2025-03-18, 13:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kampf-Kommando
Det här är inget man vill hoppa av utan några substitut eller nertrappning.

Det är väldigt individuellt vad man får för problematik när man ska sluta. Vissa kan ta kanske 10g/d och får i princip inga kännbara symptom alls och vissa kan ha det lite jobbigare.

En särskilt utsatt grupp som jag förstått det ska vara de som redan tidigare haft tunga missbruk i sina liv där man kan se flera som har det lite jobbigare, även här dock är det mycket individuellt.

Det går alldeles utmärkt att gå av kratom utan substitut eller nedtrappning om viljan finns, det här är kratom, inte tramadol, morfin eller benzo.

Givetvis så förstår 90% i den här tråden detta redan, men att upprepa sig för 30 gången skadar aldrig.

Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Det ÄR ingen drog. YTTERST tveksamt att du ens druckit en folköl i ditt liv. Du mådde dåligt redan innan och därför mår du dåligt även efter.
Men ja! Åk in & avgifta er bekräfta myndigheternas idioti och ge dom statistik.

Efter det, vänligen ge fan i nya preparat.

Att låtsas som allt är guld och gröna skogar hjälper oss knappast att se bättre ut än myndigheterna som valt att klassa.
Citera
2025-03-18, 14:17
Avslutad
Det går ju också utmärkt att få öppenvård, jag tror inte de flesta som söker för kratomberoende kör inneliggande avtändning.
Citera
2025-03-18, 16:33
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NopeRope
Det går ju också utmärkt att få öppenvård, jag tror inte de flesta som söker för kratomberoende kör inneliggande avtändning.

Har man druckit kratom dagligen i nån månad visst man kommer sakna kratom men man får liksom inga jobbiga biverkningar eller abstinens men det kommer kännas att nått saknas och thats it.
Citera
2025-03-18, 17:00
Medlem
Burnwines avatar
Vad för liknande drog som är lagligt kan man använda istället för kratom?
Är alkoholist, så vill inte dricka.
Citera
2025-03-18, 17:07
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burnwine
tycker morfin och tram är på samma nivå som kratom, skulle inte rekommendera dock, det är bara att sluta. ta stålbadet och gör dig av med vanan en gång för alla.
Citera
2025-03-18, 18:35
Medlem
Citat:
Testa akaumma den liknar mytagrynin
Citera
2025-03-18, 23:17
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casein332
Testa akaumma den liknar mytagrynin

Har du testat? Hur är den i effekt jämfört med kratom lika eller sämre? Finns otroligt lite info om den. Tror kratom är starkare annars hade de sålt akaumma för länge sen.

Man borde fan göra nån häxblandning av alla örter som är nice och inte riktigt gör en hög men som kombinerad ger en tung effekt.

Naturen är underbar men lagarna är inte det. Kratom var fin jävla ört saknar den faktiskt.
Senast redigerad av pOXE 2025-03-18 kl. 23:27.
Citera
2025-03-18, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Har du testat? Hur är den i effekt jämfört med kratom lika eller sämre? Finns otroligt lite info om den. Tror kratom är starkare annars hade de sålt akaumma för länge sen.

Man borde fan göra nån häxblandning av alla örter som är nice och inte riktigt gör en hög men som kombinerad ger en tung effekt.

Naturen är underbar men lagarna är inte det. Kratom var fin jävla ört saknar den faktiskt.
jag kommer personligen blanda mytagrynin javianca plus akaumma det är något svagare men funkar ändå
Citera
2025-03-18, 23:53
Medlem
Någon som vet vad SS arbetsar på eller kommer att komma ut med? Såg även på någon mer hemsida att de "arbetar på något fantastiskt"?
Citera
2025-03-19, 00:30
Avslutad
Citat:

Känner inte till något vettigt lagligt alternativ. Även när vi pratar olagliga substitut så tycker jag kratom är ganska unikt.

Om du går in och kollar KE's nya utbud så ser det ut som att de har vridit och vänt på alla stenar de med, vi får se.

Citat:
Ursprungligen postat av Casein332
jag kommer personligen blanda mytagrynin javianca plus akaumma det är något svagare men funkar ändå

Behöver varna att säkerhetsprofilen på KE's katalog är till stort sett okänd då det inte finns studier och det är väldigt begränsat med användarrapporter där ute. Förvänta dig inte per automatik att dessa är lika säkra att bruka som kratom bara för att de marknadsförs som "kratomsubstitut", så var försiktig och lyssna på kroppen.

Citat:
Ursprungligen postat av Sral8501
Någon som vet vad SS arbetsar på eller kommer att komma ut med? Såg även på någon mer hemsida att de "arbetar på något fantastiskt"?

Nej, men med tanke på att de slutat svara på mejlen och att användaruppgifterna tydligen inte ska ha raderats som utlovat så ser det inte särskilt ljust ut att vi kommer få något fantastiskt.
Citera
2025-03-19, 01:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sral8501

Här är vad jag tror hände, spekulation dock, kan ha fel:

KE hade innan klassningen (sedan några år tillbaka) Javanica och Hirsuta inne redan. Detta var dock inte äkta utan dåligt kratom som leverantörerna sålt som dessa. KE utlovar att dessa är lika bra som kratom då de är ovetande. SS bestämmer sig först för att lägga ner helt men ändrar sig efter de ser KE’s beslut. SS beställer lite av fake batchen från KE och kablar ut att de ska fortsätta.

KE labbtestar sedan sitt fake javanica/hirsuta och får reda på att det är kratom. De byter snabbt leverantör, får in äkta varor och resultatet vet vi.

Nu hänger allt i luften. Jag skulle tro att SS inväntar på att KE ska släppa javanica, något som verkar dra ut på tiden. Eller så letar de själva efter leverantörer.

Det är KS hemsida där det står ”vi jobbar på något fantastiskt”, det är dock bara en wordpress template sida som syns efter allt innehåll är raderat skulle jag tro.
Senast redigerad av Rabbits 2025-03-19 kl. 01:44.
Citera
2025-03-19, 08:11
Medlem
Tesserakts avatar
Är ändå tämligen säker på att polisen inte får röja i butikernas affärsverksamhet när den varit laglig. Om det finns anledning att tro att de sålt k efter det blivit olagligt, då blir det en annan historia, men fram tills dess så kan de hålla bäst de vill och har inga skyldigheter att lämna ut någon information om deras kunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in