2025-03-10, 15:36
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Hur kan Putin vara ett större hot än Putin?
Nato ska det vara
Citera
2025-03-10, 15:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Nato ska det vara
Tack. Jag kunde inte gissa, så jag gjorde inte det.
Citera
2025-03-14, 08:05
Avslutad
Linderborg skrev som svar på avpublicering detta mail:

Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Så här svarar Åsa på min fråga om avpubliceringen:
Hej,
Vi plockade bort den av det enkla skälet att jag hade skickat in fel kolumn. Jag började skriva en om Frank Andersson, som aldrig blev riktigt klar eftersom jag tyckte den blev dålig. Skrev en text om Meghan istället - men skickade in den om Frank. När jag såg det 06.30 på morgonen dan därpå, bad jag redaktionen byta till rätt text.
Det var allt,
Åsa

Åsa Linderborg
Senior reporter

Detta var ett lögnaktigt svar.

Idag har Aftonbladet publicerat en ny text av Linderborg:

"Som barn till en alkoholist lärde jag mig tidigt ljuga. Det var min metod att skydda pappa och låtsas normalitet, eller för att få lugn och ro, ibland uppmärksamhet. Ljugandet blev en vana. Under många vuxna år ljög jag dem jag älskade fulla med skit, av ren egoism. De åren gnager i mig dygnet runt, jag räknar med att Sankte Per kommer hala in vindbryggan vid åsynen av mitt eländiga tryne.

Men jag har aldrig ljugit i jobbet. Jag kan ha missuppfattat nåt, haft för bråttom eller betett mig illa i skrift, men jag har aldrig medvetet ljugit.

Jag skulle inte våga. Som journalist är man omgiven av lögndetektorer."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/nyJv1n/regeringen-hotar-de-svenska-varderingarna

Även detta utdrag ett perfekt exempel på 20/80. Damn hon ljuger bra Linderborg.
Citera
2025-03-14, 13:49
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Linderborg skrev som svar på avpublicering detta mail:

Detta var ett lögnaktigt svar.

Idag har Aftonbladet publicerat en ny text av Linderborg:

"Som barn till en alkoholist lärde jag mig tidigt ljuga. Det var min metod att skydda pappa och låtsas normalitet, eller för att få lugn och ro, ibland uppmärksamhet. Ljugandet blev en vana. Under många vuxna år ljög jag dem jag älskade fulla med skit, av ren egoism. De åren gnager i mig dygnet runt, jag räknar med att Sankte Per kommer hala in vindbryggan vid åsynen av mitt eländiga tryne.

Men jag har aldrig ljugit i jobbet. Jag kan ha missuppfattat nåt, haft för bråttom eller betett mig illa i skrift, men jag har aldrig medvetet ljugit.

Jag skulle inte våga. Som journalist är man omgiven av lögndetektorer."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/nyJv1n/regeringen-hotar-de-svenska-varderingarna

Även detta utdrag ett perfekt exempel på 20/80. Damn hon ljuger bra Linderborg.

Det behöver väl inte vara ett lögnaktigt svar? Säkert stressigt att vara kolumnist, skicka in fel kolumn som hon inte blev nöjd med, tja, kan nog hända. Jag tror inte hon ljuger om att hon inte ljugit i jobbet heller. Hon har ångrat saker hon skrivit men aldrig ljugit. Jag kan köpa det. Men väldigt smaskig bekännelse hon kommer med här. Hjälp, vill hon berätta det här kan jag tänka. I en bok kanske men i en krönika, bara slänga ut det så där. Jag tror inte hon bra.

Citat:
Under många vuxna år ljög jag dem jag älskade fulla med skit, av ren egoism. De åren gnager i mig dygnet runt, jag räknar med att Sankte Per kommer hala in vindbryggan vid åsynen av mitt eländiga tryne.
Citera
2025-03-14, 14:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Det behöver väl inte vara ett lögnaktigt svar? Säkert stressigt att vara kolumnist, skicka in fel kolumn som hon inte blev nöjd med, tja, kan nog hända. Jag tror inte hon ljuger om att hon inte ljugit i jobbet heller. Hon har ångrat saker hon skrivit men aldrig ljugit. Jag kan köpa det. Men väldigt smaskig bekännelse hon kommer med här. Hjälp, vill hon berätta det här kan jag tänka. I en bok kanske men i en krönika, bara slänga ut det så där. Jag tror inte hon bra.
Tack för svar. Blir av någon anledning alltid lugn och glad av att se din avatar: katt med melonhatt?
För mig är mailet solklart lögnaktigt och anspelar möjligen t o m på din och min konversation i den här virriga tråden.

(FB) Åsa Linderborg tycker människor blivit PK och slätstrukna

Åsa Linderborg mår säkert inte sämre än någon annan på Aftonbladet, och jag förstår dem. De har sprungit in i en vägg och är uppköpta av Schibsted.

Kan vara så att Åsa Linderborg har nått en plats där hon inte längre upplever sig ha något politiskt anseende att förlora. Hon har gift sig med Bengt Ohlsson, hennes bästa kompisar hänger med Horace Engdahl och tror på kärleksidealet i Törnfåglarna

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/QM26wV/intervju-med-lena-andersson-om-man-och-kvinnor

Och skinnar arbetartidningar på kapital

(FB) Kajsa Ekis Ekman ny chefredaktör på Arbetaren
Citera
2025-03-14, 14:50
Avslutad
Citat:
Det behöver väl inte vara ett lögnaktigt svar? Säkert stressigt att vara kolumnist, skicka in fel kolumn som hon inte blev nöjd med, tja, kan nog hända.

En bra lögn är antingen trovärdig som denna eller så fräck att man knappt tror det när det uppdagas ens en gång, som att ljuga om att ens pappa dött igår fast det var flera år sedan.
Citera
2025-03-14, 17:10
Medlem
Citat:

Jag menar verkligen att hon ljugit. Det håller även Pressens opinionsnämnd med om. https://www.svd.se/a/QoWX7P/aftonbladet-falls-for-linderborgs-kronika-om-kragh
Citera
2025-03-14, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Jag menar verkligen att hon ljugit. Det håller även Pressens opinionsnämnd med om. https://www.svd.se/a/QoWX7P/aftonbladet-falls-for-linderborgs-kronika-om-kragh
"Linderborg skriver exempelvis att Kragh misstänks ha samarbetat med den brittiska underrättelsetjänsten samt att han ska ha sålt information om sina landsmän. ”Det rör sig om faktapåståenden av påtagligt negativt slag för anmälaren med syftning på allvarlig brottslig verksamhet, kommenterar PON beslutet. Vidare att publiciteten har ”tillfogat anmälaren en oförsvarlig publicitetsskada”."
Citera
2025-03-17, 12:47
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:

Citat:
"Linderborg skriver exempelvis att Kragh misstänks ha samarbetat med den brittiska underrättelsetjänsten samt att han ska ha sålt information om sina landsmän. ”Det rör sig om faktapåståenden av påtagligt negativt slag för anmälaren med syftning på allvarlig brottslig verksamhet, kommenterar PON beslutet. Vidare att publiciteten har ”tillfogat anmälaren en oförsvarlig publicitetsskada”."

Jo, men rätt ska vara rätt, de säger inte att hon ljugit. Påståenden av påtagligt negativt slag som tillfogat anmälaren en oförsvarlig publicitetsskada: hon kan ha trott att det var sant. Som jag fattat förtalslagstiftningen kan det vara brottsligt att sprida sanna uppgifter också (tror självfallet inte att det stämmer om Kragh men även om det hade gjort det hade hon kunnat fällas för påståendena ändå). Och hon kan faktiskt ha trott att det var sant.
Citera
2025-03-17, 12:56
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Tack för svar. Blir av någon anledning alltid lugn och glad av att se din avatar: katt med melonhatt?
För mig är mailet solklart lögnaktigt och anspelar möjligen t o m på din och min konversation i den här virriga tråden.

(FB) Åsa Linderborg tycker människor blivit PK och slätstrukna

Åsa Linderborg mår säkert inte sämre än någon annan på Aftonbladet, och jag förstår dem. De har sprungit in i en vägg och är uppköpta av Schibsted.

Kan vara så att Åsa Linderborg har nått en plats där hon inte längre upplever sig ha något politiskt anseende att förlora. Hon har gift sig med Bengt Ohlsson, hennes bästa kompisar hänger med Horace Engdahl och tror på kärleksidealet i Törnfåglarna

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/QM26wV/intervju-med-lena-andersson-om-man-och-kvinnor

Och skinnar arbetartidningar på kapital

(FB) Kajsa Ekis Ekman ny chefredaktör på Arbetaren

Tack, jag tycker också min avatar piggar upp

Tror du Aftonbladet plockade bort kolumnen efter klagomål?

Oj, fortsätter Kajsa Ekis att stämma Arbetaren. Verkar desperat? Jag tycker hon hakat upp sig för mycket på trans. Finns så många hot i dag och svårt att se trans som ett av de värre.
Citera
2025-03-20, 13:57
Medlem
Citat:

Nej, jag tror inte att hon ljög medvetet. Som sagt, det säger inte Pressens opinionsnämnd heller. Artikeln var klandervärd ändå. Den var spekulativ, troligen baserad på ryska källor (oklart vad hon byggde sina påståenden på, men några bevis presenterades givetvis inte) och innebar publicitetsskada för Kragh.

För att skapa lite balans, kan man erinra sig forskningsrapporten där Kragh anklagade Aftonbladet för
”Kremlvänliga vänster-narrativ” och ”Putin-perspektiv” i Sverige. Den blev också kritiserad, om än inte fälld eller klandrad.

https://www.svt.se/kultur/detta-har-hant-konflikten-mellan-aftonbladet-och-forskaren
Citera
2025-04-10, 14:36
Avslutad
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/yEMgbJ/allt-girls-of-sthlm-vill-ar-att-kranga-grejer-till-unga-tjejer

Hon har tagit sig vidare.

OK. Men då säger jag såhär, problemet för en vit medelålders välutbildad kvinna att se unga skökors villkor som faktiskt arbete är ett problem i sig.

De där brudarna gör vad de måste göra för att ta sig fram i den här ekonomin och var är ditt systerskap, Åsa?

Horor har egen agens.

De vill bli någon. Utbilda dem så de slipper leva på sina utseenden och på mäns gillande.

Istället ser jag vad ditt systerskap är värt för en vacker kvinna.

Det är nästan så du vill straffa dem för att de är horor. På vems sida är du egentligen?

https://youtu.be/6oXQCvvImp8?si=2kG_WRphbdimVIU1 Stand Still, Look Pretty, The Wreckers.
Senast redigerad av SolarPowered 2025-04-10 kl. 14:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in