2025-04-19, 23:23
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CptHastings
Er det noe spesielt som tyder på at MB har gått inn i skogen frivillig?

Ser det som like sannsynlig at han er blitt fraktet dit etter å ha blitt uskadeliggjort (og fått telefonen avslått) av gjerningsmann.
Ser ut som det kan være naturlig å bruke skogen som snarvei i dette området. Kan være at noen har ventet på ham dersom de visste at han brukte å/skulle gå den veien.
Mvh Poirot
Citera
2025-04-19, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FerMar80
Men slo MB av mobilen selv? Og hvorfor skulle han det?
En jeg kjenner litt til, fortalte meg om ære i det norsk/pakistanske miljøet og det er ganske heavy saker. Folk snur fort fra venn til fiende om det er snakk om ære og penger. Ingen er egentlig en venn. Han som fortalte meg det har mulig vært en del av miljøet selv. Gal som bare det, selv om han selv mener han har startet ett nytt og bedre liv. Jeg tror at man egentlig aldri kan helt bli kvitt sitt gamle jeg.

Han var fra Eritrea. Ikke Pakistan.
Citera
2025-04-19, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel

Et annet forum hevder følgende fra sikre kilder

Betew er påført brutale skader ved bruk av kniv/annen skarp gjenstand. Vi får opplyst at blant annet strupen er skjært over, i tillegg til at han er påført flere skudd - herav i nakke. Drapet er en ren henrettelse nærmest, og det er uvisst om skjære-skadene er påført før, som tortur, eller etter hans død, for å sette et eksempel/som en advarsel.
Citera
2025-04-19, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
Et annet forum hevder følgende fra sikre kilder

Betew er påført brutale skader ved bruk av kniv/annen skarp gjenstand. Vi får opplyst at blant annet strupen er skjært over, i tillegg til at han er påført flere skudd - herav i nakke. Drapet er en ren henrettelse nærmest, og det er uvisst om skjære-skadene er påført før, som tortur, eller etter hans død, for å sette et eksempel/som en advarsel.

Hvilket forum?
Citera
2025-04-20, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Hvilket forum?

DC True Crime
Citera
2025-04-20, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
DC True Crime
Noe om mulig GM der?
Citera
2025-04-20, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Noe om mulig GM der?

Nei ingenting om det
Citera
2025-04-20, 02:30
Medlem
Skruel0ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CptHastings
Er det noe spesielt som tyder på at MB har gått inn i skogen frivillig?

Ser det som like sannsynlig at han er blitt fraktet dit etter å ha blitt uskadeliggjort (og fått telefonen avslått) av gjerningsmann.

Hvis det er GM som har slått av mobilen til MB så ber han jo nesten om å bli tatt, for det vil jo mest sannsynligvis bli lagt igjen fingeravtrykk (hvis ikke det har blitt brukt hansker). MB har vel heller blitt truet til å gjøre det. Men enig i at han muligens har blitt fraktet dit, i hvertfall ut ifra de opplysningene som har kommet frem angående at han aldri ville ha gått inn i en skog alene. Synes uansett at det er meget spesielt hvis han har gått inn der for å møte noen han kjente godt.
Citera
2025-04-20, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skruel0s
Hvis det er GM som har slått av mobilen til MB så ber han jo nesten om å bli tatt, for det vil jo mest sannsynligvis bli lagt igjen fingeravtrykk (hvis ikke det har blitt brukt hansker). MB har vel heller blitt truet til å gjøre det. Men enig i at han muligens har blitt fraktet dit, i hvertfall ut ifra de opplysningene som har kommet frem angående at han aldri ville ha gått inn i en skog alene. Synes uansett at det er meget spesielt hvis han har gått inn der for å møte noen han kjente godt.

Det var så mye blod der at brannvesenet måtte komme å spyle. Han ble nok drept der vil jeg tro.
Citera
2025-04-20, 07:23
Medlem
Sherlock83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
Det var så mye blod der at brannvesenet måtte komme å spyle. Han ble nok drept der vil jeg tro.

Enig. Om du ser bildene fra åstedet i media, der blomstene står, så ser du at brannvesenet har spylt vekk torva på fjellknausen. I kantene her er det tydelige blodflekker. Og dette er etter at brannvesenet tømte en hel bil på stedet (ja dette er fra sikre kilder). Vi snakker 3000 liter vann. Da har det vært en del søl..
Citera
2025-04-20, 07:42
Medlem
Hur mycket svenska pengar handlar rånet om?

Förmodligen så vart han mördad för han inte gav pengar ?
Citera
2025-04-20, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel

Jeg vet. Han jeg kjenner til er fra Pakistan. Men han var kompis med flere kriminelle fra Eritrea, norske og fra andre land. Det virket på meg som om det kriminelle pakistanske miljøet i Oslo ikke kun besto av pakistanere. Forgreininger utad til flere andre kriminelle. Er ikke Imr*n S fra Pakistan? Kan ære i andre kriminelle miljøer spille en rolle i drapet? For meg så virker det som BM var blid og sosial person som var kjent for mange. Kjent for mange i flere miljøer. Han smiler eller ler på de fleste bilder av han i medier. Han ser jo smågal ut. Uansett så vil jeg tro at han såpass kjent i de kriminelle miljøene i Norge at han også kanskje har flere fiender. En liten feil om en venn som raskt blir fiende. MB uttalte vel selv at han ønsket ett nytt og bedre liv. Men det er nok lettere sagt enn gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in