Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Självklart kan också män vara offer. Här är en intressant artikel som rör misshandel i nära relationer.
Man kan bara spekulera i hur M*ns Z*lmerl*w upplevt relationen med CJZ? Det går inte att ta för givet att hennes version överensstämmer med verkligheten.
"Samma sjuka har drabbat hela jämställdhetsdebatten i Sverige, som sedan många år inte med bästa välmening kan kallas jämställdhetsdebatt utan kort och gott feminism, för männen och deras perspektiv och problem lyser helt med sin frånvaro.
Utan i stället utmålas män, de gånger de nämns, ensidigt som problem. Som förövare. Medan kvinnor fått en rätt obehaglig helgonroll.
Den av en person som inte kan vara ond, inte kan vara våldsam, vara kriminell eller bara ett allmänt as när sanningen är att kvinnor liksom män är individer. Inte ett fredat kollektivt. Och vissa kvinnor slår.
I verkligheten drabbas män i lika stor utsträckning som kvinnor för våld i hemmet av en partner. Kvinnor slår sina män. Kvinnor slår sina kvinnliga partners"
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...v-kvinnor-loof
CJZ verkar ha en agenda, hon vill tydligen att det ska bli mycket uppmärksamhet kring deras trassliga relation.
Självklart är det inte bara MZ:s fel att det har uppstått problem och bråk. Hon kan ha minst lika stor del av skuldbördan.
Tack för det, mitt i prick! Så är det. Jag tyckte mee too var bra tills det helt gick över styr.
Mee too feministerna har en blind fläck för rättssäkerhet, som någon så klokt skrev.
Kvinnorna är martyrer och offer, män är svin. Det är deras fel alltid.
Jag hoppas att karlar som blir misshandlade av sina fruar börjar prata om det,
Det är inte omanligt att ha en våldsam fru som slår en.
Men det är en mänsklig rättighet att inte stå ut med våld i nära relation.
Ja kvinnojouren har bestämt att ett ilsket ögonkast bara, är misshandel.
När kommer mansjouren? Vi lever väl i en demokrati med jämlikhet.
Och hur många kvinnor är det inte som utsätter sina män för psykisk misshandel.?
Det är nog det vanligaste. För kvinnor är oftast mer verbalt begåvade än män som är mer
känslomässigt introverta och inte finner de rätta orden.
Nu är det inte lätt att leva i en relation.
Som paret Zelmerlöw här. Men nog finns det fel och brister hos båda parter alltid.
Det är inte så att bara ena maken felar. Jag har aldrig varit med om det iallafall.
Det ena ger det andra i ett förhållande utan att man kanske tänker på det.
Och det är alltid lättare att hitta fel på andra än sig själv. Jag vet inte vad som kommer fram nu
men än så länge tror jag både MZ och CJZ bär ansvar för haveriet,
Även om det är Måns som missbrukat, så kan Chiara ha andra fel.