Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Jag är kvinna.
Han har brutit mot sexköpslagen, men jag vill bara påminna om att rent prostituerade har velat att deras yrke ska ses som vilket yrke som helst, bara för ett par år sen.
De satt till och med och sa att de tyckte om sina yrken, i debatten.
Diskussionen pågick i media om de prostituerade skulle kunna gå med i facket
Jag vill bara tydliggöra detta då det framstår lite väl mycket i debatten här att thaimassörerna är handlingsförlamade, viljelösa och ej de som styr.
De är i själva verket aktivt handlande då de "för in kunderna" på att ta emot happy ending- erbjudanden, vad jag förstår? (Jag är dock ej säker.)
Men jag kan mycket väl tänka mig att såna här massörer "handlar aktivt" då de har en "möjlig" kund?
Dessutom så kommer en sån här kvinnlig massör mycket lättare undan om hon ofredar en kund än om hon varit manlig massör, va?
Dock är jag lite ute på hal is, då jag inte vet hur det går till på ställena.
Jag får väl försöka utläsa flashbacks-svaren.
Ok du är kvinna så ponera att du söker jobb i till exempel Frankrike.
Du svarar på en annons där de söker hotellpersonal.
Väl framme så visar det sig att hotellet är en bordell, de tar ditt pass och tvingar dig att prostituera dig.
Vad gör du i en sådan situation? Accepterar att nu får du fnaska tills du dör av ålderdom?
Du får åka ut till diverse hotell, men tanken att fly har aldrig slagit dig i?
Eller ok, du får inte ens åka till hotell utan tvingas att vara i samma lokal och sälja sex till snigelätande fransmän.
Skulle du suga den ene efter den andre eller skulle du försöka kommunicera med dem och be dem att kontakta polisen?
Även om du inte kan ett ord franska så finns det något som heter Google translate, och alla torskar har givetvis en mobil på sig så du kan kommunicera via den.
Jag är tämligen säker på att du skulle försöka göra något, speciellt då det ju inte ens är speciellt svårt med dagens teknik.
Men här ska vi alltså tro att alla dessa thailändskor, rumänskor och Gud vet vilka ska alltså sitta helt passivt och bara knulla på bara för att någon har lurat dem och snott deras pass?
Fan dessa hallickar borde ju jobba som personalrekryterare på vilket storföretag som helst med tanke på att de alltid väljer kvinnor som är helt passiva och bara stilla accepterar sitt öde...
Eller kan det kanske vara så att dessa hallickar är en ren fantasiprodukt för att motivera den vansinniga sexköpslagen?
Att ingen blir tvingad till jack shit utan de gör det högst frivilligt, helt enkelt för att det är det enklaste sättet att tjäna större pengar för en outbildad kvinna som inte en kan språket?