2025-04-20, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontextuell
Minns att jag sett Måns gå hand i hand med den äldsta killen vid flertalet tillfällen på Instastories, och hittade nu denna bild på just en sån stund från i somras (bild 5): https://www.instagram.com/p/C_WDKIluQkE/?img_index=5
Kan ni inte skärpa er med era anklagelser om att han skulle vara elak mot honom utan minsta bevis. Så otroligt lågt att insinuera såna allvarliga anklagelser.

Även Hitler sågs promenera hand i hand med rara barn. Så även Putin. Vet inte riktigt vad du vill säga med det? Att de du ser på some alltid är den sanna verkligheten?
Citera
2025-04-20, 17:37
Medlem
Treschows avatar
Måns säljer sin lgh.

https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-3rum-kungsholmen-nedre-kungsholmen-stockholms-kommun-pilgatan-19b-21520023
Citera
2025-04-20, 18:13
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy
Även Hitler sågs promenera hand i hand med rara barn. Så även Putin. Vet inte riktigt vad du vill säga med det? Att de du ser på some alltid är den sanna verkligheten?
Omg, nu börjar det verkligen spåra ur… Vilken SJUK jämförelse!
Men ärligt, ser du verkligen inte skillnaden mellan att posera med främmande barn som inte har någon relation till dig – och att visa genuin närhet med sina egna barn eller bonusbarn som bor med dig och känner dig väl?
Speciellt när det gäller ett 9-årigt barn som är tillräckligt gammalt för att förstå vad som händer omkring honom och bilda sig en egen uppfattning. Det är faktiskt en avgörande skillnad.
Citera
2025-04-20, 20:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy
Du jämför Måns med Hitler och Putin?
Är han en så hemsk människa i dina ögon så bör du söka hjälp.
Citera
2025-04-20, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Måns säljer sin lgh.

https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-3rum-kungsholmen-nedre-kungsholmen-stockholms-kommun-pilgatan-19b-21520023
ca 7 miljoner. Ser trevlig ut men för mycket insyn för egen del. Någon nappar säkert.
Citera
2025-04-20, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
1/ Huvudsaken att du får in i ditt huvud att du inte vet att skit om ifall han besökt en sexterapeut eller inte, och du därmed inte ska uttala dig som om du vet.

Nu handlade det om att otto påstod att han inte varit hos någon sexterapeut, utan att veta om så är fallet. Hon, och även du, gapar ständigt till folk att de inte ska påstå saker utan bevis, och det blir liksom ett jävla hyckleri när ni sen själva påstår saker ni inte vet något om, och inte har bevis för.

Måns kommentar om mina egna barn var svar på det Ciara skrev, och hon skrev my family och i den ingår givetvis styvsonen.

Måns är svensk och han skrev på svenska, så varför svamlar du irrelevant skit om vad styvson heter på engelska, och hur engelsmän gör? För övrigt är det inte särskilt mycket vanligare att kalla styvsöner för söner i England än i Sverige.

Måns har dessutom berättat att Ciaras son inte kallar honom pappa, utan uncle Måns. Så att Måns skulle kalla honom son är fullständigt osannolikt även av den anledningen.

2/ Vilken sjuk jävla kommentar. Bara för att man väljer att tro på en kvinna som säger att hon och hennes barn blivit misshandlade betyder det inte att man hoppas att det har hänt.

3/ Vi "har" absolut karaktärsvittnen i Sverige, och så länge de framför något som är relevant för målet tas detta hänsyn till.

Är inte så sannolikt att hennes ex kommer karaktärsvittna dock, är mer troligt att han kommer vittna om saker som har hänt, dvs sånt han sett, hört, vet.

Länka till videon!
Fetade 1/
Frågan var om det var ett skämt, att han legat med sin sexterapeut.
Som du påstod en massa om och ondgjorde dig över.
Ja, det var ett skämt från Måns. Bevisat via en länk.
Istället för att erkänna att du hade fel, flyttar du snabbt fokus till om han gått i terapi hos en sexterapeut?
Varför är det helt plötsligt viktigt om han INTE haft sex med någon sexterapeut????

2/ CJZ har inte uttryckligen påstått att MZ har fysisk misshandlat henne och "hennes" (deras?) barn.
Herregud vad du vränger till precis allt du läser.

Fetade 3/ Nej inte karaktärsvittnen på samma sätt som i USA.
I svenska domstolar gäller fri bevisprövning, vilket framgår av 35 kap 1 § Rättegångsbalken (här), men i allmänhet har ett karaktärsvittne lägre bevisvärde än övriga vittnen. Rätten får dock avvisa bevisning om beviset är obehövligt, se 35 kap 7 § Rättegångsbalken (här).
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-20 kl. 22:18.
Citera
2025-04-20, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nej han vill fokusera på det han har i Skåne liksom, vettigt sälja av dem gemensamma fastigheterna och göra delningen före!
Förlåt men jag förstår inte riktigt. Varför är det vettigt att sälja av gemensam egendom och göra delning före skilsmässa/bodelning? Om det är gemensamt måste de väl dela lika oavsett när det sker? Sedan gissar jag iofs att lght i Sthlm är Måns egendom. Så blir inte mycket klokare.
Citera
2025-04-20, 22:20
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Fetade 1/
Frågan var om det var ett skämt, att han legat med sin sexterapeut.
Som du påstod en massa om och ondgjorde dig över.
Ja, det var ett skämt från Måns. Bevisat via en länk.
Då flyttar du fokus till om han gått i terapi hos en sexterapeut?
Varför är det helt plötsligt viktigt om han INTE haft sex med någon sexterapeut????

2/ CJZ har inte uttryckligen påstått att MZ har fysisk misshandlat henne och "hennes" (?) barn.
Herregud vad du vränger till precis allt du läser.

Fetade 3/ Nej inte karaktärsvittnen på samma sätt som i USA.
I svenska domstolar gäller fri bevisprövning, vilket framgår av 35 kap 1 § Rättegångsbalken (här), men i allmänhet har ett karaktärsvittne lägre bevisvärde än övriga vittnen. Rätten får dock avvisa bevisning om beviset är obehövligt, se 35 kap 7 § Rättegångsbalken (här).

1. Nej, det var inte frågan. Jag har aldrig påstått att det inte var ett skämt.

2. Du påstod att det var min våta fantasi att Måns varit farlig och våldsam mot Ciara och barnen, vilket är ett sinnessjukt påstående.

3. Det jag skrev om svenska karaktärsvittnen var 100 procent korrekt. Jag har inte påstått att karaktärsvittnen används i Sverige i samma utsträckning som i USA.

Lägg ner nu. Du sabbar tråden med ditt oändliga jävla kackel och trams.
Citera
2025-04-20, 22:20
Medlem
FairyGirls avatar
Herregud sån vantolkning, är ren fantasi och grovt förtal att Ciara skulle begå övergrepp i videon.

Videon är givetvis arrangerad och grunden i arrangemanget är att alla ska synas i bild. De flesta med lite större konton vill såklart att det de lägger upp ska se någorlunda proffsigt ut, och det gör det inte om folk står och pratar/framför en hälsning halvt eller helt utanför bild.

Ciara säger dessutom "break a leg, you were gonna say" till Archie. De har alltså tänkt ut vad de ska säga, säkert genom att fråga barnen vad de vill säga. Jag tror inte Ciara dikterat vem som ska säga vad.

Hon tar inte om hans hals utan snuddar bara bakom hans nacke, det är mormodern som håller sin hand på hans axlar, mot nacken på ena sidan. Hon ser förmodligen i bild när de spelar in att han inte syns ordentligt, och hjälper honom att stå rätt. Jag tror för övrigt att han inte hade tyckt det var så kul om de skickat iväg en hälsning där han pratar men knappt syns.

Nej, hans blick säger inte att han kommer få problem om han inte lyder. Han är inte lika entusiastisk som mellansonen och det kan bero på flera saker. Förmodligen hade han varit mer entusiastisk om hälsningen var till hans pappa, (och mellansonen hade då varit mindre entusiastisk, vilket är naturligt.)

Sen kan det vara så, att förutom att Måns inte är hans pappa så kanske de inte har någon särskilt bra relation. Det kan vara så att Måns ord "mina egna barn" faktiskt betyder det som flera av oss här tror att det kan betyda, och att det är det vi ser i Archies blick och kroppsspråk.

Barn kan för övrigt både älska och försvara föräldrar som beter sig illa, så att mellansonen är entusiastisk behöver inte betyda att Måns inte betett sig illa mot honom på ett eller annat sätt.

Ciara och mamman ser inte onaturliga ut. De är båda skådespelerskor, och agerar förmodligen lite samlat av den anledningen.

Det kan också vara så att Måns påstådda otrohet och drogmissbruk var ett stort problem redan då, och att de är sammanhållna av den anledningen.

Om Ciara ser gladare ut på andra bilder från den tiden så beror det förmodligen på att hon ibland orkar/lyckas visa en putsad fasad utåt, och ibland inte.
Citera
2025-04-20, 22:32
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Förlåt men jag förstår inte riktigt. Varför är det vettigt att sälja av gemensam egendom och göra delning före skilsmässa/bodelning? Om det är gemensamt måste de väl dela lika oavsett när det sker? Sedan gissar jag iofs att lght i Sthlm är Måns egendom. Så blir inte mycket klokare.
Som jag fattat det hela har dem 1 ek 2 som är gemensamma fastigheter och detta är ena av dem, tror mycket handlar väl om sälja av för han har inget behöva av den utan har fokus på dem i Skåne!
Sedan så man kan sälja av sedan dela upp pengarna i förtid MEN dem måste beskattas vid försäljning, Så gissar nog hans advokat sagt hur dem ska förfara med det hela samt gissar dem öppnat ett nytt konto för dessa pengar!
Citera
2025-04-20, 22:46
Medlem
Citat:
Herregud sån vantolkning, är ren fantasi och grovt förtal att Ciara skulle begå övergrepp i videon.

Videon är givetvis arrangerad och grunden i arrangemanget är att alla ska synas i bild. De flesta med lite större konton vill såklart att det de lägger upp ska se någorlunda proffsigt ut, och det gör det inte om folk står och pratar/framför en hälsning halvt eller helt utanför bild.

Ciara säger dessutom "break a leg, you were gonna say" till Archie. De har alltså tänkt ut vad de ska säga, säkert genom att fråga barnen vad de vill säga. Jag tror inte Ciara dikterat vem som ska säga vad.

Hon tar inte om hans hals utan snuddar bara bakom hans nacke, det är mormodern som håller sin hand på hans axlar, mot nacken på ena sidan. Hon ser förmodligen i bild när de spelar in att han inte syns ordentligt, och hjälper honom att stå rätt. Jag tror för övrigt att han inte hade tyckt det var så kul om de skickat iväg en hälsning där han pratar men knappt syns.

Nej, hans blick säger inte att han kommer få problem om han inte lyder. Han är inte lika entusiastisk som mellansonen och det kan bero på flera saker. Förmodligen hade han varit mer entusiastisk om hälsningen var till hans pappa, (och mellansonen hade då varit mindre entusiastisk, vilket är naturligt.)

Sen kan det vara så, att förutom att Måns inte är hans pappa så kanske de inte har någon särskilt bra relation. Det kan vara så att Måns ord "mina egna barn" faktiskt betyder det som flera av oss här tror att det kan betyda, och att det är det vi ser i Archies blick och kroppsspråk.

Barn kan för övrigt både älska och försvara föräldrar som beter sig illa, så att mellansonen är entusiastisk behöver inte betyda att Måns inte betett sig illa mot honom på ett eller annat sätt.

Ciara och mamman ser inte onaturliga ut. De är båda skådespelerskor, och agerar förmodligen lite samlat av den anledningen.

Det kan också vara så att Måns påstådda otrohet och drogmissbruk var ett stort problem redan då, och att de är sammanhållna av den anledningen.

Om Ciara ser gladare ut på andra bilder från den tiden så beror det förmodligen på att hon ibland orkar/lyckas visa en putsad fasad utåt, och ibland inte.
Bara genom att läsa längden av ditt försvarstal förstår man att även du ser att allt inte står riktigt rätt till här. Och ja, det är en väldigt mild "våldsamhet" men vem som helst - igen även du - ser hur obekväm han blir. Att skylla det på Måns, som inte är i rummet, eller förmodligen ens landet, blir bara konstigt. Som att lägga den sista pusselbiten först.
Citera
2025-04-20, 22:54
Medlem
Citat:

Uppfattade precis som du.
Det var inget konstigt med den filmen.
Ciara ville bara att äldsta sonen skulle synas mer i hälsningen.
Inga hårda tag som några i tråden försökt få det till
Hoppas det blir bra för alla inblandade..
Oavsett vad som hänt och inte och såklart främst för barnen som är helt oskyldiga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in