2025-04-20, 13:52
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Inte konstigt att du får vatten i näsan. Om du blåser ut innan vattnet, dar in i vattnet. Prova blås ut så kommer du märka att du sen drar in luft. Håll bara andan så kommer du inte få vatten i näsan.

Exakt, det här har jag sagt i flera inlägg. Bara man håller andan kommer vatten inte in.
Citera
2025-04-20, 14:00
Medlem
Om vi tittar på drunkningsstatistik så är män kraftigt överrepresenterade. Kvinnorna kanske vet någon som inte vi vet? Följ vinnarna! Ska nog hålla för näsan nästan gång jag tar ett dopp.
Citera
2025-04-20, 14:02
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IchWeissNicht
Om vi tittar på drunkningsstatistik så är män kraftigt överrepresenterade. Kvinnorna kanske vet någon som inte vi vet? Följ vinnarna! Ska nog hålla för näsan nästan gång jag tar ett dopp.

Det är så klart bara för att de är mindre riskbenägna.

Kvinnor orsakar färre olyckor i trafiken också men det finns väl ingen som på allvar tror att en genomsnittlig kvinna skulle vara snabbare runt Nürburgring i en Ferrari än en genomsnittlig man?
Citera
2025-04-20, 14:14
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Som man har jag aldrig känt det behovet? Jag har aldrig varit med om att jag fått en massa vatten upp i näsan när jag hoppat i vattnet vid en brygga eller liknande. Det är i alla fall inget jag tänkt på eller som besvärat mig.

Ändå verkar det vara väldigt viktigt för många tjejer att hålla för näsan när de hoppar i vattnet. Varför är det bara de som gör det? Varför tar nästan inga killar efter dem?

Finns det killar och män som egentligen vill hålla för näsan men inte vågar eftersom det ses som fjolligt? Beror den upplevda fjolligheten på att många tjejer gör det? Varför är då inte tjejer själva rädda att upplevas som fjolliga?
Springan mellan brösten ger en vattenstråle rätt upp i nosen på dem när de hoppar i vattnet.
Citera
2025-04-20, 14:16
Medlem
bomhulls avatar
För att man inte vill ha en kallsup
Citera
2025-04-20, 14:21
Medlem
Pannonias avatar
kvinnfolk ska du inte försöka förstå dig på
Citera
2025-04-20, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Man håller för näsan för att förhindra att vattnet tränger in i näsan och senare upp i huvudet och eventuellt orsakar vattenskalle.

Förjävla rolig kommentar 😂
Citera
2025-04-20, 14:30
Medlem
För att kvinnor inte vill RISKERA en kallsup vatten i näsan osv osv. Inlärt beteende för att kvinnor inte ska bete sig snuskigt.

Medans män tycker det inte spelar så stor roll. Man hostar ut snoret eller vattnet och simmar vidare
Citera
2025-04-20, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Man håller för näsan för att förhindra att vattnet tränger in i näsan och senare upp i huvudet och eventuellt orsakar vattenskalle.
Mmm, det kan också vara för att slippa få fiskbajs i näsan
Citera
2025-04-20, 14:40
Medlem
Vissa judar har extra stor näsa och de är inte vana vid vatten då de kommer från öknen.
Citera
2025-04-20, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Vissa judar har extra stor näsa och de är inte vana vid vatten då de kommer från öknen.
Ja, den funkar som livboj med med luft i.
Citera
2025-04-20, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Ja, den funkar som livboj med med luft i.
Jude-näsan funkar som en snöplog som skopar upp vatten som ett brandsläckningsflygplan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in