2025-04-20, 15:07
Medlem
StigEngstroms avatar
Mycket kan man säga om våra biologiska skillnader men vid näsan är vi nog rätt identiska.
Så varför gör dom det? Tja för dom kan helt enkelt. En man som håller för näsan ses som en megafjolla.
Varför viftar en del kvinnor med händerna mot ansiktet när dom tex håller på att börja gråta eller är upphetsade eller stressade?
Ja för att dom kan och dom har lärt sig att andra kvinnor gör det.
Hur ser det ut om en man gör likadant? Ja vi vet alla svaret.
Jag undrar hur fan man ens får vatten i näsan när man hoppar i vattnet? Hur lyckas man? Mitt enda sätt är att göra en bakåtvolt simmande i vattnet.
Senast redigerad av StigEngstrom 2025-04-20 kl. 15:11.
Citera
2025-04-20, 15:09
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IchWeissNicht
Om vi tittar på drunkningsstatistik så är män kraftigt överrepresenterade. Kvinnorna kanske vet någon som inte vi vet? Följ vinnarna! Ska nog hålla för näsan nästan gång jag tar ett dopp.
Ur vilken dödsorsak utöver sjukdomsbild är vi män egentligen inte överrepresenterade?
Vi tar risker, det vet alla.
Citera
2025-04-20, 15:14
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Men i dagens feministsverige upplever ju många kvinnor att det är lågstatus att vara fjollig och typiskt feminin. Ändå håller nästan alla för näsan när de hoppar i vattnet.
Sluta nu. Dom vill vara jämställda när det gäller arbetsplatsen och att få mannen i förhållandet att diska och dansa efter hennes noter, ja.
Gå in i sängkammaren så ser du vad dom på riktigt tänker om jämställdhet, då är det som bortblåst.
Även den mest fanatiska feministen föredrar att bli tillsammans med en man som är längre än henne. Allihop.
Citera
2025-04-20, 15:42
Medlem
Jag håller för näsan för att jag oftast får en kallsup annars. Handlar kanske om en teknik jag aldrig lärt mig, men hatar när det händer så vill inte riskera något. Är man.
Citera
2025-04-20, 16:02
Medlem
Citat:
Som man har jag aldrig känt det behovet? Jag har aldrig varit med om att jag fått en massa vatten upp i näsan när jag hoppat i vattnet vid en brygga eller liknande. Det är i alla fall inget jag tänkt på eller som besvärat mig.

Ändå verkar det vara väldigt viktigt för många tjejer att hålla för näsan när de hoppar i vattnet. Varför är det bara de som gör det? Varför tar nästan inga killar efter dem?

Finns det killar och män som egentligen vill hålla för näsan men inte vågar eftersom det ses som fjolligt? Beror den upplevda fjolligheten på att många tjejer gör det? Varför är då inte tjejer själva rädda att upplevas som fjolliga?

För att man får mindre vatten in i näsan kanske? Man slipper få en kallsup. Varför män inte gör det? Ingen aning. De har väl problem med att fatta sambandet kanske? Jag har inte tänkt på att de inte skulle hålla för näsan.
Citera
2025-04-20, 16:06
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IchWeissNicht
Om vi tittar på drunkningsstatistik så är män kraftigt överrepresenterade. Kvinnorna kanske vet någon som inte vi vet? Följ vinnarna! Ska nog hålla för näsan nästan gång jag tar ett dopp.

Hellre öka risken ytterst lite att drunkna än att med 100% säkerhet vara en tönt.
Citera
2025-04-20, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Mycket kan man säga om våra biologiska skillnader men vid näsan är vi nog rätt identiska.
Så varför gör dom det? Tja för dom kan helt enkelt. En man som håller för näsan ses som en megafjolla.
Varför viftar en del kvinnor med händerna mot ansiktet när dom tex håller på att börja gråta eller är upphetsade eller stressade?
Ja för att dom kan och dom har lärt sig att andra kvinnor gör det.
Hur ser det ut om en man gör likadant? Ja vi vet alla svaret.
Jag undrar hur fan man ens får vatten i näsan när man hoppar i vattnet? Hur lyckas man? Mitt enda sätt är att göra en bakåtvolt simmande i vattnet.

För att näsborrarna är riktade nedåt/framåt. Och hoppar man i vattnet utan att hålla för strömmar det in? Håller man däremot för och släpper under vattnet så gör ju trycket runt att det inte kommer in vatten. Så upplever jag det. Så jag håller för när jag hoppar i och släpper under vattnet. Tror jag i varje fall.
Citera
2025-04-20, 16:23
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
För att näsborrarna är riktade nedåt/framåt. Och hoppar man i vattnet utan att hålla för strömmar det in? Håller man däremot för och släpper under vattnet så gör ju trycket runt att det inte kommer in vatten. Så upplever jag det. Så jag håller för när jag hoppar i och släpper under vattnet. Tror jag i varje fall.

Fiffi är också riktad nedåt/framåt, varför håller tjejer inte för den?

Utomlands finns det vissa vattenrutschkanor som är förbjudna för tjejer av den anledningen.

https://www.thelocal.de/20120803/44149
Citera
2025-04-20, 16:23
Medlem
italiensks avatar
Citat:
Varför gör inte män det då?

Män är så fåfänga att de hellre får vatten i näsan än riskera se löjlig ut.
Citera
2025-04-20, 16:26
Medlem
Om man hoppar i vattnet så får man inte näsan full med vatten men det får man däremot om man gör en kullerbytta i vattnet så att man för någon sekund är uppochner med näsan.
Citera
2025-04-20, 16:29
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Om man hoppar i vattnet så får man inte näsan full med vatten men det får man däremot om man gör en kullerbytta i vattnet så att man för någon sekund är uppochner med näsan.

Exakt, det är bara om man är upp och ned som vatten kommer in. Om man är upprätt händer ingenting. Det är samma princip som att hålla ned ett upp och ned-vänt glas i en fylld diskho.

Blir glaset fyllt med vatten? Nej.
Citera
2025-04-20, 16:34
Medlem
Varför bryr sig folk om ifall någon håller för näsan. Det är ju deras ensak. Om man upplever obehag så håller man väl för näsan.
Många simmare och vattensportare använder näsklämma för att slippa få in vatten i näsan för det är inte särskilt behagligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in