2025-03-17, 21:19
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonet1
Kokat te på ungefär 10-12g kratom ett par gånger men skulle våga påstå att jag inte känner mycket mer än att jag kanske blir lite lugnare. Är det individuellt lite hur det påverkar en eller tar jag för lite eller har jag dåligt kratom?

Koka te? Ämnerna i kratom börjar försvinna redan vid 40 celcius. Kanske därför du inte kände av nått. Du ska bara blanda kratom pulvret med vatten mixa runt det och dricka direkt.

Vänta nu 2-3 dagar så att du återställer kroppen och testa med bara kallt vatten.

Du kommer inte bli hög eller känna av det jättemycket men är det bra kratom så ska det märkas av att nånting har hänt och du blir lite mysig och skön.

Dålig kratom finns och butiker har fan sålt dålig kratom under åren, det har jag själv upplevt många gånger. Var du en av de sista köparna så är risken att de sålde resterna så att säga.

Supremes Red Mang Da var min favorit. Bara som test köpte jag på mig massa andra sorter från andra butiker men fan blev besviken de flesta sög fan. Vissa sög riktigt hårt fick slänga många påsar för de var så jävla kassa kanske är det just det kratomet som du har. För kratom ska man känna av, inte bli hög men man ska känna av det.

Supremes Red Mang Da det var fin fin kratom.
Senast redigerad av pOXE 2025-03-17 kl. 21:31.
Citera
2025-03-17, 21:21
Medlem
Emelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesserakt
RandomdudeReloaded är ett troll.

Jag skulle spara det sista till nödfall. Nu har jag själv inte kommit ur mitt tvålbruk, men kör längre och längre uppehåll. Som typ idag och igår tog jag bara på morgon och kväll, gick skitbra. AT-symtomen verkar inte vara så jävla starka, fryser och svettas lite - lätt hanterbart. Dock inte provat sova utan. Kommer inom kort försöka skippa morgondosen, eller i alla fall minska den markant.

Eftersom effekten av det ändå är relativt liten så blir också avtändningen därefter. Att bli fri från alkohol är det värsta jag upplevt i hela mitt liv (hade supit som ett jävla svin i flera veckor i streck, dygnet runt) - det här kommer bli en barnlek i jämförelse den dagen kommer jag slutar för gott. Oftast när det går åt pipan för de på Quittingkratomredditen så är det extrakt inblandat, eller så är de helt sjuka och häver i sig mellan 70-100g om dagen. Totalt vansinne.

Sidonot:
Bor i ett litet samhälle och såg en polisbil fara förbi huset när jag kommit hem. De var säkerligen bara på genomfarande, men fan vad nojig jag blev, haha.

Står fast vid vad jag skrivit att de nog säkert inte kan sätta dit oss - men kan ändå aldrig vara helt säker. Förvarar bara en dos hemma som jag lätt kan spola ned om de skulle parkera utanför, men skulle de vilja pissa mig också är det kört.

Inga fler polishändelser som någon fått nys om?

Tack för svar. Jag har gått av det tidigare i livet i princip helt utan symptom.. Men då har det varit max ett kg över 2-3mån.. Kört på mer vårdslöst denna senaste vändan..

Haha snuten vore för jävla sjuka om de åker runt och jagar "kratompundare" nu bara för att de klassats.. Men hade heller inte förvånat..

Jag ska spara de sista jag har till nödfall.. Doserade upp det och har 10st kapslar á ~1g...😅

Sen beställde jag även en CBD/Muskimol vape från drh*rbal som jag hoppas kunna sutta på om nätterna för att ta av udden av de värsta..

Tänker även köpa magnesium för RLS och har för mig det finns nån effektiv men receptbelagd medicin mot RLS, så eventuellt får jag gå till vårdcentralen och bekymra mig om det blir för mycket.

Utöver det är det bara att be till högre makter... Kan försöka uppdatera om hur det går. 🙏
Citera
2025-03-17, 21:30
Medlem
Emelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Koka te? Ämnerna i kratom börjar försvinna redan vid 40 celcius. Kanske därför du inte kände av nått.

Du ska bara blanda kratom pulvret med vatten mixa runt det och dricka direkt.

Du kommer inte bli hög eller känna av det jättemycket men är det bra kratom så ska det märkas av att nånting har hänt och du blir lite mysig och skön.

Ta 5 gram så kommer du känna nått, du kommer inte bli hög på skiten men nån liten effekt kommer du få. Funkar inte testa 6 gram nästa dag. Funkar inte det testa 7 gram nästa dag.

Dålig kratom finns och var du en av de sista köparna så finns det en risk att de sålde resterna så att säga.

Jag har köpt dålig kratom många gånger det har alltid varit en chansning om kratomet man får är bra eller dåligt.

Supremes Red Mang Da var min favorit för den funkade oftast. Bara som test köpte jag på mig massa andra sorter från andra butiker men fan blev besviken många gånger de de sorterna sög.

Supremes Red Mang Da det var fin fin kratom.

Deras vanliga RMD ełler den som kallades för "plantation"? Jag testade den senare och blev duktigt besviken..

Testade lite olika överlag senaste halvåret, men inget kom i närheten av Red kasunG för mig.. Ironiskt nog va det också den överlägset billigaste.. 699/kg, jmfrt med 999/kg för RMD Plantation..
Citera
2025-03-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Tycker du att hirsuta hjälper mot ATn?

Jag märkte ingen skillnad i bytet mer än lite längre tid. Smällen kom när hirsuta skulle bort ur kalkylen. Möjligt det mildrar avslutet men innan du spolat det med har du inte slutat, bara bytt. Så kort och gott ja det hjälper men är lite som att dricka öl när man skall sluta med sprit.
Kämpa på!
Citera
2025-03-17, 21:53
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emelito
Deras vanliga RMD ełler den som kallades för "plantation"? Jag testade den senare och blev duktigt besviken..

Testade lite olika överlag senaste halvåret, men inget kom i närheten av Red kasunG för mig.. Ironiskt nog va det också den överlägset billigaste.. 699/kg, jmfrt med 999/kg för RMD Plantation..

Kvaliten var alltid upp och ner ändå, synd som fan.

När man får den där lilla värmen i kroppen, blir mysig och lite speedad då vet man att man hittat bra kratom, för vissa kratom sorter var riktigt bra. Mysig effekt.

Jaja, nu är kratom jakten slut mycket synd, jag hade velat testa kratom extrakt för jag tror det är det man ska dricka om man ändå ska pilla med kratom och vill verkligen känna av kratom kraften.
Senast redigerad av pOXE 2025-03-17 kl. 22:06.
Citera
2025-03-17, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emelito
Okej, tack så mycket för svar.

Kan möjligen Dimor/Imodium hjälpa för att bli kvitt det värsta? Har för mig jag läst att det kan vara till någon slags hjälp vid bl.a opiat-AT..

Det BLIR ingen avtändning från Kratom! Det enda som kommer hända är att du sover illa igen precis som innan du tog Kratom.
Kratom är ingen drog.
Citera
2025-03-17, 23:07
Medlem
Emelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Kvaliten var alltid upp och ner ändå, synd som fan.

När man får den där lilla värmen i kroppen, blir mysig och lite speedad då vet man att man hittat bra kratom, för vissa kratom sorter var riktigt bra. Mysig effekt.

Jaja, nu är kratom jakten slut mycket synd, jag hade velat testa kratom extrakt för jag tror det är det man ska dricka om man ändå ska pilla med kratom och vill verkligen känna av kratom kraften.

Extrakt är en helt annan femma..

Köpte ett gram X20 (starkaste jag kunde hitta) när jag bodde i Amsterdam.. Va inte inkörd på kratom övht då och blandade lite i bongen, det slog på utav helvete.. Vaknade upp från en nod out med bongen fortfarande i handen flera gånger haha.. Det va så starkt att jag inte gick tillbaka och köpte mer utav respekt för drogen 😅
Citera
2025-03-17, 23:09
Medlem
Emelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Det BLIR ingen avtändning från Kratom! Det enda som kommer hända är att du sover illa igen precis som innan du tog Kratom.
Kratom är ingen drog.

Tack det va precis vad jag behövde höra 😂❤️
Citera
2025-03-18, 02:34
Medlem
Kampf-Kommandos avatar
Citat:
Kratom är ingen drog.

Tala för dig själv kan jag ju säga till det där, både jag och andra kan få riktigt jobbiga AT känslor som att inte kunna sitta still, vara yr och ligga och kallsvettas i sängen när man ska sova.

Det här är inget man vill hoppa av utan några substitut eller nertrappning.
Citera
2025-03-18, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kampf-Kommando
Tala för dig själv kan jag ju säga till det där, både jag och andra kan få riktigt jobbiga AT känslor som att inte kunna sitta still, vara yr och ligga och kallsvettas i sängen när man ska sova.

Det här är inget man vill hoppa av utan några substitut eller nertrappning.

Det ÄR ingen drog. YTTERST tveksamt att du ens druckit en folköl i ditt liv. Du mådde dåligt redan innan och därför mår du dåligt även efter.
Men ja! Åk in & avgifta er bekräfta myndigheternas idioti och ge dom statistik.

Efter det, vänligen ge fan i nya preparat.
Citera
2025-03-18, 07:05
Medlem
Tesserakts avatar
Citat:
Kratom är ingen drog.
Visst, det är ingen stark drog, men den engagerar opiopidreceptorerna och som alltid när man gör något till en vana så programmerar man sin kropp att fungera normalt endast med substansen i systemet. Man kan få lite AT av att sluta med kaffe också. Tror dock de/vi som hållit sig/oss under 50g/dagen inte får någon skitjobbig upplevelse, mer mental i så fall. Men den ska man verkligen inte underskatta heller.

Och det är VISST en (naturlig) drog, precis som att kaffe, igen, och cannabis också är droger. Lägg av.
Citera
2025-03-18, 10:12
Medlem
KommisarieSjalvgods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesserakt
Visst, det är ingen stark drog, men den engagerar opiopidreceptorerna och som alltid när man gör något till en vana så programmerar man sin kropp att fungera normalt endast med substansen i systemet. Man kan få lite AT av att sluta med kaffe också. Tror dock de/vi som hållit sig/oss under 50g/dagen inte får någon skitjobbig upplevelse, mer mental i så fall. Men den ska man verkligen inte underskatta heller.

Och det är VISST en (naturlig) drog, precis som att kaffe, igen, och cannabis också är droger. Lägg av.
Det är ett troll. Engagera inte trollet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in