Citat:
Ursprungligen postat av
Eurasiatic
Vi var tvugna att vara slätstrukna och PK för annars åkte vi ur fack och blev utfrysta och hotade. Det var Åsa som såg till att det blev så.
Det var arbetarklassen som fick ta smällen först av migrationen och när de gnällde tog de jobb och familj ifrån dem och sen drevade de ihjäl dem.
Jag tror att det egentligen finns andra som bär större ansvar än Åsa.
Men. Just att Åsa är betydligt intelligentare än de flesta av de andra som agerade grindvakter gör på sitt sätt hennes ansvar större.
En själlös NPC som alltid gör som makten vill utan att tänka rår ju på sätt och vis inte för att den är som den är.
Men Åsa däremot var mycket mer medveten om vad det var hon spelade med i. Kanske förstod hon hela tiden att det var fel.
Jag tror att hennes våndor efter Metoo och Benny Fredrikssons självmord var på riktigt. Jag tror att hon har ett samvete. (I motsats till de flesta i Aftonbladets, Expressens och DN:s ledningar.)
Hon har till och med uttryckt ånger över att hon censurerade Jan Myrdal de sista åren av hans liv med hänvisning till att han uttryckte förståelse för Front National, SD och Nya Tider. Nu säger hon att om inte annat så hade det varit intressant för läsaren att kunna följa den gamle vänsterikonens ideologiska resa.
Något som borde varit självklart hela tiden.