2025-04-21, 20:45
Medlem
https://www.vg.no/nyheter/i/1Mp5dq/o...kader-i-halsen

Bekreftet kuttskader i halsen..
Citera
2025-04-21, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poitre
Sikkert tilfeldig, men hørte akkurat et høyt smell på Oppsal og nå henger det helikopter over her. Litt pussig!

Fra politiloggen:
«Vi har mottatt flere meldinger fra publikum som har hørt smell fra området Godlia. Vi har undersøkt dette, og fått bekreftet at det er noen som har fyrt opp fyrverkeri. Patrulje tar en prat med de involverte.»
Citera
2025-04-21, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amadeuswass
Leser det som at personen MB ønsket å ta ut var redd for MB, og derfor betalte SM en mill for å ta ut MB.

Ja det virker mer riktig enn min tolkning.
Citera
2025-04-21, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock83
Det er ingenting unormalt med at brannvesenet spyler et åsted med mye blod før det frigis til offentligheten. Dette er helt vanlig
tenkte mest på om de hadde sikret alle spor så raskt mitt i påska? pleier ikke slike åsted å være avstengt lenge.. for å finkjemmes..? nå er ikke jeg krimteknikker..
Citera
2025-04-21, 21:06
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Citat:
Det er ingenting unormalt med at brannvesenet spyler et åsted med mye blod før det frigis til offentligheten. Dette er helt vanlig
Selvsagt ikke, men det som det reageres på nå, er faktisk tidsperspektivet for dette. De kan ikke ha rukket å finkjemme for DNA spor på den tida, spesielt ikke pga påskeferien og antagelig redusert stab med krimteknikere, samt at nattemørket har spist opp en del av tilgjengelig tid. De spylte altså før de hadde siktet noen. Det skurrer voldsomt, da politiet umulig kan ha funnet ut hvor mange som har vært innvolvert der på så kort tid. Om dette raske tidsperspektivet for spyling av den nå rosebedekte fjellknausen ikke vekker reaksjoner, må jeg si jeg er ganske forundret.
Citera
2025-04-21, 21:11
Medlem
Sherlock83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bletchley-Park
Selvsagt ikke, men det som det reageres på nå, er faktisk tidsperspektivet for dette. De kan ikke ha rukket å finkjemme for DNA spor på den tida, spesielt ikke pga påskeferien og antagelig redusert stab med krimteknikere, samt at nattemørket har spist opp en del av tilgjengelig tid. De spylte altså før de hadde siktet noen. Det skurrer voldsomt, da politiet umulig kan ha funnet ut hvor mange som har vært innvolvert der på så kort tid. Om dette raske tidsperspektivet for spyling av den nå rosebedekte fjellknausen ikke vekker reaksjoner, må jeg si jeg er ganske forundret.

Kroppen er sikret, de har tatt jordprøver og samples av blodspor samt tatt en rekke bilder for å sikre fotspor osv. hva mer tenker du de skal sikre? Den meget anerkjente krimteknikeren Ev* R*gde (*a) er ifølge vitner observert på åstedet. Hun gjør ikke en jobb halvveis. Jeg er ikke bekymret.
Citera
2025-04-21, 21:13
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bletchley-Park

Det blir mye søl av halshugging. Jeg regner med at noen ikke ville at dette skulle nå allmenheten, derav spylingen.
Citera
2025-04-21, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlaNorrmann
Det ryktas att MB va ute efter att knäppa en känd profil från Holmlia (som jag inte nämner namnet till). Han betalade Stig en mille när han fick veta. Han va riktigt jävla rädd för Metkel. Och Stig har inget samvete. Då blev det så. Även ’profilen’ sitter i fängelse sen ett bra tag tillbaka.

Mange takk
Citera
2025-04-21, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Du forveksler manglende konsekvenstenkning med å være dum.

Han er ikke dum, han klarer å tenke konsekvenser, men er skruppelløs og iskald. Dette er ikke noe nytt.
Citera
2025-04-21, 21:35
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandernamn1
Han er ikke dum, han klarer å tenke konsekvenser, men er skruppelløs og iskald. Dette er ikke noe nytt.

Nettopp.
Citera
2025-04-21, 21:39
Medlem
Citat:
Kroppen er sikret, de har tatt jordprøver og samples av blodspor samt tatt en rekke bilder for å sikre fotspor osv. hva mer tenker du de skal sikre? Den meget anerkjente krimteknikeren Ev* R*gde (*a) er ifølge vitner observert på åstedet. Hun gjør ikke en jobb halvveis. Jeg er ikke bekymret.

Ja, er enig i det. Det er et begrenset område som de har kontroll på, og kan gjøre seg fort ferdige med.
Citera
2025-04-21, 22:14
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Citat:

Vel det er jeg, jeg er bekymret for rettssikkerheten til SM og rettssikkerheten generelt også. Mye tyder på at SH faktisk kan ha blitt satt opp som scapegoat, ihvertfall er det nok grunn til å ikke hoppe rett på første og beste forklaring. For det er lett å sette ut rykter og de fleste hopper desverre raskt på slikt uten å bekymre seg så mye for fakta. Men fakta teller mer enn rykter og "hearsay", f.eks. med eventuelle DNA prøver fra drapsplassen og området rundt en slik plass. Vel om de tar seg bryet og ikke minst tid til å lete etter slikt da.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in