Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Kun de som var på åstedet da drapet fant sted vet dette helt sikkert.
Det som er påfallende er at SM ble huket så kjapt. Man kan jo tenke seg at dersom han ble betalt en grei slump med penger for å utføre et drap, ville han kanskje sørget for å være litt mer diskrét?
Viktig poeng. For det hersker liten tvil om at både måten drapet ble begått på (sannsynlig halshugging) og stedet som drapet ble begått og ikke minst skuddene, er noe som ville bli oppdaget meget raskt. Dermed er nok dette kanskje både personlig hevn? og ihvertfall så skulle det nok være ment å virke psykologisk på kretsen rundt MB.
Dengang jeg var ung og kjøpte min første hagle, så gikk jeg ut av butikkken med den i hånda og den var ikke tildekket i noe futteral og det var et godt stykke til der hvor bilen var parkert. Slikt var det ingen som reagerte på dengang (tidlig -80 tall). I dag så risikerer en stakkar å bli overfallt av tungt bevæpnet antiterrorpoliti om de går gjennom et kjøpesenter med ei fiskestang. For det er nok av vettskremte folk som ringer politiet bare det smeller litt i ei eksospotte. Så liten tvil om at det fra drapspersonen(e) var et ønske om at dette skulle oppdages raskt og derav skuddene. For kniven/macheten hadde nok allerede fullført jobben slik sett og skuddene var da kun ment for å tiltrekke seg oppmerksomhet mot stedet.