Citat:
Ursprungligen postat av
MpunktM
Helt klart en intressant trådstart och någonting jag själv aldrig reflekterat över tidigare. Men observationen stämmer även utifrån min erfarenhet.
- I tråden framkommer att flera kvinnor får upp vatten i näsan om de inte håller för näsan. Jag som man har aldrig fått vatten i näsan de hundratals eller tusentals gånger jag hoppat. I så fall, varför skiljer det sig mellan könen?
- Någon påpekade att det kan vara rädslan för att få en kallsup och inte behöva stå och snora offentligt som kan vara orsaken. Inte helt otänkbart att kvinnor vill undvika social skam.
- Ett socialt inlärt beteende från andra kvinnor kan också vara orsaken. Män lär sig helt enkelt annat.
Jag hoppas att vi når en slutsats i denna viktiga fråga.
Uppfattar ironin men ändå, det är ett jävla tjöt om vad kvinnor gör och inte gör här. Det är alltid negativt förstås.
Det här är inte ens en grej. Återigen, jag är kvinna och håller aldrig för näsan när jag hoppar, bombar eller dyker (omöjligt i det sistnämnda fallet).
Jag är uppvuxen i skärgården och befann mig i eller på havet nästan jämt. Det kan ju ha med det att göra också, vanan vid vatten.
Jag har sett både killar och män hålla för näsan men jag kan inte minnas att mina vänner och jag höll på så, oavsett kön.
Det är nog mest kvinnor och män som tycker att vattnet är lite läskigt som håller för näsan. Jag menar hur farligt är det med en kallsup egentligen?
Det är ett enormt intresse för precis allt kvinnor sysslar med här på fb trots att en stor andel fb-skribenter verkar anse att kvinnor är djävulens bländverk och roten till allt ont.