2025-04-06, 17:20
Medlem
The.Toffeess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vgebler
Det fetade har jag aldrig hört talas om, och är gissningsvis något slags missförstånd eller baserat på tidiga rykten innan konsolen släpptes. Det är sant att en del komponenter moderniserats, men fördelarna med detta ligger snarare i att kunna göra samma jobb med mindre strömförbrukning och värmeutveckling, vilket gör att man klarar sig med enklare lösningar för kylning och kan placera komponenterna tätare utan att få problem med överhettning. Detta gör också systemet lite billigare att producera.

Är nog som du säger. Kylsystemet tex är bättre på slim än standard så i situationer där konsolen får jobba hårdare så blir det mer smooth på PS5 slim. Men alltså fan jag är så delad känns så jäkla svårt välja. PS5 pro mer bang for the buck än slim och det dröjer ändå till 2027-2028 tills ps6 släpps? Så för att få ut max på allting framöver så är ps5 pro vägen att gå. svider bara som fan 10500kr, blue ray 1600kr, extra kontroll 900kr. Är så grymt osugen på att lägga 1800kr på 2 nya kontroller till min PS5 standard också.
Citera
2025-04-08, 12:44
Medlem
Inte haft en playstation sen 3an var aktuell men är sugen på att införskaffa en 5a nu. Men det är så många versioner att jag vill försäkra mig om att det blir rätt..

Vill ha:
- Billigaste versionen
- Går att spela de vanligaste mest populäraste spelen utan att prestandan inte klarar av det
- Behöver inga extra funktioner eller extra krydda, bara att det fungerar och bli en bra upplevelse.

Dvs den mest basic versionen av PS5 utan att prestandan försämras.

Vilken bör jag köpa?
Citera
2025-04-08, 14:37
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Inte haft en playstation sen 3an var aktuell men är sugen på att införskaffa en 5a nu. Men det är så många versioner att jag vill försäkra mig om att det blir rätt..

Vill ha:
- Billigaste versionen
- Går att spela de vanligaste mest populäraste spelen utan att prestandan inte klarar av det
- Behöver inga extra funktioner eller extra krydda, bara att det fungerar och bli en bra upplevelse.

Dvs den mest basic versionen av PS5 utan att prestandan försämras.

Vilken bör jag köpa?

Då ska du köpa den första versionen uten disc.
Citera
2025-04-08, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Då ska du köpa den första versionen uten disc.

Digital edition? Eller heter den något annat? En jävla djungel för någon som ej har koll. Sorry för dumma frågor.
Citera
2025-04-08, 15:58
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Digital edition? Eller heter den något annat? En jävla djungel för någon som ej har koll. Sorry för dumma frågor.

Stämmer. Men om jag hade varit dig, gå för en PS5 med disc.
Citera
2025-04-08, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Stämmer. Men om jag hade varit dig, gå för en PS5 med disc.

För att skivorna går att sälja vidare när man tröttnat eller?
Citera
2025-04-08, 16:40
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:

Precis.
Citera
2025-04-08, 16:47
Medlem
The.Toffeess avatar
Citat:

Inte bara det. I längden sparar du massor med pengar på discversionen med tanke på att fysiska spel är billigare. Digitala spel är alltid dyrare. Ibland kan det finnas kampanjpris på digitala spel men har du disc så är du inte låst till att köpa digitalt. Jag köper alltid fysiska spel och har sparat tusenlappar på det jämfört med om jag hade köpt digitala spel.
Citera
2025-04-08, 16:54
Medlem
swebarbs avatar
En del spel är det 50% rea nu i sonys shop till den 10:e, det är svårslaget mot skiva.
Citera
2025-04-08, 17:23
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Toffees
Inte bara det. I längden sparar du massor med pengar på discversionen med tanke på att fysiska spel är billigare. Digitala spel är alltid dyrare. Ibland kan det finnas kampanjpris på digitala spel men har du disc så är du inte låst till att köpa digitalt. Jag köper alltid fysiska spel och har sparat tusenlappar på det jämfört med om jag hade köpt digitala spel.

Precis. Otroligt nog är fysiska spel billigare.

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
En del spel är det 50% rea nu i sonys shop till den 10:e, det är svårslaget mot skiva.

Sällsynt. Fysiska spel är billigare samt att du kan sälja de.
Citera
2025-04-08, 17:47
Medlem
The.Toffeess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Vilka spel är det? Måste vara äldre spel? Går ofta få äldre spel billigt fysiskt också bara att kika på prisjakt. Har man discversionen så slipper man missa det billigaste alternativet när man då kan välja disc eller digital. Nysläppta spel är alltid dyrare på PlayStation Store så det kommer man inte ifrån.

AC shadows på PlayStation Store 879kr. Fysiskt exemplar på prisjakt 649kr inkl frakt. Som sagt finns ingen anledning att skaffa PS5 digital för man tjänar in på discversionen i det långa loppet. Och det känns mer safe ha spelen på skiva ifall något händer med konsolen.
Citera
2025-04-08, 17:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av The.Toffees
Vilka spel är det? Måste vara äldre spel? Går ofta få äldre spel billigt fysiskt också bara att kika på prisjakt. Har man discversionen så slipper man missa det billigaste alternativet när man då kan välja disc eller digital. Nysläppta spel är alltid dyrare på PlayStation Store så det kommer man inte ifrån.

AC shadows på PlayStation Store 879kr. Fysiskt exemplar på prisjakt 649kr inkl frakt. Som sagt finns ingen anledning att skaffa PS5 digital för man tjänar in på discversionen i det långa loppet. Och det känns mer safe ha spelen på skiva ifall något händer med konsolen.

https://store.playstation.com/sv-se/product/EP4295-PPSA21458_00-SMURFSPARTYPS5EU
The Smurfs Village Party för 225 kr

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in