Citat:
Ursprungligen postat av
JohNils
Jag påpekade lite elegant att du är väldigt ung och fokuserar på oväsentliga ytfenomen - som vad landstingen benämns numera. Jag har många många års erfarenhet av universitetsstudier över två decennier och baserar mina åsikter på erfarenhet från denna tid.Jag kan alltså jämföra kvalitet på elever och undervisning mellan år 1995 och 2015. Utvecklingen är tydlig. Du läser politisk korrekt trams med syfte att snacka bort betydelsen av IQ och begåvning vid högre utbildning. Så du tror sannolikt även att det är en fördel med kvinnliga brandmän och jämn hudfärgsrepresentation inom läkarkåren.
Sist jag kollade passet hade jag passerat 60. Så fortsätt du att gissa.
Vi utbildar ca 1500 läkare varje år. Även om alla universitet använde sig fullt ut av det alternativa urvalet så skulle det ”bara” bli ca 500 som fick legitimation den vägen. Samtidigt så kommer det ut kanske 700 läkare i vården som har sin utbildning utomlands och där många pratar undermålig svenska.
Så gissningar om min erfarenhet ålder, vad jag ev jobbar med, vad jag tycker om rökdykare på 130 cm och annat irrelevant är inget som gör att jag direkt tänker ”den här typen vet vad han pratar om”. Att du som är så insatt dessutom hade glömt bort att man numera (givetvis helt ointressant men ändå fakta) lagt ordet landsting på hyllan gör att jag om jag som du ska gissa, antingen tror att du inte fyllt 30 eller om du är i min ålder, börjat bli lite gaggig.