2025-03-31, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleKrok
Den här ska du ha: https://smoketower.com/flowermate-v5-nano-se.html

Flowermate är billiga, jättebilliga, men dom har tydligen extrem kvalité. Jag har tänkt klpa några olika av deras modeller. Jag har idag runt 30 vapes, stationära och portabla men inget från Flowermate.
Skulle inte rekommendera denna då jag har provat den och tyckte inte den var särskilt bra.
Citera
2025-04-01, 01:49
Medlem
Barshageudds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tabbe1234
Skulle inte rekommendera denna då jag har provat den och tyckte inte den var särskilt bra.
Något konkret som inte var bra? Testat någon i ungefär samma prisklass som varit bättre?
Citera
2025-04-01, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barshageudd
Något konkret som inte var bra? Testat någon i ungefär samma prisklass som varit bättre?
Personen är ett troll. Googla på reviews istället.
Citera
2025-04-01, 07:42
Medlem
Citat:
Personen är ett troll. Googla på reviews istället.
Har tyvärr själv dåliga erfarenheter av flowermate, men gissar på att jag fått felande produkter. Annars hör jag mycket gott om dom.
Citera
2025-04-01, 11:14
Medlem
Är ute efter en stationär vaporizer , den måste va godkänd för medicinsk bruk eftersom jag har cannabis på recept , och den ska klara både brunt å grönt , priset spelar ingen roll. Har ni tips ?

Sen tar jag gärna emot tips på en portabel vaporizer också som klarar både brunt å grönt. Haft en DaVinci men den var jag inte imponerad av. Har två olika dynavaps också men tycker de är drygt när man måste vänta på att den ska svalna efter varje session innan man laddar den på nytt
Citera
2025-04-01, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Har tyvärr själv dåliga erfarenheter av flowermate, men gissar på att jag fått felande produkter. Annars hör jag mycket gott om dom.
Isåfall kanske det stämmer då, för alla förutom jag hittills har ratat Flowermate. Nåja, jag kör Storz & Bickel Venty, och har man en sådan så behövs aldrig en ny vape. Men då får man punga ut en slant också.

DaVinci IQ,, Arizer Solo, Pax, jag har dom allihopa, t.o.m. DaVinci Ascent, och fick jag välja att antingen behålla alla mina vapes förutom Venty, eller bara Venty, så hade jag valt Venty.

Fördelar (förutom att den ger den tveklöst bästa vape-upplevelsen):
• Efter du slagit på enheten så når den 180 grader på ca 10 sekunder
• Batteriet håller länge. Vi snackar säkert 10 sessioner á 10 min vardera
• Batteriet laddas snabbt, säkert 0-100 på 1 timme
• USB-C
• Går att rengöra enkelt så att den blir som ny
• 3 års garanti, går den sönder så får du en ny
• German quality
Citera
2025-04-02, 01:05
Medlem
Barshageudds avatar
Citat:
Isåfall kanske det stämmer då, för alla förutom jag hittills har ratat Flowermate. Nåja, jag kör Storz & Bickel Venty, och har man en sådan så behövs aldrig en ny vape. Men då får man punga ut en slant också.

DaVinci IQ,, Arizer Solo, Pax, jag har dom allihopa, t.o.m. DaVinci Ascent, och fick jag välja att antingen behålla alla mina vapes förutom Venty, eller bara Venty, så hade jag valt Venty.

• USB-C
• German quality
Tack. Blir definitivt sugen med såna lovord, men ska nog hålla mig inom min budget. Får fortsätta göra lite research.
Citera
2025-04-02, 06:56
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:

• USB-C
• German quality

Har själv en Mighty+ och kan bara instämma i allt OlleKrok skriver. Du kan ju kolla på Crafty för ett billigare alternativ från S&B, men även den är över din budget. Men sparar du lite till och kan punga ut 3k med tillbehör har du en maskin som kommer hålla i 8år+ och du får en helt annan upplevelse än de billigare alternativen. Man får vad man betalar för när det kommer till vapes. Har haft en PAX också och det går inte jömföra, helt olika nivåer.
Vill även slå ett slag för kolfiberväskan man kan köpa till från S&B, då får man helt luktfri förvaring direkt efter användning.

Har själv inte testat att köra brunt rent i min Mighty+, bara sandwich-metoden i kapslarna man har till.

En fråga till OlleKrok:
När du kört rent brunt i din maskin, hur har du gjort då? Kör du på kapslarna med mesh i för concentrat eller de vanliga kapslarna?
Man ska ju undvika att någon form av olja sipprar ner i maskineriet för att inte skada maskinen.
Citera
2025-04-02, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionFromZion
Har själv en Mighty+ och kan bara instämma i allt OlleKrok skriver. Du kan ju kolla på Crafty för ett billigare alternativ från S&B, men även den är över din budget. Men sparar du lite till och kan punga ut 3k med tillbehör har du en maskin som kommer hålla i 8år+ och du får en helt annan upplevelse än de billigare alternativen. Man får vad man betalar för när det kommer till vapes. Har haft en PAX också och det går inte jömföra, helt olika nivåer.
Vill även slå ett slag för kolfiberväskan man kan köpa till från S&B, då får man helt luktfri förvaring direkt efter användning.

Har själv inte testat att köra brunt rent i min Mighty+, bara sandwich-metoden i kapslarna man har till.

En fråga till OlleKrok:
När du kört rent brunt i din maskin, hur har du gjort då? Kör du på kapslarna med mesh i för concentrat eller de vanliga kapslarna?
Man ska ju undvika att någon form av olja sipprar ner i maskineriet för att inte skada maskinen.
Jag anser mig vara för fin för att köra koncentrat i mina vapes. Ingen form av vätska (eller förorening utom min kontroll) ska få sippra ner i min fina enhet. Enda undantaget är om det finns en egen glasskål att lägga koncentratet i, men då blir det svårt för en vape att nå tillräckligt hög temperatur som behövs.

Jag kör brunt i vapes, men då köper jag billiga skitvapes, typ "XVAPE" och kör som sista utväg dom gånger jag inte har grönt.

Nu när jag läser igen vad du skriver så ser jag att du redan känner till dom där kapslarna, och ja, jag har dom kapslarna, och som sagt det är för lite med 220 grader för att kunna behandla koncentratet. Jag finner det fullständigt slöseri. Jag kör koncentrat/brunt 1 gång av 1000 när jag vejpar.
Citera
2025-04-02, 21:16
Medlem
Clausewitzs avatar
Citat:
Stämmer som ovan skrivit att hålla in och dra direkt funkar. Många har också dubbelklick för 10sec uppvärmning om man vill köra så. Då kan man vänta 2sec typ så den hinner värma sen suga resterande tid.

Återkom gärna om du löste det!
Jag är nog inte tillräckligt digital. Jag fick igång den häromdagen med fem klick, tryckte tre gånger till o då kunde jag bläddra mellan grönt, blått och rött ljus på tryckknappen. Jag tryckte två gånger på blått för att "låsa in" den och kunde dra ett par schyssta hits. Ljuset var tänt och jag drog tills den började blinka, släppte knappen och fortsatte suga en liten stund till.

Men idag beter den sig märkligt.... Gick igång på fem klick, bläddrade fram till blått, men den blev aldrig fast sken och när jag drog så slocknade ljuset och det kom ingen rök. Jag fattar inte... Ska lampan ha fast sken när man drar? Ska den vara släckt och sen tändas på önskad färg när man drar?

Blir enormt frustrerad av det här!!

Kan man inte få en steg-för-steg handledning? När ska det lysa, när ska det vara släckt i dioden? Vad betyder det när det blinkar innan man trycker ner knappen? Hur länge ska den räcka på en laddning??
Citera
2025-04-03, 09:30
Medlem
LionFromZions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clausewitz
Jag är nog inte tillräckligt digital. Jag fick igång den häromdagen med fem klick, tryckte tre gånger till o då kunde jag bläddra mellan grönt, blått och rött ljus på tryckknappen. Jag tryckte två gånger på blått för att "låsa in" den och kunde dra ett par schyssta hits. Ljuset var tänt och jag drog tills den började blinka, släppte knappen och fortsatte suga en liten stund till.

Men idag beter den sig märkligt.... Gick igång på fem klick, bläddrade fram till blått, men den blev aldrig fast sken och när jag drog så slocknade ljuset och det kom ingen rök. Jag fattar inte... Ska lampan ha fast sken när man drar? Ska den vara släckt och sen tändas på önskad färg när man drar?

Blir enormt frustrerad av det här!!

Kan man inte få en steg-för-steg handledning? När ska det lysa, när ska det vara släckt i dioden? Vad betyder det när det blinkar innan man trycker ner knappen? Hur länge ska den räcka på en laddning??

När du håller in ska den ha fast färg samtidigt som du blossar.

https://youtube.com/shorts/F0irN40TR...aVO3a7PRipEXYd
Citera
2025-04-03, 18:01
Medlem
Clausewitzs avatar
Citat:
När du håller in ska den ha fast färg samtidigt som du blossar.

https://youtube.com/shorts/F0irN40TR...aVO3a7PRipEXYd
Vad beror det på att den blinkar o sedan slocknar då? Är det på grund av dålig laddning?
Vejpen är helt ny, så hur länge ska den hålla krämen i batteriet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in