2025-04-20, 16:40
Medlem
Pungpuckels avatar
Thailand? Brukar inte thailändskor vara ganska korta?
Citera
2025-04-20, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
HUR fick han en del snygga tjejer? Berätta.

Han var sjukt flirtig.. man kunde inte gå någonstans utan han skulle prata med tjejer.. han inspirerade mig att ta för mig mer av livet.. men ligga på hans nivå orkar inte jag i alla fall..
Citera
2025-04-20, 19:47
Medlem
Landsbygdens avatar
Res runt lite i Estland, Lettland och Litauen kanske? Har själv funderat själv att göra. Kul och se dom länderna också.
Inte lika dyrt (jämförelsevis) att åka till heller.

Åk ner till Ukraina som frivillig. Kan ju vara något vapenfritt.
Citera
2025-04-20, 20:37
Medlem
Incendios avatar
Sluta för det första att ha komplex för din längd. Det är inte hela världen liksom(känner en dvärg som är rena casanovan och var så även i tonåren). Titta sedan på vilken typ av kvinna det är du vill ha och fråga dig själv om du är den typen av man som dessa kvinnor tenderar att vilja ha. Om inte se om du vill förändra något hos dig eller förändra din målgrupp så att säga.

Leta gärna partner på ett ställe där det är naturligt att prata och få kontakt som i kyrkor(kören i en av mina församlingar är rena äktenskapsförmedlingen för män), föreningar eller på kurser. Det är inte heller fel att fråga en manlig vän med fru att agera lite relationsmäklare. Om inte annat så för att komma igång och få lite praktisk erfarenhet av dejtande.
Citera
2025-04-20, 21:04
Medlem
BadPostures avatar
1. Bygg ett liv (bostad, aktiedepå etc)
2. Och bjud in kvinnor att dela det med dig.

3. Tjejer gillar mod; Kör fallskärmshoppning, våga gör karriär, ställ dig på scen (föreläsare, standup-komiker, impro-teater?)

4. Var busig, påhittig, positiv, skämtsam, äventyrlig - men trygg.

5. Var öppen för alla (även tanten i kassan på ica) med att du söker partner. Detta utan utmåla dig som ett olyckligt offer för omständigheterna. Även personer som du inte är intresserade av kan känna folk som kan passa dig. (Jag träffade min hustru genom en gemensam bekant som agerade 'match-maker')

Good luck
Senast redigerad av BadPosture 2025-04-20 kl. 21:16.
Citera
2025-04-20, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Gör aktiviteter för det finns mycket kvinnor utan att höra direkt kvinnliga aktiviteter. Te x, går du en språkkurs så är troligtvis 4/5 deltagare kvinnor utan att du för den delen framstår som suspekt som är där.
Språkkurs låter ändå lite intressant, men t.ex vilka läser spanska? Kanske de som vill flytta till ett spansktalande land?

Citat:
Ursprungligen postat av dagensjudas
Vad letar du efter för kvinnor? Hade en vän som liknar hur du beskriver dig och han intresserade sig bara för de svenska, sötaste helylletjejerna hela tiden. De som var i hans egen liga rynkade han på näsan åt bara han såg.
Det är svårt att säga. Men ja jag är svensk och går efter svenska tjejer i princip, eller ja europeiska iallafall.

Citat:
Ursprungligen postat av Partykalle
Viktigaste är att inte sitta hemma. Gå på mycket dejter. Satsa på att bli mer attraktiv, längden går inte att ändra på men kläder, frisyr, muskler går att påverka. Res till andra länder där kvinnorna är kortare.
Jag försöker aktivera mig så mycket jag kan, tackar aldrig nej till något. Men ja frisyren kan förbättras dock, lite hopplöst hår däremot :/ men det växer ju iallafall.

Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
1. Gå ned i vikt
2. Sluta drick alkohol, eller drick med respekt och seriöshet.
3. Börja träna lite. Behövs inte mycket. Bara för att få lite hållning i kroppen.
4. Skaffa ett bra jobb, eller utbildning som leder till ett bra jobb.
5. Lär dig sova

Något som kvinnor vill se, är en man som har driv att göra saker. Orkar utvecklas och vill framåt. Bygga hus, utveckla egna saker, bli smartare osv. Framåt.

Kvinnor vill inte se TV-spelande nördar som ej utvecklas. TV spelande är väll OK, men det får inte ta över livet.
1. Jag är nöjd med min vikt. 22 i BMI.
2. Jag dricker endast vid särskilda tillfällen.
3. Det ska jag faktiskt göra, nu för tiden promenerar jag bara en hel del.
4. Jag tillhör redan topp 25% av de som tjänar mest bland arbetare.
5. Det jobbar jag på, jobbar nästan dygnets alla timmar däremot så det är svårt att sova ordentligt.

Jag la ner datorspelandet i stor utsträckning när jag var 20-21, så det är inget problem.

Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Du är för seriös eller snäll och tråkig.
Där tror jag fan att du har rätt.... :/
Citera
2025-04-20, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ultrabubb
Det är svårt att säga. Men ja jag är svensk och går efter svenska tjejer i princip, eller ja europeiska iallafall.

Jag såg i andra trådar att du besökt dejtingsajter med asiatiska kvinnor men att du inte tyckte speciellt många filipinskor var snygga. Detta får mig att tro att du är precis som min vän – du klagar på dig själv och dina yttre attribut, men kvinnorna som ska falla för dig måste absolut vara normsnygga.

Du blir sårad över att svenska fina flickor inte visar intresse (de vill ha en kille som är snyggare än de själva), men du är själv likadan och vill ha en tjej som är snyggare än du? Hur tänker du kring detta? Genuint nyfiken och menar inget illa med frågan =)
Citera
2025-04-20, 22:25
Medlem
Jobba dygnets alla timmar är ingen bra livsstil om man vill träffa tjejer. Jobba mindre och var mer social.

Att dra ner på alkohol tror jag var ett dåligt råd (så länge du inte har alkoholproblem och då har du andra problem än att inte kunna få tjejer). Dejtande och socialt liv involverar oftast alkohol.

Att gå en kurs i något språk eller dans för att träffa tjejer tror jag inte är en så bra idé. För mycket jobb för osäkert utfall. Gäller att du är intresserad själv. Tyvärr tenderar ju vi män oftast att vara intresserade av saker som kvinnor inte gillar (kampsport, jakt, fiske, historia).

Försök resa mycket! Lättare träffa tjejer på semestern är när dom är hemma. Troligtvis delvis för att man själv är med avslappnad med på semestern.
Citera
2025-04-20, 22:27
Medlem
Importera någon köpefru från Thailand är ett bra råd om det enda viktiga är att just skaffa en tjej.

Det kommer med stora kulturella svårigheter och stort socialt stigma.
Citera
2025-04-20, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadPosture
1. Bygg ett liv (bostad, aktiedepå etc)
2. Och bjud in kvinnor att dela det med dig.

3. Tjejer gillar mod; Kör fallskärmshoppning, våga gör karriär, ställ dig på scen (föreläsare, standup-komiker, impro-teater?)

4. Var busig, påhittig, positiv, skämtsam, äventyrlig - men trygg.

5. Var öppen för alla (även tanten i kassan på ica) med att du söker partner. Detta utan utmåla dig som ett olyckligt offer för omständigheterna. Även personer som du inte är intresserade av kan känna folk som kan passa dig. (Jag träffade min hustru genom en gemensam bekant som agerade 'match-maker')

Good luck

Allt som du räknar upp slipper kvinnor uppfylla.
Citera
2025-04-20, 23:31
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultrabubb
Där tror jag fan att du har rätt.... :/
Nesh. Var inte ledsen. Men så klart nu kan du ju göra något åt det, eller hur?

Vi sitter i samma båt men vi behöver inte kasta alla andra överbord :P

Samhället har blivit lite tråkigt. Vem skämtar med dig eller vem av motsatt kön kan dra igång ett harrang av verkliga gapskratt som folk dör vid vägkanten och börjar storgråta av?

Ingen.

Det är något jag strävar mot men samtidigt gillar jag mer och djupare kontakter vilket minskar möjlighet till just skratt i stora lass.

Det räcker och blir över med personer man kan träffa hur kräsen man är till vissa logiska begränsningar som vi inte riskerar att lägga på listan. I slutändan behöver det bara råka vara så att du pratar med en person som råkar gilla dig lika mycket som du denne.

Du tänker lite för mycket. Jag har också varit sådan. Tänkare och blyg... nu ska du se att vi andra grabbar slänger bananskal framför dig så du kan inget annat än att halka framåt och utmana din rädslor nu.

Seså. Raska på dig. Upp med hakan.
Citera
2025-04-21, 06:19
Medlem
lakritcs avatar
Västvärlden är fel plats att leta på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem