Citat:
Ursprungligen postat av
Dvitanim
jag har läst och begrundat och jag förstår hur snurrigt de måste kännas om man sätter sin tilltro till den skribenten. väldigt suspekt sida får jag säga.
artikeln hävdar alltså att inte bara så uppstår beviset för mässlingviruset om man kombinerar de sex studierna, utan även Koch’s postulat blir uppfyllda! det är ju fantastiskt.
hur dessa sex studier tillsammans skulle utgöra ett bevis för mässlingviruset är det naturligtvis ingen som bemödar sig med att förklara. det hade ju haft stor relevans i sammanhanget, och Bardens trovärdighet hade kunnat få sig en rejäl skjuts om han hade klargjort detta. men det kan han naturligtvis inte då det bara en substanslös efterkonstruktion för att rädda ansiktet ge de virustroende något litet hopp att hålla fast i.
jag läste också och begrundade samme författares artikel där han hävdar att ’virusförnekare’ är samma sort som plattjordare. tämligen avslöjande.
https://www.newworldordered.co.uk/health/virus-deniers-are-akin-flat-earthers
han hävdar där att det var vacciner som orsakade spanska sjukan, vacciner som spred smittkoppor i slutet av 1800-talet, vacciner som gjorde att polio’viruset’ muterade och därmed blev dubbelt(!) så dödligt, det var 'vaccintrycket’ som gjorde att mässlingviruset muterat och att man därför numera kan få mässlingen två gånger då det blivit ’resistent’ (mot vaccinet), men att vacciner ändå ska vara nånting bra? eller va?
"They deny the vaccine failure which caused the 1918 Spanish flu. They deny that smallpox was spread in the late 1800s by mandatory vaccine and only eradicated after using good sanitation and isolation. They deny that the polio vaccine-virus mutated to become viable which resulted in a disease that is now twice as deadly as the original. They deny that vaccine-pressure caused measles-virus-mutation whereby measles can now be caught twice and has become resistant to the vaccine.”
vidare påstås ’virusförnekare’ stödja en 'psyop' som underminerar undersökandet av vacciners säkerhet? jag önskar han kunde förklara hur det hänger ihop.
”The claims of virus deniers are false and they promote a psyop that undermines the examination of vaccine safety.
enligt denne så hävdar vi också (allihopa) att virus är exosomer. men eftersom exosomer har en helt annan genetisk uppsättning så kan detta inte stämma, säger han. vilket är skrattretande för den som vet det minsta lilla om hur man påstår sig bestämma det genetiska innehållet i ett virus (man låter en dator generera det från miljontals kortare sekvenser tagna ur en döende cellkultur).
”Virus deniers claim viruses are exosomes. However, exosomes can never be confused with viruses, even though they have a similar visual appearance, because exosomes have the genetic code of the host cell and can be used as indicators of epigenetic expression of the host, while viruses have a separate genetic code that does not originate from the host. The foreign genetic code in viruses proves they are invaders from outside.”
här har vi ett fantastiskt stycke som jag inte vet riktigt hur jag ska beskriva annat än att det har ett högt komiskt värde.
”Virus deniers say that the PCR is used to sequence genomes and is therefore unreliable but this is false. It is not possible to use the PCR to sequence genetic material because the PCR is a genetic material doubling tool and nothing more.”
virusförnekarna tror nånting om PCR, men det är fel. eller nåt.
virusförnekarna använder vetenskapliga studier som stöd för sina påståenden att smitta aldrig har bekräftats vetenskapligt. fast de hänvisar bara till en studie. så om vi blundar för de ytterligare studier som patrixx länkade så kanske vi kan...äh.
”Virus deniers say viruses are not contagious and as proof they use the fact that during some trials, scientists were often not able to infect participants with disease, but again, they are misrepresenting the facts. The article they cite is from 1919”
och sist men inte minst, den mystiske mannen i artikeln hävdar att virusförnekarna menar att virusens genom i själva verket består av en mängd kortare sekvenser som pusslats ihop från en referens-databas. men nej, nu finns det sofistikerade ’de-novo’ sekvensiering som är mycket bättre, säger författaren, och länkar till en sådan studie.
”Virus deniers claim that genome sequences come from lots of small snippets that are assembled according to a reference library but that is not true in every case. Many examples of full-length ‘de novo’ sequencing exist, which is how genetic mutations are found. Sophisticated de novo sequencing platforms are used for this purpose.”
det komiska är att om man läser
studien så framgår det att man i själva verket använder sig av inte mindre än 2 miljoner kortare ’reads’ eller sekvenser för att pussla ihop (sekvensera) genomet.
”Illumina MiSeq was utilised for sequencing of all 2012/2013 samples, yielding an average of 2.0 × 10^6 reads.”
[… ]
”Reads were quality trimmed using the FastX Toolkit […] with a Q-score cut-off of 15, adapters were removed using CutAdapt, and duplicate read-pairs were removed using custom Python scripts. We screened reads for library artefact sequences”
dvs man pysslar ihop det i datorn från en databas, som vanligt.
wikipedia informerar oss om vad de-novo sekvensiering innebär:
"De novo sequence assemblers are a type of program that assembles short nucleotide sequences into longer ones"
https://en.wikipedia.org/wiki/De_novo_sequence_assemblers
jag tror inte man behöver läsa och begrunda mer för att inse att den här killen är helt och hållet opålitlig.