Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Det kan jag göra, men du måste väl inse att det är talande att istället för att stärka ditt eget argument så säger du "men du då!".
Ok, förlåt, jag har undersökt evolutionsteorin, men jag har aldrig sett att någon kan påstå sig bevisa evolutionsteorin med en eller några meningar, tvärtom menar dom att man måste sätta sig in i mycket, du är den första som säger att man kan bevisa evolutionsteorin med några rader meningar. Jag tror du bluffar, men ok visa det.
Jag har aldrig påstått att man kan börja tro på Gud genom en eller några meningar skrivna på Flashback, till det sade du "Mhm.. Just det.", precist som att evolutionsteorin inte är minst lika komplicerad att bevisa.
Men som sagt, visa mig argument som bevisar evolutionsteorin med en eller några meningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Det är väl helt ovidkommande om jag har rätt om evolutionsteorin eller inte gällande din/Bibelns bevisbörda?
Visst, men det var du som sade "Mhm.. Just det." när jag sade: "Helheten är svår att förklara på några rader, det tar lång tid att sätta sig in i hela bibeln."
Menar du att jag ska bara ge efter och inte ställa dig till svars för den kommentaren?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Om evolutionsteorin inte stämmer kan man inte redogöra för tydliga gradvis förändringar i arters fossiler i tidslager som stämmer exakt med vad man kan förvänta sig.
Det enda alternativet till att arter gradvis förändras i så stor grad att man kan klassificera den som något annat, är att de plötsligt dök upp, dog ut och lämnade fossiler i rätt tidslager, en nästan likadan art sedan plötsligt dök upp och dog ut i tidslagret efter det, osv, miljontals gånger genom årmiljonerna. Det är givetvis orimligt, eller så experimenterar Gud och avlivar det som inte duger?
Kan du nu matcha vad jag skrev, men för Bibeln?
Menar du att det du skriver nu är bevis för evolutionsteorin på några rader?
Det låter mer som att du skriver dina åsikter.
Gör om, gör rätt, låt oss se evolutionsteorin bevisad på några rader, tack!