Daniela Rathana om Måns Zelmerlöws sexmissbruk

Det är när Daniela Rathana gästar "Fördomspodden" som programledaren Emil Persson framför ett påstående som bygger på att han tror att Daniela tänker att Måns Zelmerlöw talade ut om sitt sexmissbruk för att få mer av den varan.

"Det känns som att Måns Zelmerlöw talade ut om sitt sexmissbruk bara för att få ännu mer sex att missbruka", lyder Emil Perssons fördom, varpå Daniela Rathana dementerar för att sedan komma till en helt annan slutsats.”

https://www.familjeliv.se/allmant/13...sbruk-vildhast

2025, ” Intervjun fick stor spridning, och idag kan han ångra ärligheten.
– Jag har ju varit sexmissbrukare med hela svenska folket i typ fjorton år nu”
https://www.sydsvenskan.se/2025-02-1...a-framfor-mig/

Annars kan du ju bara lyssna på honom prata om sitt beteende i Så mycket bättre, hur han träffade kvinnan i sitt liv var och varannan dag, flög till München bara för att träffa nån tjej ena dagen och nån annanstans nästa, allmänt om hans beteende med kvinnor.
Citera
2025-04-24, 05:21
Medlem
Citat:
8 år senare: ”Måns Zelmerlöw led av sexmissbruk” https://modette.se/1138186-mans-zelm...-sin-fru-ciara

” Daniela Rathana om Måns Zelmerlöws sexmissbruk

Det är när Daniela Rathana gästar "Fördomspodden" som programledaren Emil Persson framför ett påstående som bygger på att han tror att Daniela tänker att Måns Zelmerlöw talade ut om sitt sexmissbruk för att få mer av den varan.

"Det känns som att Måns Zelmerlöw talade ut om sitt sexmissbruk bara för att få ännu mer sex att missbruka", lyder Emil Perssons fördom, varpå Daniela Rathana dementerar för att sedan komma till en helt annan slutsats.”

https://www.familjeliv.se/allmant/13...sbruk-vildhast

2025, ” Intervjun fick stor spridning, och idag kan han ångra ärligheten.
– Jag har ju varit sexmissbrukare med hela svenska folket i typ fjorton år nu”
https://www.sydsvenskan.se/2025-02-1...a-framfor-mig/

Annars kan du ju bara lyssna på honom prata om sitt beteende i Så mycket bättre, hur han träffade kvinnan i sitt liv var och varannan dag, flög till München bara för att träffa nån tjej ena dagen och nån annanstans nästa, allmänt om hans beteende med kvinnor.
Jag har läst dina två översta länkar. Den understa var låst tyvärr.
De två översta: Vad är det för skit du läser?
Modette saknar fakta. Att en blaska glatt PÅSTÅR att MZ led av sexmissbruk utan att presentera någon källa för sitt påstående.
Och så broderar ut lite vad de spekulerar om det. Kära nån!
Har du hört talas om källkritik? Eller tror du på allt som står i tryck utan att reflektera ett uns.
Ja det förklarar ju en hel del i så fall.

Fördomspodden handlar om fördom om folk.
Och så en kändis som fantiserar om Måns. Vad skulle det bevisa menar du?
Mer än att Daniela Rathana tydligen är lite kåt på Måns.
Men det säger väl mer om henne än MZ.

Förstår inte din poäng med detta. Mer än som MZ själv säger -Jag är ju inte det, men det satte sig uppenbarligen, för nu tror folk på riktigt att jag är sexmissbrukare.

Och att folk inte bryr sig om det är sant eller ej. Bara de får något smaskigt att skvallra om.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-24 kl. 06:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in