2025-05-01, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aprak69
Se där. Ja då kan Ciara kasta in handduken.

Det här är inte USA. Barn får sina föräldrars medborgarskap, mammans enbart först om föräldrarna inte är gifta. Man blir inte automatiskt medborgare i landet man föds i, varken i Sverige eller Storbritannien.
Citera
2025-05-01, 13:12
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Under flera år har det upprepade gånger sagts att målet är att på sikt flytta till Sverige. Kanske ville hon bara ge det en chans nu? Annars kan jag inte förklara sådana uttalanden:

– Måns och jag är på en bra plats, och vi är exalterade att se vad som väntar framåt.
– Vi flyttar till en vingård i Sverige och det är väldigt roligt. Det är massa byggande, renoveringar och såna där saker.
– Jag älskar verkligen Sverige och jag älskar hur saker fungerar här, det är annorlunda. Speciellt skolsystemet, det kommer bli en intressant förändring.
– Jag har en äldre son som bor i Storbritannien, så jag kommer vara på båda ställena. Det kommer bli en del resande. Det kommer vara mycket, men det kommer att bli kul.
https://www.expressen.se/noje/ciara-...den-i-sverige/

Idiot. M själv uttrycker sig så här i en artikel från februari 2025:

”Efter ett tufft 2024 har Måns Zelmerlöw flyttat hem till Sverige och satsar nu allt i Melodifestivalen.

Expressen har besökt artisten på hans vingård i Skåne.

– Det här är ett försöksår för att se om det funkar med en permanent flytt till Sverige, säger han.

https://www.expressen.se/noje/melodi...arden-i-skane/
Citera
2025-05-01, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Hur vet du det?
Du vet hur all smutskastning startade va? Genom att hon skrev ett inlägg på insta där hon var bestämd med att hon INTE vill att sina barn bor i en sådan miljö de hade.

Varför är ni alla så uppstressade över att Måns ska få vårdnaden? Ni säger ju själva att det är nannys som ska ta hand om barnen i så fall, inte han. Ni bryr er inte om att Måns ska träffa barnen, utan endast om att han ska bestämma samt att Ciara inte ska träffa barnen.
Citera
2025-05-01, 13:13
Citat:
Ursprungligen postat av Aprak69
Du menar att han är ålagd att göra det? Låter konstigt.

Det står i deras äktenskapsförord att han är skyldig det
Citera
2025-05-01, 13:15
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Jobbar karln med något annat än att vara TV pajas i tv4. Artistkarriären är väl högst medelmåttig

Han har sagt att hans huvudinkomst är vinförsäljning. Varför folk nu vill ha ett tacky vin med Måns Zelmerlöw på etiketten 🥴.
Nej han är ju inte Håkan Hellström liksom som säljer ut Ullevi som enda akt, han har utnyttjat Melodifestivalen och Idol för att få uppträda med sin ”sång”, annars är det väl bara som programledare och som du säger ”clown” i diverse program som han är känd.
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
??? Jag menar dagarna av vårdnad av sina barn, såklart. Framgår verkligen inte det?

gemensam vårdnad eller delad vårdnad är samma sak beslut om barnen ska fattas av föräldrana gemensamt. Det har ingenting med besök eller boende att göra. Så vid delad vårdnad så har båda föräldrarna lika stort ansvar för barnen.

Var barnen ska vara bosatta är en annan sak och ett annat beslut
Citera
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Hon vill inte flytta till Sverige, det förstår du väl själv. Det faller på sin egen orimlighet. Hon kan inte flytta ifrån sitt barn.

Inget som hon har sagt när hon fortfarande var tillsammans med Måns går att lägga särskilt mycket vikt vid, du vet inte vad för slags påtryckningar han utövat. Han verkar ju vara ganska mån att få som han vill, tycker du inte?

Jag förstår inte hur du kan försvara någon som vill se till att hans fru får sina barn i olika länder, att hon ska tvingas välja mellan dem eller få ett omöjligt liv. Det är svinaktigt beteende.
Nej, det inser jag inte. Vilken svag, demoraliserad kvinna Ciara måste vara som inte kan säga sin egen sanning och ständigt verkar förödmjukas av Måns, som många här vill framställa det?

Och det stämmer ju inte alls med hur hon har framställt sig själv hittills. Eller tror du att hon tvingats till inlägg som det där hon bland annat skriver att hon aldrig dolt sina rädslor?
"I’ve made no secret of my health anxiety in the past..."
https://www.instagram.com/p/Cgd7sKngMNp/

Så, hon ljuger som en häst i alla intervjuer hittills och han ljuger ändå enligt dig? Kanske ser allt väldigt annorlunda ut än vad de har sagt eller vad många här tar det för att vara.
Citera
2025-05-01, 13:18
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Idiot. M själv uttrycker sig så här i en artikel från februari 2025:

”Efter ett tufft 2024 har Måns Zelmerlöw flyttat hem till Sverige och satsar nu allt i Melodifestivalen.

Expressen har besökt artisten på hans vingård i Skåne.

– Det här är ett försöksår för att se om det funkar med en permanent flytt till Sverige, säger han.

https://www.expressen.se/noje/melodi...arden-i-skane/

Bra poäng!
Den vidrige jäveln.
Som han ljuger. (Igen, ”jag började missbruka kokain för två år sen efter att alltid varit jättemycket emot droger. Det bara kom in i bussen då och då var jag tvungen att testa för att alla andra gjorde det).
Citera
2025-05-01, 13:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Bra poäng!
Den vidrige jäveln.
Som han ljuger. (Igen, ”jag började missbruka kokain för två år sen efter att alltid varit jättemycket emot droger. Det bara kom in i bussen då och då var jag tvungen att testa för att alla andra gjorde det).
Vad är lögn menar du och vad baserar du det på?
Citera
2025-05-01, 13:24
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Båda barnen har vuxit upp i England och gått i skolan där. Sluta ljuga nu din mytoman. Jag är född i Lund men har aldrig bott där.
De är båda födda i Sverige, det är ett faktum. De tvåårigt barn går inte i skolan och har nu tillbringat mer än halva sitt liv i Sverige. Mellansonen har också tillbringat mycket tid i Sverige. Under sommaren var de i Sverige hela tiden, alltså ca 3 månader i taget. Ytterligare semesterperioder etc. ingår inte alls.

Det är bäst att du slutar sälja din 5%-kunskap som den rena och enda sanningen, särskilt när du förkortar och vrider på allt och hittar på saker till din fördel. Till skillnad från dig håller jag mig till fakta och gör inte elefanter av möss.
Citera
2025-05-01, 13:27
Citat:
Ursprungligen postat av sm2
Vad är lögn menar du och vad baserar du det på?

Helt uppenbart en lögn att de flyttat hit permanent när han sa själv för två månader sen att det INTE var en permanent flytt.
Dessutom har han sagt att han tjatat och tjatat om detta i flera år men att Chiara inte velat flytta hit. Han köpte gården bakom ryggen på henne och övertalade henne att TESTA. Inte en permanent flytt.
Hela rättegången handlar om att Chiara visar på att det var en tillfällig flytt medans Måns ljuger och säger att den var permanent.
Citera
2025-05-01, 13:27
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
De är båda födda i Sverige, det är ett faktum. De tvåårigt barn går inte i skolan och har nu tillbringat mer än halva sitt liv i Sverige. Mellansonen har också tillbringat mycket tid i Sverige. Under sommaren var de i Sverige hela tiden, alltså ca 3 månader i taget. Ytterligare semesterperioder etc. ingår inte alls.

Det är bäst att du slutar sälja din 5%-kunskap som den rena och enda sanningen, särskilt när du förkortar och vrider på allt och hittar på saker till din fördel. Till skillnad från dig håller jag mig till fakta och gör inte elefanter av möss.

Ingen förnekar att barnen har koppling till Sverige, men de har primärt bott i UK där C har sin äldsta son och M säger själv i Expressen att flytten till Sverige är ett provår för att se om det funkar med permanent flytt till Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in