2024-12-18, 14:12
Medlem
la-places avatar
Någon med erfarenhet av Xlux Roffu? Hört mycket gott om den men verkar vara lite begränsat med återförsäljare. ST har den men de saknar ex. en del tillbehör jag önskar (vet att den finns på magicvaporizers, men vi kan bortse därifrån för tillfället).
Citera
2025-01-06, 02:57
Medlem
mr.aidss avatar
Tjena! Jag har en thc olja container där fästet gått sönder, kan alltså inte fästa den vid pennan. Finns det något annat sett jag kan avnjuta oljan på? Dricka den kanske?

Tacksam för svar.
Citera
2025-01-22, 01:54
Medlem
Tjenare, nybörjare här..

Jag och en vän har införskaffat varsin kapsel från en viss marknad, kapseln är oljefyld har en sugpipa och en gänga, men vi har ingen sån där batteri eller penna att skruva fast den på. Var kan man införskaffa dessa? Något förslag på en billig bra variant för det uppskattas mycket.
Citera
2025-01-22, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Tjenare, nybörjare här..

Jag och en vän har införskaffat varsin kapsel från en viss marknad, kapseln är oljefyld har en sugpipa och en gänga, men vi har ingen sån där batteri eller penna att skruva fast den på. Var kan man införskaffa dessa? Något förslag på en billig bra variant för det uppskattas mycket.
Finns på dom flesta större tobaks affärer , gå bara in med behållaren och säg att du ska ha en penna som passar den. Så gjorde jag
Citera
2025-01-22, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Tjena! Jag har en thc olja container där fästet gått sönder, kan alltså inte fästa den vid pennan. Finns det något annat sett jag kan avnjuta oljan på? Dricka den kanske?

Tacksam för svar.

Du ska köpa ett vape batteri för 501 gängad cartridge, finns på svenska sidor som smoketower eller i vape/tobak butiker. Finns allt från billig skit till riktigt fina batterier.
Citera
2025-03-25, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av la-place
Någon med erfarenhet av Xlux Roffu? Hört mycket gott om den men verkar vara lite begränsat med återförsäljare. ST har den men de saknar ex. en del tillbehör jag önskar (vet att den finns på magicvaporizers, men vi kan bortse därifrån för tillfället).
Jag köpte en på ST. Funkar klart bättre än den Pax mini jag hade tidigare.
Citera
2025-03-30, 18:18
Medlem
Clausewitzs avatar
Jag fick en kapsel med olja i julklapp och fick äntligen tummarna loss att köpa en penna. Det är en såndär generisk sak som kostade hundra tjugo spänn o kom med en USB-grej för laddning. Jag får inte till det riktigt, kan man säga. Det är en såndär man ska trycka fem gånger i snabb följd för att sätta igång o sedan tre gånger för att scrolla igenom tempen. Färgerna är grön, blå, lite mer blåvitt och röd. Jag fattar inte när pennan är redo att dra på. Helt super frustrerad. Display-färgen slocknar efter bara några sekunder.

Jag har laddat den, men vet inte hur den ska lysa när den är fullt laddad.

Kan någon förklara som för ett korkat barn hur man gör?
Citera
2025-03-30, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clausewitz
Jag fick en kapsel med olja i julklapp och fick äntligen tummarna loss att köpa en penna. Det är en såndär generisk sak som kostade hundra tjugo spänn o kom med en USB-grej för laddning. Jag får inte till det riktigt, kan man säga. Det är en såndär man ska trycka fem gånger i snabb följd för att sätta igång o sedan tre gånger för att scrolla igenom tempen. Färgerna är grön, blå, lite mer blåvitt och röd. Jag fattar inte när pennan är redo att dra på. Helt super frustrerad. Display-färgen slocknar efter bara några sekunder.

Jag har laddat den, men vet inte hur den ska lysa när den är fullt laddad.

Kan någon förklara som för ett korkat barn hur man gör?
Som du var inne på:

Du kan slå på eller slå av vejpen med 5 klick. Sedan kan du ändra temperatur, där jag tror grön är lägsta, blå är medium och röd är högsta. När du väl klickat fram styrkan du vill ha (lägsta rekommenderas), då håller du helt enkelt in knappen samtidigt som du inhalerar. Inhalera ca 3 sekunder till att börja med. Kom det nåt?
Citera
2025-03-30, 20:27
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleKrok
Som du var inne på:

Du kan slå på eller slå av vejpen med 5 klick. Sedan kan du ändra temperatur, där jag tror grön är lägsta, blå är medium och röd är högsta. När du väl klickat fram styrkan du vill ha (lägsta rekommenderas), då håller du helt enkelt in knappen samtidigt som du inhalerar. Inhalera ca 3 sekunder till att börja med. Kom det nåt?

Stämmer som ovan skrivit att hålla in och dra direkt funkar. Många har också dubbelklick för 10sec uppvärmning om man vill köra så. Då kan man vänta 2sec typ så den hinner värma sen suga resterande tid.

Återkom gärna om du löste det!
Citera
2025-03-31, 12:55
Medlem
Barshageudds avatar
Önskar lite köpråd.

Är ingen storkonsument alls, utan vill ha ett redskap för användning hemma ca 1-2 tillfällen i månaden. Gärna smidig att ha med sig, med USB-C och det vore grymt om den kunde hantera weed såväl som hasch. Den får gärna se så lite pundig ut som möjligt. Budget gärna under 2000. Några förslag?
Citera
2025-03-31, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barshageudd
Önskar lite köpråd.

Är ingen storkonsument alls, utan vill ha ett redskap för användning hemma ca 1-2 tillfällen i månaden. Gärna smidig att ha med sig, med USB-C och det vore grymt om den kunde hantera weed såväl som hasch. Den får gärna se så lite pundig ut som möjligt. Budget gärna under 2000. Några förslag?
Den här ska du ha: https://smoketower.com/flowermate-v5-nano-se.html

Flowermate är billiga, jättebilliga, men dom har tydligen extrem kvalité. Jag har tänkt klpa några olika av deras modeller. Jag har idag runt 30 vapes, stationära och portabla men inget från Flowermate.
Citera
2025-03-31, 19:47
Medlem
Barshageudds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleKrok
Den här ska du ha: https://smoketower.com/flowermate-v5-nano-se.html

Flowermate är billiga, jättebilliga, men dom har tydligen extrem kvalité. Jag har tänkt klpa några olika av deras modeller. Jag har idag runt 30 vapes, stationära och portabla men inget från Flowermate.
Tackar, ska spana in den.

Någon som är av en annan åsikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in