2025-03-08, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Avpublicering är då någon tar bort eget tidigare publicerat material från en webbplats.

Orsaken till avpublicering kan enligt Wiki vara:
Att informationen är inaktuell
Att informationen är felaktig
Att publiceringen är besvärande för den som har publicerat den

Svårt att tänka mig att det kan handla om något annat än den sista punkten. Då är frågan om det var Åsa själv som upplevde texten besvärande eller om det var andra som fick henne att känna sig besvärad.

Jag håller däremot det för osannolikt att en artikel som en gång gått igenom och publicerats av en väl aktad journalist med en så hög position, inte själv har fattat beslutet att avpublicera den.

Jag tror helt enkelt att nån idiot som är Svenskfientlig på Aftonbladet (Det finns flera av dessa dårar) tog bort hennes visa artikel.

Synd att jag inte hann läsa den...
Citera
2025-03-08, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurasiatic
Vi var tvugna att vara slätstrukna och PK för annars åkte vi ur fack och blev utfrysta och hotade. Det var Åsa som såg till att det blev så.

Det var arbetarklassen som fick ta smällen först av migrationen och när de gnällde tog de jobb och familj ifrån dem och sen drevade de ihjäl dem.

Jag tror att det egentligen finns andra som bär större ansvar än Åsa.

Men. Just att Åsa är betydligt intelligentare än de flesta av de andra som agerade grindvakter gör på sitt sätt hennes ansvar större.

En själlös NPC som alltid gör som makten vill utan att tänka rår ju på sätt och vis inte för att den är som den är.

Men Åsa däremot var mycket mer medveten om vad det var hon spelade med i. Kanske förstod hon hela tiden att det var fel.

Jag tror att hennes våndor efter Metoo och Benny Fredrikssons självmord var på riktigt. Jag tror att hon har ett samvete. (I motsats till de flesta i Aftonbladets, Expressens och DN:s ledningar.)

Hon har till och med uttryckt ånger över att hon censurerade Jan Myrdal de sista åren av hans liv med hänvisning till att han uttryckte förståelse för Front National, SD och Nya Tider. Nu säger hon att om inte annat så hade det varit intressant för läsaren att kunna följa den gamle vänsterikonens ideologiska resa. Något som borde varit självklart hela tiden.
Citera
2025-03-08, 12:34
Medlem
Citat:
Åsa skriver att idrottsstjärnor blivit tråkiga, PK och slätstrukna och längtar sig tillbaks till tiden där stjärnorna präglades av aggressivitet och sexualitet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Oo2dRq/asa-linderborg-jag-saknar-idrottens-udda-personligheter

Avpubliceringen väcker onekligen nyfikenhet. Skrev hon aggressivitet och sexualitet kan det tolkas hur som helst, som ett försvar för allt möjligt från tafs och trakasserier till något ännu grövre, och det menar väl Linderborg inte ändå?
Benny Fredriksson-historien hade inte med metoo att göra då han aldrig anklagats för sextrakasserier.
Citera
2025-03-08, 14:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hav122
Jag tror helt enkelt att nån idiot som är Svenskfientlig på Aftonbladet (Det finns flera av dessa dårar) tog bort hennes visa artikel.

Synd att jag inte hann läsa den...

Det var bara en helt vanlig lam text. Inte hennes bästa. Det finns en liten konspirationsteori om att den innehöll ett subliminalt budskap. För dig skulle läsning innebära ett antiklimax.

Citat:
Var det denna tråd som fick henne att avpublicera artikeln?

Man börjar ju undra. Känns som om Flashback4ever sitter med näsan i blöt i detta nu för att förnedra både Mamma Röd och Flashback, då tråden handlar om intet substansiellt. Bara våra projektioner och personliga reflektioner över Åsas redlighet och omdöme i relation till Nacka Skoglund samt hel- och halvkändisar som tuggar med öppen mun om sitt sexliv.
Senast redigerad av ConvoPost 2025-03-08 kl. 14:12.
Citera
2025-03-08, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Det var bara en helt vanlig lam text. Inte hennes bästa. Det finns en liten konspirationsteori om att den innehöll ett subliminalt budskap. För dig skulle läsning innebära ett antiklimax.

Okej, då kan jag gissa. Men fram artikeln Sima (vad är det för namn egentligen, låter inte Svenskt?). Hon är bäst på Aftonbladet, i ett kaos av dårar.
Citera
2025-03-08, 14:12
Avslutad
Åsa poddade med Fredrik Virtanen för några dagar sedan:
https://hemlangtan.substack.com/p/4-gillar-du-hans-majestat?r=q9wvx&utm_medium=ios&triedRedirect=true
Citera
2025-03-08, 14:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hav122
Okej, då kan jag gissa. Men fram artikeln Sima (vad är det för namn egentligen, låter inte Svenskt?). Hon är bäst på Aftonbladet, i ett kaos av dårar.

Aftonbladets (fasta) kolumnister, min lista:

1. Åsa Linderborg
2. Oisín Cantwell
3. Peter Kadhammar
4. Dårar
Senast redigerad av ConvoPost 2025-03-08 kl. 14:23.
Citera
2025-03-08, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurasiatic
Det är viktigt att vara tydlig med att man ändrat åsikt. Detta därför att undvika en copy-paste debatt där saker tas ur sitt tidsmässiga sammanhang för att man håller på att förlora.

På internet är tidsstämplarna bland den viktigaste informationen som avgör om en informationsmängd har värde eller inte.

Jag vill gärna hålla med dig, men med min tanke om hur journalister skal vara så blir din poäng sekundärt.

Det bästa är så klart om journalisten kan få med ett historiskt perspektiv och gärna med reflektion om egen del i den.
Men det viktigaste är analysen av samtiden.

Nu har jag inte läst artikeln som jag skrev, detta är mer en tanke än reflektion kring vad åsa skrev.
Citera
2025-03-08, 15:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Aftonbladets (fasta) kolumnister, min lista:

1. Åsa Linderborg
2. Oisín Cantwell
3. Peter Kadhammar
4. Dårar

Så ser min lista också ut. Listan över vilka jag gärna ser drabbas av ändtarmscancer.
Citera
2025-03-08, 16:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av C4sand
Jag vill gärna hålla med dig, men med min tanke om hur journalister skal vara så blir din poäng sekundärt.

Det bästa är så klart om journalisten kan få med ett historiskt perspektiv och gärna med reflektion om egen del i den.
Men det viktigaste är analysen av samtiden.

Nu har jag inte läst artikeln som jag skrev, detta är mer en tanke än reflektion kring vad åsa skrev.

OK. Men det är opinionstexter vi pratar om där skribenterna förhoppningsvis gör personliga ställningstaganden. Det är inga offentliga avböner jag talar om.

De har rätt att utveckla sig som människor precis som alla andra i takt med tiden, jag vet att Åsa är oerhört mer bildad och mondän än mig, jag är lite mer vaskamankalladet, bunden till formella protokoll för hur man beter sig om man begår fel?

edit: hon påstås ha dödat en person med sina bokstäver. Jag tycker man ska vara extremt tydligt då.
Senast redigerad av Eurasiatic 2025-03-08 kl. 16:23.
Citera
2025-03-08, 18:14
Medlem
RutgerFuchss avatar
Så här svarar Åsa på min fråga om avpubliceringen:
Hej,
Vi plockade bort den av det enkla skälet att jag hade skickat in fel kolumn. Jag började skriva en om Frank Andersson, som aldrig blev riktigt klar eftersom jag tyckte den blev dålig. Skrev en text om Meghan istället - men skickade in den om Frank. När jag såg det 06.30 på morgonen dan därpå, bad jag redaktionen byta till rätt text.
Det var allt,
Åsa

Åsa Linderborg
Senior reporter
Citera
2025-03-08, 18:48
Avslutad
Citat:
Så här svarar Åsa på min fråga om avpubliceringen:
Hej,
Vi plockade bort den av det enkla skälet att jag hade skickat in fel kolumn. Jag började skriva en om Frank Andersson, som aldrig blev riktigt klar eftersom jag tyckte den blev dålig. Skrev en text om Meghan istället - men skickade in den om Frank. När jag såg det 06.30 på morgonen dan därpå, bad jag redaktionen byta till rätt text.
Det var allt,
Åsa

Åsa Linderborg
Senior reporter

OK. Enuff is enuff.

Man tar bilen 10 minuter längs E20 söderut till en plats som heter Kungens Kurva utanför Skärholmen därifrån du bor, senior reporter.

Alternativt tar man E18 förbi Rinkeby som också har en bra automattvätt på OKQ8 i 20 minuter till Barkarby.

Sen är det horribelt, versala V "Hej, Vi plockade... " hoppas Valerie ser det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in