2025-04-21, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmbeech
Alle disse kallenavnene er komiske. Mesterhjernen Toska f.eks, tatt gjentatte ganger og har sonet diverse straffer. Felles for alle er at de beviselig er for dumme til å drive med kriminalitet, siden de blir tatt gang på gang. Burde funnet seg noe de er smarte nok til, som f.eks truckførerbevis og jobb på et lager el.l. Gå med avisene klarer nok de fleste også

Jeg er langt på vei enig med deg. Kriminelle har ofte en vanvittig tro på sin egen kapasitet til å planlegge og komme unna med sine handlinger. Så blir de tatt, men likevel forsøker de igjen når de slipper ut.

Disse kallenavnene er jo med på å bygge opp mytene om dem, skjønt det må jo føles bedre å bli kalt "mesterhjernen" enn "kannibalen."
Citera
2025-04-21, 22:20
Medlem
Sherlock83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bletchley-Park
Vel det er jeg, jeg er bekymret for rettssikkerheten til SM og rettssikkerheten generelt også. Mye tyder på at SH faktisk kan ha blitt satt opp som scapegoat, ihvertfall er det nok grunn til å ikke hoppe rett på første og beste forklaring. For det er lett å sette ut rykter og de fleste hopper desverre raskt på slikt uten å bekymre seg så mye for fakta. Men fakta teller mer enn rykter og "hearsay", f.eks. med eventuelle DNA prøver fra drapsplassen og området rundt en slik plass. Vel om de tar seg bryet og ikke minst tid til å lete etter slikt da.

Ifølge brukeren OlaNorrmann så er ikke SM scapegoat. Han mener SM har utført drapet på bestilling. Og OlaNorrmann har hatt skremmende rett så langt.
Citera
2025-04-21, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Vanskelig å si. Men ja, det gikk fort. Og han ble tatt på en for politiet kjent adresse.
Mens han var på perm, attpåtil. Mannen som visstnok også har et ønske om å slippe å
sitte i fengsel helt til han dør.

A little too obvious, no?

Kan være så enkelt at de har tenkt "modus kandidater" dette for å sikre spor og forhindre eventuell rømning. (just in case). Politiet har åpenbart hatt kunnskap om at SM var på perm og har således tatt han inn, først som vitne og så inn til varetekt som siktet. Hvorvidt de har nok til å holde han i varetekt vil vi få vite denne uka.
Senast redigerad av skyggekaster 2025-04-21 kl. 22:46.
Citera
2025-04-21, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlaNorrmann
Det ryktas att MB va ute efter att knäppa en känd profil från Holmlia (som jag inte nämner namnet till). Han betalade Stig en mille när han fick veta. Han va riktigt jävla rädd för Metkel. Och Stig har inget samvete. Då blev det så. Även ’profilen’ sitter i fängelse sen ett bra tag tillbaka.

Om MB ville betale SM for å drepe noen, kanskje disse fikk nyss i det og truet SM til å drepe MB i stedet? Eller kanskje lurte SM i en felle? Hvorfor skulle SM drepe en venn så brutalt på et så offentlig sted? I tillegg midt i området hvor SM voskte opp og like ved der han drepte sist...? Han er kjent i området og kunne valgt et annet sted hvor det var mye mindre fare for å bli sett. Dette stedet virker som det er valgt nettopp for at liket skulle bli funnet kjapt, for å vise et eksempel eller skremme noen. Veldig merkelig alt sammen...
Citera
2025-04-21, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkimedes
Jeg er langt på vei enig med deg. Kriminelle har ofte en vanvittig tro på sin egen kapasitet til å planlegge og komme unna med sine handlinger. Så blir de tatt, men likevel forsøker de igjen når de slipper ut.

Disse kallenavnene er jo med på å bygge opp mytene om dem, skjønt det må jo føles bedre å bli kalt "mesterhjernen" enn "kannibalen."

Sant, er usikker på hvor kallenavnene kommer fra. Miljøet eller pressen. Om man får slike navn i miljøet, så sier det kanskje noe om det intellektuelle nivået når en som gjør så mange feil blir kalt en mesterhjerne. Er godt å se han ser ut til å ha kommet på rett kjøl.

Kan forsåvidt forstå den vinningskriminelles tankegang. Å være vant til å få tak i mange tusen, kanskje millioner på en kriminell handling, for så å skulle motivere seg for å tjene normal lønn med vanlig fulltidsjobb. I tillegg har vel mange av disse en problematisk økonomi, hvor det blir så mye trekk i lønn/trygd fra stat, kommune, inkasso - at de sitter igjen med småpenger ved vanlig jobb.
Citera
2025-04-21, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malimitt
Om MB ville betale SM for å drepe noen, kanskje disse fikk nyss i det og truet SM til å drepe MB i stedet? Eller kanskje lurte SM i en felle? Hvorfor skulle SM drepe en venn så brutalt på et så offentlig sted? I tillegg midt i området hvor SM voskte opp og like ved der han drepte sist...? Han er kjent i området og kunne valgt et annet sted hvor det var mye mindre fare for å bli sett. Dette stedet virker som det er valgt nettopp for at liket skulle bli funnet kjapt, for å vise et eksempel eller skremme noen. Veldig merkelig alt sammen...
Også i 2009 klarte han å lokke offeret i en felle da. Også da var han på perm og uforsiktig:

https://www.dagbladet.no/nyheter/mil...v-det/65305864

https://www.nettavisen.no/nyheter/dr.../12-95-3070277

Men ser poenget ditt. Får vente å se
Senast redigerad av olivieroccean 2025-04-21 kl. 22:42.
Citera
2025-04-21, 22:47
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock83
Ifølge brukeren OlaNorrmann så er ikke SM scapegoat. Han mener SM har utført drapet på bestilling. Og OlaNorrmann har hatt skremmende rett så langt.

Vel jeg har også lest de innleggene du nevner og hva vedkommende bruker sier, er at han forteller om hva ryktene sier. Noen har satt ut disse ryktene som vedkommende gjenforteller og da stiller ihvertfall jeg spørsmålet om hvem som har satt ut rykter og motivasjonen for å sette ut ryktene. Det håper jeg også Politiet er ansvarlige nok til å gjøre, selv om jeg ser at msm-pressen tydelig ikke gjør det. Men så er de såkalte journalistene ikke annet enn papegøyer i mine øyne og de ytterst få gravende journalistene vi hadde i forrige århundre er en saga blott.

Stemmer rykter? Ja noen ganger gjør de de, andre ganger er falske rykter satt ut med vilje for å villede. Så langt i denne saken kan jeg ikke se at vi kan trekke noen konklusjon hverken ene eller andre veien. Dermed bør alle teorier på bordet og belyses.
Citera
2025-04-21, 23:05
Medlem
Sherlock83s avatar
Citat:
Vel jeg har også lest de innleggene du nevner og hva vedkommende bruker sier, er at han forteller om hva ryktene sier. Noen har satt ut disse ryktene som vedkommende gjenforteller og da stiller ihvertfall jeg spørsmålet om hvem som har satt ut rykter og motivasjonen for å sette ut ryktene. Det håper jeg også Politiet er ansvarlige nok til å gjøre, selv om jeg ser at msm-pressen tydelig ikke gjør det. Men så er de såkalte journalistene ikke annet enn papegøyer i mine øyne og de ytterst få gravende journalistene vi hadde i forrige århundre er en saga blott.

Stemmer rykter? Ja noen ganger gjør de de, andre ganger er falske rykter satt ut med vilje for å villede. Så langt i denne saken kan jeg ikke se at vi kan trekke noen konklusjon hverken ene eller andre veien. Dermed bør alle teorier på bordet og belyses.

Rykter? Han sier han kjenner de begge to. At han er en tidligere kriminell fra samme miljø. Når han skrev at SM var GM på et tidspunkt der dette fremsto helt usannsynlig så er det nok mer enn rykter
Citera
2025-04-21, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HKT1
Er det en person på J du mener?

Nej, men riktigt nära i alfabetet 😉
Citera
2025-04-21, 23:08
Medlem
Citat:

Hva brukeren faktisk vet, å hva han skriver (hvordan han ordlegger seg) kan være to forskjellige ting👍
Citera
2025-04-21, 23:23
Medlem
drsniffers avatar
Citat:

#I
Citera
2025-04-21, 23:29
Medlem
Citat:
Da vet jeg hvem du mener. Så det er altså denne personen som har hyret SM til å kneppe MB?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in