Citat:
Misstänker att du skämtar när du hänvisar att CP är avförd för att han sa att han hade alibi , för det hade han ju inte men han försökte få det av både Sigge och Spinnars .. CP blev utpekad av minst 6 olika vittnen , det finns fler än en som vittnade om att han hade lånat en magnum av Sigge och sköt med den ute på Ingarö tsm med LT , polisen hade span på Tingström när dom var till Sigge och hämtade vapnet och det finns dokumenterat
Dessutom erkände CP mordet för sitt ex och för flera andra , han eldade upp kläder runt tiden för mordet , GW kör ju sin take på mordet och där är inte CP med
Hovrätten friade mkt pga att dom inte tyckte att CP hade motiv , men läs på om Tingström , CP och Harry Miekkalina så får ni reda på motivet , tycker lite synd om alla som snöat in på CA när det finns så otroligt mkt mer som pekar mot CP , men det är ganska opopulär åsikt nu att hålla fast vid CP som den mest troliga GM , och folk vill ju ha mer spännande lösningar
Dessutom erkände CP mordet för sitt ex och för flera andra , han eldade upp kläder runt tiden för mordet , GW kör ju sin take på mordet och där är inte CP med
Hovrätten friade mkt pga att dom inte tyckte att CP hade motiv , men läs på om Tingström , CP och Harry Miekkalina så får ni reda på motivet , tycker lite synd om alla som snöat in på CA när det finns så otroligt mkt mer som pekar mot CP , men det är ganska opopulär åsikt nu att hålla fast vid CP som den mest troliga GM , och folk vill ju ha mer spännande lösningar
Delvis skämt, därav mitt "allvarligt". Risk för att tråden går OT nu, handlar ju om CA och inte CP.
Visst, Tingströmmotivet är känt sedan gammalt. Minns en intervju med Harry M där han skrattande säger "näää, Christer har inte skjutit Palme". Nevermind, motivtrasslandet i Hovrättsfriandet tycker jag är av akademisk karaktär. CP var en alkoholiserad tjackpundare, en dylik behöver inget motiv, kan handla helt slumpmässigt spontant.
Trots att jag nördat in på Palmemordet är Ingaröprylen ny för mig. Hittar;
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bKmbkv/han-erkande--fore-sin-dod
Njaee... rövarhistoria från rövarvärlden. Kanske.
C10068-00