2025-04-30, 00:52
Medlem
MrsEjPKs avatar
Vet inte vad jag ska tro....inte att jag bara tror rakt på hustrumisshandel hon säger skett.Mitt yngre jag hade trott henne rakt av men man lever,lär & ser saker ....

Det hela känns så jäkla - nu jävlar ska jag ta hämd !
Jag menar timingen....det kommer nästan direkt efter att han erkänner kokain missbruk.
Man vet ju aldrig iofs...men man ska komma ihåg att det är krig mellan dessa två och hon vill förstöra han totalt antar jag .
Ugly divorce no doubt.
Senast redigerad av MrsEjPK 2025-04-30 kl. 00:57.
Citera
2025-04-30, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Yup, Måns advokat framstår som väldigt oprofessionell. De Basso däremot är grym. Mycket bra val av Ciara. Med honom som advokat har hon en stor fördel redan innan målet inletts.
Du låter som en kommentator av en häst tävling." Da Basso är en mkt fin häst", mkt grrrym på upploppet!
"Mkt brrra val av Chiarra". Ska du öppna bettingstuga också?
Det är nog Läckberg som ordnat advokat till Chiara. De ville väl helst haft Elisabeth Massi Fritz, frontfiguren för mee too men hon var visst uppbokad.

Jag tror att de fått varsin väldigt duktig advokat båda och jag är inte intresserad av betting ändå.
Men på vilket sätt var MZ advokat oprofessionell anser du?
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-30 kl. 01:13.
Citera
2025-04-30, 01:12
Medlem
Bertil.Falukorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men snälla du. Det är verkligen inte bara män som utsätter kvinnor för våld i nära relation.
Det finns kvinnor som slår män. Men där är det är ett stort mörkertal eftersom de männen oftast tiger och lider.
Nu senast var det en kvinna som misshandlat sin man så illa att han nästan avled.
Och det finns lesbiska par där den ena misshandlar den andre.
Så kvinnor är inte alltid offer utan de kan vara våldsverkare också.
Så förringa du inte alla män och bara ta för givet att det svagare könet är offer alltid, män kan vara offer också.

Det är riktigt. Kvinnor är rent statistisk lika benägna att ta till våld i nära relationer. Dödligt våld - det är en annan diskussion.
Citera
2025-04-30, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
1. Han tar uppenbarligen risker vad gäller allt möjligt, så nån större spärr att köpa illegala droger på nätet lär han inte ha. Annars kan han säkert köpa via kokainlangaren som förmodligen säljer lite av varje.

Han har garanterat redan en läkare som skriver ut ADHD-medicin åt honom dock, då han haft problemen sen barn/tonårstiden.

Sen kan man missbruka medicin även om man inte lyckas få ut stora doser, genom att vissa dagar ta för mycket och andra ingenting.

2. Nej, mamman berättade att de bråkade konstant om städningen. Vilket betyder att det var bråk hela tiden. Om han slog in flera dörrar är irrelevant, eftersom det var bråk hela tiden, vilket betyder att han var bråkig som fan, vilket är mer ADHD än ADD.

3. Ditt argument är idiotiskt. Måns är helt klart hyperaktiv och inte att jämföra med dramatenskådisar. Han har haft stora problem med att inte sova på nätterna, och istället halva dagarna sen tonåren, innan han blev artist.

4. Nej, det krävs inte många kriterier för en ADHD-diagnos. Och han är utan tvekan hyperaktiv, se nr 3.

5. Han har ett antal narcissistiska egenskaper. Han saknar förmåga att förstå och bry sig om andras känslor. Han kör på med otrohet och missbruk – att tillfredsställa sina egna behov och lustar är det enda han bryr sig om, vilket inte extremt egoistiskt. Och så den jäkla fasaden. Han är two-faced, visar en uppsmilad bild utåt och en annan så fort kamerorna släcks, vilket många har vittnat om. Sen har han ett stort bekräftelsebehov ovanpå det.

6. Hans uppväxt är allt annat än exemplarisk. Scrolla tillbaka till den diskussionen. Om du inte förstår att det som beskrevs där är väldigt relevant, så kan du inte mycket om psykologi.

7. Dysfunktionella föräldrar med "nedärvda störningar och skit" förekommer även bland högutbildade och stenrika.

8. Lägg ner dina sjuka lögner och halmgubbar. Jag har aldrig påstått att de haft ett incestuöst förhållande.

9. Jag oroar mig varken för Måns eller någon annan missbrukare och hustrubedragare. Jag äcklas av dem, lika mycket som jag äcklas av att det finns folk som försvarar, ursäktar och bortförklarar dem.
Du citerar mig inte korrekt som vanligt och du svarar aldrig på det jag svarar dig utan skriver något nytt väldigt svepande. Istället för att svara rakt på vad jag skriver. Så projicera inte dina halmgubbar på mig tack.

Jag har svarat ärligt och redligt på dina 9 punkter precis. sid 340, inlägg #4073.
Och nu kommer det i repris igen med halmgubbsomskrivningar och trollande i 9 punkter. Om jag svarar, så får jag ändå inte ett ärligt,
rakt svar från dig . Det får man aldrig för du har verkligen en väldigt ful och smutsig verktygslåda för att undvika att svara ärligt och redligt.
Du bara skruvar och mojängar. Madam Mim; simsalabim!

Om du inte bryr dig om Måns varför ska du då sätta Googlediagnos på honom?
Det är väldigt snällt av dig men han har den hjälp han behöver.
Så han behöver inte dina Googlekunskaper.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-30 kl. 01:57.
Citera
2025-04-30, 01:56
Medlem
Skämmigt att läsa Aftonbladet Nöjes kommentarsfält med alla gamla haggor som försvarar Måns ut i fingerspetsarna gällande kokain-intervjun.

Alla fellow gamla kolatorskar vet hur jävla vidrig man blir när man är körd på det ett tag. Dagen efter. Samvetslös och elak, kort stubin, vidrig. Eller som han själv beskriver sig ”avtrubbad och en dålig person”.

Han grävde sin trovärdighet om att vara oskyldig i anklagelserna från Ciara ner i en djup grav när han gick ut med det här. Nåväl, inte bland sedvanliga partyknarkare eller helt nyktra människor. Men alla som varit där kan räkna ut det med arslet och en krita att han varit för jävlig nu iaf.
Citera
2025-04-30, 02:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Men snälla du. Det är verkligen inte bara män som utsätter kvinnor för våld i nära relation.
Det finns kvinnor som slår män. Men där är det är ett stort mörkertal eftersom de männen oftast tiger och lider.
Nu senast var det en kvinna som misshandlat sin man så illa att han nästan avled.
Och det finns lesbiska par där den ena misshandlar den andre.
Så kvinnor är inte alltid offer utan de kan vara våldsverkare också.
Så förringa du inte alla män och bara ta för givet att det svagare könet är offer alltid, män kan vara offer också.

Självklart kan också män vara offer. Här är en intressant artikel som rör misshandel i nära relationer.

Man kan bara spekulera i hur M*ns Z*lmerl*w upplevt relationen med CJZ? Det går inte att ta för givet att hennes version överensstämmer med verkligheten.

"Samma sjuka har drabbat hela jämställdhetsdebatten i Sverige, som sedan många år inte med bästa välmening kan kallas jämställdhetsdebatt utan kort och gott feminism, för männen och deras perspektiv och problem lyser helt med sin frånvaro.

Utan i stället utmålas män, de gånger de nämns, ensidigt som problem. Som förövare. Medan kvinnor fått en rätt obehaglig helgonroll.

Den av en person som inte kan vara ond, inte kan vara våldsam, vara kriminell eller bara ett allmänt as när sanningen är att kvinnor liksom män är individer. Inte ett fredat kollektivt. Och vissa kvinnor slår.

I verkligheten drabbas män i lika stor utsträckning som kvinnor för våld i hemmet av en partner. Kvinnor slår sina män. Kvinnor slår sina kvinnliga partners"

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...v-kvinnor-loof

Citat:
I det här dramat ser jag 4 offer MZ, CJZ, Alb*rt och Oss*an. Även styvsonen på sätt och vis.
Det är bara sorgligt och på alla fronter.
Varför har inte Chi*ra ställt krav på sin man då? -Nu går du i behandling annars lämnar jag dig?!
Istället för att ta ut skilsmässa tillsammans, gör hon det bakom ryggen på honom.
Sedan berättar hon det just i finalveckan. Bra timing.

CJZ verkar ha en agenda, hon vill tydligen att det ska bli mycket uppmärksamhet kring deras trassliga relation.

Självklart är det inte bara MZ:s fel att det har uppstått problem och bråk. Hon kan ha minst lika stor del av skuldbördan.
Citera
2025-04-30, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annieluuv
Skämmigt att läsa Aftonbladet Nöjes kommentarsfält med alla gamla haggor som försvarar Måns ut i fingerspetsarna gällande kokain-intervjun.

Alla fellow gamla kolatorskar vet hur jävla vidrig man blir när man är körd på det ett tag. Dagen efter. Samvetslös och elak, kort stubin, vidrig. Eller som han själv beskriver sig ”avtrubbad och en dålig person”.

Han grävde sin trovärdighet om att vara oskyldig i anklagelserna från Ciara ner i en djup grav när han gick ut med det här. Nåväl, inte bland sedvanliga partyknarkare eller helt nyktra människor. Men alla som varit där kan räkna ut det med arslet och en krita att han varit för jävlig nu iaf.
Nej han har inte förnekat CJZ anklagelser mer än våldsam.
Han dementerade att han varit våldsam mot sin fru eller sina barn.
Han dementerade inte att han använt droger eller att han varit otrogen.
Utan sa att han tog ansvar för saker han gjort men inte saker han inte gjort (våld i nära relation).
Han erkände att han hade fel och brister.

Efter allt kola är det väl bra att han kommit till insikt om att kokainet gjorde honom känslomässigt
avtrubbad och till en dålig person. Behövde han skriva ut allt det du skriver? Man förstår väl vad avtrubbad och dålig person betyder,
Är det inga män i kommentarsfältet , bara gamla haggor. Hur vet du det? Skriver de med person-nr?
Citera
2025-04-30, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Självklart kan också män vara offer. Här är en intressant artikel som rör misshandel i nära relationer.

Man kan bara spekulera i hur M*ns Z*lmerl*w upplevt relationen med CJZ? Det går inte att ta för givet att hennes version överensstämmer med verkligheten.

"Samma sjuka har drabbat hela jämställdhetsdebatten i Sverige, som sedan många år inte med bästa välmening kan kallas jämställdhetsdebatt utan kort och gott feminism, för männen och deras perspektiv och problem lyser helt med sin frånvaro.

Utan i stället utmålas män, de gånger de nämns, ensidigt som problem. Som förövare. Medan kvinnor fått en rätt obehaglig helgonroll.

Den av en person som inte kan vara ond, inte kan vara våldsam, vara kriminell eller bara ett allmänt as när sanningen är att kvinnor liksom män är individer. Inte ett fredat kollektivt. Och vissa kvinnor slår.

I verkligheten drabbas män i lika stor utsträckning som kvinnor för våld i hemmet av en partner. Kvinnor slår sina män. Kvinnor slår sina kvinnliga partners"

CJZ verkar ha en agenda, hon vill tydligen att det ska bli mycket uppmärksamhet kring deras trassliga relation.

Självklart är det inte bara MZ:s fel att det har uppstått problem och bråk. Hon kan ha minst lika stor del av skuldbördan.
Tack för det, mitt i prick! Så är det. Jag tyckte mee too var bra tills det helt gick över styr.
Mee too feministerna har en blind fläck för rättssäkerhet, som någon så klokt skrev.
Kvinnorna är martyrer och offer, män är svin. Det är deras fel alltid.

Jag hoppas att karlar som blir misshandlade av sina fruar börjar prata om det,
Det är inte omanligt att ha en våldsam fru som slår en.
Men det är en mänsklig rättighet att inte stå ut med våld i nära relation.

Ja kvinnojouren har bestämt att ett ilsket ögonkast bara, är misshandel.
När kommer mansjouren? Vi lever väl i en demokrati med jämlikhet.
Och hur många kvinnor är det inte som utsätter sina män för psykisk misshandel.?
Det är nog det vanligaste. För kvinnor är oftast mer verbalt begåvade än män som är mer
känslomässigt introverta och inte finner de rätta orden.

Nu är det inte lätt att leva i en relation.
Som paret Zelmerlöw här. Men nog finns det fel och brister hos båda parter alltid.
Det är inte så att bara ena maken felar. Jag har aldrig varit med om det iallafall.
Det ena ger det andra i ett förhållande utan att man kanske tänker på det.
Och det är alltid lättare att hitta fel på andra än sig själv. Jag vet inte vad som kommer fram nu
men än så länge tror jag både MZ och CJZ bär ansvar för haveriet,
Även om det är Måns som missbrukat, så kan Chiara ha andra fel.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-30 kl. 02:55.
Citera
2025-04-30, 03:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Skämmigt att läsa Aftonbladet Nöjes kommentarsfält med alla gamla haggor som försvarar M*ns ut i fingerspetsarna gällande kokain-intervjun.

De vet troligtvis själva att också kvinnor kan vara en riktig pain in the ass i en relation. Självinsikt kallas det.

Citat:

Han grävde sin trovärdighet om att vara oskyldig i anklagelserna från Ci*ra ner i en djup grav när han gick ut med det här. Nåväl, inte bland sedvanliga partyknarkare eller helt nyktra människor. Men alla som varit där kan räkna ut det med arslet och en krita att han varit för jävlig nu iaf.

Han blir inte mer skyldig till anklagelserna bara för att han har använt kokain.

Han har kanske självmedicinerat för att stå ut med en jobbig och påfrestande relation?
Citera
2025-04-30, 03:15
Medlem
jymdjakets avatar
Kan bli hög på bastubad också.
Citera
2025-04-30, 05:08
Medlem
Citat:

Exakt så. Gamla kärringar, incels och riktigt fula yngre tjejer verkar va de som Måns har i sitt lag.
Citera
2025-04-30, 05:20
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Måns har nog sin beskärda del av anklagelserna, men tror att det är smart iscensatt av CZ för att kunna ta barnen och dra till England. Glöm inte att hon är rejält påhejad av en känd författare. Det känns uppförstorat men vi får väl se om bevis finns för relationsvåldet. Har M knuffat C i en hotellkorridor kan det ju ha blivit filmat. Häxjakten på Måns fortsätter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in