2025-04-19, 20:15
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Jo, jag känner till det, men det handlar ju om vad vi gör för val i våra liv. Vi är inte ”hens” slavar och ”hen”är inte vår furste, det där är bullshit!

Att som kristen hota med satan och djävulen leder aldrig till något gott, det ger kuvade människor som blir lätta byten.

Har sett dig på forumet tidigare, och din avatar ger sken av att du vet mer än andra om Jesus. Redan där har du begått en synd.
Han är inte vår furste men vår världs furste, enligt Jesus. Och det är ingen synd att jag ber Flashback att fråga mig om Jesus.
Citera
2025-04-19, 23:08
Medlem
Citat:
Enligt min tro på Gud är vår uppgift på jorden att göra den bättre. De tio budorden är en vägledare, och dödssynderna med. Sedan kan vi trilskas om ifall dessa finns i bibeln eller inte, men det är enligt mig en bra grund till ett gott liv.

”Folk” påstår att judarna är Guds utvalda folk, och att Jesus var jude.
Jag tror att de har fel på båda.
Jesus gick emot Fariséerna, som var judar, de beskyllde honom för att ha påstått sig vara kung över dom. Han var ett hot, och de korsfäste honom.

Anledningen till att Gud valde judarna som sitt utvalda folk, var för att de skulle stå som exempel för resten av människorna. Vara en förebild, eller ett varnande exempel. Det offrade barn på altare en gång i tiden. Och Gud blev arg. Så judarna är utvalda för att de står under lupp.

Så den ni kallar satan, är folket som kunde välja att följa Jesus, men valde flera av dödssynderna som girighet, högmod..ja typ alla sju egentligen. Och de använde sin status till att förtrycka oss andra.

Så, ”Satan” är det utvalda folket. Men även andra galningar som har för mycket makt och pengar.

Det är dock inte oövervinnerliga, för vi är fler. Och vi är starka med Gud i ryggen.

Så nej, djävulen bryr vi oss inte ett skit om, vi jobbar framåt.

Då läser du inte din bibel särskilt klokt för i den står det att denna världen tillhör satan och kommer att förgås.
Citera
2025-04-19, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Dom religiösa behöver en syndabock. Därför skyller dom all ondska på Djävulen och hans demoner.
Men i själva verket så finns ju ondskan inom deras egen religion.

Framför allt behöver de någon att skylla på när de, såsom plägar ske, tillfälligtvis själva brutit mot ett eller flera av sin religions påbud.

"-Det var djävulen som förledde mig!"
Citera
2025-04-19, 23:55
Moderator
Ruskigbusss avatar
Trådar om Satan sammanfogade
/Mod
Citera
2025-04-20, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Han är inte vår furste men vår världs furste, enligt Jesus. Och det är ingen synd att jag ber Flashback att fråga mig om Jesus.

De har bara satteliter.
Det är inte ens en halv ande.
Jag ljuger absolut inte.

De verkar ha hakat upp sina signaler.
Men mycket kontakt varje dag utan något att säga..
Citera
2025-04-20, 05:45
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MasterofCeremonies
Då läser du inte din bibel särskilt klokt för i den står det att denna världen tillhör satan och kommer att förgås.
Att tala om s-tan som furste lockar ingen sund människa till kristendomen. Har aldrig hört era resonemang förr, för mig är Jesus Gud och den helige anden kärlek och han ber mig inte att vara en soldat eller profet. Meningen med livet är enkel, gör gott.
Citera
2025-04-20, 05:47
Medlem
Pripps0.0s avatar
Jag förnekar satan, men bekräftar Gud.
Citera
2025-04-20, 06:06
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Det är högmod, hur kan du påstå att du är expert på Jesus när Jesus finns i var och ens hjärta?
Ingen människa kan och ska leda någon annan i dess tro.
Citera
2025-04-20, 07:47
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Det är högmod, hur kan du påstå att du är expert på Jesus när Jesus finns i var och ens hjärta?
Ingen människa kan och ska leda någon annan i dess tro.
Att tro på Gud är att tro på den goda makten. Men på jorden härjar lögn, girighet och våld. De som styr gör vad som lönar sig för dem och detsamma gör vi alla alldeles för ofta. Gud har den slutgiltiga makten men låter oss vara som vi är och låter oss handla på eget ansvar. Resultatet av världens ondska är en katastrof. Vi är många som ser den katastrofen idag men Jesus visste om den redan då.

Vi vill leva det goda livet med kärlek och välstånd men borde inte ljuga för oss själva om tillståndet ute i världen där folk lider. Ett lidande som kommer att drabba oss alla därför att världen sedan länge brutit med Gud. Välståndet kommer att försvinna men kärleken behöver inte kallna, även om den kommer att göra det för alltför många.

Jesus kom ned till oss med ett budskap som vi själva skulle sprida efter förmåga. Budskapet finns i evangelierna men många kristna vill inte veta av allvaret i glädjebudskapet om ett fullkomligt liv efter att vår värld har nått sitt slut.

Det är inte fel att fråga om Jesus och de som svarar får göra det efter förmåga.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2025-04-20 kl. 08:11.
Citera
2025-04-20, 07:59
Medlem
Satan(ism) är påtagligt närvarande i världen inte minst från svenskt håll -

“Meditations” rummet i FN-skrapan skapat av Dag Hammarskjöld, han sa bla i sitt invigningstal -

it is dedicated to the God whom man worships under many names and in many forms.”
(läs trådens rubrik)

Centralt i rummet står ”the stone of light” en stor svart sten som ett altare.
Rummet sponsras av en organisation med namnet ”Lucis Trust” som är förkortning av dess ursprungliga namn Lucifers Trust.
Altaret(den svarta stenen) kommer från Sverige, en gåva från kungahuset sägs det.
Rummet i sig och konstverket på huvudvägen är medvetna symboler av pyramider och ormar, sånt kan ju tyckas harmlöst, men där ligger symbolism bakom som ska locka och rikta medvetandet hos besökaren i rummet .
Citera
2025-04-20, 08:08
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Att tro på Gud är att tro på den goda makten. Men på jorden härjar lögn, girighet och våld. De som styr gör vad som lönar sig för dem och detsamma gör vi alla alldeles för ofta. Gud har den slutgiltiga makten men låter oss vara som vi är och låter oss handla på eget ansvar. Resultatet av världens ondska är en katastrof. Vi är många som ser den katastrofen idag men Jesus visste om den redan då.

Vi vil leva det goda livet med kärlek och välstånd men borde inte ljuga för oss själva om tillståndet ute i världen där folk lider. Ett lidande som kommer att drabba oss alla därför att världen sedan länge brutit med Gud. Välståndet kommer att försvinna men kärleken behöver inte kallna, även om den kommer att göra det för alltför många.

Jesus kom ned till oss med ett budskap som vi själva skulle sprida efter förmåga. Budskapet finns i evangelierna men många kristna vill inte veta av allvaret i glädjebudskapet om ett fullkomligt liv efter att vår värld har nått sitt slut.

Det är inte fel att fråga om Jesus och de som svarar får göra det efter förmåga.
Du vill att folk tror på dig och dina tolkningar. När allt vi/de behöver är Guds kärlek i sitt hjärta.
Citera
2025-04-20, 08:10
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Du vill att folk tror på dig och dina tolkningar. När allt vi/de behöver är Guds kärlek i sitt hjärta.
Jag vill att folk ska läsa evangelierna och gärna rätta mig när jag har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in