2025-04-07, 09:52
Medlem
För att bryta ner det här tramset:

Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
"Du eller den du refererar till är en iidiot!.

Ja, folk som tror att de kan bli experter på ett helt vetenskapligt fält genom att titta på videor och vifta med hundra år gamla artiklar får man nog med fog kalla idioter.

Citat:
Det finns hudratusentals studier som bekräftar patogena virus, här är en!

Hur är det med läsförståelsen, del 1:

Jag sa aldrig att studierna "bekräftar patogena virus", jag sa att de utfört exakt samma experiment som Lanka. Här är några hundratusen till:
https://scholar.google.com/scholar?hl=sv&as_sdt=0%2C5&q=virus+mock+infection& btnG=

Citat:
(som handlar om växtförädling).

Hur är det med läsförståelsen, del 2:

Ja, nu förstår vi väl varför jag kallar nötterna på Cui Bono för både det ena och det andra.

DU KLARAR INTE AV ATT LÄSA EN VETENSKAPLIG TEXT.

Allt du kan göra är att rapa upp exakt samma hundra år gamla artiklar om och om igen, inte för att du läst dom, utan för att en vilt stirrande gubbe på YouTube sagt till dig att göra det.

Citat:
Jag är professor! (dock i något helt annat till skillnad från Lanka som doktorerat i virologi).

Precis, och det gör att jag till skillnad från nötterna som virrar om virus här klarar av att läsa en vetenskaplig text.

Återkom gärna när du lärt dig läsa innantill!
Citera
2025-04-07, 15:37
Medlem
patrixxs avatar
Känns passande att referera John Cleese igen "If you are very very stupid, how can you realize that you are very very stupid? You have to be relatively intelligent to realize how stupid you are."

Och jag är den förste att erkänna att jag varit dum som accepterat den världsbild som presenterats för mig sedan jag började skolan på 70-talet. En världsbild där virus och smitta är en realitet, trots att alla försök att bekräfta detta har misslyckats. Och där man landat på Månen och en rymdstation och satelliter ligger i omloppsbana runt jorden trots att det är fysiskt omöjligt att få upp något i rymden meddelst en raket. Och där Jorden kretsar kring Solen i en omloppsbana på 300 miljoner kilometer med en hastighet av 90 gånger ljudet, trots att detta inte bara är fysiskt orimligt utan dessutom lika geometriskt omöjligt som att Jorden skulle vara platt.

Och jag är tacksam för att jag haft den erforderliga intelligens som krävts för att inse hur dumt allt detta är och hur dum jag varit som köpt alltsammans utan närmare granskning. Men jag är också fullt medveten om hur väl indoktrinering som pågått i generationer fungerar, så jag har inga illusioner om att så många, särskilt inte de som tillhör min generation, kommer att inse hur galna dessa ideer i själva verket är. Men framtida generationer kommer naturligtvis att titta på denna epok med förundran, precis som vi gör på forna tider. På 40-talet belönades lobotomi med Nobelpriset. På 1800-talet fick febersjuka absolut inte få något att dricka, arsenik och kvicksilver var vanliga mediciner och man grälade inom vetenskapen om hur stor Noaks ark behövt vara. På 1700-talet åderlät man människor till döds och investerade i enhörningshorn. Och på 1600-talet skyddade inte vacciner utan avlatsbrev mot sjukdom och Jorden var universums orörliga medelpunkt.
Senast redigerad av patrixx 2025-04-07 kl. 16:22.
Citera
2025-04-07, 16:07
Medlem
Citat:
Känns passande att referera John Cleese igen "If you are very very stupid, how can you realize that you are very very stupid? You have to be relatively intelligent to realize how stupid you are."

Och jag är den förste att erkänna att jag varit dum som accepterat den världsbild som presenterats för mig sedan jag började skolan på 70-talet. En världsbild där virus och smitta är en realitet, trots att alla försök att bekräfta detta har misslyckats. Och där en rymdstation och satelliter ligger i omloppsbana runt jorden trots att det är fysiskt omöjligt att få upp något i rymden meddelst en raket. Och där Jorden kretsar kring Solen i en omloppsbana på 300 miljoner kilometer med en hastighet av 90 gånger ljudet, trots att detta inte bara är fysiskt orimligt utan dessutom lika geometriskt omöjligt som att Jorden skulle vara platt.

Och jag är tacksam för att jag haft den erforderliga intelligens som krävts för att inse hur dumt allt detta är och hur dum jag varit som köpt alltsammans utan närmare granskning. Men jag är också fullt medveten om hur väl indoktrinering som pågått i generationer fungerar, så jag har inga illusioner om att så många, särskilt inte de som tillhör min generation, kommer att inse hur galna dessa ideer i själva verket är. Men framtida generationer kommer naturligtvis att titta på denna epok med förundran, precis som vi gör på forna tider. På 40-talet belönades lobotomi med Nobelpriset. På 1800-talet fick febersjuka absolut inte få något att dricka, arsenik och kvicksilver var vanliga mediciner och man grälade inom vetenskapen om hur stor Noaks ark behövt vara. På 1700-talet åderlät man människor till döds och investerade i enhörningshorn. Och på 1600-talet skyddade inte vacciner utan avlatsbrev mot sjukdom och Jorden var universums orörliga medelpunkt.

Återkom gärna när du klarar av att läsa en vetenskaplig artikel. Det är inget man lär sig genom att titta på evighetslånga videor eller läsa virrpanne-bloggar, det är ett intellektuellt arbete som ingen i Cui Bono verkar förmögna att lära sig.

Eller för den delen när du lokaliserar data från experimentet som Lanka tappade bort, vilket som nu kommer först.

Citat:
Jorden var universums orörliga medelpunkt.

Lustigt, det påminner mig om något, kan inte sätta fingret på det, något om att solen kretsar kring jorden...
Citera
2025-04-07, 16:36
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Återkom gärna när du klarar av att läsa en vetenskaplig artikel. Det är inget man lär sig genom att titta på evighetslånga videor eller läsa virrpanne-bloggar, det är ett intellektuellt arbete som ingen i Cui Bono verkar förmögna att lära sig.

Eller för den delen när du lokaliserar data från experimentet som Lanka tappade bort, vilket som nu kommer först.

Lustigt, det påminner mig om något, kan inte sätta fingret på det, något om att solen kretsar kring jorden...

Platon lär ha haft en skylt ovanför sin akademi som lydde "Släpp inte in någon här som inte förstår geometri". Man kan gissa att det berodde på att han var trött på såväl plattjordare som heliocentriker, då båda dessa ideer är geometriskt omöjliga. Därmed inte sagt att den klassiska geocentriska modellen fungerar. Men den geo-heliocentriska semi-tychosiska modellen som Longomontanus presenterade efter Tycho Brahes död är den som fungerat bäst. Den hade visserligen också problem, dock inte lika grava som den heliocentriska och Simons PVP-bana löser dessa.

Men nu talar jag nog över huvudet på akademikern som inte förstår geometri men som tyvärr ändå kallar sig för en sådan. 😊
Citera
2025-04-07, 16:47
Medlem
Citat:
Platon lär ha haft en skylt ovanför sin akademi som lydde "Släpp inte in någon här som inte förstår geometri". Man kan gissa att det berodde på att han var trött på såväl plattjordare som heliocentriker, då båda dessa ideer är geometriskt omöjliga. Därmed inte sagt att den klassiska geocentriska modellen fungerar. Men den geo-heliocentriska semi-tychosiska modellen som Longomontanus presenterade efter Tycho Brahes död är den som fungerat bäst. Den hade visserligen också problem, dock inte lika grava som den heliocentriska och Simons PVP-bana löser dessa.

Men nu talar jag nog över huvudet på akademikern som inte förstår geometri men som tyvärr ändå kallar sig för en sådan. 😊

Vilket påminner mig: Om du nu inte kan lokalisera Lankas bortfumlade data, kan du väl i alla fall berätta hur internet via satellit funkar? Köp gärna en Starlink-terminal och plocka isär den för att demonstrera fusket! Jag ser också fram emot bilder och diagram över hur man placerat de jordbaserade sändarna och mottagarna! Märkligt att föreställa sig att det måste finnas många tusentals sådana spridda över hela jorden, inklusive i världshaven, men vi har inte fått se en enda en. Verkligen en viktig uppgift för Cui Bono!
Citera
2025-04-07, 17:06
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Vilket påminner mig: Om du nu inte kan lokalisera Lankas bortfumlade data, kan du väl i alla fall berätta hur internet via satellit funkar? Köp gärna en Starlink-terminal och plocka isär den för att demonstrera fusket! Jag ser också fram emot bilder och diagram över hur man placerat de jordbaserade sändarna och mottagarna! Märkligt att föreställa sig att det måste finnas många tusentals sådana spridda över hela jorden, inklusive i världshaven, men vi har inte fått se en enda en. Verkligen en viktig uppgift för Cui Bono!

Det är inte så svårt om man till skillnad från dig sätter sig in i frågan innan man tillåter sig ha en kategorisk åsikt om den. När Marconi skulle sända radio från London till New York blev han utskrattad eftersom New York låg bakom horisonten för London och radiovågor kunde ju inte följa jordens krökning. Men Marconi lyckades trots detta och det tog ett tag innan man kunde förklara varför och börja utnyttja effekten (rymdvåg/skywave) för sändningar runt jorden. Och det är i själva verket detta som de sk satellit parabolerna utnyttjar. En sändar parabol skickar radiovågor med den vinkel och frekvens som gör att jonosfären fungerar som en spegel för dom. Och en mottagarparabol kan sedan fånga upp de reflekterande vågorna.
Citera
2025-04-07, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dvitanim
https://www.newworldordered.co.uk/health/did-stefan-lanka-cheat-facts-say-yes

Läs och begrunda.

jag har läst och begrundat och jag förstår hur snurrigt de måste kännas om man sätter sin tilltro till den skribenten. väldigt suspekt sida får jag säga.

artikeln hävdar alltså att inte bara så uppstår beviset för mässlingviruset om man kombinerar de sex studierna, utan även Koch’s postulat blir uppfyllda! det är ju fantastiskt.

hur dessa sex studier tillsammans skulle utgöra ett bevis för mässlingviruset är det naturligtvis ingen som bemödar sig med att förklara. det hade ju haft stor relevans i sammanhanget, och Bardens trovärdighet hade kunnat få sig en rejäl skjuts om han hade klargjort detta. men det kan han naturligtvis inte då det bara en substanslös efterkonstruktion för att rädda ansiktet ge de virustroende något litet hopp att hålla fast i.

jag läste också och begrundade samme författares artikel där han hävdar att ’virusförnekare’ är samma sort som plattjordare. tämligen avslöjande.

https://www.newworldordered.co.uk/health/virus-deniers-are-akin-flat-earthers

han hävdar där att det var vacciner som orsakade spanska sjukan, vacciner som spred smittkoppor i slutet av 1800-talet, vacciner som gjorde att polio’viruset’ muterade och därmed blev dubbelt(!) så dödligt, det var 'vaccintrycket’ som gjorde att mässlingviruset muterat och att man därför numera kan få mässlingen två gånger då det blivit ’resistent’ (mot vaccinet), men att vacciner ändå ska vara nånting bra? eller va?

"They deny the vaccine failure which caused the 1918 Spanish flu. They deny that smallpox was spread in the late 1800s by mandatory vaccine and only eradicated after using good sanitation and isolation. They deny that the polio vaccine-virus mutated to become viable which resulted in a disease that is now twice as deadly as the original. They deny that vaccine-pressure caused measles-virus-mutation whereby measles can now be caught twice and has become resistant to the vaccine.”

vidare påstås ’virusförnekare’ stödja en 'psyop' som underminerar undersökandet av vacciners säkerhet? jag önskar han kunde förklara hur det hänger ihop.

”The claims of virus deniers are false and they promote a psyop that undermines the examination of vaccine safety.

enligt denne så hävdar vi också (allihopa) att virus är exosomer. men eftersom exosomer har en helt annan genetisk uppsättning så kan detta inte stämma, säger han. vilket är skrattretande för den som vet det minsta lilla om hur man påstår sig bestämma det genetiska innehållet i ett virus (man låter en dator generera det från miljontals kortare sekvenser tagna ur en döende cellkultur).

”Virus deniers claim viruses are exosomes. However, exosomes can never be confused with viruses, even though they have a similar visual appearance, because exosomes have the genetic code of the host cell and can be used as indicators of epigenetic expression of the host, while viruses have a separate genetic code that does not originate from the host. The foreign genetic code in viruses proves they are invaders from outside.”

här har vi ett fantastiskt stycke som jag inte vet riktigt hur jag ska beskriva annat än att det har ett högt komiskt värde.

”Virus deniers say that the PCR is used to sequence genomes and is therefore unreliable but this is false. It is not possible to use the PCR to sequence genetic material because the PCR is a genetic material doubling tool and nothing more.”

virusförnekarna tror nånting om PCR, men det är fel. eller nåt.

virusförnekarna använder vetenskapliga studier som stöd för sina påståenden att smitta aldrig har bekräftats vetenskapligt. fast de hänvisar bara till en studie. så om vi blundar för de ytterligare studier som patrixx länkade så kanske vi kan...äh.

”Virus deniers say viruses are not contagious and as proof they use the fact that during some trials, scientists were often not able to infect participants with disease, but again, they are misrepresenting the facts. The article they cite is from 1919”

och sist men inte minst, den mystiske mannen i artikeln hävdar att virusförnekarna menar att virusens genom i själva verket består av en mängd kortare sekvenser som pusslats ihop från en referens-databas. men nej, nu finns det sofistikerade ’de-novo’ sekvensiering som är mycket bättre, säger författaren, och länkar till en sådan studie.

”Virus deniers claim that genome sequences come from lots of small snippets that are assembled according to a reference library but that is not true in every case. Many examples of full-length ‘de novo’ sequencing exist, which is how genetic mutations are found. Sophisticated de novo sequencing platforms are used for this purpose.”

det komiska är att om man läser studien så framgår det att man i själva verket använder sig av inte mindre än 2 miljoner kortare ’reads’ eller sekvenser för att pussla ihop (sekvensera) genomet.

”Illumina MiSeq was utilised for sequencing of all 2012/2013 samples, yielding an average of 2.0 × 10^6 reads.”
[… ]
”Reads were quality trimmed using the FastX Toolkit […] with a Q-score cut-off of 15, adapters were removed using CutAdapt, and duplicate read-pairs were removed using custom Python scripts. We screened reads for library artefact sequences”

dvs man pysslar ihop det i datorn från en databas, som vanligt.

wikipedia informerar oss om vad de-novo sekvensiering innebär:

"De novo sequence assemblers are a type of program that assembles short nucleotide sequences into longer ones"
https://en.wikipedia.org/wiki/De_novo_sequence_assemblers

jag tror inte man behöver läsa och begrunda mer för att inse att den här killen är helt och hållet opålitlig.
Citera
2025-04-07, 18:44
Medlem
Citat:
Det är inte så svårt om man till skillnad från dig sätter sig in i frågan innan man tillåter sig ha en kategorisk åsikt om den. När Marconi skulle sända radio från London till New York blev han utskrattad eftersom New York låg bakom horisonten för London och radiovågor kunde ju inte följa jordens krökning. Men Marconi lyckades trots detta och det tog ett tag innan man kunde förklara varför och börja utnyttja effekten (rymdvåg/skywave) för sändningar runt jorden. Och det är i själva verket detta som de sk satellit parabolerna utnyttjar. En sändar parabol skickar radiovågor med den vinkel och frekvens som gör att jonosfären fungerar som en spegel för dom. Och en mottagarparabol kan sedan fånga upp de reflekterande vågorna.

Toppen!

Så VAR ÄR PARABOLERNA? Du pratar hela tiden om vad som är möjligt att göra, men har inte kunna visa upp ett enda konkret exempel. Det måste ju finnas kretsar, protokoll och inte minst fysiska installationer att visa upp.

Så eftersom det måste finnas tusentals av dessa "paraboler" spridda över klotet, vore det väl fint om du kunde hitta åtminstone en enda och fotografera den. Eller är det som Lankas data, det "kommer i nästa video" (väntar fortfarande fem år senare...)
Citera
2025-04-07, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knowledgehunger
Det var väl ett ganska ogenomtänkt svar du gav här. Om en av studierna ensamt hade bevisat virus existens, då hade ju inte kombinationen av flera studer behövts, eller hur?

i egenskap av bimbo har du naturligtvis svårt att förstå att man kan inte bara slänga fram sex studier utan att på ett tydligt sätt förklara hur dessa isåfall ska kombineras för att det efterfrågade beviset på något fantastiskt sätt skulle kunna uppstå. (speciellt med tanke på att det var en studie som efterfrågades)

men du har alltså förstått att det finns inte en enda studie där mässlingvirusets existens bevisas?
Citera
2025-04-07, 18:49
Medlem
Citat:
Ja det är verkligen beklämmande att se hur vuxna, därtill akademiker och som Andelslott en professor(!), beter sig när konsenusvetenskapens heliga dogmer ifrågasätts med goda argument. Då blir det ad-hominem, ad-populus och ad-verecundiam för hela slanten. "Du eller den du refererar till är en iidiot!. Det finns hudratusentals studier som bekräftar patogena virus, här är en! (som handlar om växtförädling). Jag är professor! (dock i något helt annat till skillnad från Lanka som doktorerat i virologi).

Och nevermind den vetenskapliga metoden som säger att en giltig observation/experiment som inte bekräftar en teori, då motbevisar denna. Och jag har ännu inte hört flaska i den här diskussionen om de åtta studier i akademiska databaser som dokumenterar misslyckade försök att bekräfta smitta. Men vi lägger referenserna här ändå.
https://jamanetwork.com/journals/jama/article-abstract/221687
https://www.jstor.org/stable/30082102?seq=1#metadata_info_tab_contents
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19869857/
https://catalog.hathitrust.org/Record/102609951
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19869857/
https://academic.oup.com/jid/article-abstract/34/4/400/832936
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19869798/
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC2065253/
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.5694/j.1326-5377.1940.tb79929.x
(från https://northerntracey213875959.wordpress.com/2021/02/22/contagion-a-fairy-story/)

Och infantila påhopp på de som gör det som är det enda rätta om man är akademiker i denna tid - informerar andra. "De ljuger för att det ska sälja sina produkter och tjäna pengar!". Vad tror ni lönar sig mest om man är en utbildad läkare idag? Hålla käften och vaccinera och medicinera? Eller att påtala att virus och smitta faktiskt är vetenskapligt obekräftade och därmed riskera att bli av med sin medicinska licens och då förlora sitt uppehälle och möjlighet att betala av sina studieskulder?

Jag tog upp Steve Jobs begrepp "the bozo explosion" tidigare och I det militära finns ett liknande resonemang om att det är viktigt att inte ge ambitiösa idioter någon ställning. Men det är tyvärr exakt precis vad som inträffat i den akademiska världen under 1900-talet och fram till idag.
https://news.clearancejobs.com/2019/10/08/the-four-classes-of-military-officers-or-office-workers-clever-diligent-stupid-and-lazy/

Och vi bör vara medvetna om att även om dessa människor är korkade så är de också farliga eftersom de alltså är ambitiösa och därtill narcissister, fanatiker och extremister. Och ett angrepp på den nutida konsensusvetenskapen ser dom som ett angrepp på sig själva och sin dogmatiska tro, och de är beredda att sträcka sig hur långt som helst för att försvara sin religion. Inklusive att kontakta dina vänner och släktingar och hävda att du har psykiska problem för att du anser att det är onödigt att injicera derivat av kvicksilver, glykol och matolja samt främmande proteiner i kroppen i tron att de skulle hjälpa mot någonting. Detta vet jag av egen erfarenhet.

Och en narcissist anklagar alltid andra för att göra precis det den själv gör, så naturligtvis kallar dessa narcissistiska extremister de akademiker som tar sitt ansvar, för just det. Priset för den bästa beskrivningen av hur extremism fungerar går förövrigt till John Cleese
https://www.youtube.com/watch?v=5mU5ef-zFyw

Men vi ska också ha klart för oss att dagarna för den här medeltidskatolicismen i ny skepnad som kallar sig vetenskap, är räknade. För varje dag blir det klart för fler människor att denna religions helgon, exempelvis Louis Pasteur, i själva verket var bedragare och i Pasteurs fall erkände han detta själv i sina forskningsdagböcker.
https://www.jstor.org/stable/j.ctt7zv2b1

så är det!

vill även hälsa att jag mycket uppskattade ert senaste trepartsamtal i etern (även om det blev lite väl mycket innantill-läsning emellanåt

jag håller på att gräva lite i arkiven. har ni någon gång avhandlat Hubble-teleskopet?
Citera
2025-04-07, 20:18
Medlem
Citat:
Har du verkligen läst hela den utomordentliga referens länken leder till? Om inte det som beskrivs i den texten duger finns det inget som kan få dig på andra tankar. Der visar i så fall att du inte vill veta sanningen om rättegången, Lanka och virus. Istället för att kommentera fakta i artikeln fjantar du till det.

Citat:
Så du har inte läst artikeln då?

Om bevisläget för "virus" varit så glasklart som du och författaren av den artikeln verkar tro, hade det ändå inte varit nåt problem att sätta Lanka på plats och få ut pengarna. Oavsett hur kräsen Lanka var med sina krav, i stort sett.

Och jag kommer inte "på andra tankar" på grund av evighetsbråket om virus-rättegången. Utan det handlar bara om att forskarna som tillskrivs upptäckter av virus faktiskt inte alls var så tvärsäkra för egen del. Vilken framkommer om man bara läser lite mellan raderna. Så Bardens, som jag ser det, sköt sig själv i foten med dessa studier som han presenterade.
Citera
2025-04-07, 20:26
Medlem
Citat:
Jag väntar fortfarande på beviset att älgar finns. Kriterierna är exakt de samma som Lanka ställde upp:

Att framställa en film där man exempelvis skjuter en älg och sen mäter och väger den, det är inte möjligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in