2025-04-21, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dagensjudas
Jag såg i andra trådar att du besökt dejtingsajter med asiatiska kvinnor men att du inte tyckte speciellt många filipinskor var snygga. Detta får mig att tro att du är precis som min vän – du klagar på dig själv och dina yttre attribut, men kvinnorna som ska falla för dig måste absolut vara normsnygga.

Du blir sårad över att svenska fina flickor inte visar intresse (de vill ha en kille som är snyggare än de själva), men du är själv likadan och vill ha en tjej som är snyggare än du? Hur tänker du kring detta? Genuint nyfiken och menar inget illa med frågan =)
Jag gillar ljusa tjejer helt enkelt, som jag själv är. Dom måste inte vara så snygga.

Citat:
Ursprungligen postat av Partykalle
Jobba dygnets alla timmar är ingen bra livsstil om man vill träffa tjejer. Jobba mindre och var mer social.

Att dra ner på alkohol tror jag var ett dåligt råd (så länge du inte har alkoholproblem och då har du andra problem än att inte kunna få tjejer). Dejtande och socialt liv involverar oftast alkohol.

Att gå en kurs i något språk eller dans för att träffa tjejer tror jag inte är en så bra idé. För mycket jobb för osäkert utfall. Gäller att du är intresserad själv. Tyvärr tenderar ju vi män oftast att vara intresserade av saker som kvinnor inte gillar (kampsport, jakt, fiske, historia).

Försök resa mycket! Lättare träffa tjejer på semestern är när dom är hemma. Troligtvis delvis för att man själv är med avslappnad med på semestern.
Jag jobbar 36h i veckan, det är mindre än genomsnittet. Men detta typiskt utedrickande sker ju knappt i min ålder. Det gjorde man vid 20-25. Reser gör jag faktiskt en hel del.
Citera
2025-04-21, 09:36
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Jag förstår din längtan.

Men mitt bästa råd är det här:

Lev ditt liv, och låt saker och ting hända.
Precis som alla tjejer inte är "wife material", så är vissa killar nästan helt ointressanta för tjejer. Du vet inte om du är en av dessa killar, och du kommer inte få reda på heller.
Kvinnor vill förvisso bli uppvaktade, men de vill inte bli jagade. I slutändan vill de vara den som väljer. Så rör dig gärna i miljöer där kvinnor är, visa intresse och var trevlig. Men gör det inte med en baktanke, utan för att du genuint gillar att vara bland kvinnor. Rätt var det är kan någon av dem få för sig att du är den rätta, och då lär du få veta det. Håll dig i närheten och låt kvinnorna komma till dig.
Säger inte att automatiskt ger utdelning, men jag har märkt att "kan jag få en tjej"-inställningen leder till låsningar. Kvinnor vill ha en person som är nöjd med sig själv och sitt liv, för det signalerar framgång och trygghet. De flyr från desperation, för det känns krävande och jobbigt. Någon som verkar ha ett tomrum att fylla, är aldrig attraktivt. Det är därför det bara blir skit med apparna. Man är i princip i underläge redan från början.

Så mitt råd är att du ger dig ut och träffar folk, där du tycker om att vara, utan baktankar.
Gillar du inte att vara ute bland folk, jag då vet inte riktigt. Tjejer är ju "folk". Man kan inte få en på postorder.
Citera
2025-04-21, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ultrabubb
Jag gillar ljusa tjejer helt enkelt, som jag själv är. Dom måste inte vara så snygga.

Jag jobbar 36h i veckan, det är mindre än genomsnittet. Men detta typiskt utedrickande sker ju knappt i min ålder. Det gjorde man vid 20-25. Reser gör jag faktiskt en hel del.

Ok! Missuppfattade dig då. 36/h låter ju helt ok men ju mindre dess bättre. Men måste ju sätta mat på bordet med.

Absolut ingen idé att sitta hemma och supa förstås men dra dig inte för att gå ut och dricka öl med kompisar, dricka alkohol på fest och dejter etc.

Tänk på vilken typ av killar som får mycket tjejer och försök bli mer sådan (du kan förstås aldrig förändra dig helt men förändring är möjligt).

Vilken typ av killar får tjejer då; snygga, framgångsrika, självsäkra, charmiga killar. Men det viktigaste är att du är i situationer där du kan träffa damer.
Citera
2025-04-21, 09:58
Medlem
Citat:
Vilken typ av killar får tjejer då; snygga, framgångsrika, självsäkra, charmiga killar. Men det viktigaste är att du är i situationer där du kan träffa damer.
Vill bestyrka detta till 100% för det absolut viktigaste av allt är att man befinner sig där singeltjejerna är.
Du behöver inte vara snyggast, framgångsrik, längst eller bäst på något vis. Du behöver däremot vara tillgänglig för att kunna lära känna tjejen och vara tillräcklig för att hon skall nöja sig.

Vart träffar man en singeltjej då?
Löser du den frågan blir du nog rik, för det är vad många singelkillar frågar sig.
Bästa är nog att göra som vi andra gör, försök tänk ut ställen där det kan finnas singeltjejer och gå dit och hoppas på att du träffar en.
Citera
2025-04-21, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallincus
Vill bestyrka detta till 100% för det absolut viktigaste av allt är att man befinner sig där singeltjejerna är.
Du behöver inte vara snyggast, framgångsrik, längst eller bäst på något vis. Du behöver däremot vara tillgänglig för att kunna lära känna tjejen och vara tillräcklig för att hon skall nöja sig.

Vart träffar man en singeltjej då?
Löser du den frågan blir du nog rik, för det är vad många singelkillar frågar sig.
Bästa är nog att göra som vi andra gör, försök tänk ut ställen där det kan finnas singeltjejer och gå dit och hoppas på att du träffar en.

Inte helt lätt nej men tipset är väl att vara på ställen där singeltjejer går för att träffa nån, dvs barer, klubbar, resor. Finns ju massor av singeltjejer på ICA, Bilprovningen eller pendeltåget men där är dom inte för att träffa någon så blir svårare.

En tumregel är kanske att gå på ställen/aktiviteter som kvinnor som blir i ett förhållande slutar med/gör mindre av?
Citera
2025-04-21, 12:18
Medlem
Jag tror att kaféer kan vara en bra plats. Man sätter sig vid ett bord där det sitter en ensam tjej och pratar med henne. Hur svårt kan det vara?
Citera
2025-04-21, 13:30
Medlem
Citat:
Inte helt lätt nej men tipset är väl att vara på ställen där singeltjejer går för att träffa nån, dvs barer, klubbar, resor. Finns ju massor av singeltjejer på ICA, Bilprovningen eller pendeltåget men där är dom inte för att träffa någon så blir svårare.

En tumregel är kanske att gå på ställen/aktiviteter som kvinnor som blir i ett förhållande slutar med/gör mindre av?
Så är det, att se en tjej som kanske är singel på pendeln eller i kollektivtrafiken hjälper inte direkt för det är väldigt svårt att öppna ett samtal med henne och ännu svårare att få en dejt från det.

Vet du sådana aktiviteter så dela gärna, jag har gjort i stort sett allt under väldigt lång tid utan direkta resultat just eftersom det finns så få singeltjejer i Sverige (jämfört med andelen upptagna tjejer).
Citera
2025-04-21, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Jag tror att kaféer kan vara en bra plats. Man sätter sig vid ett bord där det sitter en ensam tjej och pratar med henne. Hur svårt kan det vara?

Inte omöjligt men är nog inte det lättaste. Inte så ofta tjejer sitter själva på café heller.

Barer, där man ju är lite berusad, är nog lättare
Citera
2025-04-21, 13:46
Medlem
Citat:
Inte omöjligt men är nog inte det lättaste. Inte så ofta tjejer sitter själva på café heller.

Barer, där man ju är lite berusad, är nog lättare

Då får man slå sig ner vid ett bord och ta reda på om någon av dem är singel?
Citera
2025-04-21, 13:53
Medlem
Vad tror ni om att starta en stödgrupp för ensamma singeltjejer? Man träffas på något café och så får de prata för varan. Den som verkar bäst vinner ett startpaket Nutrilett och en dejt med arrangören! Jag tror ni kan gissa vem som är arrangören... DU!
Senast redigerad av JqsClouseau 2025-04-21 kl. 13:55.
Citera
2025-04-21, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Kvinnor vill förvisso bli uppvaktade, men de vill inte bli jagade. I slutändan vill de vara den som väljer. Så rör dig gärna i miljöer där kvinnor är, visa intresse och var trevlig.
Så mitt råd är att du ger dig ut och träffar folk, där du tycker om att vara, utan baktankar.
Gillar du inte att vara ute bland folk, jag då vet inte riktigt. Tjejer är ju "folk". Man kan inte få en på postorder.
Det är just det som var rubriken, vart rör sig singelkvinnor? Det är den stora frågan. Vissa saker är så enkelt men just detta är den stora livsfrågan.

Citat:
Absolut ingen idé att sitta hemma och supa förstås men dra dig inte för att gå ut och dricka öl med kompisar, dricka alkohol på fest och dejter etc.

Tänk på vilken typ av killar som får mycket tjejer och försök bli mer sådan (du kan förstås aldrig förändra dig helt men förändring är möjligt).

Jag tackar aldrig nej när jag blir bjuden och dricker vid dessa tillfällen, men aldrig ensam. Egentligen får alla sorts män tjejer sedan är ju de översociala och snygga såklart överrepresenterade. Men samtidigt så har jag träffat socialt efterblivna tjockisar med asperger som lyckas också. Egentligen borde jag tänka: Kan dom kan jag. Men snarare känner jag mig bara ännu mer värdelös.

Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Intressant tanke. Det är så Charlie i Two and a half men gör när han träffar många tjejer, men gör man det i Sverige? Vad skulle en tjej tänka om en kille som jag gick fram och pratade med henne på ett café? Tror inte det skulle uppskattas.
Citera
2025-04-21, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ultrabubb
Det är just det som var rubriken, vart rör sig singelkvinnor? Det är den stora frågan. Vissa saker är så enkelt men just detta är den stora livsfrågan.

Jag tackar aldrig nej när jag blir bjuden och dricker vid dessa tillfällen, men aldrig ensam. Egentligen får alla sorts män tjejer sedan är ju de översociala och snygga såklart överrepresenterade. Men samtidigt så har jag träffat socialt efterblivna tjockisar med asperger som lyckas också. Egentligen borde jag tänka: Kan dom kan jag. Men snarare känner jag mig bara ännu mer värdelös.

Intressant tanke. Det är så Charlie i Two and a half men gör när han träffar många tjejer, men gör man det i Sverige? Vad skulle en tjej tänka om en kille som jag gick fram och pratade med henne på ett café? Tror inte det skulle uppskattas.

Det kan va svårt för henne att höra vad du säger genom gasmasken om du gissar att hon pepparsprayar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in