2025-03-19, 16:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Någon med lite resurser och lite vilja borde kunna rotera balken upp i hyfsad hastighet.

Säkert. Musk har nog mycket fritid snart så du kanske kan kontakta honom...
Citera
2025-03-20, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Greenfell Tower var en betongkonstruktion, inte en stålkonstruktion.

Du pratar i nattmössan tyvärr.
WTC 7 brann okontrollerat i 7 timmar och nej, det skedde ingen som helst brandbekämpning. Det fanns inte heller några fungerande sprinklers eftersom tornens kollaps hade förstört vattenledningarna fram till WTC 7.

Källa på att det brann i sju timmar utan någon som helst brandbekämpning, tack.

Jag såg det live och det brakade plötsligt bara ihop, med CIAs arkiv och allt.

Enda byggnaden i sitt slag att göra detta, om man inte räknar tvillingtornen.

Du tror att Greenfell tower va gjort i ren betong? finns säkert skyskrapor i trä som brunnit och stått längre än twin towers.
Citera
2025-03-20, 10:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Källa på att det brann i sju timmar utan någon som helst brandbekämpning, tack.

WTC 7 endured fires for almost seven hours, from the time of the collapse of the north WTC tower (WTC 1) at 10:28:22 a.m. until 5:29.52 p.m., when it collapsed.

As early as 11:30 a.m., FDNY found that there was no water supplied by the hydrant system to fight the fires that were visible. With the collapses of two towers fresh in their minds, there was concern that WTC 7 too might collapse, risking the lives of additional firefighters, Within the next two hours, serious discussions were underway regarding the cessation of any efforts to save WTC 7, and the final order to cease was given at abut 2:30 p.m.
https://www.govinfo.gov/content/pkg/GOVPUB-C13-4d4c17460292ee57ef313f6491fa8d1e/pdf/GOVPUB-C13-4d4c17460292ee57ef313f6491fa8d1e.pdf

Jag såg det live och det brakade plötsligt bara ihop, med CIAs arkiv och allt.
Du menar deras spionrekryteringscentral?

Citat:
Enda byggnaden i sitt slag att göra detta, om man inte räknar tvillingtornen.
Och de senare exemplen jag gett dig. Förutsatt att du menar höga stålbyggnader - annars finns det förstås fler.

Citat:
Du tror att Greenfell tower va gjort i ren betong?
Nej, armerad betong förstås. Men det var inte en stålkonstruktion som WTC-byggnaderna.

Citat:
finns säkert skyskrapor i trä som brunnit och stått längre än twin towers.

Jaså - inte för att det är en relevant jämförelse men du får gärna ge exempel.
Citera
2025-03-20, 12:28
Bannlyst
När BBC rapporterade om att nu har även byggnad 7 kollapsat, samtidigt som man klart och tydligt ser byggnad 7 STÅ KVAR bakom reportern, då fattade jag att det var något VÄLDIGT skumt med hela skiten.
Citera
2025-03-20, 14:33
Medlem
Citat:
När BBC rapporterade om att nu har även byggnad 7 kollapsat, samtidigt som man klart och tydligt ser byggnad 7 STÅ KVAR bakom reportern, då fattade jag att det var något VÄLDIGT skumt med hela skiten.
Javisst!
Det hela var planerat i förväg, och media hade i god tid fått ut info hur & när saker skulle ske.
Men någon på BBC läste fel på tiden , och gick ut med meddelandet lite för tidigt.
Slarvigt, menar

/T
Citera
2025-03-20, 15:17
Medlem
Citat:

Det är väl närmast en regel att det ofta blir div fel i live-rapportering under akuta händelser, där man helt enkelt p g a stress och info som kan vara bristfällig kan kan göra fel?

Och den missen de gjorde då i direktsändning är ju mycket ingående förklarad och extremt mycket sannolikare än att det hela skulle vara iscensatt
Citera
2025-03-20, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det är väl närmast en regel att det ofta blir div fel i live-rapportering under akuta händelser, där man helt enkelt p g a stress och info som kan vara bristfällig kan kan göra fel?

Och den missen de gjorde då i direktsändning är ju mycket ingående förklarad och extremt mycket sannolikare än att det hela skulle vara iscensatt
Jag håller verkligen inte med dig.
Citera
2025-03-20, 16:46
Medlem
Citat:
Jag håller verkligen inte med dig.
Men vad tror du om mitt förslag ovan?, undrar
/T
Citera
2025-03-20, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Men vad tror du om mitt förslag ovan?, undrar
/T
Jag har ingen aning om vad som egentligen hände, men jag är ganska säker på att det var en false flag.
Citera
2025-03-20, 17:04
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning om vad som egentligen hände, men jag är ganska säker på att det var en false flag.
Det är ju aldrig någon konspirationstroende som vill formulera någon hypotes om vad som fick BBC att rapportera som dom gjorde.
Därför har jag försökt hjälpa till, men det faller aldrig i god jord..., känner

/T
Citera
2025-03-20, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Det är ju aldrig någon konspirationstroende som vill formulera någon hypotes om vad som fick BBC att rapportera som dom gjorde.
Därför har jag försökt hjälpa till, men det faller aldrig i god jord..., känner

/T
Du får tro precis vad du vill, jag gissar att någon som visste att huset snart skulle rivas råkade rapportera det för tidigt.
Citera
2025-03-22, 09:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nosen på ett flygplan är oftast en tunn kon i t ex aluminium eller eller kolfiber/kevlar, den har ingen strukturellt bärande funktion.

Inne i vingarna finns det däremot rejält kraftiga bärande konstruktioner.

Här har du det påstådda "flygplanet" när precis hela farkosten "smälter" in i byggnaden...🙄🙄🤭🤭

Om "flygplanet" hade varit upphängt i rep och tornen hade kommit farande i 600 knyck, hade resultatet blivit detsamma då?

Tycker du att det känns rimligt att det enda av "flygplanet" som inte smälte bort till pulver var "kaparnas" pass, vilka låg snyggt och prydligt längst upp i högen av byggbråte (enl uppg), bara för "utredarna" att börja "forska i"...?🙄🙄

https://youtu.be/Mksti5xcT6E?si=OV1wKc4BYK2xGyLm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in