2025-04-27, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linselus
“Politiet mener Betew og hans medhjelpere planla å drepe Imran Saber, to tystere etter Nokas-ranet og en mann som drepte en venn av Betew.”

I tillegg kommer nøye planlegging av stor verditransport til Gardermoen.
Man kan lese om at den den største planlagte rans saken i Norge aldri kunne bli ført ferdig for retten.

Så vidt jeg kan se, kan man konkludere med at MB har vært en del av “hjernene” bak flere veldig store saker, uten å være morderen selv.

https://www.nettavisen.no/artikkel/p...-95-3423157617

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks...n/div/7614950/

I drapet på ham har nok flere hatt motiv, uten at det betyr noe i denne sammenheng.
Hvis han var god til å planlegge i detalj og lage drapsforbund, kan sammenhengen være at han hadde noe stort på gang, for eks narkotikahandel.

SM har til forskjell vært både truende, voldelig og morder og totalt uten hemninger, fått mange sjanser og begått såkaldte ugjerninger like før han var en helt fri mann.
Men den dreptes evne til selv å lage såkalte drapsforbund bør jo ikke ignoreres, selv om han i seg selv ikke var voldelig. Han fikk andre til å gjøre det. Så det er tre drap han har planlagt, men som vi vet ikke er gjennomført.

SM har oppført seg helt uforståelig før, men det oppklarer jo ikke noe.

Igjen, bare tull hele den drapslista.
Bare et komplott for å få MB dømt og gjeninnsatt på forvaring.
WE sin drapsmann lever åpent og uten noen form for trusler om hevn.
https://www.facebook.com/thomas.kjaerstad
Citera
2025-04-27, 20:38
Medlem
Litt naivt spørsmål, men jeg spør fordi jeg lurer - og ikke har lest at det har vært nevnt;

Kan SM ha hatt fotlenke? Og at det kan være et av bevisene de har mot han? Evt at han hadde klippet den av i det tidsrommet drapet skjedde..? Kanskje noen andre klippet den av og tok den med på åstedet - uten at SM var tilstede for å legge skyld over på han.

Jeg har en tidligere bekjent som ble dømt for vold, og han hadde fotlenke da han var på permisjon og ved åpen soning en stund etterpå, så spesielt om ikke "Norges farligste mann" skulle trenge det.
Senast redigerad av 000brg 2025-04-27 kl. 20:59.
Citera
2025-04-27, 21:01
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
Igjen, bare tull hele den drapslista.
Bare et komplott for å få MB dømt og gjeninnsatt på forvaring.
WE sin drapsmann lever åpent og uten noen form for trusler om hevn.
https://www.facebook.com/thomas.kjaerstad
Hva er det som er tull? At det var drapsplaner? At vedkommende er på frifot betyr ikke at han ikke har vært på en liste.
At noen er på en liste betyr heller ikke at det er planer om å bokstavelig talt gjennomføre den. For øvrig er den som hadde listen død nå, uansett.
Du er meget bombastisk og dominerende i dine uttalelser generelt, ser jeg.
Jeg er skeptisk til dine aggressive innlegg.
Hvis du vet så mye, fatter jeg ikke at du ikke heller forteller politiet om det, fremfor å blære deg her og rakke ned på folk på Flash og kalle dem navere som er oppe og skriver hele natta.
Citera
2025-04-27, 21:05
Medlem
Citat:
Ja det ble han, og med off topic link til en annen tråd her på forumet. JS var personen PSS jobbet for i mange år.

Jeg liker innleggene dine, som er blandt de beste av de beste Du vet mye. Vedder på du vet mye om denne andre tråden også
Citera
2025-04-27, 21:11
Medlem
Citat:
Hva er det som er tull? At det var drapsplaner? At vedkommende er på frifot betyr ikke at han ikke har vært på en liste.
At noen er på en liste betyr heller ikke at det er planer om å bokstavelig talt gjennomføre den. For øvrig er den som hadde listen død nå, uansett.
Du er meget bombastisk og dominerende i dine uttalelser generelt, ser jeg.
Jeg er skeptisk til dine aggressive innlegg.
Hvis du vet så mye, fatter jeg ikke at du ikke heller forteller politiet om det, fremfor å blære deg her og rakke ned på folk på Flash og kalle dem navere som er oppe og skriver hele natta.

Jeg påberoper meg retten til å være blærete fordi jeg kjenner nesten alle som har blitt omtalt i denne saken og tråden. Om du blir krenka av det så får det være ditt problem. Drapsofferet i denne saken, MB, fortjener rettferdighet. Ingen ting at det jeg har kommentert her er informasjon som politiet ikke vet fra før. Hvorfor de ikke arresterer fetteren til SM vet jeg ikke. Det kan være at taktiske grunner, men trolig vil det skje utvikling i denne saken etter begravelsen på tirsdag.
Senast redigerad av exsvogeren 2025-04-27 kl. 21:38. Anledning: feil ordvalg
Citera
2025-04-27, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jeg liker innleggene dine, som er blandt de beste av de beste Du vet mye. Vedder på du vet mye om denne andre tråden også

Oslo om omegn er verdens minste storby. Alle kjenner alle, enten det er på tveita eller lørenskog. Miljøene og sakene krysser hverandre mer og oftere enn man skulle tro.
Citera
2025-04-27, 21:16
Medlem
Noen som vet hvis det kan være noen innblandet fra Slemmestad/Asker område?
Citera
2025-04-27, 21:27
Medlem
Hvem er dennne "pølsemakeren"?
Citera
2025-04-27, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
Hvem er dennne "pølsemakeren"?

Han er uinteressant i denne saken. Han var en slags reservepappa for MB i ungdomsårene. MB ba han passe på ca 3 mill kroner i 2004. Disse pengene ble funnet av politiet fordi de ulovlig ransaket huset der etter at datteren i huset hadde kommet i litt problemer. Da innrømmet pølsemakeren at MB hadde fortalt han at han var med på nokas.

Poltiet påsto senere at MB ønsket å ta livet av han, sammen med 3 andre på en liste. MB ble aldri dømt for dette, snarere ble han frikjent for drapsforbund mot en av personene på lista. Da må man nesten legge til grunn av MB heller ikke hadde planer om å ta livet av noen andre på den lista.
Citera
2025-04-27, 21:39
Citat:
Jeg påberoper meg retten til å være blærete fordi jeg kjenner nesten alle som har blitt omtalt i denne saken og tråden. Om du blir krenka av det så får det være ditt problem. Drapsofferet i denne saken, MB, fortjener rettferdighet. Ingen ting at det jeg har kommentert her er informasjon som politiet ikke vet fra før. Hvorfor de ikke arresterer fetteren til SM vet jeg ikke. Det kan være at taktiske grunner, men trolig vil det skje utvikling i denne saken etter begravelsen på tirsdag.

Jeg prøvde bare å se saken fra flere sider. Jeg synes mulig motiv er interessant, kun i den hensikt å spekulere i mulig gjerningsperson.
Jeg kjenner ikke de involverte, prøver å forstå, og prøver ikke være helt OCD på den ene siden.

Men med mindre dette dreier som om et helt tilfeldig rovmord, eller at det bare klikket totalt for SM totalt uten grunn, så vil man prøve å forstå hva noen kunne ha som motiv. Det er det jeg mener.
Hva mener du er motivet? Mener du SM var innleid? Han har jo vært det før.
Edit: ser nå ditt forslag om innleid etc i tidligere innlegg.
Senast redigerad av Linselus 2025-04-27 kl. 21:55.
Citera
2025-04-27, 21:57
Medlem
Citat:
Jeg prøvde bare å se saken fra flere sider. Jeg synes mulig motiv er interessant, kun i den hensikt å spekulere i mulig gjerningsperson.
Jeg kjenner ikke de involverte, prøver å forstå, og prøver ikke være helt OCD på den ene siden.

Men med mindre dette dreier som om et helt tilfeldig rovmord, eller at det bare klikket totalt for SM totalt uten grunn, så vil man prøve å forstå hva noen kunne ha som motiv. Det er det jeg mener.
Hva mener du er motivet? Mener du SM var innleid? Han har jo vært det før.

Uansett hvordan man vrir og vrenger på det så er MB nå et drapsoffer. Han tok mange dårlige valg i livet, og kunne helt sikkert gjort det enklere for seg selv om han ikke hadde hatt kontakt med så mange gamle venner. SM er utvilsomt skyldig i å ha lokket MB i en felle. Møtet i godliaskogen var et bakhold. Motivet for ugjerningen er en gammel konflikt. Den er flere forgreninger og man må ha relativt god innsikt i miljøet over en periode på mer enn 10 år for å ha en nogen lunde oversikt. Hvorfor SM tar på seg et slik oppdrag virker helt sinnsykt med tanke på hans historikk. Det er gode holdepunkter for å si at også han har blitt "brukt" i denne saken. Navnet hans ble blåst ut svært kort tid etter hendelsen. Både på nett og politiet. Det lukter det svært fishy av. SM og MB hadde ingen ting uppgjort og MB anså SM som en fortrolig venn. Ingen fortjener den skjebnen MB nå har lidd. Å bli skutt 5 ganger, for så at noen prøver å kutte av deg hodet (i den rekkefølgen) er helt hinsides. Ingen fortjener noe slik. Det er så galt, alt som blir kommertert om saken på nett, at til og med begravelsesbyråets minneside måtte stenges pga hat og rasisme. Han ble et offer, i en sak som politiet kunne vært foruten dersom de hadde benyttet seg av den lovpålagte handlingsplikten.
Citera
2025-04-27, 22:04
Citat:
Uansett hvordan man vrir og vrenger på det så er MB nå et drapsoffer. Han tok mange dårlige valg i livet, og kunne helt sikkert gjort det enklere for seg selv om han ikke hadde hatt kontakt med så mange gamle venner. SM er utvilsomt skyldig i å ha lokket MB i en felle. Møtet i godliaskogen var et bakhold. Motivet for ugjerningen er en gammel konflikt. Den er flere forgreninger og man må ha relativt god innsikt i miljøet over en periode på mer enn 10 år for å ha en nogen lunde oversikt. Hvorfor SM tar på seg et slik oppdrag virker helt sinnsykt med tanke på hans historikk. Det er gode holdepunkter for å si at også han har blitt "brukt" i denne saken. Navnet hans ble blåst ut svært kort tid etter hendelsen. Både på nett og politiet. Det lukter det svært fishy av. SM og MB hadde ingen ting uppgjort og MB anså SM som en fortrolig venn. Ingen fortjener den skjebnen MB nå har lidd. Å bli skutt 5 ganger, for så at noen prøver å kutte av deg hodet (i den rekkefølgen) er helt hinsides. Ingen fortjener noe slik. Det er så galt, alt som blir kommertert om saken på nett, at til og med begravelsesbyråets minneside måtte stenges pga hat og rasisme. Han ble et offer, i en sak som politiet kunne vært foruten dersom de hadde benyttet seg av den lovpålagte handlingsplikten.
Skjønner. Takk for oppklarende svar. Jeg mente på ingen måte å spre hat eller rasisme.
I det scenario gjetter jeg i så fall på at SM har blitt fortalt noen vanvittige løgner om MB. Det er ofte sånn man blir lurt opp i noe.
Ikke at det rettferdiggjør noen som helst.
Men hvis man blander noen saftige løgner til SM samtidig som han har vært i pillerus, kan det ev forklare litt.
Senast redigerad av Linselus 2025-04-27 kl. 22:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in