2025-03-28, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitpepparsalt
Hade varit väldigt intressant veta vad som stod i brevet..
Någon som vet om brevet existerar fortfarande?

Själv sa undrar jag själv vad för material som broder KA plockade med sig lägenhet Christer Andersson när han städade ut denna efter självmordet broder Christer.

Att vilja vara fluga vägg osv..

Dessutom skulle jag vilja pressa KA gällande riktiga familjeförhallanden inom familj Andersson uppväxttid.

KA sitter med kortleken i skrivande stund,men han svarar ju inte,

Blod är tjockare än vatten,det är mycket mänskligt,

Hade jag varit KA skulle jag gjort samma utan tvekan.
Citera
2025-03-28, 23:00
Medlem
Värt att notera i sammanhang är att detta mest handlar om finputsning hörn gällande gärningshypotes Christer Andersson.
Det är överkursen,bilagan,varken mer eller mindre.
Gärningsmannahypotes Christer Andersson behöver inte detta extra.
Den vilar solitt egna ben..oavsett aktion eller icke signerad KA.
Citera
2025-03-28, 23:22
Medlem
Med risk säger jag nu inte We shall Overcome gällande de svagargunenterande belackarna gärnngsmannahypotes Chrster Andersson.
Sinnet är fritt och vitalt..det är mest individberoende.
Phil Fearon and Galaxy..What Do I Do..man kan hoppas KA tänker samma..:-)
Citera
2025-03-28, 23:59
Avstängd
ZebranJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
CA får faktiskt skylla sig själv som inte var samarbetsvillig i någon som helst bemärkelse. Han har själv bäddat för det här genom att vägra lämna in revolvern eller uppge var revolvern är, samt hans lögn om att han var sängliggande den dagen som motsägs av andra uppgifter i spåret. Och anhöriga får också skylla sig själva som innerst inne misstänkte CA men inte tipsade polisen. Jag anser därmed inte att vi ska känna någon skam eller dåligt samvete för att vi pekar ut CA.

CA kommer aldrig glömmas. Det finns inget annat spår som har bränts lika mycket som fallet CA. Folk sa för flera år sedan också att CA-spåret kommer trampa vatten och bli bortglömt. Men rätt vad det är så har nya uppslag uppkommit som är besvärande för CA.

Hur många människor boendes i centrala Stockholm med en innehavare av en legal 357 magnum och samma kulor, med den stirriga blicken, längden, kroppsformen och gångstilen som beskrivs från Grand till mordplatsen tror du att det finns utöver CA? Vad är oddsen för det? Som dessutom av en slump uteblir från skytteklubben och alla styrelsemöten precis efter mordet och 1 år framåt?

FBI säger att det är en 357 magnum. Det är ingen idé att krångla till det för mycket. Bevis finns inte för att det är CA. Men indiciekedjan är faktiskt stark. Inte svag som du påstår.

Den sista pusselbiten som jag ser det, förutom revolvern, är att polisen släpper videofilmen på CA och låter sedan ögonvittnen avgöra om gångstilen är på pricken lik mördarens.
,
Bra inlägg.

Dock finns det väl mig veterligen inget vittne som gett ett signalement som överensstämmer med CA? Möjligen Mårtens bild, den han gjorde med en tysk signalementsmaskin.

Filmen vore vore intressant, rent av grönjävligt intressant. Hoppas den sipprar ut, vad det lider.
Citera
2025-03-29, 00:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZebranJanne
,
Bra inlägg.

Dock finns det väl mig veterligen inget vittne som gett ett signalement som överensstämmer med CA? Möjligen Mårtens bild, den han gjorde med en tysk signalementsmaskin.

Filmen vore vore intressant, rent av grönjävligt intressant. Hoppas den sipprar ut, vad det lider.
Gatuköksägaren som ser en person som går några meter bakom Palme tycker jag i mångt och mycket påminner om Mårtens man. Även Fauzzis man på östra sidan Sveavägen 100 meter från mordplatsen. Det är med hjälp av dessa 3 vittnesmålen som man kan bygga en kedja från Grand till mordplatsen. Lisbeth själv nämner ju rektangulärt ansikte och stirrig blick. I likhet med vad vittnen vid Grand ser.

Vad är oddsen att Mårten, gatuköksägaren och Fauzzi ser 2-3 olika män inom loppet av ett par minuter?

Enligt Fauzzi var dekorima helt öde och tomt. Samma med andra vittnen från Grand som passerade dekorima innan mordet. Det är alltså Fauzzis man som med säkerhet är GM. Om han inte då kom från grand och gatukiosken, kom han då från ingenstans då eller?
Senast redigerad av Genelkurmay 2025-03-29 kl. 00:12.
Citera
2025-03-29, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Själv sa undrar jag själv vad för material som broder KA plockade med sig lägenhet Christer Andersson när han städade ut denna efter självmordet broder Christer.

Att vilja vara fluga vägg osv..

Dessutom skulle jag vilja pressa KA gällande riktiga familjeförhallanden inom familj Andersson uppväxttid.

KA sitter med kortleken i skrivande stund,men han svarar ju inte,

Blod är tjockare än vatten,det är mycket mänskligt,

Hade jag varit KA skulle jag gjort samma utan tvekan.

Har helt missat att brodern inte vill tala om saken...
Han vill alltså inte svara på några som helst frågor?
Citera
2025-03-29, 06:40
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarletfire
Du tror inte att obetalda avgifter till sin bostadsrättsförening kan betyda hyror ?

Vilket ord som används är inte relevant.

Utan det är att han inte räddar sig kvar i någon bostad i och med den påstådda försäljningen av revolvern.

Bostaden är vid tidpunkten redan såld eftersom han inte betalat avgifterna under en lång tid.

Han har därmed en skuld till sin förening och som vida överstiger den intäkt revolverförsäljningen innebar. Han har knappast någon brådska med att reglera den. Vilket han inte heller gör, han säljer inget annat vapen eller annan pryl för att så göra.
Citera
2025-03-29, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Så är det.
Den öppna uppmaningen till belackarna av gärningsmannahypotes Christer Andersson föreligger alltjämt.
Den innebär förklaring till den grava indicebild runt individ Christer Andersson som föreligger i skrivande stund..förklarad utifrån perspektiv att han är oskyldig till mordet på Olof Palme.

Ingen svarar på detta.Ingen har någonsin kommit upp med en tillnärmelsevis rimlig förklaring till hur Christer Andersson kan vara oskyldig till mordet på Olof Palme utifrån de faktamässiga indicium som de facto åligger honom.

Det är inte konstigt att ingen kunnat svara.
Det går inte.

Härmed så bör sund individ därmed dra vidare nödvändig slutsats.
Eftersom Christer Andersson inte kan förklaras i perspektiv oskyldig,så innebär detta att han är skyldig.

För mig så har Palmemordet utredningsmässigt varit löst i flera år.
Christer Andersson mördade Olof Palme den 28 Februari 1986.
Ingen annan kan förklara honom i annat sken.
Det är som det är.

Finns inga bevis alls mot CA. Revolvern låg i ett bankfack tiden för mordet. CA var hemma och var sjuk tiden för mordet. Fel signalement och inget motiv. CA var inte Palmes mördare- så är det.

(FB) Skandiamannen

https://gunnarwall.wordpress.com/2024/10/
Senast redigerad av Niklasgl87 2025-03-29 kl. 14:18.
Citera
2025-03-29, 17:38
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklasgl87
https://gunnarwall.wordpress.com/2024/10/

Man kan inte bortse från att Wall och andra liknande röster har ett egenintresse i att hålla liv i mordgåtan. För Wall är detta mer än bara ett intellektuellt intresse – det är en del av hans levebröd och offentliga persona. När han kritiserar Jordås bok med stor iver, måste man fråga sig: Är det verkligen en strävan efter sanning, eller är det ett sätt att hålla igång karusellen för att kunna fortsätta skriva, spekulera och debattera kring Palmemordet?
Citera
2025-03-29, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Det går såklart inte att utesluta att han sköt sig själv för att polisen kanske kom in för att storma och gripa honom för mordet.

Men samtidigt skrev han ju ett brev till en anhörig om hur dåligt han mådde. Så nog kanske han ändå var förberedd på att polisen skulle kunna komma. Undrar vad CA exakt skrev på det brevet.

Jag förstår inte så stor vikt vid detaljerna runt självmordet egentligen..
Citera
2025-03-29, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Man kan inte bortse från att Wall och andra liknande röster har ett egenintresse i att hålla liv i mordgåtan. För Wall är detta mer än bara ett intellektuellt intresse – det är en del av hans levebröd och offentliga persona. När han kritiserar Jordås bok med stor iver, måste man fråga sig: Är det verkligen en strävan efter sanning, eller är det ett sätt att hålla igång karusellen för att kunna fortsätta skriva, spekulera och debattera kring Palmemordet?

Precis!

Eller så har Wall bara fel.. Oavsett vad han själv tror och söker efter.

Men det är ju uppenbart att det blir svårt för en person som Wall (inget ont om honom i övrigt) att backa..
Senast redigerad av Macke85 2025-03-29 kl. 18:14.
Citera
2025-03-29, 18:46
Medlem
Wall har tjatat om polisspåret bland annat (rätta mig om jag har fel), och visst det utreddes kanske inte något polisspår men det kan ju bero på att det inte fanns så mycket att utreda där heller. Vad skulle Holmér ha gjort? Tillsatt en liten arbetsgrupp som skulle leta efter poliser?

Hade det funnits nån substans i polisspårteorin så skulle ju garanterat nånting konkret ha kommit fram efter snart 40 år och världens största polisutredning. Det är lilla Stockholm vi pratar om liksom..

Det har under åren som gått ofta påpekats att gärningsmannen troligen finns i utredningsmaterialet någonstans. Christer A exempelvis råkar finnas i utredningsmaterialet!
Senast redigerad av Macke85 2025-03-29 kl. 18:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in