2025-04-08, 18:07
Medlem
The.Toffeess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u-rsprunget
https://store.playstation.com/sv-se/product/EP4295-PPSA21458_00-SMURFSPARTYPS5EU
The Smurfs Village Party för 225 kr

Haha! 😅 så var det med rabatten, sicken AAA titel. Blir ett skynda att fynda och ringa runt till aaaaalla så ingen missar erbjudandet
Citera
2025-04-08, 18:39
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
För att skivorna går att sälja vidare när man tröttnat eller?

Läsaren brummar när den används, en repa och spelet är förstört. Varje gång du ska byta spel måste du gå upp o byta skiva. Jag skulle aldrig rekomendera disk. Känner du senare att du vill ha en så köper du väl den då? Det är samma pris att köpa den separat. Skivor är förlegade.
Citera
2025-04-08, 19:13
Medlem
The.Toffeess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Läsaren brummar när den används, en repa och spelet är förstört. Varje gång du ska byta spel måste du gå upp o byta skiva. Jag skulle aldrig rekomendera disk. Känner du senare att du vill ha en så köper du väl den då? Det är samma pris att köpa den separat. Skivor är förlegade.

Isåfall är det något fel på din PS5 disc. Min brummar bara i 10-20 sekunder när jag startar upp spelet sedan är den knäpptyst. Repor är oaktsamhet, går bara att få repor så spelet blir ospelbart om man lägger skivor huller om buller. Aldrig varit med om en repa på ett spel så det inte går att spela. Att byta skiva tar 1 minut så spelar man inte 10 olika spel om dagen så är det inget jobbigt. Flesta spelar trots allt ett spel åt gången.
Citera
2025-04-08, 19:20
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Toffees
Isåfall är det något fel på din PS5 disc. Min brummar bara i 10-20 sekunder när jag startar upp spelet sedan är den knäpptyst. Repor är oaktsamhet, går bara att få repor så spelet blir ospelbart om man lägger skivor huller om buller. Aldrig varit med om en repa på ett spel så det inte går att spela. Att byta skiva tar 1 minut så spelar man inte 10 olika spel om dagen så är det inget jobbigt. Flesta spelar trots allt ett spel åt gången.

Jag ligger i sängen och spelar på nätterna och jag ligger och spelar massa olika spel hela tiden så jag skulle få kliva upp konstant. Det är som med VHS och disketter. Ett jävla bök helt utan någon anledning annat än att man kan sälja spelen. Det är stenåldern.
Citera
2025-04-08, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Precis.

Citat:
Ursprungligen postat av The.Toffees
Inte bara det. I längden sparar du massor med pengar på discversionen med tanke på att fysiska spel är billigare. Digitala spel är alltid dyrare. Ibland kan det finnas kampanjpris på digitala spel men har du disc så är du inte låst till att köpa digitalt. Jag köper alltid fysiska spel och har sparat tusenlappar på det jämfört med om jag hade köpt digitala spel.

Skulle ni säga att 4500kr är prisvärt för Disc edition på Blocket?
Citera
2025-04-08, 21:59
Medlem
The.Toffeess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Skulle ni säga att 4500kr är prisvärt för Disc edition på Blocket?

Verkligen inte överpris deluxe. Du kan få en sprillans ny PS5 SLIM version som dessutom är discversionen för 5790kr på Elgiganten just som klubbmedlem Helt gratis att bli klubbmedlem. Tips köp en extra kontroll och köp en laddstation för kontrollerna. Erbjudandet gäller till den 13 april. Skulle max betala 2500kr för en begagnad PS5 digital om det ingår laddstation samt 2 kontroller. Du vet inte hur mycket den varit igång och har noll garanti förmodligen om det gått över 1år sedan inköp. Garanti får du alltid när du köper nytt liksom under 1år för funktionella fel. Och kontrollen/kontrollen kan vara slitna så du snart måste köpa nya och dom är inte billiga kostar 899kr/st.

Länk: https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsoler-tillbehor/playstation/playstation-konsol/playstation-5-slim-standard-edition-fortnite-paket/842299
Citera
2025-04-11, 18:51
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Jag ligger i sängen och spelar på nätterna och jag ligger och spelar massa olika spel hela tiden så jag skulle få kliva upp konstant. Det är som med VHS och disketter. Ett jävla bök helt utan någon anledning annat än att man kan sälja spelen. Det är stenåldern.
Tänker likadant. Och många spel köper man för typ 350 kr på rea, orkar sälja dem för 175 kr likt en person som håller på att gå i personlig konkurs. Ps+ och hela den grejen är ganska bra om man tar längre uppehåll då och då, också det är helt frikopplat från cd skivor
Citera
2025-04-11, 23:08
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Tänker likadant. Och många spel köper man för typ 350 kr på rea, orkar sälja dem för 175 kr likt en person som håller på att gå i personlig konkurs. Ps+ och hela den grejen är ganska bra om man tar längre uppehåll då och då, också det är helt frikopplat från cd skivor

Ja precis. Jag tror ytterst få människor säljer sina spel när dom ledsnat på dom dessutom.
Citera
2025-04-14, 09:23
Medlem
Burnwines avatar
Haha fan blev bannad från playstation social i en vecka. Blev trollad och jag fick rage och han skrattade och sa tack och rapporterade
Citera
2025-04-17, 23:10
Medlem
Är det värt att köra ps5 till en 50 hz TV? Kommer det då funka bra bland spel allmänt?

Vet ju annars desto mera hz, desto bättre. Men vill helst inte köpa en ny TV xD

Funderar på att köpa konsol, då jag inte vill lägga mycket pengar på en gaming dator som man bör köpa för 20 000 kr i dagens samhälle...
Citera
2025-04-17, 23:44
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swutch
Är det värt att köra ps5 till en 50 hz TV? Kommer det då funka bra bland spel allmänt?

Vet ju annars desto mera hz, desto bättre. Men vill helst inte köpa en ny TV xD

Funderar på att köpa konsol, då jag inte vill lägga mycket pengar på en gaming dator som man bör köpa för 20 000 kr i dagens samhälle...

Vad vill du köra för spel?
Citera
2025-04-18, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Vad vill du köra för spel?
Tänkte iallafall GTA 6 som kommer ut sen. Men kanske börjar med något annat tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in